Проблем с алтернатор и акумулатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
borosport
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 12 окт 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Проблем с алтернатор и акумулатор

Мнениеот borosport » Чет 22 юли 2010 20:38


Колеги започвам от първите проблеми за да не изпусна нещо важно. Става въпрос за Пасат '99 AFB мотор(любим на доста потребители). Преди седмица може би след като колата постоя 2 дни без да я паля сутринта едвам запалих. Стартера се развърташе доста бавно. На следващия ден имах същия проблем, но този път вече почна да избива грешка и на климатроника. По кодовете даваше "supply voltage". Отидох при при майсторчето което ми прави колата и при него на диагностиката излезе същото. Като проверихме по-подробно за грешката се оказа, че грешката се появява при проблем с акумулатора. Колата стоя може би около 10 минути на контакт за диагностиката и акумулатора съвсем умря.Не можеше дори да развърти стартера вече. Започнахме да мерим за утечки и всичко беше в норма - при заключена кола 0,04А-0.05А, при отключена без никакви консуматори(фарове, лампи, радио, затворени врати и т.н.) за около 30 секунди показва около 0,5А и после пада на 0,04А.Всичко би трябвао да е в нормите. Чудихме се тези 0,5А за около 30 секунди откъде са, но после така или иначе изчезват. След това замерихме колко зарежда алтернатора. Първо на умрели ми акумулатор, после на един здрав. И на двете места показваше 13,77-79 волта без никакви консуматори. Ако се пуснеше климатик или фарове падаше под 13,5V и надолу. До колкото знам би трябвало да е над 14 волта. Това го даваше и с двата акумулатора. Нарочно мерихмеи със здрав да не би в моя да е проблема. След това пробвахме да заредим моя акумулатор и първоначално зарядното показаваше съпротивление, а след час вече почти нямаше съпротивление, което не би трябвало да е така, тъй като 85АН акумулатор няма как да се зареди за час от зарядно 6А за да е толкова малко съпротивлението. После го закачихме на колата, запалих и замерихме. Даваше 13,9V без консуматори. Покарах до нас без да псукам нищо, дори радио и пред нас като замерих вече беше паднал на 13,66-67 волта. Това за 7-8 километра някъде и 10-15 минути работа на двигателя без консуматори. Предполагам, че акумулатора се е споминал заради скапания алтернатор и утре пак ще ми дават ток, но как предлагате да процедирам. Според доста хора алтернатора е за смяна на четки, но ще трябва и акумулатора да сменям. Да го правя ли едновременно или първо нов акумулатор и после ако пак има проблем - ремонт на алтернатор. Страх ме е да не скапя и новия акумулатор.
ОСвен това искам да ви питам и още нещо. Значи при първоначалното обслужване Ноември миналата година изрично настоях да ми сменят прословутият филтър за картерни газове, който е задължителен за моя двигател заедно със всички други филтри, ремъци, масла и ролки.. Майсторите ми се заклеха, че са го сменили. Въпроса ми е има ли начин да разбера дали са го направили или само са си взели парите, защото по форумите четох, че ако не се сменя заминават кобилици на повдигачи и става мазало. А точно в момента не ми се намират 2 бона излишни. ТА има ли начин да се разбере това чудо сменяно ли е и има ли начин въпросните кобилици да се проверят в какво състояние са. Моя майстор каза, че знае само за един човек, който може да ми каже за кобилиците - Мишо, който оправя мултитрониците.Каза ми, че било хубаво да ги погледнели, че на него му тракал двигателя странно. Аз не чувам нищо по-странно от който и да е друг AFB мотор който съм слушал.
Мерси предварително.




Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с алтернатор и акумулатор

Мнениеот PuShE_ » Чет 22 юли 2010 23:00


по 1-вия въпрос-прави 1-во динамото,акомулатора може и да е читав,аз така преебах два докато разбера че проблема е от динамото,смени леглото на което лягат четките че понякога от по-твърди четки се надира и после не прави добър контакт и алтернатора не зарежда достатъчно,изшкурете хубаво четките и после пак замерете,ако си показва в норми значи си за ремонт на алтернатор
за 2-я въпрос съм некомпетентен :?


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с алтернатор и акумулатор

Мнениеот freezone » Чет 22 юли 2010 23:13


Проблема ти колега може да не е в това да сменяш динамо,алтернатор и така нататъка.Разглоби цялото задвижване по генератора и провери окабеляването и наи важното изчисти всичко перфектно тогава вече ако не се оправи иди при сериозен жичкаджия да провери абсолютно всичко що тече ток по него :).На един приятел мерцедесчето една сутрин тамън да го запали и.... още мирише на изгоряли кабели в купето *рофл*.Взимаи схемата на колата и иди при някои дет разбира от токове няма да сгрешиш.
Аз имам проблем с силната музика в колата,като усиля говорителя и започва лек пад на оборотите но моя голф е проста конструкция и разбрах че проблема е в износена пружина на оптегача(ролката е*ати как тресе) и тия дни ше се заемма с тоя проблем и то голем!


Потребителски аватар
jony.quattro91
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 11:00
Автомобил: VW Polo GTI
Двигател: 9n 2005
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатор и акумулатор

Мнениеот jony.quattro91 » Пет 23 юли 2010 1:09


Аве колеги , някой знае ли от каде трябва да си жзима ток(+) алтернатора за възбудителната намотка


borosport
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 12 окт 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с алтернатор и акумулатор

Мнениеот borosport » Пет 23 юли 2010 8:27


Мерси за отговорите. Ще се насоча към почистването тогава, но и акумулатора е заминал със сигурност. Просто явно двата дълбоки разряда са му разказали играта. Някой да има идея по другите две питания?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с алтернатор и акумулатор

Мнениеот milmar » Пет 23 юли 2010 11:38


jony.quattro91 написа:Аве колеги , някой знае ли от каде трябва да си жзима ток(+) алтернатора за възбудителната намотка


Възбудителната намотка си "взема" ток през регулатора и четките , посредством един допълнителен (отделен от силовия) изправител в генератора . Генератора е машина , работеща със самовъзбуждане , т.е. сама си захранва възбудит. намотка , но за първоначално задействане има една допълнителна "жичка" идваща от таблото . През тази жичка тече малък ток до момента на "сработване" на самовъзбуждането , т.е. до момента в който генератора не започне да произвежда ел. енергия . Тогава този ток ( той протича и през лампата (светодиод) с нарисувано акумулаторче ) спира , защото напрежението на генератора става равно или по-голямо от бордовото на автомобила .


borosport
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 12 окт 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с алтернатор и акумулатор

Мнениеот borosport » Вто 27 юли 2010 21:00


Проблема си беше в алтернатора - износени четки и покрай тях медните пръстени вурху които контактуват(не помня как им се викаше) заради изтръканите четки и волтовата дъга която се е получила си бяха заминали. До два дни ще е като нов, остава и акумулатор да си взема и съм пушка :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 73 госта