Пак леко си минал с тези 160лв

Принципно масовата практика на колегите,които ремонтират компресори е,да се сменя всичко що е оплътнение наред по компресора и това за този компресор е грубо около 200лв.Оттам нататък си е вече демонтаж/монтаж,зареждане с фреон и т.н.
Иначе отпред под тази шайба е така наречения осев оплътнител на компресора,който е нещо като семеринг на оста на компресора.Когато той се прецака започва да избива масло и фреон и постепенно климатика умира,без значение дали се пуска или не (системата така или иначе си е под налягане). Съответно колегата е прав - докато не отслабне климатика не го пипай,като започне да духа не много студено,не го мъчи,а я ремонтирай ако възнамеряваш да позлваш климатик. Проблема е в това,че когато започне да духа по-слабо,значи фреона е намалял значително а с него и маслото,което смазва компресора (това,което виждаш навсякъде при теб) и компресора хем не се смазва,понеже няма масло в него,хем не се и охлажда,понеже няма студен фреон,който да постъпва в него и се износва значително по-бързо.