Как да проверя кабелите за свещи

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот stypkata » Вто 29 юни 2010 16:11


i.e.i написа:
balamata написа:Това с ваденето на кабела може да те излъже,защото при скапана свещ ефекта е същия.И не се знае тогава кое ще е от двете.Следва вадене на свещта,смяна с друга,нова проба с вадене на кабела и т.н.

Ако не е читав няма да се стигне до вадене на кабела(ще усетиш),достатъчно е с другата ръка да си се допрял до колата.

Че и там напреженията са сериозни :D Аз се отказах от кабелите. И аз съм на ващо мнение,че едно нещо работи ли няма смисъл от смяна.По-добре да сменя свещите с тея пари,че ги дават на 25 000км да се сменят нали? А аз и навъртях 15 000 ,предишният собственик кой знае и той колко е навъртял та ще ги сменя тях по-добре.Сега да не пускам нова тема,гледам че свещите са 3-полюсни.Трябва ли новите да са такива? В един магазин ми препоръчаха по каталог NGK за 12лв бройката.Това ли са хубавите свещи и има ли вероятност да са ментета?




rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот rudoni » Вто 29 юни 2010 22:11


да :да: добра тема!днес се занимавам с повдигане задница на Г 3 1993г. ипо едно време като запали колата за преместване от изгорелите газове направо лютеше , съсипа ми очите и т.н. питам момчето как е разхода?отговаря - не знам ?до Пловдив отиване и връщане 22л/156км/.леле!я на компа!и какво ? износена и пробила капачка и палец,увеличено разстояние на свещите на 1 и 4 цил кабели с увеличено съпротивление!ламбда сондата отчита мах -богата смес!всичко по реда смених за около 80лв и мотора замърка като малко коте! собственика се учуди ,че не го е чувал така тихо да работи!
каква ми е препоръката- не се замисляйте със смяната на кабели капачки и палци!не икономисвайте от консумативи ,защото те ще ви донесат икономии от гориво!колкото по често ,толкова по добре!и ползвайте услугите на колеги които работят с мотор -тестери или електронни осцилоскопи!там е истината на диагностиката!
П.П. не съм магазинер за да правя реклама! :D


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот yoan4o » Сря 30 юни 2010 8:11


rudoni написа:каква ми е препоръката- не се замисляйте със смяната на кабели капачки и палци!не икономисвайте от консумативи ,защото те ще ви донесат икономии от гориво!колкото по често ,толкова по добре!и ползвайте услугите на колеги които работят с мотор -тестери или електронни осцилоскопи!там е истината на диагностиката!
П.П. не съм магазинер за да правя реклама! :D


За пореден път съм напълно съгласен с колегата! :bowdown


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот emo-gar » Сря 30 юни 2010 20:16


Абе..ползваме..осцилоскопи..ма тия в магазините ползват Пари ,и успяват в интерес на истината :evil:


volf
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 30 май 2007 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот volf » Сря 30 юни 2010 22:31


За мерене на съпротивление на кабела за високо напрежение към маса/корпуса на двигателя/ може да се използва МЕГЕР.
Все някой ваш познат електротехник,ще го има. Аз така си икономисах смяна на кабели ,и веднага определих
повредата при бобината . Спрямо "маса" и корпуса на бобината/някаква епоксидна смола май/ ми даде 5 килоома при необходимите приблизително 2 мегаома.
Мегера произвежда високо напрежение и мери изолзционното съпротивление.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот rudoni » Сря 30 юни 2010 22:41


:D :да:


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот GTspecial » Сря 30 юни 2010 23:07


Мокриш си и двете ръце до китките, с лявата се допираш до двигатела,
а с дясната почваш да пипаш по кабелите... :screwy .. и същевременно
се моляш да няма пробит кабел... :Mr Green Fun

П.С.... я кажете с какво горе-доло съпротивление са кабелите,
че нямам "АутоДата"


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот rudoni » Сря 30 юни 2010 23:15


според дължината на кабела ! най дългия от 4,5 до 5,5 КОм ,но пак е според модела на запалителната система и елементите вложени в нея!в някои системи съпротивлението е в свещите и го няма в проводниците , а при други обратното и при трети има го и в двата елемента /свещи и проводник/!


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот stypkata » Чет 01 юли 2010 5:20


GTspecial написа:Мокриш си и двете ръце до китките, с лявата се допираш до двигатела,
а с дясната почваш да пипаш по кабелите... :screwy .. и същевременно
се моляш да няма пробит кабел... :Mr Green Fun

П.С.... я кажете с какво горе-доло съпротивление са кабелите,
че нямам "АутоДата"

Kaзвайте ,че се базикате,защото някой може да го пробва ! :bishop


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот GTspecial » Чет 01 юли 2010 12:21


stypkata написа:
GTspecial написа:

Kaзвайте ,че се базикате,защото някой може да го пробва ! :bishop


Базикам се ама наполовина...не съм вярвал, че някой
ще се осмели да го направи, ама когато ми слагаха
газта единият от монтажниците точно така провери,
че имам кабели за смяна. Лично не смятам да пробвам :screwy ..
..


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот icefire » Пет 02 юли 2010 0:28


То напрежението е голамо, а токът малък. За човека опасна е силата на тока, която, дори да има лек пробив в изолацията, едва ли е смъртоносна.

Въпреки това колегите по-горе са изредили далеч по-цивилизовани методи, които макар и не така ефектни като старите моксвичарски трикове, също помагат да се провери дали кабелите са за смяна.

И не на последно място... Ако колата върви нормално и разходът е в норма, не се вкарвайте само в разни филми.. тва е като да идеш на доктор и да му кажеш "еми мене нищо ми няма, ама ти ми предпиши лекарство".


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот stypkata » Пет 02 юли 2010 14:52


Aми колеги аз ги измерих кабелите и от късия към дългия са :
1 ( най-къс) - 5,7кОм
2 - 6,2кОм
3 - 6,0кОм ( :shock )
4 - 6,15кОм
кабела от бобината - 2кОм

На мен не ми изглеждат много нормални в тази последователност

В Autodata ги дават съвсем други стойностите - между 25кОм и 30кОм

Последна промяна от stypkata на Пет 02 юли 2010 16:05, променено общо 2 пъти.


Carfan
Мнения: 299
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот Carfan » Пет 02 юли 2010 15:57


А аз като бутнах моите кабели като работи колата и направо започна да хвърля искри към мотора(единия кабел)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6375
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот ktamen » Пет 02 юли 2010 16:44


Доколкото знам запалителната уредба ще работи най-добре, ако кабелите към свещите са медни, правят се с високо съпротивление за да се намалят радиосмущенията от искрите, по същата причина се слагат резистори в свещите и палеца, така, че ако не ви пращи радиото не се притеснявайте от ниското съпротивление на кабелите. Изолацията на кабелите наистина старее и искрата започва да прескача през изолацията към корпуса на двигателя вместо между електродите на свещите особено, ако времето е по-влажно и двигателя започва да прекъсва, ако имате съмнения за кабелите най-добре вземете кабелите от някой колега и ако работата на двигателя се подобри осезателно тогава ги сменяйте. Това стареене става доста бавно за читави кабели - поне десетина години. Качествените свещи също трябва да изкарат 50-60 000км, симтомите са едни и същи и за заминали свещи и скапани кабели и е трудно да се прецени къде е проблема. Проверката на кабелите с ръка не е особено точна и през нови кабели може да ви удари ток, иначе е напълно безопасно, въпреки, че усещането е неприятно.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот rudoni » Пет 02 юли 2010 22:12


колеги , приятели !доверете се на техниката!оставете тези неща с пробите ,моля ви!Вярно , мноого малко "майстори" имат необходимото и могат да го ползват правилно!Аз лично работя повече с осцилоскопа отколкото със скенера и кодочетеца!проблемите обикновено са в запалителната система и по малко в електронните елементи! личен опит!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта