Почистване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vas_gt
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Golf ІV 1.6 101 hp AKL

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vas_gt » Пон 28 юни 2010 20:22


Колеги гледам в един руски сайт че моята турбина е комплект с изспускателните колектори. Трудно ли се сваля турбото като е комплект с колекторите? Трябва ли да купувам нови гарнитури? Благодаря.




Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Ludiq » Вто 29 юни 2010 20:26


Не.Не е трудно. :wink:


Потребителски аватар
vurgala
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vurgala » Сря 30 юни 2010 13:02


ако не е нахално от моя страна...да попитам; купих пасат Б5 1.9 тди 110 коня 98г. със напукан( скъсан в горния край) маркуч(гумен фланец или как точно се назовава незнам) те са два по принцип. не дългата гумена връзка стигаща до интеркулера,а късия беше напукан.свалих го като отвих скобите, и подмених с нов.само 49 лв. струва ...това че имаше омасляване в стария лошо ли е? иначе турбото отвън е чисто няма масла и п.р.
посъветваха ме да измия целия път до интеркулера и евентоално да избуша катализатора..
след смяната на скъсаната връзка има подобрение в оскурението,но трябва да се тества от човек,който има представа дали всичко е в нормите си..аз немога да преценя.
няма да заглъхва на 3000 оборота,но това с високите скорости за продухване и раздвийване на геометрията ми се вижда лудост по нашите пътища.
и друго да попитам задължително ли е турбината да свисти в диапазона от 2000-3000 оборота или аз имам проблеми със слуха?
благодаря ви предварително.


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vaskog » Сря 30 юни 2010 13:50


vurgala написа:ако не е нахално от моя страна...да попитам; купих пасат Б5 1.9 тди 110 коня 98г. със напукан( скъсан в горния край) маркуч(гумен фланец или как точно се назовава незнам) те са два по принцип. не дългата гумена връзка стигаща до интеркулера,а късия беше напукан.свалих го като отвих скобите, и подмених с нов.само 49 лв. струва ...това че имаше омасляване в стария лошо ли е? иначе турбото отвън е чисто няма масла и п.р.
посъветваха ме да измия целия път до интеркулера и евентоално да избуша катализатора..
след смяната на скъсаната връзка има подобрение в оскурението,но трябва да се тества от човек,който има представа дали всичко е в нормите си..аз немога да преценя.
няма да заглъхва на 3000 оборота,но това с високите скорости за продухване и раздвийване на геометрията ми се вижда лудост по нашите пътища.
и друго да попитам задължително ли е турбината да свисти в диапазона от 2000-3000 оборота или аз имам проблеми със слуха?
благодаря ви предварително.


По принцип това с омасляването на въздушните пътища е "нормално" освен ако не е доста обилно, почти при всички го има, дори и при мен. Хубаво са те посъветвали да изчистиш всичко от кулера до турбото, даже мен ако питаш си изкарай и картерните газове навън, че и от там идват мизерии и катализатора и той вънка. Нормално е след смяната на връзката да ускорява добре. Щом ще караш ТДИ е хубаво да го раздвижваш от време на време иначе с нашата "хубава" нафта.... И е хубаво да чуваш турбото, лошо е когато не го чуваш :beer


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vaskog » Чет 01 юли 2010 12:18


дефакто това е един маркуч от който излизат газове, но понеже колите които караме са на около 300 000км и са им поизносени двигателите и от там излиза и по малко масло което спомага за зацапването на турбината турбопутищата и кулера. Ако ги махаш отвора към филтъра го запуши с нещо че иначе се променят стойностите на дебитомера!


Потребителски аватар
Maste-pro
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Maste-pro » Чет 01 юли 2010 22:33


vaskog гледам имаш масло около дросела, той ли ти прави мизериите или ? Случайно ако си го оправил дросела да не изхвърля маслото, как че пада нивото на щеката и на някакви километри трябва да се долива постоянно. ? И при мен го има същото нещо, само се чудя дали е от многото километри или нещо е запушено и си пръска през дросела... А дефакто тоя дросел какво прави :?: :roll:

А тоз маркуч дето викаш че е за газовете в двигателя ли влиза ? :roll: Ако е тоя същия, знам че маслото го пропускат сегментите и наистина се полувача от износване.


Потребителски аватар
sukito
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
Автомобил: Golf mk4
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на турбо

Мнениеот sukito » Чет 01 юли 2010 23:40


Аз мисля, че за това масло около дросела(ЕГР-а) е виновно турбото, и при мен го има. Няма как да дойде от другаде това масло, и при мен е омаслено. :roll:
А предложението горе на колегата да се запуши отвора към въздуховода е добро, но картерните газове трябва да се изведът по някакъв начин. А за влиянието върху стойностите на дебитомера мисля, че не е така понеже отвора е след него. 8)
П.П. За автора на темата :link


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vaskog » Пет 02 юли 2010 10:06


@ sukito Може да има вина и турбото, но откакто съм ги изкарал тия газове е по - малко, но то в кулера се е събрало достатъчно и си има :Mr Green Fun и както ти казах от тия картерни газове също идва по малко масло. А за стойностите на дебитомера бях чел някъде, че се променяли, ако не запушиш... не знам

@ Maste-pro Не съм оправил но има из форума тема как да го оправиш viewtopic.php?f=24&t=50901. За нивото на маслото ми почти не е мръднало вече за 6000км. За това, че и при теб го има по - вероятно е от многото километри не ми се вярва да е запушено нещо...
Ето за дросела http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14
А маркуча се изважда от там (както е на снимката) и има различни начини - можеш да го оставиш навън :) или да му сложиш съд за улавяне на газовете http://www.topspeed.bg/catalog.php?cid=233 :beer


Потребителски аватар
vas_gt
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Golf ІV 1.6 101 hp AKL

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vas_gt » Пет 02 юли 2010 15:49


Колеги утре ще свалям турбото да изчистя геометрията. Акуатора как мога да разбера дали работи и може ли да се смаже по някакъв начин? Благодаря.


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vaskog » Пет 02 юли 2010 16:39


Може да го пробваш с уста дали работи :Mr Green Fun


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Почистване на турбо

Мнениеот achodemo » Пет 02 юли 2010 20:49


vaskog написа:@ sukito Може да има вина и турбото, но откакто съм ги изкарал тия газове е по - малко, но то в кулера се е събрало достатъчно и си има :Mr Green Fun и както ти казах от тия картерни газове също идва по малко масло. А за стойностите на дебитомера бях чел някъде, че се променяли, ако не запушиш... не знам

@ Maste-pro Не съм оправил но има из форума тема как да го оправиш viewtopic.php?f=24&t=50901. За нивото на маслото ми почти не е мръднало вече за 6000км. За това, че и при теб го има по - вероятно е от многото километри не ми се вярва да е запушено нещо...
Ето за дросела http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14
А маркуча се изважда от там (както е на снимката) и има различни начини - можеш да го оставиш навън :) или да му сложиш съд за улавяне на газовете http://www.topspeed.bg/catalog.php?cid=233 :beer

Аз мога да споделя от опит ,че ОСНОВНО омасляването идва от картерните газове (при здраво турбо разбира се) ! От както ги изведох колекторите и маркучите - АБСОЛЮТНО СУХИ !


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vaskog » Пет 02 юли 2010 20:59


Ами аз точно това казвам и аз съм ги извел обаче не съм чистил кулера и колата е по - добре :)


Потребителски аватар
Maste-pro
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Maste-pro » Пет 02 юли 2010 23:19


Без кой маркуч караш, този на снимката ли ? И просто си виси така ??

До няколко седмици влизам в бокса да търся проблема с омасляването, просто ме дразни и съм решил да го спра. Като за начало ще тръгна с почисването на турбо пътища, колектор и там както си му е реда. След това ще видя как е, дали има ефект и ако не обратно в бокса... Не вярвам да са ми чак толкоз много километрите в сравнение с други ТДИ-та. Може ли да се кара с тва омаслено ЕГР и колко ?

Ааа туку що се сетих и за едно друго нещо, дето един познат ми обесняваше че почти всеки пассат го имал това омасляване. Понеже не запомних името на часта ще се опитам да обесня горе долее :lol: къде се намира ама не съм сигурен :!: Значи като дигнеш колата и застанеш точно под двигателя се виждат някакви уплатнения, помпи, момпи там квот' има и от там се стича съвсем маааалко масло и стига до около картера. Някой да знае каква част е разположена там ?

П.п Като прочетох какво обяснение съм направил баце, замислиь се сериозно какво съм опитал да обесня :drunk


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Почистване на турбо

Мнениеот achodemo » Пет 02 юли 2010 23:35


Без кой маркуч караш, този на снимката ли ? И просто си виси така ??


Да точно той :idea:


Потребителски аватар
vas_gt
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Golf ІV 1.6 101 hp AKL

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vas_gt » Нед 04 юли 2010 8:21


Колеги почистих турбото и всмукателния колектор заедно с дроселовата клапа и ЕГР-а беше ужас. Сега затапих ЕГР-а с ламарина и сглобих всичко, колата свирука като щурец. Благодаря.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 41 госта