Въпрос за интервал на смяна на масло

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 07 юни 2006 12:59


Какви са тези масла, където се сменят на сума ти км :shock Аз лично не оставям повече от 8 000 - 9 000 км една смазочна течност в душичката на колата! Сега за едни 50-60 лв + филтъра няма да се циганя! По-добре редовна смяна на маслото (говоря за добър двигател), отколкото ремонти по агрегата...




Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Сря 07 юни 2006 14:01


yossarian написа:
imedarov написа:Доколкото знам за гаранционни автомобили помпа дюза дилърите на VW искат смяна на маслото на 7500км.


Моя дилър иска смяна на 2 години или 30-50 хил. км, което дойде по напред. Маслото е VW 507.01


Не се изразих правилно. Идеята ми беше за ПД без лонг лайф


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 07 юни 2006 14:54


yossarian написа:
neocom написа:И аз съм масло VW 507.01 и да ви кажа честно ме е страх да го карам такива километри на PD. От HAAS Пловдив ме уверяват, че маслото е LongLife и може да се кара 30к км, но как да повярваш на някой в тази измамна държава... Ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса.


Работата не е само в маслото. 507.01 е за т.н. longlive service, но е необходимо и автомобила да е такъв. В лепенката с тризначните кодове трябва да има Q1J (може и да греша, ако се интересуваш ще проверя) Карам помпа-дюза и за 93000 км маслото е сменяно 3 пъти, винаги на две години или 30000 км.


QG1 е по-точно означението за удължен интервал за смяна на маслото, но ако имаш филтър за твърдите частици, ако не, тогава означението е 7GG.
Ето тук
колегите от TDIClub са показали, втората снимка във постинга. Поправи ме, ако греша, немския не ми е добър :(

Последна промяна от Kalin72 на Сря 07 юни 2006 15:03, променено общо 1 път.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 07 юни 2006 15:02


По-добре редовна смяна на маслото (говоря за добър двигател), отколкото ремонти по агрегата...


Зависи от маслото. Ако е качествено, и е според предписанията на производителя на колата, няма проблеми да се сменя и на 30К километра.
Ако сменяш маслото по-рано от предписаното за масло/двигател, рискуваш също ремонт по двигателя. Защото маслото освен смазителни, има и отмиващи, топлоотнемащи и други свойства. С по-краткия интервал, на по-качественото масло, ти не му позволяваш да си изиграе ролята в двигателя.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 07 юни 2006 21:23


Ако сменяш маслото по-рано от предписаното за масло/двигател, рискуваш също ремонт по двигателя.

Е-ее колега, мисля че тука наистина прекали :lol: Това, че има измиващи своиства не мисля че значи, че ще ти измие някоя част от двигателя.... :D Съмнява ме също така, че топлоотнемащите свойства на новото качествено масло са по лоши от това на старото... но все пак имаш възможност да ми натриеш носа и да ми кажеш откъде почерпи този ценен опит :roll: Аз не съм всезнаещ все пак......
п.с Гореказаното нека не прозвучи като някакво заяждане...просто това противоречи на всичко което знам за машините като цяло....


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 07 юни 2006 22:33


juve написа:
Ако сменяш маслото по-рано от предписаното за масло/двигател, рискуваш също ремонт по двигателя.

Е-ее колега, мисля че тука наистина прекали :lol: Това, че има измиващи своиства не мисля че значи, че ще ти измие някоя част от двигателя.... :D Съмнява ме също така, че топлоотнемащите свойства на новото качествено масло са по лоши от това на старото... но все пак имаш възможност да ми натриеш носа и да ми кажеш откъде почерпи този ценен опит :roll: Аз не съм всезнаещ все пак......
п.с Гореказаното нека не прозвучи като някакво заяждане...просто това противоречи на всичко което знам за машините като цяло....


Добре де, прекалих :lol: Не исках да кажа, че ще се поврдеди двигателя от по-раното сменяне на маслото. Макар, че точно това съм написал :roll:
Въпроса е комплексен - средства, време, качество на маслото, вид двигател, начин и място на каране и мнооого други са факторите, които се взимат под внимание, когато ще сменяш маслото.
Но наистина ще се опитам да ти намеря данните, които показват, че при по-ранна смяна, а също и с каране с некачествено масло, двигателя има по-голямо износване - при еднакви други условия.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 08 юни 2006 8:04


Kalin72 написа:QG1 е...


Точно това е :D Само една малка корекция QG1 само за longlive service, а 7GG за двигатели с филтър за твърдите частици. Има и разлики в маслото в двата случая. QG1 може да се кара с масло за 7GG, но не и обратно. На немски израза е:
Disel Partikel Filter geegnet Öl.


Kalin72 написа:Ето тук
колегите от TDIClub са показали, втората снимка във постинга


В този сайт има интересни неща, но и доста "градски легенди". Все пак зад гьола сте поне 2-3 години назад :D Например според него маслото с което съм в момента несъществува.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Чет 08 юни 2006 13:55


Все пак зад гьола сте поне 2-3 години назад


Е това ми тежи най-много тук, назадначивостта на американците :(
За кое масло става дума, че не съществува? 507.00 ли?


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 12 юни 2006 9:52


Едно мога да кажа на колегата Kalin72!
Аз поне така мисля - в Щатите тея пичове с коли-лами понятие си нямат от поддръжка :( Когато идваха на бензиностанцията да зареждат, те купуваха и масло - да долеят, че лампата им светнала - и взимат маслото с най-цветната лепенка отпред :lol: И доливат 2 тубички по около 0.800 л. Сметнете за какво говорим!
Така че на инфо от Щатите (за личен опит) аз не разчитам!
А за темата тука: всеки е експерт :? Ама аз сменям както е написано :wink: До 10 000 км, но знаете какво е качеството на нашите горива, та и по-раничко... няма да навреди :!:


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 12 юни 2006 14:23


Колега Smeagol :)
Кво да ти кажа....не мисли, че всички американци са тъпи, тъпи, та чак кухи. Защото тук живеят и доста европейци, хора, който се занимават с колите си, сами си ги поддържат, и имат много добър технически опит.
А аз все пак си подбирам информацията, откъде и какво да чета :lol:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 12 юни 2006 14:47


Kalin72 написа:
Все пак зад гьола сте поне 2-3 години назад


Е това ми тежи най-много тук, назадначивостта на американците :(
За кое масло става дума, че не съществува? 507.00 ли?


Сайта съм го гледал преди време когато избирах кола. Още тогава ми направи впечатление че поне 30% от постовете са меко казано несериозни и спрях да го гледам. Та според него масло 506.00 или 507.00 с визкозитет 05W30 или 10W30 няма. Или пък че подобни визкозитети са подходящи само за температури под 10 градуса.

А за колегата Смягол, сменяш на колкото пише правилно. Ами ако пише 2 години или 30-50 хил км какво правиш? Сменяш пак на 10000, откъде купуваш маслото и кой ти слага печата за гаранцията?


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 13 юни 2006 10:38


Kalin72 написа:Колега Smeagol :)
Кво да ти кажа....не мисли, че всички американци са тъпи, тъпи, та чак кухи. Защото тук живеят и доста европейци, хора, който се занимават с колите си, сами си ги поддържат, и имат много добър технически опит.
А аз все пак си подбирам информацията, откъде и какво да чета :lol:

Имаш право, Kalin72! Но все пак има разлика между Щатите и нашата държава безконтролна :cry: :cry: :cry: Там има и контрол и нови автомобили и оригинални резервни части и друго гориво (особено за бензина)...


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 13 юни 2006 14:10


Smeagol написа:
Kalin72 написа:Колега Smeagol :)
Кво да ти кажа....не мисли, че всички американци са тъпи, тъпи, та чак кухи. Защото тук живеят и доста европейци, хора, който се занимават с колите си, сами си ги поддържат, и имат много добър технически опит.
А аз все пак си подбирам информацията, откъде и какво да чета :lol:

Имаш право, Kalin72! Но все пак има разлика между Щатите и нашата държава безконтролна :cry: :cry: :cry: Там има и контрол и нови автомобили и оригинални резервни части и друго гориво (особено за бензина)...


Бензина и резервните части (правени в Мексико или в някой гараж) в САЩ съвсем не са толкова качествени, колкото си мислиш.

Последна промяна от Kalin72 на Вто 13 юни 2006 19:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Вто 13 юни 2006 19:10


Smeagol написа:
Kalin72 написа:Колега Smeagol :)
Кво да ти кажа....не мисли, че всички американци са тъпи, тъпи, та чак кухи. Защото тук живеят и доста европейци, хора, който се занимават с колите си, сами си ги поддържат, и имат много добър технически опит.
А аз все пак си подбирам информацията, откъде и какво да чета :lol:

Имаш право, Kalin72! Но все пак има разлика между Щатите и нашата държава безконтролна :cry: :cry: :cry: Там има и контрол и нови автомобили и оригинални резервни части и друго гориво (особено за бензина)...
- и там има много ббъгави неща-не се заблуждавай.Даже в БГ има наистина качествени масла/истински/-и все пак бих го сменял на 8-9000 км.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта