Неще да запали, няма искра: Решено - реле 30!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот Wish_Master » Вто 01 дек 2009 16:26


След малко ще дойде майсторът да погледне за какво иде реч. Само се чудя какво ще види в тъмното...
Извинете ме за невежеството ми, но за кой точно ремък говорите? Проверил съм този на климатика и хидравликата.




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот andro_ » Вто 01 дек 2009 16:30


AFT има датчик на Хол и датчик за положение на разпр.вал, който е в делкото.Има някаква вероятност да запали,ако само единия датчик се е предал.Делкото го върти паразитния вал. На мен ми се случи да изгасна в движение.Причина - бобина/комутатор или и двете.Смених - движа се.Бензиновата помпа се чува на контакт.


Потребителски аватар
jorko-1
Мнения: 83
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 23:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот jorko-1 » Вто 01 дек 2009 20:42


колега за ангренажният ремък става въпрос..аз също бих прожерил първо дали свещите дават искра и след това да продължа ако се окаже че не е от това..успех с колата


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот Wish_Master » Сря 02 дек 2009 11:09


Малко развитие. Бензиновата помпа е. Вчера като блъсках през капачето нямаше ефект, но днес майстора като дойде и махна капачето и почука - тръгна. Оставих му колата да почисти нямакви цедки и да я огледа като цяло. После ще пиша окончателно какво се е оказало, дали затлачване или нещо друго.
Някой може ли да обясни какъв е принципът на тази помпа и защо като се почука по нея обикновенно тръгва?


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот NovobranecGT » Чет 10 дек 2009 11:28


Wish_Master написа:Малко развитие. Бензиновата помпа е. Вчера като блъсках през капачето нямаше ефект, но днес майстора като дойде и махна капачето и почука - тръгна. Оставих му колата да почисти нямакви цедки и да я огледа като цяло. После ще пиша окончателно какво се е оказало, дали затлачване или нещо друго.
Някой може ли да обясни какъв е принципът на тази помпа и защо като се почука по нея обикновенно тръгва?

Ако растоянието между ротора и статора на електромотора не е в зададените параметри по цялата окръжност, то той не заработва. Това се дължи много често на износени втулки. Друг също много вероятен сценарий е, колектора и четките да са на привършване.
Ако искаш да си решиш проблема, просто си сложи една нова бензинова помпа :да:


golfa3
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тополовград

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот golfa3 » Съб 12 дек 2009 16:22


Здравейте колеги. И аз имам проблем с паленето на голфа (1.8, моно, аам). Интересното е, че се появява само през зимата :?: . За първи път ми угасна по време на движение при силен снеговалеж. Тогава си помислих, че от кишата по пътя нещо се е намокрило и след около 20-на мин. колата запали и аз продължих без особена тревога. Но след това проблема продължи. При загрял двигател, угася ли няма палене- трябва да мине известно време и тогава пали. Но онзи ден не запали в гаража. Не бях я карал от 2-3 дни. Проверих бушона, релето- ок. Извадих маркуча, който подава бензина към инжекциона и ето какво констатирах- когато дам контакт, помпата подкачва гориво, но при завъртането на стартера помпата не подава бензин. Извадих я, пробвах я директно, чрез подаване на захранване-върти. Поставих я - работи без проблем. Но днес - пак не пали. Моля за съвет и предварително благодаря :!: :!:


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот Wish_Master » Сря 16 дек 2009 14:08


Мда, днес отново стария номер :( Добре че не бях сам и успях да запаля. Колеги, това на износен колектор ли се дължи? Ако е така, няма ли как да се почистят или престържат ламелите? Помпата капсолована ли е? Днес запалих без проблеми, но като спрях за 10 минути, след това неможах да запаля без почукване. Преди година ме бяха блъснали отзад без кой знае какви видими поражения, докато другата кола беше потрошена. Майсторът, който почисти помпата първия път каза, че резервоарът бил деформиран и подпирал помпата, което уж я карало да загрява. Сега уж всичко било нормално, но явно не.
Чудя се дали сам да се занимавам да свалям помпата в този студ, изискват ли се някакви по-специални инструменти? Искам да я отворя и разгледам, съответно преценя дали има още хляб в нея или е за смяна.


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот Wish_Master » Нед 18 юли 2010 13:48


Пак старата история. Този път изобщо не стига ток до помпата. Нито при подаване на контакт има захранващ импулс, нито при въртене. Показанията на мултицета са от 0.05 до 0.18V, което е направо смешно. Къде може да е проблема, бушон 18 е здрав, до колкото знам реле 18 също има връзка със случая, и то е здраво. Ток до буксите на помпата обаче не достига. Някакви идеи какво още да проверя? :(


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот overapac » Нед 18 юли 2010 14:13


това е релето на бензиновата помпа:


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот rokera671 » Нед 18 юли 2010 14:39


И при мен спря внезапно и излезе комутатор.Трябва да се види какво е а не да се хвърлят излишни пари.Ако бенз. помпа недеи да хвърляш много пари.Моята е за 65 лв и 1 година вече нямам проблеми.Китаиските повечето са боклук и са по скъпи.Тая беше бразилска.


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот Wish_Master » Нед 18 юли 2010 15:18


Ами ще търся някой майстор да дойде да погледне. До тогава обаче ми се ще да разнищя този проблем. Освен проблемите със запалването ми се е случвало 1 път да угасне в движение и 2 пъти както карам, забива нос и светват светлините по таблото все едно е угаснала, но след няколко секунди без нищо да пипам се съвзема и почва да ускорява. На няколко пъти ми се занулява часовника и ми се изтриват станциите на радиото. Това се е случвало, когато я оставя повече от седмица и не съм я карал. Обаче пък акумулатора си върти без проблем. Защо се зануляват така представа си нямам. От това си мисля, че става въпрос за някакъв проблем с токовете. Със сигурност има връзка с липсата на напрежение до клемите на бензиновата помпа. Въпросът е какво още остава да се провери освен бушончето и реле 167 (12 номер на схемата на колегата). Има ли смисъл да проверявам реле 30, което уж командва компютъра? Преди време на VAG-com-a не показа да има някакви грешки в компютъра. Изобщо филмът е пълен ...


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот bobocamaro » Нед 18 юли 2010 15:35


Опитай профилактика на клемните свръзки по силовите кабели от акумулатора нататък..някъде има окислена такава за да чезнат токове и да се нулира радиото.Клемореда зад патрона с ключа..подобни магарии прави.


Потребителски аватар
FreezA
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 07 мар 2010 1:19
Автомобил: Golf 3 GTi
Двигател: 2E
Местоположение: Г.Оряховица

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот FreezA » Нед 18 юли 2010 16:06


колега земи една бобина от някои морга пробаи на място дали не е от нея,ако не пробаи с помпа от морга насякъде ти бележат частите,ако не паснат да ги върнеш,една помпа струва 40 50 лв и вече сеат-а върви с нея 1 год без проблем(зам че някои ще каже от морга не ама аз да дам вариант) :да:


Потребителски аватар
neron-besniq
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: V.Turnovo

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот neron-besniq » Нед 18 юли 2010 16:26


Реле 30 е,ако мотора е AFT ,управлява не само компа,дава ток и на датчика на хол и включва бензиновата помпа.


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Неще да запали, май е бензинова помпа...

Мнениеот Wish_Master » Пон 19 юли 2010 17:41


Сагата продължава. Проверих и почистих реле 30, но уж си работи нормално. Един майстор ме подсети да съм проверял бобината, защото ако тя била заминала, не се подавало напрежение и към бензиновата помпа. Незнам дали при този мотор AFT е така, но ми звучи логично. Странното обаче е, че няколко пъти ми прави проблеми със запалване, но в крайна сметка успявам да запаля на следващия ден. Бобината не изтрещява ли 1 път и после не става за нищо или може да се получава както при мен: Един път пали, друг път няма никой. Утре ще проверявам за искра, а до тогава търся още варианти. За този мотор има ли комутатор и къде се намира? Също много се спряга за проблеми от този тип.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта