
Въпрос за интервал на смяна на масло
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
yossarian написа:neocom написа:И аз съм масло VW 507.01 и да ви кажа честно ме е страх да го карам такива километри на PD. От HAAS Пловдив ме уверяват, че маслото е LongLife и може да се кара 30к км, но как да повярваш на някой в тази измамна държава... Ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса.
Работата не е само в маслото. 507.01 е за т.н. longlive service, но е необходимо и автомобила да е такъв. В лепенката с тризначните кодове трябва да има Q1J (може и да греша, ако се интересуваш ще проверя) Карам помпа-дюза и за 93000 км маслото е сменяно 3 пъти, винаги на две години или 30000 км.
QG1 е по-точно означението за удължен интервал за смяна на маслото, но ако имаш филтър за твърдите частици, ако не, тогава означението е 7GG.
Ето тук
колегите от TDIClub са показали, втората снимка във постинга. Поправи ме, ако греша, немския не ми е добър

Последна промяна от Kalin72 на Сря 07 юни 2006 15:03, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
По-добре редовна смяна на маслото (говоря за добър двигател), отколкото ремонти по агрегата...
Зависи от маслото. Ако е качествено, и е според предписанията на производителя на колата, няма проблеми да се сменя и на 30К километра.
Ако сменяш маслото по-рано от предписаното за масло/двигател, рискуваш също ремонт по двигателя. Защото маслото освен смазителни, има и отмиващи, топлоотнемащи и други свойства. С по-краткия интервал, на по-качественото масло, ти не му позволяваш да си изиграе ролята в двигателя.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Ако сменяш маслото по-рано от предписаното за масло/двигател, рискуваш също ремонт по двигателя.
Е-ее колега, мисля че тука наистина прекали



п.с Гореказаното нека не прозвучи като някакво заяждане...просто това противоречи на всичко което знам за машините като цяло....
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
juve написа:Ако сменяш маслото по-рано от предписаното за масло/двигател, рискуваш също ремонт по двигателя.
Е-ее колега, мисля че тука наистина прекалиТова, че има измиващи своиства не мисля че значи, че ще ти измие някоя част от двигателя....
Съмнява ме също така, че топлоотнемащите свойства на новото качествено масло са по лоши от това на старото... но все пак имаш възможност да ми натриеш носа и да ми кажеш откъде почерпи този ценен опит
Аз не съм всезнаещ все пак......
п.с Гореказаното нека не прозвучи като някакво заяждане...просто това противоречи на всичко което знам за машините като цяло....
Добре де, прекалих


Въпроса е комплексен - средства, време, качество на маслото, вид двигател, начин и място на каране и мнооого други са факторите, които се взимат под внимание, когато ще сменяш маслото.
Но наистина ще се опитам да ти намеря данните, които показват, че при по-ранна смяна, а също и с каране с некачествено масло, двигателя има по-голямо износване - при еднакви други условия.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Kalin72 написа:QG1 е...
Точно това е

Disel Partikel Filter geegnet Öl.
Kalin72 написа:Ето тук
колегите от TDIClub са показали, втората снимка във постинга
В този сайт има интересни неща, но и доста "градски легенди". Все пак зад гьола сте поне 2-3 години назад

- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Едно мога да кажа на колегата Kalin72!
Аз поне така мисля - в Щатите тея пичове с коли-лами понятие си нямат от поддръжка
Когато идваха на бензиностанцията да зареждат, те купуваха и масло - да долеят, че лампата им светнала - и взимат маслото с най-цветната лепенка отпред
И доливат 2 тубички по около 0.800 л. Сметнете за какво говорим!
Така че на инфо от Щатите (за личен опит) аз не разчитам!
А за темата тука: всеки е експерт
Ама аз сменям както е написано
До 10 000 км, но знаете какво е качеството на нашите горива, та и по-раничко... няма да навреди 
Аз поне така мисля - в Щатите тея пичове с коли-лами понятие си нямат от поддръжка


Така че на инфо от Щатите (за личен опит) аз не разчитам!
А за темата тука: всеки е експерт



- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Kalin72 написа:Все пак зад гьола сте поне 2-3 години назад
Е това ми тежи най-много тук, назадначивостта на американците![]()
За кое масло става дума, че не съществува? 507.00 ли?
Сайта съм го гледал преди време когато избирах кола. Още тогава ми направи впечатление че поне 30% от постовете са меко казано несериозни и спрях да го гледам. Та според него масло 506.00 или 507.00 с визкозитет 05W30 или 10W30 няма. Или пък че подобни визкозитети са подходящи само за температури под 10 градуса.
А за колегата Смягол, сменяш на колкото пише правилно. Ами ако пише 2 години или 30-50 хил км какво правиш? Сменяш пак на 10000, откъде купуваш маслото и кой ти слага печата за гаранцията?
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Kalin72 написа:Колега Smeagol![]()
Кво да ти кажа....не мисли, че всички американци са тъпи, тъпи, та чак кухи. Защото тук живеят и доста европейци, хора, който се занимават с колите си, сами си ги поддържат, и имат много добър технически опит.
А аз все пак си подбирам информацията, откъде и какво да чета
Имаш право, Kalin72! Но все пак има разлика между Щатите и нашата държава безконтролна



-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Smeagol написа:Kalin72 написа:Колега Smeagol![]()
Кво да ти кажа....не мисли, че всички американци са тъпи, тъпи, та чак кухи. Защото тук живеят и доста европейци, хора, който се занимават с колите си, сами си ги поддържат, и имат много добър технически опит.
А аз все пак си подбирам информацията, откъде и какво да чета
Имаш право, Kalin72! Но все пак има разлика между Щатите и нашата държава безконтролна![]()
![]()
Там има и контрол и нови автомобили и оригинални резервни части и друго гориво (особено за бензина)...
Бензина и резервните части (правени в Мексико или в някой гараж) в САЩ съвсем не са толкова качествени, колкото си мислиш.
Последна промяна от Kalin72 на Вто 13 юни 2006 19:38, променено общо 1 път.
- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
- и там има много ббъгави неща-не се заблуждавай.Даже в БГ има наистина качествени масла/истински/-и все пак бих го сменял на 8-9000 км.Smeagol написа:Kalin72 написа:Колега Smeagol![]()
Кво да ти кажа....не мисли, че всички американци са тъпи, тъпи, та чак кухи. Защото тук живеят и доста европейци, хора, който се занимават с колите си, сами си ги поддържат, и имат много добър технически опит.
А аз все пак си подбирам информацията, откъде и какво да чета
Имаш право, Kalin72! Но все пак има разлика между Щатите и нашата държава безконтролна![]()
![]()
Там има и контрол и нови автомобили и оригинални резервни части и друго гориво (особено за бензина)...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта