ангренажна верига vs.ангренажен ремък vs.зъбчатки?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 09 юни 2006 23:57


vw_golf_2_Memphis написа:на лада веригата се сменя на 8к км...
на БМВ на 350к започва леко да трака :D

Аре сложи една нула след осмицата :wink:




provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Съб 10 юни 2006 16:20


Тука можете да видите двигател с верига. Доста внушително изглежда, и от сигурен източник знам че са много надеждни. Според мен недостатъка на веригата е че изисква мазане, и при евентуално скъсване става всичко на мармалад вътре. А ремъка ако се скъса има и вероятност да не стане беля.Изображение


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Съб 10 юни 2006 22:18


аз съм за верига,,,но има мотоциклети с ремъчно задвижване на задното колело..и най интересното-издържа


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Съб 10 юни 2006 23:26


то тъй кат'ш'си говорим срещат се и такива с карданно задвижване ;)
което не иде да рече че турят кардан щот веригите кат солети ги хруска ;)


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 10 юни 2006 23:27


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 19:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 0:52


minimiro написа:то тъй кат'ш'си говорим срещат се и такива с карданно задвижване ;)
което не иде да рече че турят кардан щот веригите кат солети ги хруска ;)


еее когато няма значение колко коня от двигателя ще използваме ефективно- и кардан става:)


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Нед 11 юни 2006 4:30


Абе темата нали е за ангренажни ремъци, съответно вериги и зъбна предавка. А тука към края за кардани говорим и вериги при моторите примерно, дето са част от трансмисията, а не от газо-разпределителния механизъм на двигателя.
Защо някой мисли че ако няма да се ползва цялата мощност на двигателя може да се сложи верига :) (тука говоря за предаването на движението към колелетата). Според мен е просто конструктивно решение това с кардана или веригата при моторите. Не ми се вярва да няма вериги които да не могат да издържат на мощността :) Дори си мисля че при кардана е по-сложно в конструктивно отношение.


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Нед 11 юни 2006 8:29


kris11 написа:Доколкото си спомням на Москвич 408 зъбното олело беше от текстолит и затова се износваше.

:да: износва се нейната мама.
Понеже темата е за предимства и недостатъци на ремъка, веригата и зъбните колелета се сещтам че каучука е доста по евтин от маталите.
Не съм много компетентен но след като старите руски трактори ЮМЗ и МТЗ са със эъбни таркалета то сигурно те са най-удачния вариант при машини с високи натоварвания при ниско обороти и висок вартящ момент.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 11:28


provigo написа:Абе темата нали е за ангренажни ремъци, съответно вериги и зъбна предавка. А тука към края за кардани говорим и вериги при моторите примерно, дето са част от трансмисията, а не от газо-разпределителния механизъм на двигателя.
Защо някой мисли че ако няма да се ползва цялата мощност на двигателя може да се сложи верига :) (тука говоря за предаването на движението към колелетата). Според мен е просто конструктивно решение това с кардана или веригата при моторите. Не ми се вярва да няма вериги които да не могат да издържат на мощността :) Дори си мисля че при кардана е по-сложно в конструктивно отношение.


отклонихме се,,,, иначе точно обратното,,,с кардан има по големи загуби,затова и да има състезателни мотори с кардан-то аз незнам и са екзотика,но идеята за при моторите беше че харлей ползват ремък и за силово предаване което мисля че оборва донякъде твърдението че верига се ползва при по големи двигатели защото била по здрава...


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 11 юни 2006 19:27


За ремъка при моторите - да съгласен съм.Обаче, при моторите ремъка минава само през две шайби, а не през 3,4 или повече и съответно е по-дебел.При автомобилите е по тънък за да може "да прави завоите" около шайбите и ролките.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 11 юни 2006 19:44


rudolf написа:
provigo написа:Абе темата нали е за ангренажни ремъци, съответно вериги и зъбна предавка. А тука към края за кардани говорим и вериги при моторите примерно, дето са част от трансмисията, а не от газо-разпределителния механизъм на двигателя.
Защо някой мисли че ако няма да се ползва цялата мощност на двигателя може да се сложи верига :) (тука говоря за предаването на движението към колелетата). Според мен е просто конструктивно решение това с кардана или веригата при моторите. Не ми се вярва да няма вериги които да не могат да издържат на мощността :) Дори си мисля че при кардана е по-сложно в конструктивно отношение.


отклонихме се,,,, иначе точно обратното,,,с кардан има по големи загуби,затова и да има състезателни мотори с кардан-то аз незнам и са екзотика,но идеята за при моторите беше че харлей ползват ремък и за силово предаване което мисля че оборва донякъде твърдението че верига се ползва при по големи двигатели защото била по здрава...

Аз се сещам за CBR900RR той е с кардан :roll:


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 20:09


NovobranecGT написа:
rudolf написа:
provigo написа:Абе темата нали е за ангренажни ремъци, съответно вериги и зъбна предавка. А тука към края за кардани говорим и вериги при моторите примерно, дето са част от трансмисията, а не от газо-разпределителния механизъм на двигателя.
Защо някой мисли че ако няма да се ползва цялата мощност на двигателя може да се сложи верига :) (тука говоря за предаването на движението към колелетата). Според мен е просто конструктивно решение това с кардана или веригата при моторите. Не ми се вярва да няма вериги които да не могат да издържат на мощността :) Дори си мисля че при кардана е по-сложно в конструктивно отношение.


отклонихме се,,,, иначе точно обратното,,,с кардан има по големи загуби,затова и да има състезателни мотори с кардан-то аз незнам и са екзотика,но идеята за при моторите беше че харлей ползват ремък и за силово предаване което мисля че оборва донякъде твърдението че верига се ползва при по големи двигатели защото била по здрава...

Аз се сещам за CBR900RR той е с кардан :roll:


е точно за цбр не се сещай:)) дай един линк да го видим тоя рейсингов кардан:)..предимно турери и някой ендура...


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 11 юни 2006 20:09


Мисля че това ще изясни нещата, но няма да разреши спора, защото и двете си имат предимства и недостатъци както всичко
Ето статията:http://www.emerson-ept.com/eptroot/public/schools/beltchan.pdf


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 20:10


bobcho написа:За ремъка при моторите - да съгласен съм.Обаче, при моторите ремъка минава само през две шайби, а не през 3,4 или повече и съответно е по-дебел.При автомобилите е по тънък за да може "да прави завоите" около шайбите и ролките.


ти май повече говориш за ремък за алтернатор,водна помпа,хидравлики,а не за ангренажен??


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Пон 12 юни 2006 7:19


rudolf написа:
bobcho написа:За ремъка при моторите - да съгласен съм.Обаче, при моторите ремъка минава само през две шайби, а не през 3,4 или повече и съответно е по-дебел.При автомобилите е по тънък за да може "да прави завоите" около шайбите и ролките.


ти май повече говориш за ремък за алтернатор,водна помпа,хидравлики,а не за ангренажен??

Точно за ангренажния ремък става въпрос . Твоята водна помпа например на полото как се задвижва?



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 51 госта