
Смяна гумички на клапаните на Т4
Смяна гумички на клапаните на Т4
Здравйте колеги имам бус Т4 дв.ААБ 91 г.на 450000км, ползвам масло 10/40, в последно време започна да ми гори повече масло. Казаха ми да сменя гумичките на клапаните. Въпроса ми е , може ли да се сменят без сваляне на главата и има ли някакво специално приспособление ? От известно време започна да ми чука маслен повдигач, може ли да се определи кой е точно или трябва да се сменят всичките ? Благодаря на колегите които ще ми отговорят ! 

- galyaradeva
- Мнения: 645
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
- Автомобил: Vw Caravelle 1998
- Двигател: VR6-140hp
- Местоположение: Ямбол-Норвегия
- Контакти:
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Едно некомпетентно мнение от мен.. Зада смениш гумичките трябва да свалиш главата. А за повдигачите ги сменяш всичките те така или инъче ти продават пълен комплект.. Така и така ще сваляш главата да ти видят луфта на буталата и да ти я челосат. Ако имаш луфт на буталата.. така и така ще цепиш двигателя да сменяш сегментите провери си и коляновия вал, лагерите,семерингите .... И аз почнах с едни гумички и направих основен ремонт на Голфчето.. 

Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Леле колега то стана цял основен ремонт
, бях чувал някъде че гумичките можели да се сменят без да се сваля главата, но не знам как 


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Ще ти кажа един виц.
Едно младо гадже свалило дърт пенсионер. Като свършили работата, пенсията попитал:
- Какво хареса в дъртак като мен?
Момичето отговорило:
- Омъжена съм отскоро и искам да знам дали мъжа ми на твоите години ще може като теб.
- Ще може, но не с теб! - отговорил дъртия.
Та и твоята работа - може, но не ти.
Не се засягай, ако е толкова лесно, няма да е толкова скъпо. Колко масло доливаш от смяна до смяна?

Едно младо гадже свалило дърт пенсионер. Като свършили работата, пенсията попитал:
- Какво хареса в дъртак като мен?
Момичето отговорило:
- Омъжена съм отскоро и искам да знам дали мъжа ми на твоите години ще може като теб.
- Ще може, но не с теб! - отговорил дъртия.
Та и твоята работа - може, но не ти.
Не се засягай, ако е толкова лесно, няма да е толкова скъпо. Колко масло доливаш от смяна до смяна?

Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
muns61 написа:Ще ти кажа един виц.
Едно младо гадже свалило дърт пенсионер. Като свършили работата, пенсията попитал:
- Какво хареса в дъртак като мен?
Момичето отговорило:
- Омъжена съм отскоро и искам да знам дали мъжа ми на твоите години ще може като теб.
- Ще може, но не с теб! - отговорил дъртия.
Та и твоята работа - може, но не ти.
Не се засягай, ако е толкова лесно, няма да е толкова скъпо. Колко масло доливаш от смяна до смяна?
Здравей колега, не се засягам нося майтап

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Не е само от гумички, доста е разхода. Ама маслото е по - евтино от ремонта. Както си прецениш.
Откъде си?
Откъде си?
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
По-евтино от ремонта да, но е майка на мизерията, и мъката. Постоянно трябва да следиш нивото на маслото, ще стигне ли това което си сипал, и което имаш в тубата, за да стигнеш там закъдето си тръгнал.
Колега Smislov Преди да почнеш "Гулямуту" разглобяване, направи няколко прости проверки за по-точна диагностика. Измери компресията, сложи по една спринцовка масло във всеки цилиндър и виж дали се увеличава компресията или не. Ако имаш компресор под ръка направи си един накрайник на струг и надувай във всеки цилиндър да видим откъде издиша. С точна диагностика ще си опростиш нещата с ремонта. Това ако смяташ буса да си го караш още дълго време...
Колега Smislov Преди да почнеш "Гулямуту" разглобяване, направи няколко прости проверки за по-точна диагностика. Измери компресията, сложи по една спринцовка масло във всеки цилиндър и виж дали се увеличава компресията или не. Ако имаш компресор под ръка направи си един накрайник на струг и надувай във всеки цилиндър да видим откъде издиша. С точна диагностика ще си опростиш нещата с ремонта. Това ако смяташ буса да си го караш още дълго време...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Потдържането на стара кола е компромис между желаното и финансовите резултати и възможности. Едно е да правиш маняшка кола, друго е работна.
Ако ще се прави, няма нужда от повече диагностика, разхода на масло е достатъчен. Сваляш главата и се мери цилиндъра колко е олуфтовял. Всеки що - годе грамотен майстор може само по ръбчето да ти каже дали става със сегменти или ще се шлайфа. Това последното е доста като разход.
Ако става със сегменти, вадиш буталата, слагаш новите сегменти. Сваляш клапаните, пасваш ги и слагаш нови гумички. Ако има нагорели клапани, сменяш. За всеки случай слагаш нови биелни лагери и нови семеринги, няма да разлабяш заради тях. Ако искаш, дай дюзите за реглаж. Ако досега колата е палила и вървяла добре, НЕ ПИПАЙ ПОМПАТА!
Рискуваш обратен ефект.
Сглобяваш и си готов! Виж колко е лесно!
Ако ще се прави, няма нужда от повече диагностика, разхода на масло е достатъчен. Сваляш главата и се мери цилиндъра колко е олуфтовял. Всеки що - годе грамотен майстор може само по ръбчето да ти каже дали става със сегменти или ще се шлайфа. Това последното е доста като разход.
Ако става със сегменти, вадиш буталата, слагаш новите сегменти. Сваляш клапаните, пасваш ги и слагаш нови гумички. Ако има нагорели клапани, сменяш. За всеки случай слагаш нови биелни лагери и нови семеринги, няма да разлабяш заради тях. Ако искаш, дай дюзите за реглаж. Ако досега колата е палила и вървяла добре, НЕ ПИПАЙ ПОМПАТА!
Рискуваш обратен ефект.
Сглобяваш и си готов! Виж колко е лесно!

- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Това за което говорим колега се нарича "Грамотна поддръжка". Т.е. поддържане на буса/колата в добро техническо състояние, а не разни тунинги-мунинги. Не правим "подобрения" или "переделки". Буса/колата дори и да е работен си е МПС, и следва да бъде поддържан както си му е редът. За мании и др. подобни болести си има други теми. Ако пък цепим стотинката на две, и сакън да не се минем, то рано или късно буса/колата излизат от строя фатално, и тогава стават само "гуттен за морген". Финанси за ремонт и поддръжка се намират по един или друг начин, иначе резулата е ясен. 

- bnvp
- Мнения: 112
- Регистриран на: Сря 27 авг 2008 18:46
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E 1991
- Местоположение: Варна
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Темата ми се струва че май доста се разводни.Та да отговоря и аз по същество на въпроса на колегата-както каза колегата muns61 разхода е доста за да е само от гумички.Но и аз пролетта свалях глава заради подобен разход и резултата от смяната на гумички беше учудващ поне за мен от 3л масло 10/40 на 10 хил.км. разхода падна на ок. литър на 15 хил. което мен лично ме устойва.Иначе ясно че като се отвори мотора е хубаво да се смени всичко,но всеки сам преценява моментното си финансово състояние и дали има желание да даде тези пари за ремонти или примерно да си купи нещо по-ново. А иначе и аз съм чувал че има начин да се сменят гумички без да се сваля главата,но аз лично не бих го направил понеже е хубаво да си видиш клапаните с какво състояние са и да се паснат за да знаеш че има все пак някакъв ефект от ремонта който правиш.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
За смяната на сегменти, клапани и други неща освен гумичките - зависи на колко хил.км. е мотора. Възможно е този разход да е предимно от гумички или от течове. Ще погледна в руския форум какво казват братушките.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Гумичките се сменят без проблем, главата не се сваля. Не е сложно, но си иска опит. Някакво начално ниво на познание на двиателя и технолоията на ремонта. Че е много лесно да сговниш нещата.
Най - добре е да се комбинира със смяна на анр. ремък.
Колегата с руските форуми - ако ставаше само с интернет, много професии ще станат излишни. Като чета мненията във форума, веднага ми става ясно кой пише с опит и кой преразказва прочетено. Не се засягай, винаги съм помагал на технически грамотните хора, независимо от опита им. Когато си грамотен и имаш правилен метод на работа, няма невъзможни неща.

Най - добре е да се комбинира със смяна на анр. ремък.
Колегата с руските форуми - ако ставаше само с интернет, много професии ще станат излишни. Като чета мненията във форума, веднага ми става ясно кой пише с опит и кой преразказва прочетено. Не се засягай, винаги съм помагал на технически грамотните хора, независимо от опита им. Когато си грамотен и имаш правилен метод на работа, няма невъзможни неща.

Последна промяна от muns61 на Сря 25 авг 2010 7:49, променено общо 1 път.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Добре, че си ти ве майна, иначе кво щяйми да прайм без теб



Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Здравейте колеги, доста позакъснях с резултатите от ремонта,но по-добре късно от колкото никога:)))))
Та какво стана. В един прекрасен слънчев ден след като прочетох вашите постове реших да започна.Първата работа беше да сваля главата.След като беше долу направих обстоен преглед в резултат на което - смяна на гумички,шлайфане,поставяне на нови водачи на клапаните и евентуално смяна на изпускателни клапани.Разбира се тези операции се извършиха в специализирана работилница.Единственото което пропуснах беше заявка за изпитване под налягане за което по-късно ще пиша.Преминавам по-нататък - буталата малко хлопаха в цилиндрите и реших да ги извадя за да видя състоянието на сегментите. Или накратко казано смяна на сегменти и биелни лагери. Последва смяна на семеринги на разпределителния вал и прилежащите гарнитури.Сглобих всичко прилежно и според изискванията.Направих няколко пробни пробега с буса.Резултата беше отличен.Не съм споменавал, но двигателя има един дефект който и след ремонта остана.Като е в движение намаля охлаждащата течност. Никъде няма течове. Един път сменях гарнитура заради това, за малко спряха но след известни километри пак започна да пипа течността.Интересното е че когато оставя капачката на разширителния съд леко отворена не намаля , стегна ли я след известни километри пак трябва да доливам.По-горе писах,че пропуснах да заявя да пробват главата под налягане. Започвам да си мисля дали няма някъде пукнато и от там да замуква антифриз и да го гори в цилиндрите. Иначе няма смесване на масло и антифриз. Та такива ми ти работи, сега го карам с отворена капачка.Иначе си върви има по-голяма тяга.И накрая за сведение цялото удоволствие струваше около 600 лв.
Та какво стана. В един прекрасен слънчев ден след като прочетох вашите постове реших да започна.Първата работа беше да сваля главата.След като беше долу направих обстоен преглед в резултат на което - смяна на гумички,шлайфане,поставяне на нови водачи на клапаните и евентуално смяна на изпускателни клапани.Разбира се тези операции се извършиха в специализирана работилница.Единственото което пропуснах беше заявка за изпитване под налягане за което по-късно ще пиша.Преминавам по-нататък - буталата малко хлопаха в цилиндрите и реших да ги извадя за да видя състоянието на сегментите. Или накратко казано смяна на сегменти и биелни лагери. Последва смяна на семеринги на разпределителния вал и прилежащите гарнитури.Сглобих всичко прилежно и според изискванията.Направих няколко пробни пробега с буса.Резултата беше отличен.Не съм споменавал, но двигателя има един дефект който и след ремонта остана.Като е в движение намаля охлаждащата течност. Никъде няма течове. Един път сменях гарнитура заради това, за малко спряха но след известни километри пак започна да пипа течността.Интересното е че когато оставя капачката на разширителния съд леко отворена не намаля , стегна ли я след известни километри пак трябва да доливам.По-горе писах,че пропуснах да заявя да пробват главата под налягане. Започвам да си мисля дали няма някъде пукнато и от там да замуква антифриз и да го гори в цилиндрите. Иначе няма смесване на масло и антифриз. Та такива ми ти работи, сега го карам с отворена капачка.Иначе си върви има по-голяма тяга.И накрая за сведение цялото удоволствие струваше около 600 лв.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Смяна гумички на клапаните на Т4
Колега, ти главата за кривина откъм блока провери ли я? За дизела според мен е задължителна проверката и за херметичност на клапаните, и за пукнатини и тн. Оавен това ти провери ли с какво усилие, и в каква последователност се затягат болтовете, или шпилките на главата? Компресията и механичните натоварвания на главата, а въобще и на целия двигател са по-големи. Затова, когато се прави ремонт на глава или двигателя, като цяло - проверката е висша форма на доверие. Така и така е разглобен, или свален, проверява се всичко, за да няма повторно сваляне и разглобяване след това. Опит на колеги от форума с дизелите вече има натрупан. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта