Как да караме икономично TDi двигател?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот gancho » Сря 19 май 2010 17:30


Marto_VN написа:Между другото , без майтап съм падал на 3,4 на 100 но знате ли как , то е за много малко :) равен прав участък обороти 1000 , 60 км/ч. , скорост 5-та ;) става но все едно карам лагерна количка :) правил съм го за опит само.
иначе нормалното градко е 7,3 на 100 , извън градско някъде около 6 на 100, може и около 5 на 100 но трябва да не настъпваш.
двигатела ми е 1.9 тди , помпа-дюза, 115 к.с., много яка машинка е чесно :) 280 въртящ момент(пише в книжката), дори от бензинките е повече :)

Да един приятел беше направил същия разход-3.4л на бензинова кола с 2 човека(сузуки суифт 1л дв)София -Поморие...............11часа!!!! :screwy
Аз нямам нерви :beer




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Сря 19 май 2010 19:59


Аре затваряйте сергията - стъпвайте леко върху педала за газта - и ще карате икономично .... :lock:


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4717
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот tdi fen » Чет 20 май 2010 12:58


krasio00o написа:5-та предавка и 65км/ч=1200об/мин за ТДи Ъпсурт.Моето мнение ,че тди-то си иска обороти.Рядко си карам колата под 1600-1700 об/мин и редовно я поразтривам
:да: не бива да се кара под 1600 об/мин


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот garsona » Чет 20 май 2010 22:55


Не знам , моята на 5-та скорост с 50 км/ч градско на 1000 оборота си вари без проблем , като искам да изпреварвам бутам по долна и готово , нито ми тресе нито губи мощност !


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Ludiq » Пет 21 май 2010 11:32


garsona написа:Не знам , моята на 5-та скорост с 50 км/ч градско на 1000 оборота си вари без проблем , като искам да изпреварвам бутам по долна и готово , нито ми тресе нито губи мощност !

Ако продължаваш да я караш така ще започне и да тресе ,и да губи мощност. mhihi


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Пет 21 май 2010 12:56


Иначе конкретно към въпроса ти,карам винаги около пика на въртящия момент,или 1800-2500об./мин. без значение на коя предавка съм.Тогава двигателя е най-еластичен и в същото време най-икономичен
Цитат от Ауди форума - по меродавно мнение от това няма накъде - за по-голяма част от TDI двигателите - това е истината :да:
Под 1600 об/мин е вредно да се кара продължително време - или да се възприема като навик
Цапа се геометрия - колектори - и реално не води до икономии :012:


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот mladeja » Съб 22 май 2010 18:55


Моят разход 4,02л. на 100 км. пробег.Това ми е рекорд на най-малък разход.
Вече 4 години карам така около 1200 об. в града - няма проблем.Разхода е около 5 на стоте разбирай 5,5 - 4,5.Карането в зоната на максимален въртящ момент не е най-икономичен!
Нямам променлива геометрия!
Прочиствам чат пат на магистрала на по високи обороти!


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот feikot » Съб 22 май 2010 19:05


mladeja написа:Нямам променлива геометрия!


Ама имаш колектори.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот mladeja » Съб 22 май 2010 19:10


Ами имам ги вече 4 години.Нямам проблем с този стил на шофиране.Като пиша това не казвам че колата върви само на 1200 оборота.Но в града това е основното.
Имам и катализатор - друг е въпроса колко действа но не е изтърбушен.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот feikot » Съб 22 май 2010 20:05


Мое мнение е,че не трябва да се кара под изравнени обороти (1600-2000) в този диапазон винаги имаш динамиката,икономичността и скоростта която искаш.Да се кара под тия обороти е според мен твърде РАЗТОЧИТЕЛНО,защото двигателя разполага с много малко коне за да тегли купето :) и следователно тия които са налице трябва да се нахранят с повечко нафта,докато стигнат обороти в които ще се придружи още някое стадо.И тогава вече ще почне да ги храни по малко...


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот judasss » Пон 24 май 2010 20:04


Значи за колекторите и геометрията чист пример мога да дам, един приятел с АХФ , близо 2 години не му даваше зор - мислеше че като го реже , щял да се издуха и тем подобни, карам 3ка 1з от година и няколко месеца , от както съм я взел колата не е карана икономично , не е пазена да не се издуха нито пък жалена , постоянно си е в обороти .
Преди 1 месец има няма решихме да сваляме колекторите да ги почистваме , щото ахф а беше спрял да върви - едва си мушнах 2та пръста в смукателния колектор след ЕГР то - в моя колектор - беше просто мазно , нямаше и помен от сажди .

Сами си направете извода от икономий какво става , а колата ми гори 0.5 . 1литър по малко , но това го оставям на факта че 4ката е 110 коня :012:


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Student_pravo » Чет 27 май 2010 10:22


Аз също не карам под 1500 оборота. Пробвал съм да карам с 1200-1300, обаче има неприятни вибрации, няма динамика и двигателят се тормози. Не виждам никакъв смисъл да се натоварва така колата. Въртящият ми момент достига своя пик на 1600 оборота и остава непроменен до 3000 оборота. Винаги се старая да карам в този диапазон, а и мисля че за дизел не е нужно повече от 3500-4000 оборота.


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Marto_VN » Съб 03 юли 2010 13:44


Ето това обаче е на 5-та по прав път без газ :) :) :). То може и да сляза да бутам :lol:
Прикачени файлове
123.jpg
Хехе :) чакайте едно нагледно доказателство :):):)


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Marto_VN » Съб 03 юли 2010 13:46


Затова ме кефи пасата , баси разходите , понякога викам тая кола харчи ли изобщо :). Винаги съм карал бензин но вече , съм само за дизела :)


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот feikot » Съб 03 юли 2010 14:37


Е ти ако пуснеш на ППХ,ще ти покаже нула.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта