Проблем с бушоните за климатика и парното

Техническа и сервизна информация за Passat
avalchev
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 13 юли 2010 14:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с бушоните за климатика и парното

Мнениеот avalchev » Вто 13 юли 2010 14:43


Здравейте,

докато си карах днес пасата (Passat 1.6, 1998 г) се опитах да пусна килматика, но нищо не стана. Открих, че и парното не работи (нито топло, нито студено). Отидох при един "сервиз" и от там смениха 2 бушна (единия от ляво на волана, другия се намираши близо до антифриза), запалиха колата и кабелите при бушоните до антифриза испушиха и се стопиха. Тогава човека от сервиза ми каза, че трябвало по-големи бушони (30 ампера), а той нямал. Затова махна бушона на климатика и ми каза да си ходя.

Според него мога да карам пасата по този начин (докато оправя кабелите). Това е добре, но сега чувам една перка да върти постоянно и не е тази за охалждането на двигателя. Мислите ли, че мога да я карам известно време така... поне да стигна до друг, по-добър сервиз.

П.С. от скоро имам книжка и не разбирам много от коли :)




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с бушоните за климатика и парното

Мнениеот van4ooo » Вто 13 юли 2010 17:50


Как се стопиха тия кабели? Ако е слаб предпазителя ще изгори само тои не и кабелите.Вероятно чуваш перката на парното(защото са сменили предпазителя вътре)провери си превклучвателя на степените(0-1-2-3-4) вътре може да се е постопил а от там и проблема с климатика.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с бушоните за климатика и парното

Мнениеот zfa159 » Вто 13 юли 2010 21:49


По Пасат-а ти има две перки,които засягат климатика :
1. тази,която е отпред в моторния отсег и охлажда антифриза и фреона.Електрическата в ляво от виско-перката (като седиш пред колата).
2. ел. вентилатор,който се намира вътре в купето - ако той върти постоянно,щеше да забелязваш,че е той.
Принципно ако колата е с климатик,а не с климатроник,тогава няма да тръгне нищо по климатика,ако не работи вентилатора на парното.
Това с изпушването на кабелите,със сигурност не е заради по-слабия предпазител,по-скоро просто са сложили някакъв значително по-мощен от предвидения и са се подпалили кабелите.
Лошото е,че инсталацията на В5-ците е доста проклета за ремонтиране а и ще трябва да се види каква точно е причината,да се случи това (някакъв отделен проблем по електрото).
Сега поразгледах ел. схемата на колата и принцпно трябва да е изгорял един 30А предпазител,който отговаря за вентилатора на парното и за клиамтика,отчасти,за да имаш подобен проблем.Вероятно на негово място са забили китайски или по-мощен предпазител и съответно не е изгорял той,а са се стопили кабелите и сега вече имаш налице проблем. Като знам откъде минават тези кабели,ще си е мъка да се възстановят,понеже от таблото отпред,минават през едни букси за навътре в купето и оттам под таблото и въобще е забавно....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта