щека ниво мосло три в едно

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
tu6ana
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

щека ниво мосло три в едно

Мнениеот tu6ana » Вто 29 яну 2008 23:35


Колеги изчетах доста теми (може би не всичките) и не можах да разбера къде точно на щеката (сондата на маслото) е минимума и къде максимима.
В една тема един колега пише,че положението е такова:
Изображение

Един друг колега обаче казва друго:
Изображение

Целта ми е да разбера къде точно истината. Защото от половин литър повече масло може да има сериозни последствия по някога.[/code]

Последна промяна от tu6ana на Вто 29 яну 2008 23:49, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Мнениеот suggar » Вто 29 яну 2008 23:39


Извади щеката избарши я хубаво ако щеш и със бензин и виж как е дадено. по принцип мах траа да е на ръба на кривката , но все пак виж каде е отбелязано. :wink:


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Вто 29 яну 2008 23:46


1-вата илюстрация показва точно къде е мин и мах.

Каква точно е разликата от мин до мах не мога да ти кажа. Затова доливаш по малко (100 грама например) и пак мериш и така доката те задоволи.

Принципно не е хубаво да си над мах и под мин :). Но малко над мах 2-3 мм да кажем не е фатално, най лошо което може да стане е да ти го метне това масло в повече към дросела и да го зацапа....
Аз например тази зима доливах и се олях сипах малко отгоре, след това съм минал към 1500 км и проблем никакъв, нормализира се маслото, къде отиде това дето беше мъничко отгоре на мах-а незнам...


Потребителски аватар
tu6ana
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот tu6ana » Вто 29 яну 2008 23:57


Итересно ми е това,че по принцип немеца обича да изпипва детайлите до най-малката подробност а пък не е сложил две прости срички на сондата.
Това може на доста хора да изиграе лош номер. (имам предвид на хора които не са много напред в материата
:lol: :cry: )


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Сря 30 яну 2008 0:04


tu6ana написа:Итересно ми е това,че по принцип немеца обича да изпипва детайлите до най-малката подробност а пък не е сложил две прости срички на сондата.
Това може на доста хора да изиграе лош номер. (имам предвид на хора които не са много напред в материата
:lol: :cry: )


:) ами колега то винаги ще има хора с други очаквания, като тебе. Но според мен тази кривина е максималко ясна.... А пък :) хората назапад И СПЕЦИАЛНО италянците (от където са и повечето поло-та в България) :) със сигорност въобще и не я знаят тази щека за какво е :)
Те си знаят като изпише Ино 1 или Ино 2 или чек ойл и ходи в сервиза. Като светне лампата и ходи в сервиза.... Де ще се занимава той да знае къде какво масло и как се сипва....


Потребителски аватар
tu6ana
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот tu6ana » Сря 30 яну 2008 0:18


Lizard написа:
tu6ana написа:Итересно ми е това,че по принцип немеца обича да изпипва детайлите до най-малката подробност а пък не е сложил две прости срички на сондата.
Това може на доста хора да изиграе лош номер. (имам предвид на хора които не са много напред в материата
:lol: :cry: )


:) ами колега то винаги ще има хора с други очаквания, като тебе. Но според мен тази кривина е максималко ясна.... А пък :) хората назапад И СПЕЦИАЛНО италянците (от където са и повечето поло-та в България) :) със сигорност въобще и не я знаят тази щека за какво е :)
Те си знаят като изпише Ино 1 или Ино 2 или чек ойл и ходи в сервиза. Като светне лампата и ходи в сервиза.... Де ще се занимава той да знае къде какво масло и как се сипва....

Така е колега прав си за очакванията на хората всеки луд с номера си.
Ама смятам ще се съгласиш с мен,че нашите джобове са доста по празни от тия на ИТАЛЯНЦИТЕ и за това може би ни вълнуват такива въпроси.


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот siso92 » Сря 30 яну 2008 12:21


Мин и мах не е до кривата,а релевче/грапавина/ между двете.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 30 яну 2008 18:46


siso92 написа:Мин и мах не е до кривата,а релевче/грапавина/ между двете.

Не е вярно. Стига сте се заблуждавали. Не четете ли книжките. МИН и МАКС са точно на двете кривки. Защрихованата част е препоръчително поддържаното ниво. Иначе ако иска някой да пробва - знае се че от Мин до Макс е 1 л. така че като стигне нивото на някой /който не вярва де/ на долната част на защрихованото да вземе да сипе един литър и да види къде отива. После да мисли как да го вади маслото :) В книжката за експлоатация пише- ако е между долната сгъвка и защрихованото да се долее, ако е в рамките на защрихованото "може" да се долее но като се внимава при това доливане нивото да отиде най-много между горната част на защрихованото и горната сгъвка, когато нивото е между горната част на защрихованото и горната сгъвка да не се долива. И между другото сме коментирали темата вече.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 30 яну 2008 20:05


снимка 1 е правилното
разликата е 1 литър


Потребителски аватар
veselin111
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот veselin111 » Сря 30 яну 2008 21:15


здравейте!на мен след като ми сменяха маслото заедно със ангренажния ремък и другите консумативи ми бяха сипали 4 литра и беше около 3-4милиметра над горната крива на щеката. казах на майстора че тва масло му е много, а той взе да ме убеждава чче малко масло повече не е било проблем и т.н, в крайна сметка го убедих да ми източи масло. Майстора каза 4е тва е в повече около 300-400ml. Казах му да ми изпусне 700-800ml и аз като си го прегледам на студена кола ще си долея колкото трябва-източихме около 750ml, тогава на момента като го видяхме на щеката нивото беше на горната част на щрихованата част на щеката, но двигателят беше малко топъл, сега като си оставя колата вечер на сутринта нивото на маслото ми е разляно на самата щека и не мога да преценя точно докъде ми е(вадя щеката забърсвам я хубаво). в крайна сметка след като доста се порових във форуми книжки и т. н. на всякъде намерих че маслото трябва да е точно 3л. Ще съм благодарен ако някой ми каже защо маслото на щеката ми е разляно, защото така немога да разбера докъде ми е точно нивото, Само да отбележа че маслото е ново и е чисто-нивото на натифриза си е еднои и също(не се променя, т.е. не ми влиза вода от там)


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 30 яну 2008 22:40


veselin111 написа:здравейте!на мен след като ми сменяха маслото заедно със ангренажния ремък и другите консумативи ми бяха сипали 4 литра и беше около 3-4милиметра над горната крива на щеката. казах на майстора че тва масло му е много, а той взе да ме убеждава чче малко масло повече не е било проблем и т.н, в крайна сметка го убедих да ми източи масло. Майстора каза 4е тва е в повече около 300-400ml. Казах му да ми изпусне 700-800ml и аз като си го прегледам на студена кола ще си долея колкото трябва-източихме около 750ml, тогава на момента като го видяхме на щеката нивото беше на горната част на щрихованата част на щеката, но двигателят беше малко топъл, сега като си оставя колата вечер на сутринта нивото на маслото ми е разляно на самата щека и не мога да преценя точно докъде ми е(вадя щеката забърсвам я хубаво). в крайна сметка след като доста се порових във форуми книжки и т. н. на всякъде намерих че маслото трябва да е точно 3л. Ще съм благодарен ако някой ми каже защо маслото на щеката ми е разляно, защото така немога да разбера докъде ми е точно нивото, Само да отбележа че маслото е ново и е чисто-нивото на натифриза си е еднои и също(не се променя, т.е. не ми влиза вода от там)

Колега как така е разляно? Ако при първото вадене на щеката тя е малко по зацапана, то след като я забършеш добре, поставиш я и я извадиш след 1 минута би трябвало да е абсолютно ясно до къде е маслото. Всичко това да речем най-добре сутрин преди палене, и на равно място. И как при майстора се виждаше до къде е /даже до милиметри/ а при тебе вече не може? И каква е колата?


Потребителски аватар
veselin111
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот veselin111 » Чет 31 яну 2008 9:25


няма ясна граница до къде ми е маслото. карал съм и други автомобили, при никой от тях не е било така. щеката я забърсвам много добре и проверявам маслото сутрин преди да запаля. ситуацията е все едно да извадиш да гледаш маслото на загрят двигател- имам чувството че маслото не ми се стича хубаво, а колата ми стои цяла вечер.


sklimoto
Мнения: 266
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sklimoto » Чет 31 яну 2008 12:36


Колега ела до нас и ще ти покажа.


Потребителски аватар
dim58
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: щека ниво мосло три в едно

Мнениеот dim58 » Съб 03 юли 2010 19:33


Здрвейте колеги!И при мен се получава същото, както е написал колегата veselin111.Като меря сутрин на студен двг., един път е мужду сгъвките, на другия ден е 3-4 см. над мах. и като избърша се вижда, че е в норм.,на следващия ден пак си е нормално и т.н.Явно нещо не е в ред,дали някъде се задържа маслото?.Полото е 9N,1.2,12V.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: щека ниво мосло три в едно

Мнениеот freestyler911 » Вто 06 юли 2010 19:20


И не забравяйте! Сипваш масло вечерта, на сутринта проверяваш докъде е !

Маслото докато стигне картера си е бая текане... и изисква време .

Така че , сменяш маслото , в три лесни стъпки.

1.Развиваш масления филтър.
2.Развиваш пробката.
3.Чакаш 10 минути.
4.Монтираш новия филтър (стягаш само с ръка!)
5.Затапваш картера.
6.Наливаш масло докато на щеката покаже минимум, т.е. до началото на защрихованото.
7.Палиш , докато огасне лампата на маслото.
8.Гасиш проверяваш нивото и оставяш маслото малко над минимума.
9.На сутринта (колата е нощувала на равно място.) проверяваш нивото , ако е нужно доливаш.
10. Аз винаги държа нивото да е малко под максимума. Нека си има мазило.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта