Минерално или полусинтетика ???

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Минерално или полусинтетика ???

Мнениеот Trimontcium » Вто 27 юли 2010 21:54


Скоро имам смяна и се чудя всеки майстор ми казва различно.

Карам с полусинтетика, обаче за 5000км ми изгоря около 1.5 литра - карам си доста стабилно - 50% над 3000рпм !

Голфу е 1З-ка '94 на милион хиляди километра според мен...

Казват, че с минерално ще спре да гори толкова, че е по гъсто, ама идва зима и ме е страх за турбото, щото това масло докато се разбие.... Кажете к'во да правя и се обосновете моля ви колеги ? :)

АМАН ОТ РАЗБИРАЧИ ПО НАШИТЕ ПЪТИЩА!




Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: Минерално или полусинтетика ???

Мнениеот tremendous » Вто 27 юли 2010 22:00


Ами аз знам ,че за коли с турбо в никакъв случай минерално , защото е по-гъсто и няма необходимите смазочни свойства. За това на капака на клапаните имаш емблемка нещо ot сорта на '' TURBO DIESEL Attention- use oil which has VW 505.00 certificate. A щом казваш ,че ти го нагаря - пробвай с 15W40 полусинтетика с VW 505.00 сертификат.

Edit : 1,5 за 5000 км никак не е малко , но въпреки това смятам ,че не е добре минерално. Да не би да имаш някъде теч- пропка на картер , гарнитура на капака на клапаните , гумички...

Последна промяна от tremendous на Вто 27 юли 2010 22:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Минерално или полусинтетика ???

Мнениеот Trimontcium » Вто 27 юли 2010 22:05


tremendous написа:Ами аз знам ,че за коли с турбо в никакъв случай минерално , защото е по-гъсто и няма необходимите смазочни свойства. За това на капака на клапаните имаш емблемка нещо ot сорта на '' TURBO DIESEL Attention- use oil which has VW 505.00 certificate.


Да знам,че трябва да е с такава спецификация , но старите майстори казват минерално, че "хлабините били големи"


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Минерално или полусинтетика ???

Мнениеот netizen » Сря 28 юли 2010 6:51


Колега, явно си за гумички... ама на буталата :)

Недей рискува с минерално масло , за да не потрошиш и турбината, освен ако това горене на масло не е от нея. Най добре иди някъде където не са "стари майстори" да ти прегледат колата и дадат диагноза.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Минерално или полусинтетика ???

Мнениеот веселин » Сря 28 юли 2010 8:39


Стига сте мрънкали против минералното масло - повечето минерални си имат vw norm 505.00 - става си и за турбинирани двигатели
Щом гори яко - смяната на маслото не е вариант - варианта е диагностика и ремонт - както вече споменаха колегите!
Успех! :beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Минерално или полусинтетика ???

Мнениеот muns61 » Сря 28 юли 2010 10:35


Ако не караш екстремно, минералното е добро като качество. Друг е въпроса за това, колко качествени са някои масла. Избери си от известен производител, макар и минерално. По - добре, отколко нещо, което звучи немси :lol:
А за мазането на турбото - и двете мажат. Полусинта има малко по - добра температурна устойчивост.
Успех! :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 63 госта