Имам проблем и със оборотите - не може да ги поддържа 1000 примерно а падат до 200 и преди да угасне се форсира сам, а когато го пусна на свободна от по-високи обороти - почти винаги гасне. Проверих вакумите - наред са "уж", според мен е стъпковия мотор. Някой има ли инфо за него, знам че се намира под кутията на в.филтър, и ако е от там проблема - какви пари струва нов, защото четох, че може да се почисти с временен резултат, но мисля че предпочитам нов
Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Здравейте колеги, преди 1 седмица се сдобих с машината
1995 година е, но си нямам идея от къде е внесен.Като цяло съм доволен от разхода като се има предвид, че е доста пъргав за 60к-я, но са ми доста неясни някой неща под капака.Да започнем от там, че е най-вероятно 16-ка нали ?
Имам проблем и със оборотите - не може да ги поддържа 1000 примерно а падат до 200 и преди да угасне се форсира сам, а когато го пусна на свободна от по-високи обороти - почти винаги гасне. Проверих вакумите - наред са "уж", според мен е стъпковия мотор. Някой има ли инфо за него, знам че се намира под кутията на в.филтър, и ако е от там проблема - какви пари струва нов, защото четох, че може да се почисти с временен резултат, но мисля че предпочитам нов
И като цяло частите ми по скъпи ли са от на другите стандартни мк3 модели, защото като ми видят чудото 1.4 пълна инжекция и остават замислени повечето
Някой ако даде малко информация ще съм благодарен 
Имам проблем и със оборотите - не може да ги поддържа 1000 примерно а падат до 200 и преди да угасне се форсира сам, а когато го пусна на свободна от по-високи обороти - почти винаги гасне. Проверих вакумите - наред са "уж", според мен е стъпковия мотор. Някой има ли инфо за него, знам че се намира под кутията на в.филтър, и ако е от там проблема - какви пари струва нов, защото четох, че може да се почисти с временен резултат, но мисля че предпочитам нов
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Поздравления , избрал си правилната марка
От къде да започна ...ако под 16-ска се разбира 16 клапанов мотор , спокойно , твоят не е такъв
защото като ми видят чудото 1.4 пълна инжекция и остават замислени повечето - колата е моноинжекцион
Частите и са напълно поносимо евтини , лесна за поддръжка , навсякъде ги има , не е претенциозна към нищо общо взето
Проблема с оборотите идва от температурен датчик или ламбда сонда . Защо ? И двата датчика играят важна роля в управлението на компютъра на колата , който се опитва да коригира грешните данни от тези датчици с предварение и обороти , затова оборотите ти играят . Колата е сравнително пъргава за конете си , подлага се безпроблемно на газифициране с пропан-бутан или метан , работи с всякакво масло от М10Д до 10W40
Успех 
защото като ми видят чудото 1.4 пълна инжекция и остават замислени повечето - колата е моноинжекцион
Проблема с оборотите идва от температурен датчик или ламбда сонда . Защо ? И двата датчика играят важна роля в управлението на компютъра на колата , който се опитва да коригира грешните данни от тези датчици с предварение и обороти , затова оборотите ти играят . Колата е сравнително пъргава за конете си , подлага се безпроблемно на газифициране с пропан-бутан или метан , работи с всякакво масло от М10Д до 10W40
Успех 
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Така малко корекция на колегата .Този двигател е пълна инжекци и никак лесно не се газифицира защото смукателният колектор е пласмасов и трябва да се слага газов инжекцион.Аз залагам че ти е приключила дроселовата клапа цена 400+ зависи от къде я намериш и от там проблеми с оборотите ако е ламбда сонда тя не е в играта с обототите и темп датчик също като е студена колата да не мислиш че ведна почва да работи ландата.Обслужване от към ремъци таван 350 зависи какво решиш да сменяш.Иначе всичко друго кат на голф 1,4 АБД цените са прилични.Наи накрая оспех с голфчето и много безавариини км.
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Значи, колата си е пълна инжекция както съм написал в заглавието AEX код на двигателя, нямам намерение да слагам газово, защото ще ми излезе солено, а разхода на бензин е доволен ------ 7-8л/100км в града (при условие че обичам обороти и ги пълня доста често
). Имам втори дросел в багажника, когато се натрупат грешки в ЕЛ-а - да го сменям с другия и да се оправят -- така ми казаха като я взех.И в крайна сметка не е от стъпковия мотор така ли ? Защото няколко човека ми казаха,че е от това , но явно ще трябва да се провери на диагностика. И дали ще има ефект ако сменя дросела с другия ?
Мерси за информацията
Мерси за информацията
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Обикновенно се скапват графитните писти на тпс.Ако е читав другият дросел въобще не чакаи да трупа грешки а го слагаш и в бош сервиз за адаптиране.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
AEX (05.96-12.97) и APQ (12.97-05.98) мотори - BOSH Motronic 9.0 - система с разпределено впръскване на горивото (пълна инжекция)
ABD (09.91-07.95) мотор -BOSH MonoMotronic 1.2.3R - система с централно впръскване на горивото (моно инжекция)
Това е от книгата на Haynes за ремонт на Голф и Венто за мотори 1.4
Сигурен ли си за годината на производство и кода на мотора?
Моя голф е с моно инжекция и е 1995, мотора му е ABD. AEX го дават, че е произвеждан: 05.96-12.97. Ето тук:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
ABD (09.91-07.95) мотор -BOSH MonoMotronic 1.2.3R - система с централно впръскване на горивото (моно инжекция)
Това е от книгата на Haynes за ремонт на Голф и Венто за мотори 1.4
Сигурен ли си за годината на производство и кода на мотора?
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Сигорен е защото аз имах поло с аех и първа регистрация беше януари 96 и всички части в него пишеше 95.
- Каспър
- Мнения: 2229
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Мотора е MPI (многоточкова (пълна) инжекция), същия като 1.6 АЕЕ, но с комп на Бош. Осем клапана. Накратко-газифицира се само с ГИ, а проблема в конкретния случай е мръсен или заминал дросел. Решението е почистване на гърловината на дросела или смяна с друг работещ дросел. От това което пише колегата е ясно, че не знае, че стъпковия мотор и ТПС-са са в един корпус с дросела и стъпковия мотор не може да се почисти или смени.
Колега мотора се слага предимно на Поло, затова занапред следи подфорума за Поло. Там ще намериш необходимата информация. Когато имаш проблем с мотора или управлението му пускай темите си там, защото е по-вероятно да ти се помогне.
Колега мотора се слага предимно на Поло, затова занапред следи подфорума за Поло. Там ще намериш необходимата информация. Когато имаш проблем с мотора или управлението му пускай темите си там, защото е по-вероятно да ти се помогне.
- mirkata 4020
- Мнения: 905
- Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
- Автомобил: vw mk3
- Двигател: 1996
- Местоположение: Ловеч-старият град
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Каспър написа:Мотора е MPI (многоточкова (пълна) инжекция), същия като 1.6 АЕЕ, но с комп на Бош. Осем клапана. Накратко-газифицира се само с ГИ, а проблема в конкретния случай е мръсен или заминал дросел. Решението е почистване на гърловината на дросела или смяна с друг работещ дросел. От това което пише колегата е ясно, че не знае, че стъпковия мотор и ТПС-са са в един корпус с дросела и стъпковия мотор не може да се почисти или смени.
Колега мотора се слага предимно на Поло, затова занапред следи подфорума за Поло. Там ще намериш необходимата информация. Когато имаш проблем с мотора или управлението му пускай темите си там, защото е по-вероятно да ти се помогне.
100%истинаRe: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Имам абсолютно същият двигател, 1.4 (пълна инжекция), АЕХ, с абсолютно същият проблем с оборотите....карам Фолксваген Поло. Надявам се с това спора да приключи 
Забелязал съм ,че гасненето се случва по-често по наклон надолу и ако натисна педала на съединитела,когато оборотите са паднали на 1500 или по-малко....
до сега си мислех ,че имам проблем със съединитела (като устройство)
Преди седмица забелязах,че дроселовата клапа е леко черна. Дали това има връзка, кажете ако сте наясно
Забелязал съм ,че гасненето се случва по-често по наклон надолу и ако натисна педала на съединитела,когато оборотите са паднали на 1500 или по-малко....
до сега си мислех ,че имам проблем със съединитела (като устройство)
Преди седмица забелязах,че дроселовата клапа е леко черна. Дали това има връзка, кажете ако сте наясно
- Каспър
- Мнения: 2229
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
Има връзка да, почисти си клапата.
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
А кой е правилният начин за почистване на дросел-клапата?
Начини много, но правилният е един
Начини много, но правилният е един
Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)
[quote="djshomi"]Така малко корекция на колегата .Този двигател е пълна инжекци и никак лесно не се газифицира защото смукателният колектор е пласмасов и трябва да се слага газов инжекцион
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Nik62 и 96 госта