Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот Stenly » Сря 21 юли 2010 20:47


Здравейте искам да видя какво мислите спрямо двата типа бобини (предимства и недостатъци).
Става въпрос за квадратната Бобина-комутатор в един корпус и класическата кръгла бобина с отделен комутатор. Двоумя кой от двата типа да сложа на колата. Коя има по-силна искра и т.н...

Ще съм благодарен и ако някой има възможност да ми прати схема на свързване на обикновенна кръгла бобина с нормален комутатор с 7 крака.




nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот nepreklonniq » Пет 23 юли 2010 20:52


Когато комутатора е отделно от бобината, няма такова нагряване върху него, т.е. по-дълъг живот за него. Иначе основният проблем за изгаряне на бобината е прегряването й, като и това на комутатора дето е под нея.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот zfa159 » Пет 23 юли 2010 21:43


Честно казано и двете си имат предимства и недостатъци.
Когато комутатора е отделно,колегата е съвсем прав,че се удължава живота и на бобината и на комутатора,което си е фактор,макар че комбинираната бобина с комутатор е доста ефтина.
Когато пък са заедно,се намалява шанса за дефектиране на ел. връзка между двете,което може да доведе до слаба (при завишено съпротивление) или до никаква искра (при липса на ел.връзка).Понеже куплунзите и кабелните обувки имат навика да се окисляват и т.н. и става мизерия.
Принципно незнам като чисто ново какво струва кръгла с комутатор,ама квадратна е около 80лв клиентска цена и т хубава,а не еднодневка.
Като искра е доста относително...зависи от изходното напрежение,което основно зависи от съпротивленията на първичната и на вторичната намотки,които нямам данни каква са за двата типа бобини.Принципно ако са на едно цяло бобината и комутатора,се спестяват допълните съпротивления по кабелите от бобината до комутатора и тъй като са по-ново поколение, моеж би се използват по-нискоомни транзистори...ама това не е много сигурно.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот rudoni » Пет 23 юли 2010 23:14


приятел ,кръглата бобина има охлаждане !специална течност!от там по дълъг живот!за предпочитане! аз поставям масово вместно квадратните (няма да изброявам марки),цилиндричните от по стари модели като ги изкупувам от моргите! е , и чената е по ниска , а живота по - дълъг!
:D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот zfa159 » Пон 26 юли 2010 21:00


Ти мани течността,която има....само размера на едната и на другата говори сам по себе си коя е по-истински направена и ще изкара по-дълго :beer Иначе тук говорим за работата общо на комутатора и бобината и надежността на цялото звено,като едно общо. То и на квадратните им умират комутаторите,доста по-често отлкото самата бобина,като такава.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот Winner25 » Пон 26 юли 2010 21:09


Ясно че кръглите са по надеждни :) От квадратните има два вида - едните са с масивен алуминиев корпус. При тях предполагам че положението с охлаждането е по добре.
Мисля че Stenly друго пита - с кои мотора ще работи по добре, а не кои ще изкарат повече време.
Аз съм карал и с трите вида и не съм забелязал да има разлика. Кръглата беше от лада :lol:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот rudoni » Пон 26 юли 2010 21:57


Двоумя кой от двата типа да сложа на колата. Коя има по-силна искра и т.н...
Stenly ,питаш коя има по -голяма искра. това зависи от свещите които се използват,горивото и т.н. все конструктивни особености за всеки двигател.но по устройство и принцип на работа бобините са едни и същи.
искаш схема за 7 пинов комутатор. то и кръглите се свързват към 3 пинов комутатор. пиши за кой мотор какво искаш ! :)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот Stenly » Пон 26 юли 2010 23:59


Оправих се намерих си и схема която се оказа че съм я имал но забутана в компютъра беше.
Слагам кръгла маслена бобина вместо досегашната квадратна.... Интересното е че като огледах квадратната,която е оригиналната цялата пластмаса се е напукала на много места .Не е пробивала но явно скоро и това е щяла да свърши.... Ще си ползвам 7 пиновия комутатор както си му е реда... имам сигурно 5 такива вкъщи ... Мерси за отговорите явно съм избрал и аз правилния път - за механичния инжекцион това е най-доброто и опростено запалване :).


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот rudoni » Вто 27 юли 2010 10:29


:да: :applause: :D


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот lambi » Вто 27 юли 2010 19:40


колега тая схема можеш ли да я постнеш тука, че когато закъсаме иние да знаем какво да правим.Мерси.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот radotom » Пет 30 юли 2010 0:55


Ето я схемата:
http://www.ael-bg.com/prod/prod_ae_zm/p ... _4022.html
Взета от тук:
http://www.ael-bg.com/prod_ae_zm.html

Обърнете внимание и на запалителните бобини ;)
http://www.ael-bg.com/prod_ae_sb.html
От 2 часа следобед съм собственик на един брой БЗЕ-L
Като закача комутатора и я пробвам - ще дам и фийдбак ;)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот radotom » Пет 10 дек 2010 10:53


Еее... от 1 500км карам вече с новата бобина, но не съм напъвал колата, не съм засичал разход - не мога да дам и някакви специални отзиви.
Използвм стандартния на VW 3-пинов комутатор, не се наложи прецентровка момента на запалването, единствено лулата към бобината трябва да се смени.
За целта купувате един кабел за Лада (около 4-5лв mhihi ), режете му лулата и я слагате на мястото на лулата от VW-кабела.
По този начин губите едното съпротивление в оригиналната лула (1кОм), ама.... най-много леко да ви пращи радиото :lol:
Радиатора отзад служи за по-добро охлаждане на комутатора.
За това се наложи и специална конзола, че иначе ми опираше в казанчето за спирачна течност :?
IMG313.jpg
IMG315.jpg
IMG316.jpg


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот Stenly » Съб 11 дек 2010 0:19


Леле Радооо ти направо си се пресатрал с радиатора .. аз лично откакто минах на кръгла бобина и отделен комутатор се родих :)


Потребителски аватар
vampira_892
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 23 ное 2010 17:46
Автомобил: GOLF 3
Двигател: ABD
Местоположение: Plovdiv

Re: Съпоставка между кръгла и квадратна бобина .

Мнениеот vampira_892 » Пон 27 дек 2010 20:37


Здравейте аз пък карам с БОШ от доста време не е мръднала бобината :012:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi2140 и 26 госта