Здравейте колеги.Имам следния мальк проблем с колата си.
Колата притриса сьвсем леко.В повечето случай го прави преди да е загряла.Забелязал сьм даречем когато я запаля не го прави, след 1 минута малко като загрее и почва прави го до достигане на определена температура, примерно 70 градуса и след това изчезва.Имам наблюдения че е свьрзано с работната температура на двигателя.( но нищо чудно и да си ваобразиавам.)
Направих лог фаил и наблудавам следните яавления.
1-во колата си мени оборотите . От 882 до 903 ,като и до 924 скачат но рядко.В ваг ком е показана граница от 790 до 870.Моите са по високи и се менят
2-ро Незнам какво точно е това но мисля че е количеството впрьскано гориво ( ingekted quantity ) при мен тези стоиности сьщо се менят ( незнам дали е нормално )
3-то ( незнам дали това има нещо общо с проблема )Показателите на дебитомера се менят когато колата е на място без да давам гас.Исканите стоиности на свободна скорост без гас са 250 ,докато реалните са от 450 до 470 менят се ,когато подам малко гас и нещата заспиват - двете стоиности се изравниават.
Не разбирам много.хезнам дали тези неща са нормални.Ще кача и лог фаил.При нужда мога да направя нов или да проверя други показатели.Благодаря предварително



Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-001-013-003.xls
- (38 KиБ) Свален 120 пъти
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Вариантите са общо взето два, според мен.
Тъй като съм сменял маховик на ASZ колата леко претрисаше когато е студена - при първо палене, но пък не менеше оборотите... поне стрелката не се местеше.
По ме съмнява да имаш някакво запушване по дюзите - горивната система, понеже там вибрацията не е постоянна, когато се появи - оборотомера играе, а така също количеството гориво на 1-ви канал се променя, а не трябва да е така на празен ход. Отделно, при работа на празен ход и вибриране на мотора, показанията на 13-ти канал, на някои от цилиндрите или дюзите е извън норми, но същевремено когато мотора работи нормално вибрация няма - всичко си е в рамките на нормалното. Това се случи на мой познат с AVF мотор. С добавката която му препоръчах.... не се е оплаквал скоро.
При теб 13-ти канал е добре, но пък 1-ви.... не съвсем.
Пробвай с тази добавка, която се сипва на един резервоар, дори и да я сложиш в по концентрирано състояние няма да повредиш нещо. Слага се веднъж на 2000км минимум. И сподели впечатление. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _5139.html
При положение, че центровката ти е нормална и няма някакви течове от тамдем помпата, сменили сте горивния филтър, не караш с някоя измислена нафта.
Тъй като съм сменял маховик на ASZ колата леко претрисаше когато е студена - при първо палене, но пък не менеше оборотите... поне стрелката не се местеше.
По ме съмнява да имаш някакво запушване по дюзите - горивната система, понеже там вибрацията не е постоянна, когато се появи - оборотомера играе, а така също количеството гориво на 1-ви канал се променя, а не трябва да е така на празен ход. Отделно, при работа на празен ход и вибриране на мотора, показанията на 13-ти канал, на някои от цилиндрите или дюзите е извън норми, но същевремено когато мотора работи нормално вибрация няма - всичко си е в рамките на нормалното. Това се случи на мой познат с AVF мотор. С добавката която му препоръчах.... не се е оплаквал скоро.
При теб 13-ти канал е добре, но пък 1-ви.... не съвсем.
Пробвай с тази добавка, която се сипва на един резервоар, дори и да я сложиш в по концентрирано състояние няма да повредиш нещо. Слага се веднъж на 2000км минимум. И сподели впечатление. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _5139.html
При положение, че центровката ти е нормална и няма някакви течове от тамдем помпата, сменили сте горивния филтър, не караш с някоя измислена нафта.
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Според мен,липсва налягане на моменти от тандем помпата.
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Кьм morfei1.Здравей ,варианта с помпа дюза елемент го изключвам ( наблюдавам ги постоианно и мисля 4е са в нормите ).При мен на оборотомера не се вижда че се променят оборотите,само с ваг ком.И по принцип при мен са малко високи. Според ваг ком трябва да са 790 до 870.Как стоият при теб нещата.
Иначе сьм сменил горивниа филтьр, и всички такива дреболии,единственото което не сьм и ме самнява е температурен датчик.Колата я зареждам с хубава нафта.
Мога ли с ваг ком да проверя дали е добре центровката, и как.
Благодаря за сьвета за добавката.
Дори и да не помогне точно с проблема ще покарам колата няколко резервоара с добавка .
Иначе сьм сменил горивниа филтьр, и всички такива дреболии,единственото което не сьм и ме самнява е температурен датчик.Колата я зареждам с хубава нафта.
Мога ли с ваг ком да проверя дали е добре центровката, и как.
Благодаря за сьвета за добавката.

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
sven84 написа:Кьм morfei1.Здравей ,варианта с помпа дюза елемент го изключвам ( наблюдавам ги постоианно и мисля 4е са в нормите ).При мен на оборотомера не се вижда че се променят оборотите,само с ваг ком.И по принцип при мен са малко високи. Според ваг ком трябва да са 790 до 870.Как стоият при теб нещата.
Иначе сьм сменил горивниа филтьр, и всички такива дреболии,единственото което не сьм и ме самнява е температурен датчик.Колата я зареждам с хубава нафта.
Мога ли с ваг ком да проверя дали е добре центровката, и как.
Благодаря за сьвета за добавката.Дори и да не помогне точно с проблема ще покарам колата няколко резервоара с добавка .
Колега, трябва да ти държи 903 оборота на ваг-ком точно, това са оборотите за почти всички 1,9ТДИ мотори. При пускане на клима може да си подаде малко газ, но пак трябва да ги върне на 903

Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
903 оборота. Мислъта ми беше, когато имаш вибрация, как са дюзите на 13-ти канал?. Центровката я виж на 4-ти канал мисля беше
.
Имаш ли течове от тамдем помпата?

Имаш ли течове от тамдем помпата?
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Незнам кое точно е тандем помпата
.Направил сьм снимка.Мисля че е това което сьм оградил с червено.течове на открих.Мога ли с ваг ком да проверя дали тя работи добре?
Когато колата трепери ( вибрира мотора ) сьм гледал помпа дюза елементите и са в нормите.
Имам приател които може да погледне центровката но и ако тя е в ред незнам кьде да тьрся проблема.

Когато колата трепери ( вибрира мотора ) сьм гледал помпа дюза елементите и са в нормите.
Имам приател които може да погледне центровката но и ако тя е в ред незнам кьде да тьрся проблема.
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Да, това е тамдем помпата. Вижте и и центровката. На 13-ти може и да няма промяна (което е хубаво), но пък на първи на празен ход горивото ти е малко. Трябва някъде около 5мг да е без климатик... а твоето беше около 3~3,8.... 4.1, което според мен е малко.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Ще отупам прахта от тази тема, но реших да не пускам нова. Боря едно ТДИ ASZ, което има подобно поведение. На студен старт, подгрева светва за макс 1 сек при външна температура около 10 градуса. След около 1 мин работа на ПХ двигателя започва да се клати странно (вибрация няма, просто се покалща напред назад). Никакъв странен шум. Разлика с натиснат и пуснат съединител почити няма. Записва се грешка за Т датчик G62 (Short ti Plus) -> Intermittent . Някой срещал ли е този проблем, че още е с транзитен номер и не искам да мисля, че демфера е капут. Загрее ли над 20-30 градуса и мотора заспива. Направих грешка, че не срваних живите данни на Т датчик с Т на вън преди да го запаля.
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
G62 е температурен датчик, който често дефектира и е хубаво да се смени, с хубав оригинален зелен Хела.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Мен това ми е ясно, въпросът на деня беше дали е възможно да клатушка мотора заради грешно показания по описаният начин.
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Вероятности колко искаш, една от които е демпфер, защото най се усеща при студн мотор в студено време.
Отговора на деня е: (ма предполагам го знаеш)
Каква точно грешка ти дава и какво се случва с колата? От малкото инфо което си дал за грешката.... хвърлих боб, и предположиш, че можеби е тази
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17664/P1256
ето и нагледно клипче
Докато си караш, стрелката рязко пада ли, и след това рязко да се вдига?
Докато работи колата и е студена, чуваш ли странен шум от към скорости? При гасене, чуваш ли прищтракване от към скорстната кутия?
На вагком гледана ли е на 1,4,13-ти канал, студена топла?
Отговора на деня е: (ма предполагам го знаеш)
Каква точно грешка ти дава и какво се случва с колата? От малкото инфо което си дал за грешката.... хвърлих боб, и предположиш, че можеби е тази

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17664/P1256
ето и нагледно клипче
Докато си караш, стрелката рязко пада ли, и след това рязко да се вдига?
Докато работи колата и е студена, чуваш ли странен шум от към скорости? При гасене, чуваш ли прищтракване от към скорстната кутия?
На вагком гледана ли е на 1,4,13-ти канал, студена топла?
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
Този клип го гледах да ... идеята туке е че датчика май отчита по-висока температура при чисто студен мотор. При около 8 градуса външна температура и първи старт за повече от 24 часа, стойностите му бяха около 18-20.
Грешката е точно тази
Няма шум от към скоростите, при палене, гасене и различни варианти на потегляне. Скоро ще сменя датчика и ще кажа какво се случва.
Грешката е точно тази

Няма шум от към скоростите, при палене, гасене и различни варианти на потегляне. Скоро ще сменя датчика и ще кажа какво се случва.
Re: Голф 4 Тди 131 к.с. мальк проблем с оборотите
niki1_j написа:Няма шум от към скоростите, при палене, гасене и различни варианти на потегляне. Скоро ще сменя датчика и ще кажа какво се случва.
според мен е малко вероятно да имаш проблем в демпфера, ако няма шумове
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта