

apa6o написа:Е точно това е, че аз се занимавам с теоретична физика и от там ми дойдоха мислите, че при увеличаване на мощността, натоварването се увеличава върху елементите, но характерно нещо при триенето е, че обект с една и съща маса независимо от площта си ще има същото триене с дадена повърхност. Напрактика като НЕ добавяме маса в уравнението, както и периферните скорости на валовете си остават същите в нормален работен режим, ние единствено променяме ускорението на валовете при промяна на скоростта им и въртящият момент, който преминава през тях, но практически триенето не се влияе, защото то от това съждение следва, че ако пък намалим мощността с 200 процента, то загубите от триене ще намалеят пропорционално, което пък значи, че ако си оставим двигателя с 1 конска сила, то той пак трябва да може да върти скоростната кутия, понеже сме му намалили натоварването хххх пъти и съответно загубите са намалели също толкова пъти![]()
Пък и като цяло в класическата физика m=F/a, където ние увеличавайки F дето е реално силата на двигателя, ние увеличаваме и ускорението и уравнението си остава константа. Или поне това е за случаи със скорости много по малки от скоростта на светлината, защото над определена граница се проявяват едни релативистки ефекти и тн, ама те не важат в случая.
ivan.karadenizov написа:...
ivan.karadenizov написа:...
apa6o написа:ivan.karadenizov написа:...
Мерси много колега, точно от такова инфо имах нуждаА с този пост ти допълваш и към въпроса на pe6kata, като в крайна сметка се оказва, че всяка предавка има свое собствено КПД, като това плюс намереното в няколко англоезчни форума инфо, кето намерих, а именно, че самата мощност на автомобила е водеща при избора на предавка за дино рънове, понеже самите стендове имат нужда от време за събиране на данни, ако предавката е прекалено ниска за мощен автомобил ще има крива с остри пикове и по-големи неточности, докато при по-висока предавка кривата ще е по-плавна, поради по-голямото време за ускорение на автомобила и съответно се предполага по-точни резултати...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта