Климатика започна слабо да охлажда, а от една седмица спря. Понякога като тръгвам сътрин духа хладно, но не студено и след 5-10мин става топъл въздух.
проверих :
- компресора цъква
- махнах филтъра за купето – без промяна
-тръбите на изхода от компресора са еднакво топли
-перката на радиатора работи
- тънката и дебелата тръба преди да влезе в разширителния клапана( преди изпарителя в купето)са еднакво топли
Сменихме разширителния клапан и заредихме с фреон. – Без резултат .
Моля за съвет.



Пасат Б4 климатик
Пасат Б4 климатик
Последна промяна от georgi6 на Сря 23 юни 2010 4:09, променено общо 1 път.
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Климатик на Пасат Б4
Клапана на компресора дали обработва ?
Дехидратора си сменял скоро ?
Дехидратора си сменял скоро ?
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Климатик на Пасат Б4
Много позната случка.
Минах по същият път. Фреони, дехидратори и т.н. За радост безплатно. Но уви се оказа
друго. Може да ми се смееш на обяснението, но ще пробвам. Ходих в Габела сервиз, при Григор. Наведе се погледна, пипна и отсече, яснооо. Било нещо на компресора което ставало на тези модели и воупще на VW групата, и си било дежурно през 2, 3,,4г. Фабрично не е измислено и се амортизира. Сменя се и продължаваш. Обяснява ми, но нещо не разбрах, че бързах.
Дано съм помогнал. 200лв. ми излезе :shock това удоволствие, но ги дадох с кеф. :shock
Минах по същият път. Фреони, дехидратори и т.н. За радост безплатно. Но уви се оказа
друго. Може да ми се смееш на обяснението, но ще пробвам. Ходих в Габела сервиз, при Григор. Наведе се погледна, пипна и отсече, яснооо. Било нещо на компресора което ставало на тези модели и воупще на VW групата, и си било дежурно през 2, 3,,4г. Фабрично не е измислено и се амортизира. Сменя се и продължаваш. Обяснява ми, но нещо не разбрах, че бързах.
Дано съм помогнал. 200лв. ми излезе :shock това удоволствие, но ги дадох с кеф. :shock
Последна промяна от Гергин на Вто 09 юли 2013 16:33, променено общо 1 път.
Re: Климатик на Пасат Б4
MuTa4eTo написа:Клапана на компресора дали обработва ?
Дехидратора си сменял скоро ?
Дехидратор не съм сменял.
А как да проверява тази клапа?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик на Пасат Б4
Става дума за един клапан,който е в самия компресор и служи за регулиране на изходното налягане на компресора.С времето се износва и блокира в отворено положение и компресора прави или много ниско или никакво налягане на изхода си и съответно няма и почти никакво засмукване на входа си.
Можеш да го провериш сам по следния начин - едната тръба,която излиза от компресора тръгва напред към предния радиатор на колата и отива в него.Като пуснеш компресора тя трябва да се стопли.При околна температура около 20-тина градуса трябва почти да не можеш да я държиш с ръка,след 10-тина секунди работа на компресора.Ако се стопля и започва да пари - има налягане.Ако не се стопля - няма никой.
Принципно това се проверява с машина или манометри и се гледа високото и ниското налягане и става ясно точно за 10 секунди какво се случва
Ако тръбата започва да пари и пак няма студено,пипаш тънката тръба,която отива към купето - ако изстива и става все по-студена - запушен дехидратор.
Можеш да го провериш сам по следния начин - едната тръба,която излиза от компресора тръгва напред към предния радиатор на колата и отива в него.Като пуснеш компресора тя трябва да се стопли.При околна температура около 20-тина градуса трябва почти да не можеш да я държиш с ръка,след 10-тина секунди работа на компресора.Ако се стопля и започва да пари - има налягане.Ако не се стопля - няма никой.
Принципно това се проверява с машина или манометри и се гледа високото и ниското налягане и става ясно точно за 10 секунди какво се случва

Ако тръбата започва да пари и пак няма студено,пипаш тънката тръба,която отива към купето - ако изстива и става все по-студена - запушен дехидратор.
Re: Климатик на Пасат Б4
Между другото намерих един разкачен кабел под левия преден калник. Имате ли идея за какво е и къде трябва да го включа?
Благодаря предварително!

изглед отгоре през моторния отсек

Благодаря предварително!

изглед отгоре през моторния отсек

- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Климатик на Пасат Б4
Това не е само кабел, ами накрая е датчика за външната темература на борд компютъра. Трябва да е щракнат в черната решетчица под десния мигачч 

Re: Климатик на Пасат Б4
Благодаря на всички, които се отзоваха на молбата ми за разяснение на проблема.
Смяна на регулиращия клапан на компресора.
За да достигнем до него трябва да свалим ремъка, алтернатора. Компресора беше почти сух - трябва вътре да има 4 унции масло. Промихме го със спирт от аптеката - ако имате по добра идея кажете. Сложихме маслото през пробката, сменихме клапана(37$), сменихме семерингите -3бр. Сглобихме обратно. Напълнихме с-мата с фреон 33унции(без съдържание на масло, защото вече сложихме в компресора). Компресора не се движеше леко, на едно място задържаше и може би трябваше да го сменим с нов, но не ми се даваха 480$. Сега системата работи , но не охлажда с пълен капацитет.
Ето малко снимков материал. Надявам се за всички да е от полза.
Image Hosting provided by ImageBam
линк за
клапана http://www.acsource.com/variableratiocontrolvalvesd7v16.aspx
Смяна на регулиращия клапан на компресора.
За да достигнем до него трябва да свалим ремъка, алтернатора. Компресора беше почти сух - трябва вътре да има 4 унции масло. Промихме го със спирт от аптеката - ако имате по добра идея кажете. Сложихме маслото през пробката, сменихме клапана(37$), сменихме семерингите -3бр. Сглобихме обратно. Напълнихме с-мата с фреон 33унции(без съдържание на масло, защото вече сложихме в компресора). Компресора не се движеше леко, на едно място задържаше и може би трябваше да го сменим с нов, но не ми се даваха 480$. Сега системата работи , но не охлажда с пълен капацитет.
Ето малко снимков материал. Надявам се за всички да е от полза.










Image Hosting provided by ImageBam
линк за
клапана http://www.acsource.com/variableratiocontrolvalvesd7v16.aspx
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик на Пасат Б4
Ам,почти си прав 
Маслото,което е отпред в компресора,е отделно от задното т.е. идеята е,че то смазва буталната група и цилиндрите.То по принцип не се сменя,освен ако не се наложи разглобяване на компресора.
Това,което е отзад,заедно с фреона,смазва клапанната плоча (това,на което седи този клапан,който си сменил) и освежава О-прсътените по снадките.
Съответно много много малка част от маслото отпред,може да преминава отзад и съответно обратното,защото между двете масла има булата и сегменти и те пречат на преминаването на маслото от предната в заднта част и обратно.Когато се източва фреона с машина или си изтече и после системаа се вакуумира,всъщност се сменя маслото,което е в работната част на фреона (дават го по дебелите книги колко мЛ е в отделните агрегати) и си остава маслото в буталната част.
При теб не е толкова фатално това,че не си налял масло,заедно с фреона,защото колкото и да се стараеш,не можеш даизтеглиш повече от 100мЛ от маслото,което е с фреона.Ама пък си налял отпред и с времето то ще си мине и към фреона и няма да имаш проблеми.
За охалждането - силно зависи какъв фреон си си сипал точно,понеже сега,поне тук е много на мода един китайски и един наливен,който е съшия като производство и поради по-ниската си цена много мои колеги и големи сервизи,работят с него.Проблема е,че той няма същите свойства като истинския (един немски,един американски и френския,с който аз работя),но и като цена нямат нищо общо.

