Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Нед 11 юли 2010 8:23


Взех си кола за части, Б4 вр6, има и тия екстри дето искам да ги изместя в моята кола, най-вече темпомата. При дизела е ясно, ама при бензина :roll: . Между другото може и да е развален, но така и не успях да го накарам да тръгне по пътя. Все си мисля, че трябва да има нещо дето да отваря дросела по някакъв начин.Та прицип на работа и съставни части :) ?
Темпомата какво прави- да не би да е същото като обикновеното парно, само че вместо жила да има малко електроника или има датчик и поддържа някаква зададена температура в купето в режим на отопление. Ясно е че няма как да охлажда :lol:

Аааа, и още нещо то като сваля фаровете и ще ми стане ясно, но фар който е с ел управление, може ли да му се свали управлениео и да се сложи на такъв без ел.управление?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот Winner25 » Нед 11 юли 2010 10:35


В тази тема може да прочетеш за разликата между климатик, климатроник,термотроник и климатик+термотроник :)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=68203#p68203
По въпроса за фаровете - мисля че може.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот valsn » Нед 11 юли 2010 11:08


Ако е темпомат, чети тази тема:

viewtopic.php?t=55640


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Нед 11 юли 2010 14:11


темата е за темпомат при дизелови автомобили, там просто вкарва повече гориво и нещата стават, тук иска и въздух...

по въпроса за термотроника- въпросът ми е: има датчик за температурата на въздуха в купето или на въздуха, който излиза от парното. Разликата е съществена! Ако е първото ще се опитам да го съчетая с климатика ми.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот valsn » Нед 11 юли 2010 16:12


Писано е доста, избери си тема която е близка до твоя проблем:
search.php?keywords=*%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82&terms=all&author=&fid[]=6&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот znainainai » Нед 11 юли 2010 17:19


Темпомата при старите чепели (предкамерните) и бензиновите мотори БЕЗ Е.газ е механичен. Тая гад си има ЕСU, вакуум помпа, изпълнителни машинки и една топка кабели. Та механичният темпомат е малко сложен за монтаж и трябва да внимаваш при монтажа да не объркаш вакуумите, за да не стане мазало. При TDI-то е лесно то е със Е.газ и всичко става по електронен път имаш всичко на всичко 4 кабела а тук имаш 2 кила инсталация.
Въпреки това имам фикс идея на тема темпомат. Ще правя ще струвам но пасата ми ще има работещ темпомат :twisted:

Относно термотроника ако го смесиш със климатик си става механичен климатроник. При термотроника вместо жило за клапата за топло/студено има моторче има датчик за входяща температура и датчик за температурата в купето и тая гад върти клапата топло/студено докато докара температурата в купето до желаната.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Нед 11 юли 2010 21:27


znainainai написа:Темпомата при старите чепели (предкамерните) и бензиновите мотори БЕЗ Е.газ е механичен...


Поразглобих малко, няма нищо допълнително което да вкарва въздух в всмукателната система. Като я разглобя колата се надявам да стане ясно. Голям майтап ще е просто да е сменено лостчето за мигачите...

... има моторче има датчик за входяща температура и датчик за температурата в купето и тая гад върти клапата топло/студено докато докара температурата в купето до желаната.
[/quote]

разбрал си ми много точно въпросите, както и си ми отговорил :D Като понапредна с работата, понеже не ми е до това сега, ще си поиграя и с тия глезотии и ще ти кажа какво става като ти е такъв мерак...


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот znainainai » Нед 11 юли 2010 23:52


Колега не четеш казах че има вакуумни машинки и вакуум помпа. Вакуумните машинки контролират педалите :wink: Така да се каже натискат ги вместо теб :shock


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Нед 11 юли 2010 23:59


от втория път направо те разбрах :lol:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Чет 22 юли 2010 18:48


прилагам снимка на съставните части на темпомата. Понеже за бензинова кола не намерих никъде информация,а не е като дизела, една снимка все пак за какво иде реч. Ще направя всичко възможно за да заработи в моята кола, имаше някакъв проблем и мисля че не бачкаше в Б4-ката. Така и не разбрах как се активира- предполагам че ключа трябва да е в положение ON , при достигане на желана скорост се запаметява със SET и поддържа вече тази скорост, понеже няма + и - за предварително набиранебиране на скоростта или...? Ваг кома от тия години чете ли и темпомата и ако някой има схема на инсталацията нека ми пише.

Изображение


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот dj_tuhla » Пет 23 юли 2010 9:23


Най-вероятно има микроключета, които седят при педала на спирачката и на съеднителя, така че да се изключва щом настъпиш съответния педал (спирачката ясно по каква причина, съединителя за да не се форсира двигателя когато не си на скорост). Та понеже не са били натиснати може да не ти е тръгнало като си пробвал. Също така съдейки по моята кола (не е VW, но принципа сигурно е същия, круиза е с изпълнителен механизъм и отделно ЕКУ), круиз контрола работи само при скорост на движение над 40км/ч (както и при обороти над 2000), така че на място няма как да го пробваш. И със сигурност има връзка със ЕКУ-то на колата за да взсеме тези данни (не е ясно как ще го вържеш с твоето ЕКУ ако не е предвидено). И като цяло си е готина екстра, но на ръчни скорости си е половинчато, понеже не може да сменя скорости и в резултат ако пътя не е равен а е с доста наклони, надолу не успява винаги да спазва скороста, а нагоре се пъне ако не е подходяща скороста и гори повече гориво. Най-добре е тази екстра на автоматик.
П.С. като гледам на снимката, този вакум трябва да се закачи за дросела по принцип, имаш ли и доработката от страната на дросела ?


Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот mafiota_a4 » Пет 23 юли 2010 9:42


znainainai написа:Колега не четеш казах че има вакуумни машинки и вакуум помпа. Вакуумните машинки контролират педалите :wink: Така да се каже натискат ги вместо теб :shock

Точно.На моята кола като задействам темпомата,педала на газта ,,потъва"самичък.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Пет 23 юли 2010 10:54


това е ясно вече, кажи ми как го активираш, на лоста има положние ON, OFF, SET и RESET


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот znainainai » Пет 23 юли 2010 11:21


Па това е елементарно бе. Даваш го на положение ON при скорост над 40км/ч. Ако искаш да поддържа 90км/ч ускоряваш до 90км/ч SET и това е поддържа си ги. Ако искаш да промениш желаната скорост RESET ускоряваш до желаната скорост и пак SET. Изключването става със OFF.


Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот mafiota_a4 » Пет 23 юли 2010 11:26


pe6kata написа:това е ясно вече, кажи ми как го активираш, на лоста има положние ON, OFF, SET и RESET

Значи.Закрепваш една скорост,която желаеш и натискаш за около 5 секунди бутона set.Трябва да усетиш как педало под кракати потъва леко.После ако искаш да увеличиш скороста дърпаш на ляво бутона res докато ускори до желаната скорост.Ако докато си в режим с работещ темпомат като натиснеш,който и да е педал темпомата се изключва сам.Ако искаш след това да се върнеш на последната скорост с която си се движил пак издърпваш бутона res.
А забравих да кажа,че темпомата не може да работи със скорост по-ниска от 40 км/ч.
П.С.И да не се объркаш и да искаш да го включиш докато плъзгащото копче е най-вдясно на позиция off :012:
Успех.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sah1 и 48 госта