


Почистване на турбо
- vas_gt
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Golf ІV 1.6 101 hp AKL
Re: Почистване на турбо
Колеги гледам в един руски сайт че моята турбина е комплект с изспускателните колектори. Трудно ли се сваля турбото като е комплект с колекторите? Трябва ли да купувам нови гарнитури? Благодаря.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Почистване на турбо
Не.Не е трудно. 

- vurgala
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
ако не е нахално от моя страна...да попитам; купих пасат Б5 1.9 тди 110 коня 98г. със напукан( скъсан в горния край) маркуч(гумен фланец или как точно се назовава незнам) те са два по принцип. не дългата гумена връзка стигаща до интеркулера,а късия беше напукан.свалих го като отвих скобите, и подмених с нов.само 49 лв. струва ...това че имаше омасляване в стария лошо ли е? иначе турбото отвън е чисто няма масла и п.р.
посъветваха ме да измия целия път до интеркулера и евентоално да избуша катализатора..
след смяната на скъсаната връзка има подобрение в оскурението,но трябва да се тества от човек,който има представа дали всичко е в нормите си..аз немога да преценя.
няма да заглъхва на 3000 оборота,но това с високите скорости за продухване и раздвийване на геометрията ми се вижда лудост по нашите пътища.
и друго да попитам задължително ли е турбината да свисти в диапазона от 2000-3000 оборота или аз имам проблеми със слуха?
благодаря ви предварително.
посъветваха ме да измия целия път до интеркулера и евентоално да избуша катализатора..
след смяната на скъсаната връзка има подобрение в оскурението,но трябва да се тества от човек,който има представа дали всичко е в нормите си..аз немога да преценя.
няма да заглъхва на 3000 оборота,но това с високите скорости за продухване и раздвийване на геометрията ми се вижда лудост по нашите пътища.
и друго да попитам задължително ли е турбината да свисти в диапазона от 2000-3000 оборота или аз имам проблеми със слуха?
благодаря ви предварително.
- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на турбо
vurgala написа:ако не е нахално от моя страна...да попитам; купих пасат Б5 1.9 тди 110 коня 98г. със напукан( скъсан в горния край) маркуч(гумен фланец или как точно се назовава незнам) те са два по принцип. не дългата гумена връзка стигаща до интеркулера,а късия беше напукан.свалих го като отвих скобите, и подмених с нов.само 49 лв. струва ...това че имаше омасляване в стария лошо ли е? иначе турбото отвън е чисто няма масла и п.р.
посъветваха ме да измия целия път до интеркулера и евентоално да избуша катализатора..
след смяната на скъсаната връзка има подобрение в оскурението,но трябва да се тества от човек,който има представа дали всичко е в нормите си..аз немога да преценя.
няма да заглъхва на 3000 оборота,но това с високите скорости за продухване и раздвийване на геометрията ми се вижда лудост по нашите пътища.
и друго да попитам задължително ли е турбината да свисти в диапазона от 2000-3000 оборота или аз имам проблеми със слуха?
благодаря ви предварително.
По принцип това с омасляването на въздушните пътища е "нормално" освен ако не е доста обилно, почти при всички го има, дори и при мен. Хубаво са те посъветвали да изчистиш всичко от кулера до турбото, даже мен ако питаш си изкарай и картерните газове навън, че и от там идват мизерии и катализатора и той вънка. Нормално е след смяната на връзката да ускорява добре. Щом ще караш ТДИ е хубаво да го раздвижваш от време на време иначе с нашата "хубава" нафта.... И е хубаво да чуваш турбото, лошо е когато не го чуваш

- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на турбо
дефакто това е един маркуч от който излизат газове, но понеже колите които караме са на около 300 000км и са им поизносени двигателите и от там излиза и по малко масло което спомага за зацапването на турбината турбопутищата и кулера. Ако ги махаш отвора към филтъра го запуши с нещо че иначе се променят стойностите на дебитомера!
Re: Почистване на турбо
vaskog гледам имаш масло около дросела, той ли ти прави мизериите или ? Случайно ако си го оправил дросела да не изхвърля маслото, как че пада нивото на щеката и на някакви километри трябва да се долива постоянно. ? И при мен го има същото нещо, само се чудя дали е от многото километри или нещо е запушено и си пръска през дросела... А дефакто тоя дросел какво прави
А тоз маркуч дето викаш че е за газовете в двигателя ли влиза ?
Ако е тоя същия, знам че маслото го пропускат сегментите и наистина се полувача от износване.


А тоз маркуч дето викаш че е за газовете в двигателя ли влиза ?

- sukito
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
- Автомобил: Golf mk4
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на турбо
Аз мисля, че за това масло около дросела(ЕГР-а) е виновно турбото, и при мен го има. Няма как да дойде от другаде това масло, и при мен е омаслено.
А предложението горе на колегата да се запуши отвора към въздуховода е добро, но картерните газове трябва да се изведът по някакъв начин. А за влиянието върху стойностите на дебитомера мисля, че не е така понеже отвора е след него.
П.П. За автора на темата

А предложението горе на колегата да се запуши отвора към въздуховода е добро, но картерните газове трябва да се изведът по някакъв начин. А за влиянието върху стойностите на дебитомера мисля, че не е така понеже отвора е след него.

П.П. За автора на темата

- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на турбо
@ sukito Може да има вина и турбото, но откакто съм ги изкарал тия газове е по - малко, но то в кулера се е събрало достатъчно и си има
и както ти казах от тия картерни газове също идва по малко масло. А за стойностите на дебитомера бях чел някъде, че се променяли, ако не запушиш... не знам
@ Maste-pro Не съм оправил но има из форума тема как да го оправиш viewtopic.php?f=24&t=50901. За нивото на маслото ми почти не е мръднало вече за 6000км. За това, че и при теб го има по - вероятно е от многото километри не ми се вярва да е запушено нещо...
Ето за дросела http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14
А маркуча се изважда от там (както е на снимката) и има различни начини - можеш да го оставиш навън
или да му сложиш съд за улавяне на газовете http://www.topspeed.bg/catalog.php?cid=233 

@ Maste-pro Не съм оправил но има из форума тема как да го оправиш viewtopic.php?f=24&t=50901. За нивото на маслото ми почти не е мръднало вече за 6000км. За това, че и при теб го има по - вероятно е от многото километри не ми се вярва да е запушено нещо...
Ето за дросела http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14
А маркуча се изважда от там (както е на снимката) и има различни начини - можеш да го оставиш навън


- vas_gt
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Golf ІV 1.6 101 hp AKL
Re: Почистване на турбо
Колеги утре ще свалям турбото да изчистя геометрията. Акуатора как мога да разбера дали работи и може ли да се смаже по някакъв начин? Благодаря.
- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на турбо
Може да го пробваш с уста дали работи 

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Почистване на турбо
vaskog написа:@ sukito Може да има вина и турбото, но откакто съм ги изкарал тия газове е по - малко, но то в кулера се е събрало достатъчно и си имаи както ти казах от тия картерни газове също идва по малко масло. А за стойностите на дебитомера бях чел някъде, че се променяли, ако не запушиш... не знам
@ Maste-pro Не съм оправил но има из форума тема как да го оправиш viewtopic.php?f=24&t=50901. За нивото на маслото ми почти не е мръднало вече за 6000км. За това, че и при теб го има по - вероятно е от многото километри не ми се вярва да е запушено нещо...
Ето за дросела http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14
А маркуча се изважда от там (както е на снимката) и има различни начини - можеш да го оставиш навънили да му сложиш съд за улавяне на газовете http://www.topspeed.bg/catalog.php?cid=233
Аз мога да споделя от опит ,че ОСНОВНО омасляването идва от картерните газове (при здраво турбо разбира се) ! От както ги изведох колекторите и маркучите - АБСОЛЮТНО СУХИ !
- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на турбо
Ами аз точно това казвам и аз съм ги извел обаче не съм чистил кулера и колата е по - добре 

Re: Почистване на турбо
Без кой маркуч караш, този на снимката ли ? И просто си виси така ??
До няколко седмици влизам в бокса да търся проблема с омасляването, просто ме дразни и съм решил да го спра. Като за начало ще тръгна с почисването на турбо пътища, колектор и там както си му е реда. След това ще видя как е, дали има ефект и ако не обратно в бокса... Не вярвам да са ми чак толкоз много километрите в сравнение с други ТДИ-та. Може ли да се кара с тва омаслено ЕГР и колко ?
Ааа туку що се сетих и за едно друго нещо, дето един познат ми обесняваше че почти всеки пассат го имал това омасляване. Понеже не запомних името на часта ще се опитам да обесня горе долее
къде се намира ама не съм сигурен
Значи като дигнеш колата и застанеш точно под двигателя се виждат някакви уплатнения, помпи, момпи там квот' има и от там се стича съвсем маааалко масло и стига до около картера. Някой да знае каква част е разположена там ?
П.п Като прочетох какво обяснение съм направил баце, замислиь се сериозно какво съм опитал да обесня
До няколко седмици влизам в бокса да търся проблема с омасляването, просто ме дразни и съм решил да го спра. Като за начало ще тръгна с почисването на турбо пътища, колектор и там както си му е реда. След това ще видя как е, дали има ефект и ако не обратно в бокса... Не вярвам да са ми чак толкоз много километрите в сравнение с други ТДИ-та. Може ли да се кара с тва омаслено ЕГР и колко ?
Ааа туку що се сетих и за едно друго нещо, дето един познат ми обесняваше че почти всеки пассат го имал това омасляване. Понеже не запомних името на часта ще се опитам да обесня горе долее


П.п Като прочетох какво обяснение съм направил баце, замислиь се сериозно какво съм опитал да обесня

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Почистване на турбо
Без кой маркуч караш, този на снимката ли ? И просто си виси така ??
Да точно той

- vas_gt
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Golf ІV 1.6 101 hp AKL
Re: Почистване на турбо
Колеги почистих турбото и всмукателния колектор заедно с дроселовата клапа и ЕГР-а беше ужас. Сега затапих ЕГР-а с ламарина и сглобих всичко, колата свирука като щурец. Благодаря.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 41 госта