Маслото,което е отпред в компресора,е отделно от задното т.е. идеята е,че то смазва буталната група и цилиндрите.То по принцип не се сменя,освен ако не се наложи разглобяване на компресора.
Това,което е отзад,заедно с фреона,смазва клапанната плоча (това,на което седи този клапан,който си сменил) и освежава О-прсътените по снадките.
Съответно много много малка част от маслото отпред,може да преминава отзад и съответно обратното,защото между двете масла има булата и сегменти и те пречат на преминаването на маслото от предната в заднта част и обратно.Когато се източва фреона с машина или си изтече и после системаа се вакуумира,всъщност се сменя маслото,което е в работната част на фреона (дават го по дебелите книги колко мЛ е в отделните агрегати) и си остава маслото в буталната част.
При теб не е толкова фатално това,че не си налял масло,заедно с фреона,защото колкото и да се стараеш,не можеш даизтеглиш повече от 100мЛ от маслото,което е с фреона.Ама пък си налял отпред и с времето то ще си мине и към фреона и няма да имаш проблеми.
За охалждането - силно зависи какъв фреон си си сипал точно,понеже сега,поне тук е много на мода един китайски и един наливен,който е съшия като производство и поради по-ниската си цена много мои колеги и големи сервизи,работят с него.Проблема е,че той няма същите свойства като истинския (един немски,един американски и френския,с който аз работя),но и като цена нямат нищо общо.
Re: Климатик на Пасат Б4
След 1 седмица пак спря да духа студено. Сменени са разширителния клапан, регулиращия клапан на компресора, заредена е с фреон.
Този път като опипах тръбите установих следното:
1. компресора цъква,перката на радиатора работи
2. разширителния клапан( преди изпарителя в купето)
-тънката тръба е ледена, дебелата - топла
3.тръбите на изхода на компресора
- и двете са горещи, едва се пипат
4. дехидратор
- едната е ледена, другата - топла
Вероятно сега трябва да сменям дехидратор.
Вие какво смятате?
Благодаря предварително за отговорите!
Този път като опипах тръбите установих следното:
1. компресора цъква,перката на радиатора работи
2. разширителния клапан( преди изпарителя в купето)
-тънката тръба е ледена, дебелата - топла
3.тръбите на изхода на компресора
- и двете са горещи, едва се пипат
4. дехидратор
- едната е ледена, другата - топла
Вероятно сега трябва да сменям дехидратор.
Вие какво смятате?
Благодаря предварително за отговорите!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик на Пасат Б4
Дехидратор 
Фреона постъпва на входа му под високо налягане,но излиза под много ниско,понеже има сериозно запушване...дефакто изпарението на фреона настъпва още в дехидратора и затова тънката тръба след него е ледена (фреона охлажда,понеже се разширява рязко,но това не се случва в изпарителя,където трябва, а в дехидратора
).
Когато дехидратора работи добре и не е запушен,тогава двете тръби трябва да са с еднаква температура.


Фреона постъпва на входа му под високо налягане,но излиза под много ниско,понеже има сериозно запушване...дефакто изпарението на фреона настъпва още в дехидратора и затова тънката тръба след него е ледена (фреона охлажда,понеже се разширява рязко,но това не се случва в изпарителя,където трябва, а в дехидратора

Когато дехидратора работи добре и не е запушен,тогава двете тръби трябва да са с еднаква температура.

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатик на Пасат Б4
georgi6 написа:... Сменени са разширителния клапан, ....
За уточнение да се разбира ли, че този клапан е т.н. пресостат или по инженерно казано сензор за високо налягане

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Климатик на Пасат Б4
По скоро ТРВ-то май има предвид..
Re: Климатик на Пасат Б4
Expansion valve - на български буквално означава разширителен клапан, а как му казват майсторите или инженерите в България не знам.
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.urotuning.com/shop/images/6N0820679A.jpg&imgrefurl=http://www.urotuning.com/shop/%3Fproducts_id%3D2385&usg=__qPwCBiMa95ev2wbai0gL4NLp3-s=&h=287&w=400&sz=39&hl=bg&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=KBLDBdNRCJ8x2M:&tbnh=89&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DA/C%2BExpansion%2BValve%2Bpassat%26um%3D1%26hl%3Dbg%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DQiP%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26tbs%3Disch:1
Сменихме дехидратора (филтъра за изсушаване), разрязахме го да видим какво го е запушило.
На снимките се вижда външно сив пласт. Той се оказа същото мазно и сиво напластяване , което беше вътре в компресора - финни метални частици, вероятно получени от работенето на компресора без масло.
Въпросът ми е някой знае ли възможно ли е системата да се промие като се пусне да върви с някаква течност? Защото основния дефект според мен се оказа запушване на всички тези 3 сменени части от частици от несмазан компресор.
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.urotuning.com/shop/images/6N0820679A.jpg&imgrefurl=http://www.urotuning.com/shop/%3Fproducts_id%3D2385&usg=__qPwCBiMa95ev2wbai0gL4NLp3-s=&h=287&w=400&sz=39&hl=bg&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=KBLDBdNRCJ8x2M:&tbnh=89&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DA/C%2BExpansion%2BValve%2Bpassat%26um%3D1%26hl%3Dbg%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DQiP%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26tbs%3Disch:1
Сменихме дехидратора (филтъра за изсушаване), разрязахме го да видим какво го е запушило.


На снимките се вижда външно сив пласт. Той се оказа същото мазно и сиво напластяване , което беше вътре в компресора - финни метални частици, вероятно получени от работенето на компресора без масло.
Въпросът ми е някой знае ли възможно ли е системата да се промие като се пусне да върви с някаква течност? Защото основния дефект според мен се оказа запушване на всички тези 3 сменени части от частици от несмазан компресор.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик на Пасат Б4
Системата задължително се промива,преди да се монтира нов компресор,ако стария посивее,което става от фини стружки.
За да се промие системата,се демонтира всичко,кото може,без вътрешния радиатор (изпарителя).Това ще рече тръбите,предния радиатор,ТРВ-то (expansion valve),дехидратора и т.н.
Идеята е проста - налива се едно вещество (нещо като спирт ама без влага вътре) и се мие висчко поотделно.Най-вече се набляга на предния радиатор (кондензатора) и тръбите за виско налягане.
След това е силно препоръчително да се смени ТРВ-то уи дехидратора,точно заради запушванията,които се получават или могат да се получат.
Много мои колеги ги промиват със спирт,което е доста груба грешка,защото влагата във спирта (разрежда се с вода,както знаем),заедно със останалото в системата масло,образувт едно съединение,което изяжда системата отвътре навън и тръбите и радиаторите стават на решето после.
Също така влагата се изпарява заради спирта и ако при вакуумирането,не се извади цялата,след време започва да си кондензира,да образува каки,които замръзват и частично запушват системата...или другия вариант,капката стига до компресора и понеже се компресира - компресора избушва кочината (много подходящ израз
).
Принципно не се промива изпарителя,защото той е с много дебели тръби и не може да се запуши,а също така преди него са ТРВ-то и дехидратора и принципно до самия изпарител вътре,не може да достигне тази сива гнус.
Ето такава гнус в малко по-сериозни мащаби,по капилярна тръбичка на Пасат В5 :

По принцип като ново това изглежда ето така :

За да се промие системата,се демонтира всичко,кото може,без вътрешния радиатор (изпарителя).Това ще рече тръбите,предния радиатор,ТРВ-то (expansion valve),дехидратора и т.н.
Идеята е проста - налива се едно вещество (нещо като спирт ама без влага вътре) и се мие висчко поотделно.Най-вече се набляга на предния радиатор (кондензатора) и тръбите за виско налягане.
След това е силно препоръчително да се смени ТРВ-то уи дехидратора,точно заради запушванията,които се получават или могат да се получат.
Много мои колеги ги промиват със спирт,което е доста груба грешка,защото влагата във спирта (разрежда се с вода,както знаем),заедно със останалото в системата масло,образувт едно съединение,което изяжда системата отвътре навън и тръбите и радиаторите стават на решето после.
Също така влагата се изпарява заради спирта и ако при вакуумирането,не се извади цялата,след време започва да си кондензира,да образува каки,които замръзват и частично запушват системата...или другия вариант,капката стига до компресора и понеже се компресира - компресора избушва кочината (много подходящ израз

Принципно не се промива изпарителя,защото той е с много дебели тръби и не може да се запуши,а също така преди него са ТРВ-то и дехидратора и принципно до самия изпарител вътре,не може да достигне тази сива гнус.
Ето такава гнус в малко по-сериозни мащаби,по капилярна тръбичка на Пасат В5 :

По принцип като ново това изглежда ето така :
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта