Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Ridahh
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Ridahh » Вто 01 юни 2010 8:44


Здравейте колеги, преди 1 седмица се сдобих с машината :) 1995 година е, но си нямам идея от къде е внесен.Като цяло съм доволен от разхода като се има предвид, че е доста пъргав за 60к-я, но са ми доста неясни някой неща под капака.Да започнем от там, че е най-вероятно 16-ка нали ?
Имам проблем и със оборотите - не може да ги поддържа 1000 примерно а падат до 200 и преди да угасне се форсира сам, а когато го пусна на свободна от по-високи обороти - почти винаги гасне. Проверих вакумите - наред са "уж", според мен е стъпковия мотор. Някой има ли инфо за него, знам че се намира под кутията на в.филтър, и ако е от там проблема - какви пари струва нов, защото четох, че може да се почисти с временен резултат, но мисля че предпочитам нов :) И като цяло частите ми по скъпи ли са от на другите стандартни мк3 модели, защото като ми видят чудото 1.4 пълна инжекция и остават замислени повечето :) Някой ако даде малко информация ще съм благодарен :)




Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Ivan4u » Вто 01 юни 2010 9:43


Поздравления , избрал си правилната марка :) От къде да започна ...ако под 16-ска се разбира 16 клапанов мотор , спокойно , твоят не е такъв :)
защото като ми видят чудото 1.4 пълна инжекция и остават замислени повечето - колата е моноинжекцион :) Частите и са напълно поносимо евтини , лесна за поддръжка , навсякъде ги има , не е претенциозна към нищо общо взето mhihi Проблема с оборотите идва от температурен датчик или ламбда сонда . Защо ? И двата датчика играят важна роля в управлението на компютъра на колата , който се опитва да коригира грешните данни от тези датчици с предварение и обороти , затова оборотите ти играят . Колата е сравнително пъргава за конете си , подлага се безпроблемно на газифициране с пропан-бутан или метан , работи с всякакво масло от М10Д до 10W40 mhihi Успех :beer


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот djshomi » Вто 01 юни 2010 12:06


Така малко корекция на колегата .Този двигател е пълна инжекци и никак лесно не се газифицира защото смукателният колектор е пласмасов и трябва да се слага газов инжекцион.Аз залагам че ти е приключила дроселовата клапа цена 400+ зависи от къде я намериш и от там проблеми с оборотите ако е ламбда сонда тя не е в играта с обототите и темп датчик също като е студена колата да не мислиш че ведна почва да работи ландата.Обслужване от към ремъци таван 350 зависи какво решиш да сменяш.Иначе всичко друго кат на голф 1,4 АБД цените са прилични.Наи накрая оспех с голфчето и много безавариини км.


Ridahh
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Ridahh » Сря 02 юни 2010 9:37


Значи, колата си е пълна инжекция както съм написал в заглавието AEX код на двигателя, нямам намерение да слагам газово, защото ще ми излезе солено, а разхода на бензин е доволен ------ 7-8л/100км в града (при условие че обичам обороти и ги пълня доста често :lol: ). Имам втори дросел в багажника, когато се натрупат грешки в ЕЛ-а - да го сменям с другия и да се оправят -- така ми казаха като я взех.И в крайна сметка не е от стъпковия мотор така ли ? Защото няколко човека ми казаха,че е от това , но явно ще трябва да се провери на диагностика. И дали ще има ефект ако сменя дросела с другия ?


Мерси за информацията :)


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот djshomi » Сря 02 юни 2010 12:59


Обикновенно се скапват графитните писти на тпс.Ако е читав другият дросел въобще не чакаи да трупа грешки а го слагаш и в бош сервиз за адаптиране.


tvt555
Мнения: 208
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот tvt555 » Пет 11 юни 2010 0:51


60 koня - това не е ли моно инжекцион :?:


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Mihailov78 » Пет 11 юни 2010 6:55


AEX (05.96-12.97) и APQ (12.97-05.98) мотори - BOSH Motronic 9.0 - система с разпределено впръскване на горивото (пълна инжекция)

ABD (09.91-07.95) мотор -BOSH MonoMotronic 1.2.3R - система с централно впръскване на горивото (моно инжекция)


Това е от книгата на Haynes за ремонт на Голф и Венто за мотори 1.4

Сигурен ли си за годината на производство и кода на мотора? :roll: Моя голф е с моно инжекция и е 1995, мотора му е ABD. AEX го дават, че е произвеждан: 05.96-12.97. Ето тук:

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот djshomi » Пет 11 юни 2010 8:03


Сигорен е защото аз имах поло с аех и първа регистрация беше януари 96 и всички части в него пишеше 95.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Каспър » Пет 11 юни 2010 11:53


Мотора е MPI (многоточкова (пълна) инжекция), същия като 1.6 АЕЕ, но с комп на Бош. Осем клапана. Накратко-газифицира се само с ГИ, а проблема в конкретния случай е мръсен или заминал дросел. Решението е почистване на гърловината на дросела или смяна с друг работещ дросел. От това което пише колегата е ясно, че не знае, че стъпковия мотор и ТПС-са са в един корпус с дросела и стъпковия мотор не може да се почисти или смени.
Колега мотора се слага предимно на Поло, затова занапред следи подфорума за Поло. Там ще намериш необходимата информация. Когато имаш проблем с мотора или управлението му пускай темите си там, защото е по-вероятно да ти се помогне.


Потребителски аватар
mirkata 4020
Мнения: 905
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
Автомобил: vw mk3
Двигател: 1996
Местоположение: Ловеч-старият град

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот mirkata 4020 » Пет 11 юни 2010 16:13


Каспър написа:Мотора е MPI (многоточкова (пълна) инжекция), същия като 1.6 АЕЕ, но с комп на Бош. Осем клапана. Накратко-газифицира се само с ГИ, а проблема в конкретния случай е мръсен или заминал дросел. Решението е почистване на гърловината на дросела или смяна с друг работещ дросел. От това което пише колегата е ясно, че не знае, че стъпковия мотор и ТПС-са са в един корпус с дросела и стъпковия мотор не може да се почисти или смени.
Колега мотора се слага предимно на Поло, затова занапред следи подфорума за Поло. Там ще намериш необходимата информация. Когато имаш проблем с мотора или управлението му пускай темите си там, защото е по-вероятно да ти се помогне.

:да: 100%истина


Lutcho
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Smolyan

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Lutcho » Пет 16 юли 2010 0:39


Имам абсолютно същият двигател, 1.4 (пълна инжекция), АЕХ, с абсолютно същият проблем с оборотите....карам Фолксваген Поло. Надявам се с това спора да приключи :)
Забелязал съм ,че гасненето се случва по-често по наклон надолу и ако натисна педала на съединитела,когато оборотите са паднали на 1500 или по-малко....
до сега си мислех ,че имам проблем със съединитела (като устройство)
Преди седмица забелязах,че дроселовата клапа е леко черна. Дали това има връзка, кажете ако сте наясно


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Каспър » Пет 16 юли 2010 10:09


Има връзка да, почисти си клапата.


Lutcho
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Smolyan

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Lutcho » Пон 19 юли 2010 17:51


А кой е правилният начин за почистване на дросел-клапата?
Начини много, но правилният е един :lol:


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот Каспър » Пон 19 юли 2010 20:10




yasko84
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 12 сеп 2010 12:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Golf 3 1.4 59hp AEX --- Малко разяснения :)

Мнениеот yasko84 » Пон 28 мар 2011 13:34


[quote="djshomi"]Така малко корекция на колегата .Този двигател е пълна инжекци и никак лесно не се газифицира защото смукателният колектор е пласмасов и трябва да се слага газов инжекцион



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта