Здравейте искам да видя какво мислите спрямо двата типа бобини (предимства и недостатъци).
Става въпрос за квадратната Бобина-комутатор в един корпус и класическата кръгла бобина с отделен комутатор. Двоумя кой от двата типа да сложа на колата. Коя има по-силна искра и т.н...
Ще съм благодарен и ако някой има възможност да ми прати схема на свързване на обикновенна кръгла бобина с нормален комутатор с 7 крака.



Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Когато комутатора е отделно от бобината, няма такова нагряване върху него, т.е. по-дълъг живот за него. Иначе основният проблем за изгаряне на бобината е прегряването й, като и това на комутатора дето е под нея.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Честно казано и двете си имат предимства и недостатъци.
Когато комутатора е отделно,колегата е съвсем прав,че се удължава живота и на бобината и на комутатора,което си е фактор,макар че комбинираната бобина с комутатор е доста ефтина.
Когато пък са заедно,се намалява шанса за дефектиране на ел. връзка между двете,което може да доведе до слаба (при завишено съпротивление) или до никаква искра (при липса на ел.връзка).Понеже куплунзите и кабелните обувки имат навика да се окисляват и т.н. и става мизерия.
Принципно незнам като чисто ново какво струва кръгла с комутатор,ама квадратна е около 80лв клиентска цена и т хубава,а не еднодневка.
Като искра е доста относително...зависи от изходното напрежение,което основно зависи от съпротивленията на първичната и на вторичната намотки,които нямам данни каква са за двата типа бобини.Принципно ако са на едно цяло бобината и комутатора,се спестяват допълните съпротивления по кабелите от бобината до комутатора и тъй като са по-ново поколение, моеж би се използват по-нискоомни транзистори...ама това не е много сигурно.
Когато комутатора е отделно,колегата е съвсем прав,че се удължава живота и на бобината и на комутатора,което си е фактор,макар че комбинираната бобина с комутатор е доста ефтина.
Когато пък са заедно,се намалява шанса за дефектиране на ел. връзка между двете,което може да доведе до слаба (при завишено съпротивление) или до никаква искра (при липса на ел.връзка).Понеже куплунзите и кабелните обувки имат навика да се окисляват и т.н. и става мизерия.
Принципно незнам като чисто ново какво струва кръгла с комутатор,ама квадратна е около 80лв клиентска цена и т хубава,а не еднодневка.
Като искра е доста относително...зависи от изходното напрежение,което основно зависи от съпротивленията на първичната и на вторичната намотки,които нямам данни каква са за двата типа бобини.Принципно ако са на едно цяло бобината и комутатора,се спестяват допълните съпротивления по кабелите от бобината до комутатора и тъй като са по-ново поколение, моеж би се използват по-нискоомни транзистори...ама това не е много сигурно.
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
приятел ,кръглата бобина има охлаждане !специална течност!от там по дълъг живот!за предпочитане! аз поставям масово вместно квадратните (няма да изброявам марки),цилиндричните от по стари модели като ги изкупувам от моргите! е , и чената е по ниска , а живота по - дълъг!


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Ти мани течността,която има....само размера на едната и на другата говори сам по себе си коя е по-истински направена и ще изкара по-дълго
Иначе тук говорим за работата общо на комутатора и бобината и надежността на цялото звено,като едно общо. То и на квадратните им умират комутаторите,доста по-често отлкото самата бобина,като такава.

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Ясно че кръглите са по надеждни
От квадратните има два вида - едните са с масивен алуминиев корпус. При тях предполагам че положението с охлаждането е по добре.
Мисля че Stenly друго пита - с кои мотора ще работи по добре, а не кои ще изкарат повече време.
Аз съм карал и с трите вида и не съм забелязал да има разлика. Кръглата беше от лада

Мисля че Stenly друго пита - с кои мотора ще работи по добре, а не кои ще изкарат повече време.
Аз съм карал и с трите вида и не съм забелязал да има разлика. Кръглата беше от лада

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Двоумя кой от двата типа да сложа на колата. Коя има по-силна искра и т.н...
Stenly ,питаш коя има по -голяма искра. това зависи от свещите които се използват,горивото и т.н. все конструктивни особености за всеки двигател.но по устройство и принцип на работа бобините са едни и същи.
искаш схема за 7 пинов комутатор. то и кръглите се свързват към 3 пинов комутатор. пиши за кой мотор какво искаш !
Stenly ,питаш коя има по -голяма искра. това зависи от свещите които се използват,горивото и т.н. все конструктивни особености за всеки двигател.но по устройство и принцип на работа бобините са едни и същи.
искаш схема за 7 пинов комутатор. то и кръглите се свързват към 3 пинов комутатор. пиши за кой мотор какво искаш !

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Оправих се намерих си и схема която се оказа че съм я имал но забутана в компютъра беше.
Слагам кръгла маслена бобина вместо досегашната квадратна.... Интересното е че като огледах квадратната,която е оригиналната цялата пластмаса се е напукала на много места .Не е пробивала но явно скоро и това е щяла да свърши.... Ще си ползвам 7 пиновия комутатор както си му е реда... имам сигурно 5 такива вкъщи ... Мерси за отговорите явно съм избрал и аз правилния път - за механичния инжекцион това е най-доброто и опростено запалване
.
Слагам кръгла маслена бобина вместо досегашната квадратна.... Интересното е че като огледах квадратната,която е оригиналната цялата пластмаса се е напукала на много места .Не е пробивала но явно скоро и това е щяла да свърши.... Ще си ползвам 7 пиновия комутатор както си му е реда... имам сигурно 5 такива вкъщи ... Мерси за отговорите явно съм избрал и аз правилния път - за механичния инжекцион това е най-доброто и опростено запалване

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
колега тая схема можеш ли да я постнеш тука, че когато закъсаме иние да знаем какво да правим.Мерси.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Ето я схемата:
http://www.ael-bg.com/prod/prod_ae_zm/p ... _4022.html
Взета от тук:
http://www.ael-bg.com/prod_ae_zm.html
Обърнете внимание и на запалителните бобини
http://www.ael-bg.com/prod_ae_sb.html
От 2 часа следобед съм собственик на един брой БЗЕ-L
Като закача комутатора и я пробвам - ще дам и фийдбак
http://www.ael-bg.com/prod/prod_ae_zm/p ... _4022.html
Взета от тук:
http://www.ael-bg.com/prod_ae_zm.html
Обърнете внимание и на запалителните бобини

http://www.ael-bg.com/prod_ae_sb.html
От 2 часа следобед съм собственик на един брой БЗЕ-L
Като закача комутатора и я пробвам - ще дам и фийдбак

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Еее... от 1 500км карам вече с новата бобина, но не съм напъвал колата, не съм засичал разход - не мога да дам и някакви специални отзиви.
Използвм стандартния на VW 3-пинов комутатор, не се наложи прецентровка момента на запалването, единствено лулата към бобината трябва да се смени.
За целта купувате един кабел за Лада (около 4-5лв
), режете му лулата и я слагате на мястото на лулата от VW-кабела.
По този начин губите едното съпротивление в оригиналната лула (1кОм), ама.... най-много леко да ви пращи радиото
Радиатора отзад служи за по-добро охлаждане на комутатора.
За това се наложи и специална конзола, че иначе ми опираше в казанчето за спирачна течност
Използвм стандартния на VW 3-пинов комутатор, не се наложи прецентровка момента на запалването, единствено лулата към бобината трябва да се смени.
За целта купувате един кабел за Лада (около 4-5лв

По този начин губите едното съпротивление в оригиналната лула (1кОм), ама.... най-много леко да ви пращи радиото

Радиатора отзад служи за по-добро охлаждане на комутатора.
За това се наложи и специална конзола, че иначе ми опираше в казанчето за спирачна течност

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Леле Радооо ти направо си се пресатрал с радиатора .. аз лично откакто минах на кръгла бобина и отделен комутатор се родих 

- vampira_892
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 23 ное 2010 17:46
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: ABD
- Местоположение: Plovdiv
Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .
Здравейте аз пък карам с БОШ от доста време не е мръднала бобината 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi2140 и 26 госта