Как да проверя кабелите за свещи

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот emo-gar » Съб 03 юли 2010 10:51


Та човека питаше "в домашни" условия да ги провери.Достатъчно отговори имаше(е, примесени и с малко хумор :D ).
То и с "мегер" става ,ама от ония-старите с ръчката-поне 30kV са необходими за качествена проверка.Иначе тия за проверка на ел. мотори са обикновено до 1000v.
Имаше едно време един модел руски автомобилен тестер за тая работа(kV-meter),с преходи за свещите.Навярно се продават още по "битаците" за жълти стотинки.
А на металните лули на кабелите си пише -5кОма.Пращенето на радиото(чува се пропорционално на оборотите бръмчене) е признак за калпави кабели.
Рудони,къде точно(и как) завираш сондата на осцилоскопа в капачката?Или имаш някакъв спец.накрайник-сонда,ако може да ми я снимаш..ако е удобно




rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот rudoni » Съб 03 юли 2010 22:06


няма тайни!
тайната е че не се завира в капачката!с единия кабел с осезател във вид на щипка /индуктивен/ се хващам за първи цил. като референтна точка ,а с другия проводник се подключванм там където искам! към хола , към първичната на бобината и т.н.!
с другия капацитивния си меря високото напрежение по цилиндрите ,но почти не го правя! по ми е лесно по първичното напрежение!когато се задълбаят нещата тогава меря и сравнявам по напрежение.
ползвам прободен накрайник и през изолация където искам.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот emo-gar » Нед 04 юли 2010 15:45


Горе-долу,ясно(все пак съм електричар,притежаващ осцилоскоп 8))Сега да споделя малко опит от днес:От зор ми се наложи да подменя кабелите на "резервния" Г3(ABS),след неколкодневен престой губи искра на цилиндри.Ами имах подръка стари,годни,силиконови кабели от една Лада.В тия кабели "жица" няма!,Омовото съпротивление,в зависимост от дължината е от 5 до 10 кОма.Та демонтирах лули,накрайници(с прости отвертка и клещи).Голфовите "лули" имат вградени резистори,тия към свещите са по 5кОма,а тези към капачката са по 1кОм.Самата "жица" си е многожилен проводник,покрит с изолация(високоволтова).
"Насадих" свалените накрайници(пак с клещи ги "кербовах" към силиконовите кабели),наврях ги в почистените "лули"(ползвах "контакт-спрей").Колата запали без проблем,дължините "паснаха"почти идеално.Преди монтажа мерих всички кабели с Омметър-ами над 15кОма излезе,даже някои не даваха "верига"(това се дължи на нактайниците в лулите-я допрат,я не..)В случая при мен важното беше изолацията-да не прехвърля към "маса" и между кабелите.
Ето снимка в "разрез" на кабел:
Изображение
Та така ,днес спестих едни 100лв,ся си пия ракията mhihi


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот rudoni » Нед 04 юли 2010 21:29


наздраве! :drunk :да:
до тук добре , но ако смениш и свещите с по ниско топлинно число /макар и малко -1 единица/ вече ще е добре! :beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот emo-gar » Пон 05 юли 2010 7:03


Е,свещите не мога да си "поправя",ще се купува.То и кабелите са си за смяна,но горното беше пример/опит за "ефтин" ремонт при нужда.Все пак,при нужда,едни Жигулови изправни кабели се намират лесно и ефтино(да не говориме,че само един може да е проблемен),за тоя мотор(ABS) стават на дължина.Жалко,че не снимах "стъпки от технологията"-сигурно би помогнало някому,но не е трудно да се възстанови пропуска.
Като сменя всичко,ще се опитам да "центровам" със стробоскоп(една самоделка,която "открих" в "лабораторията" при ремонта).Не знам дали ще се получи добра снимка на "стробоскопичния" ефект,но поне опита ще се снима



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта