Колеги, забелязвам не само тук, но и в други форуми загубите от трансмисията ги смятат с едни 10-12 процента за FWD/RWD и 18-20 за AWD, но в крайна сметка това продължава и при модифициране на двигателя, където при едно примерно повишаване на мощността със 100%, съответно хората си смятат загубите хх процента от новата мощност, което аз визирам като нереално, тъй като мощността необходима да се преодолее триенето на движещите части и тн и тн е винаги еднаква-респективно ако преди тунинга са отивали 20 коня за целта, то и след него, ако не е имало промени по трансмисията то трябва и след като колата е удвоила мощността си отново да губи 20 а не 40, каквато е процентната сметка...
Прав ли съм или нещо ми куца в теорията?



Разлики мощност на колела и вал
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Разлики мощност на колела и вал
Аз си мисля че си прав, но това с процентите според мен е просто грубо за да се добие някаква представа, едва ли има точна формула, а и на всяка кола е различно.
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлики мощност на колела и вал
първо не си съвсем прав - никой не гарантира, че при повишена над предвидената мощност, трансмисията ще работи в предвидения режим
второ - реално загубите са повече от 10-12% при FWD/RWD. 10-12 е някакъв перфектен вариант.
второ - реално загубите са повече от 10-12% при FWD/RWD. 10-12 е някакъв перфектен вариант.
- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Разлики мощност на колела и вал
Според мен процента би трябвало да остане непроменен. Кутията, дифа и к'вито други карантии има колата, ще получат 100% по-голямо натоварване (при зададената 100% увеличена мощност/върт.момент), съответно и силата загубена в преодоляване натоварването би трябвало да се е увеличила пропорционално. Възможно е да съм много далеч от истината - просто си размишлявам 

- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Разлики мощност на колела и вал
Е точно това е, че аз се занимавам с теоретична физика и от там ми дойдоха мислите, че при увеличаване на мощността, натоварването се увеличава върху елементите, но характерно нещо при триенето е, че обект с една и съща маса независимо от площта си ще има същото триене с дадена повърхност. Напрактика като НЕ добавяме маса в уравнението, както и периферните скорости на валовете си остават същите в нормален работен режим, ние единствено променяме ускорението на валовете при промяна на скоростта им и въртящият момент, който преминава през тях, но практически триенето не се влияе, защото то от това съждение следва, че ако пък намалим мощността с 200 процента, то загубите от триене ще намалеят пропорционално, което пък значи, че ако си оставим двигателя с 1 конска сила, то той пак трябва да може да върти скоростната кутия, понеже сме му намалили натоварването хххх пъти и съответно загубите са намалели също толкова пъти
Пък и като цяло в класическата физика m=F/a, където ние увеличавайки F дето е реално силата на двигателя, ние увеличаваме и ускорението и уравнението си остава константа. Или поне това е за случаи със скорости много по малки от скоростта на светлината, защото над определена граница се проявяват едни релативистки ефекти и тн, ама те не важат в случая.

Пък и като цяло в класическата физика m=F/a, където ние увеличавайки F дето е реално силата на двигателя, ние увеличаваме и ускорението и уравнението си остава константа. Или поне това е за случаи със скорости много по малки от скоростта на светлината, защото над определена граница се проявяват едни релативистки ефекти и тн, ама те не важат в случая.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Разлики мощност на колела и вал
Тва в последното мнение не го схванах съвсем, но съм напълно на мнението ти, че загубите трябва да са константа.
Давам пример като твоя: ако загубите са примерно 15% при 400к.с излиза, че се губят едни 60 коня. Е и тогава ако сложим двигател с 60к.с. на тази кола излиза, че няма да може да задвижи въобще колата, защото загубите в трансмисията са такива.... Не звучи логично,нали!
Да не говорим, че в нет-а се коментират загуби от рода на 30% че и нагоре....
П.П. Точно затова има "дино-стендове" където човек може да премери мощността на колата на колела/главини и да нае каква е та. Колко е на двигателя остава в сферата на разсъжденията. Когато се предостави стенд за двигатели, който иска да си сваля двигателя и да мери мощност на вала.
Давам пример като твоя: ако загубите са примерно 15% при 400к.с излиза, че се губят едни 60 коня. Е и тогава ако сложим двигател с 60к.с. на тази кола излиза, че няма да може да задвижи въобще колата, защото загубите в трансмисията са такива.... Не звучи логично,нали!

П.П. Точно затова има "дино-стендове" където човек може да премери мощността на колата на колела/главини и да нае каква е та. Колко е на двигателя остава в сферата на разсъжденията. Когато се предостави стенд за двигатели, който иска да си сваля двигателя и да мери мощност на вала.

- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Разлики мощност на колела и вал
Принципно на автомобил с доказани загуби 60 % ако се сложи двигател с такива коне, е логично той да не успее да я задвижи, все пак нали се сещаш, че сам човек може да бута кола изключена от скорост по равно, но нека го видим тоя човек, когато застане до един камион дали ще го мръдне въобще
Та предното ми мнение изразяваще връзката между теория-класическа физика и практиката-самата трансмисия, защото в крайна сметка това са си закони, които още никой не е нарушил и загубите в една трансмисия от триене не се изменят от подаваната мощност към трансмисията, а от коефициента на вискозното триене на елементите в нея и масата на детайлите, което в крайна сметка значи, че примерно един АБФ със 150 кончета даде 15 % загуби или 22,5 кончета отиват в небитието, то същия този двигател с тази трансмисия, след повишаване на мощността до 200 кс (теоретично), няма как да даде отново 15% загуби, защото това би означавало, че сега трансмисията ще дава загуби от порядъка на 30 кс, ами напротив, тя ще дава фира отново 22,5 кс, защото погледнато от към страна на реалния свят едно 1.8Т Quattro да речем че дава загуби от 20%-30кс, това значи ли че при силов тунинг до 450 на вала ще имаме кола, която ще има загуби от порядъка на 90 кс-естествено, че не, така че по-правилно е загубите да приемат процентна стойност от заводската мощност на мотора, а не от изкараната след тунинг, а доста често хората си продължават с сметката, че при вдигане на мощността процента остава константа.

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Разлики мощност на колела и вал
Загубите в правозъба кутия са под 10%.
Имам един въпрос, бях го задал на едно място, че и на лични, но така и не ми отговориха.Става въпрос за замерване мощността на колелата:
Защо на различните предавки се вади различна мощност на колелата- означава ли че всяка предавка има различни загуби, щото моторе си е мотор- има една и съща мощност?
За турбомоторите имам обяснение, но не и за атмосферните мотори.
И другото, ще даде ли разлика диното, ако повторя замерването при абсолютно същите условия..., но променя чувствително размера на гумите?

Имам един въпрос, бях го задал на едно място, че и на лични, но така и не ми отговориха.Става въпрос за замерване мощността на колелата:
Защо на различните предавки се вади различна мощност на колелата- означава ли че всяка предавка има различни загуби, щото моторе си е мотор- има една и съща мощност?

За турбомоторите имам обяснение, но не и за атмосферните мотори.
И другото, ще даде ли разлика диното, ако повторя замерването при абсолютно същите условия..., но променя чувствително размера на гумите?
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Разлики мощност на колела и вал
Еми принципно на различни предавки дава различна мощност, защото те в по-голяма или по-малка степен се различават от директната предавка, за това за най-адекватни се приемат измерванията на директна или най-близката до нея предавка, като тук трябва в крайна сметка да се отчете и финалното предавателно отношение на автомобила, където влиза и като мярка за прецизно измерване и самата височина на гумата, т.е. ако промениш височината на гумата, все едно си променил предавателно отношение и от там ето ти и разлика в конете 
А това всичкото е следствие от закона P=A/t или мощността е равна на работата/времето, а работата на един двигател се изразява в завъртане на коляновия вал, от което се завъртат колелата или ако за 5 оборота на коляновия вал имаме 1 оборот на колелото, значи нашата мощност ще е съответно 5 пъти по-голяма отколкото ако при отношение 1 към 1.

А това всичкото е следствие от закона P=A/t или мощността е равна на работата/времето, а работата на един двигател се изразява в завъртане на коляновия вал, от което се завъртат колелата или ако за 5 оборота на коляновия вал имаме 1 оборот на колелото, значи нашата мощност ще е съответно 5 пъти по-голяма отколкото ако при отношение 1 към 1.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Разлики мощност на колела и вал
...А това всичкото е следствие от закона P=A/t или мощността е равна на работата/времето, а работата на един двигател се изразява в завъртане на коляновия вал, от което се завъртат колелата или ако за 5 оборота на коляновия вал имаме 1 оборот на колелото, значи нашата мощност ще е съответно 5 пъти по-голяма отколкото ако при отношение 1 към 1.
приятелю, бъркаш мощност със въртящ момент

Какъв е проблема да се сметне предавателното число за съответната предавка, нали това е един коефициент. Какво значение има дали е на 3 или 4 ?! А знаеш ли колко коли най-близкото пред. число до 1, пак доста се различава от 1. Още повече че трябва така и иначе да се сметне и диференциала.
Каква е идеята да се мери на директна предавка въобще?
Давам един простичък пример- карам колело с 20 скорости, ама аз генерирам винаги една и съща мощност,не 20 различни, за да изкарам 20 различни мощности на гумата!!! Кутията не е мотор, не може да отнема(изключвам загубите) или да дава мощност, само променя въртящия момент(оборотите)!
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Разлики мощност на колела и вал
Финално предавателно отношение не включва ли и дифа
Пък съответно мощност при двг е функция на въртящия момент в диапазона от обороти, а аз използвам формула за общия случай на мощността
И идеята да се мери на директна предавка е такава, че ако примерно пробваш да мериш на първа, ще имаш силно завишени стойности спрямо реалните, порад намалващата предавка, ако мериш на ускоряваща предавка съответно ще имаш занижени стойности поради същата причина
Точно и тук ти е грешката при цялата теория-скоростната кутия напрактика не променя постъпващата мощност, но оказва влияне на работата извършвана от колелата след нея, а от там и на мощността на колелата, тъй като двигател-трансмисия-колела представлява система от двигател и колела, извършващи работа и трансмисия, която задава отношение върху 2-те работи, а от самата формула и видно, че когато се извършва работа за време имаме мощност и съответно заради това имаме мощност на двигателя и на колелата, поради което и ти може да имаш 1 човешка сила мощност, но посредством трансмисията до пътя да достигат 10 човешки сили, но това ще става за сметка на работата извършвана от теб-ще въртиш като луд
Сега схвана ли го 





- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Разлики мощност на колела и вал
мощност при двг е функция на въртящия момент в диапазона от обороти
не правиш разлика между въртящ момент и мощност!!!
мощност= торк х обороти !!!
ти може да имаш 1 човешка сила мощност, но посредством трансмисията до пътя да достигат 10 човешки сили, но това ще става за сметка на работата извършвана от теб-ще въртиш като луд
даваш ми пример за въртящ момент- замени думичката "мощност с "въртящ момент" и ще си абсолютно прав

имаш една и съща макс.мощност винаги- променят се само въртящия момент и оборотите, като са в строга обратно пропорционална зависимост.
мощност= торк х обороти !!!
това не дава отговор на въпроса ми, стои отворен

- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Разлики мощност на колела и вал
ти може да имаш 1 човешка сила мощност, но посредством трансмисията до пътя да достигат 10 човешки сили
Това е пълна глупост !!!
Всяка предавка има КПД което винаги е по-малко от 100%.
Ролята на предавката е да увеличи въртящия момент, за сметка на оборотите.
Това е пълна глупост !!!
Всяка предавка има КПД което винаги е по-малко от 100%.
Ролята на предавката е да увеличи въртящия момент, за сметка на оборотите.
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Разлики мощност на колела и вал
Мощността е равна на въртящ момент по 2пи по оборотите , като цялото е разделено на 60000, като това е за киловати ако трябва да сме точни и наистина се поуплетох нещо с пустата мощност и въртящ момент 
ПП-допуснал съм грешка с една нула

ПП-допуснал съм грешка с една нула
Последна промяна от apa6o на Сря 07 юли 2010 16:18, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Разлики мощност на колела и вал
apa6o написа:аз се занимавам с теоретична физика и от там ми дойдоха мислите,
лошо, добре че не се занимаваше с медицина да речем...

По коя теорема извади тая гениална формула

apa6o написа:Мощността е равна на въртящ момент по 2пи по оборотите , като цялото е разделено на 6000, като това е за киловати ако трябва да сме точни
Още малко остана да дойде в тоя вид, на прав път си

Мощността е равна на въртящ момент по оборотите , като това е в киловати ако трябва да сме точни
Нека вече си дойдем на темата, ако може

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта