Трябва ETKA - там трябва да пише със сигурност.
Компресора на климатика трака ..
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20387
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
ето тук точно се намира. По цариградско шосе посока Пловдив. На околовръстното в дясно. След 200 метра се пада в дясно точно на ъгъла при разклона за Лозен.
Мичел-ЕООД
http://mitchelbg.911.bg/a2/firm.asp?id=4287
Тел. (02)975-30-70
GSM 088 822 0461
Най-добре си е новия копмпресор. Ама много пари ми се виждат 1000лв. Това са спекулативни цени според мен. Все пак и втората употреба върши работа, ни си е по рисковано. Ако все пак някой си вземе втора употреба, е добре да го направи с уговорката че ако не работи ще го върне.
Важно е преди да се монтира да се източи старото масло и да се налее ново, което е съобразено с вида на фреона, и количеството му трябва да е достатъчно, според предписаното от производителя.
Вярно че може да се сложи друг модел, но закрепването, връзките на тръбите към компресора, ремъчната шайба трябва да са същите. Също да не забравим, че и самия компресор трябва да е за фреона с който е заредена вашата система. По старите автомобили, дори и не много старите, са на фреон 12. Всъщност можете да прочетете на стикер залепен някъде около двигателя след като вдигнете капака, какъв е фреона и с какво количество работи системата.
Важно е преди да се монтира да се източи старото масло и да се налее ново, което е съобразено с вида на фреона, и количеството му трябва да е достатъчно, според предписаното от производителя.
Вярно че може да се сложи друг модел, но закрепването, връзките на тръбите към компресора, ремъчната шайба трябва да са същите. Също да не забравим, че и самия компресор трябва да е за фреона с който е заредена вашата система. По старите автомобили, дори и не много старите, са на фреон 12. Всъщност можете да прочетете на стикер залепен някъде около двигателя след като вдигнете капака, какъв е фреона и с какво количество работи системата.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Да казват колегите и ще сверявам в АутоДата за фреоните.Ако една система е проектирана за R12 да кажем и сложиш R22 или R134a просто няма да работи ( дори може да се повреди ).Различните фреони имат различна плътност.Например R22 е по-плътен от от R12 и може да станат много "весели" повреди ако се смесят.
Втора употреба компресор е добър вариант на фона на 1000 лв. цена за нов такъв.Ако иде човек, който си разбира от работата с теб при покупката може да се купи добър компресор 2-ра употреба ( само трябва да знае какво да му гледа).
За маслото също е желателно да се смени ( както е написал колегата от далечна Канада
).За всеки тип фреон си има и тип масло.Това също задължително трябва да се спазва.
Втора употреба компресор е добър вариант на фона на 1000 лв. цена за нов такъв.Ако иде човек, който си разбира от работата с теб при покупката може да се купи добър компресор 2-ра употреба ( само трябва да знае какво да му гледа).
За маслото също е желателно да се смени ( както е написал колегата от далечна Канада
- evgenyh
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: BSE 2005
- Местоположение: София
а дали тоя "всеизвестен майстор" някъде на окръжна болница дето сменял помпи и разни други хидравлични нещица няма да прави и компресори
Май Жан се казвал или нещо такова
или тия от МЕИ дето възстановяват рейки
За него ми казваха, че носиш фирирала маслена или хидравлична или бенз. помпа, даваш 50 - 150 лв. и получаваш ремонтирана с ориг. кит + гаранция - един познат с А6 от старите.
Значи според мене е по-добре втора употреба отколкото ремонтиране. Понеже ако ремонтираш ще имаш нещо сменено в компресорчето или нещо възстановено, ама той пак си остава използван. И честно казано не съм привърженик на отваряне и ремонтиране. Направо слагай друг. Знам че край Варна има големи автоморги, мисля че там също може да се намери такова нещо. Аз си спомням смътно цена към 600лв в магазин за хладилна техника във Варна. Но ако си поръчаш в специализиран магазин за авточасти, може цената да е доста по висока.
За фреоните, ако вместо R12 се сложи R22 системата няма да работи добре, и можете да очаквате повреда в компресорчето, поради по-високите налягания на R22. Също студопроизводителноста на R22 е 1.8 пъти по-голяма, за което са нужни по-големи топлоомбенници. Следователно кондензатора, който се намира точно пред радиатора на колата няма да е с достатъчна топлообменна повърхнина. Също да не забравяме и конструктивното оразмеряване на компресорите. Все пак при пресмятането са заложени наляганията на фреона с който се предвижда да работи.
Смесването на фреоните е крайно нежелателно.При смесване могат да се получат най-различни смеси, с различно съотношение и не се знае какво ще последва.
Аз примерно съм монтирал доста компресори на хладилници, които компресорчета са на R134a, обаче ги зареждах с R12. Те са близки по налягания, и маслото което е за R134a понася R12. Обаче обратното, на система работила с R12 да налееш R134a, до колкото знам (понеже не съм го правил) маслото се пресича и става белята.
Също щях да забравя да спомена, виждал съм коли, където за дроселиращ елемент има Терморегулиращ Вентил - ТРВ. Та туй чудо също е според фреона на системата. Така че не може да се слага каквото падне. Затова производителя е написал какъв е типа на фреона.
Ето и един сайт: http://subaru.interquadro.net/ където има информация за Субару, там има хубав раздел за климатичната система, и специално за компресорчето. Типа му е ротационен с въртящ се ротор. Понеже има и такива с търкалящ се ротор (при повечето прозоречни и мултисплит климатици за дома).
За фреоните, ако вместо R12 се сложи R22 системата няма да работи добре, и можете да очаквате повреда в компресорчето, поради по-високите налягания на R22. Също студопроизводителноста на R22 е 1.8 пъти по-голяма, за което са нужни по-големи топлоомбенници. Следователно кондензатора, който се намира точно пред радиатора на колата няма да е с достатъчна топлообменна повърхнина. Също да не забравяме и конструктивното оразмеряване на компресорите. Все пак при пресмятането са заложени наляганията на фреона с който се предвижда да работи.
Смесването на фреоните е крайно нежелателно.При смесване могат да се получат най-различни смеси, с различно съотношение и не се знае какво ще последва.
Аз примерно съм монтирал доста компресори на хладилници, които компресорчета са на R134a, обаче ги зареждах с R12. Те са близки по налягания, и маслото което е за R134a понася R12. Обаче обратното, на система работила с R12 да налееш R134a, до колкото знам (понеже не съм го правил) маслото се пресича и става белята.
Също щях да забравя да спомена, виждал съм коли, където за дроселиращ елемент има Терморегулиращ Вентил - ТРВ. Та туй чудо също е според фреона на системата. Така че не може да се слага каквото падне. Затова производителя е написал какъв е типа на фреона.
Ето и един сайт: http://subaru.interquadro.net/ където има информация за Субару, там има хубав раздел за климатичната система, и специално за компресорчето. Типа му е ротационен с въртящ се ротор. Понеже има и такива с търкалящ се ротор (при повечето прозоречни и мултисплит климатици за дома).
-
drago86
- Мнения: 140
- Регистриран на: Вто 15 апр 2008 22:21
- Автомобил: Сеат Ибиза
- Двигател: AGR
- Местоположение: Стара Загора
Sir T написа:Резултат - трябва да се сменя компресора.![]()
Някакво буталце имало вътре, което се било счупило (дошло му било времето и друг път са виждали такива) и се е разходило из компресора като е надрало някакви други неща!
Та сега търся компресор:
SD7V16
serial # 0347208224
model # 12063
R 134a
1J0 820 803 A
някои може ли да ми каже може ли да се ремонтира този компресор или трябва нов да се купува защото и аз имам същият проблем като Sir T.
ако знаете някои магазин от кадето мога да го купя и колко пари горедолу.
- kacho
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
аз как си реших проблема - търсачка, митко василев климатици, супер добри отзиви във форума за човека, телефон, добър ден - добър ден, запазих си час, оправи го със смяна няколко детайла - лагер, т.н. след други 2 мнения, че отивам към нов компресор, 1000 лв, т.н, пълнене с фреон и накрая - 160 лв. два месеца вече климата го скъсвам от бачкане - перфектен!!! успех 

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: slavi tsvetkov и 34 госта
