Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
onzius
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот onzius » Пет 02 юли 2010 21:25


Благодаря ви, колеги. Тук, в южна Гърция, температурите са над 30 градуса и явно е доста благоприятно за такова начинание. Прецедих и сипах в съотношение 20% към 80% нафта. Стремя се да ползвам олио в което са пържени само картофи и поради това не взимам това, което оставят до боклуците. Искам да направя отделна система за 100% олио-не искам да сипвам в основния резервоар защото не ги знам какви са им законите тук. Докато направя системата ще увеличавам олиото до към 50%, па да видим. Благодаря ви.




dodo_abg
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот dodo_abg » Вто 27 юли 2010 22:43


И аз да кажа нещо по вапроса.Брат ми имаше Голф 2 1.6 турбо дизел и тои от началото беше скептично настроен кам това да се кара колата с нещо друго освен дизел :screwy .Колата и без това си беше бившо такси брат ми реши да пробва с алтернативно гориво.И започна с олио на циал резервоар слагаше отначало 10литра олио,след година каране беше стигнал на цял резервоар 10литра нафта и всичко друго олио,но му се видя и тои скапо :screwy и започна да слага изгоряло масло от колите на които им го сменяше и колата си варвеше като луда за 1.6 дизел.И пак казвам говоря за стара барака бивше такси когато и спря километража да отчита беше вече на 600 000 км.Беше ми казал че по-едно време дори експерементирал само с изгоряло масло единствения проблем е че с изгорялото масло пушеше повече накрая двигателя си беше ок но купето издаде багажа и колата отиде на отпадаци.Имам и още един приятел с Астра 1.7 исузо мотора и тои я кара кам година и половина изцяло на олио от фритурник единственно се отказа от олиото че зимата трудно палеше инак запали ли веднаж нема грижи.И тои не ми вярваше че колата може да варви с олио но един негов клиент дошал за стока при него с сащтата астра и му казал че кара на олио колегата не му повярвал ония му отворил капака на колата но бил с такава система кадето подгрявала нафтата.Дори ходиха да ги дарпат на 1км отсечка ония с олиото му направил 2 коли разстояние.Така че нека тези "баровците" които не им се слага олио да не си дават умното мнение и да ги питам като са патрони какво правят в темата за дизел+отработено илио.Направо ми е писнало от такива по форумите :banghead: на 100 мнения само 3-4 които са написани от хора с опит и разбират , все се намират "разбирачи".И да кажа че нямаше никви грижи с уплатнения на помпата и тнт.Това според мен си е до састояние на колата и двигателя. :да:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rmk » Сря 28 юли 2010 9:51


Ми хайде и аз да се изкажа:
Имам 1.9 ТДИ от малко повече от година. През първата година се караше само на нафта от ОМВ и чат-пак от друга бензиностанция, но пак от известните. Никога не се е наливала нафта от туби т.н.. Колата седи в гараж и дет се вика сняг не е виждала или пък напичане от слънце. Разултата беше:
- протече помпата от уплътнението между главата и корпуса на помпата
- протече помпата от двете уплътнения под и над електрическия блок
- протекога мъркучите за обратната нафта
- протекоха мъркучите между филтъра и помпата
Да не говорим, че и два пъти се потроши турбото и само там се наляха над 2 хилки за ремонти, ама това няма нищо общо с темата де...
От тогава ми падна пердето и вече над 2000км се кара предимно на олио, сега го има в Била на 1.85 в Кауфланд имаше за 1.69, 1.75 някъде.
Нафтата беше около 2.27 (и няма нужда да ми разказвате, че сега е "паднала" на 2.21).
Сместа е винаги над 50% в полза на олиото, че и до към 80% съм стигал.
Смея да твърдя, че колата е по-тиха, предполагам помпата се маже по добре и върви доста по-добре с олио.
Разхода е 1:1


Потребителски аватар
hashashin_BAC
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот hashashin_BAC » Сря 28 юли 2010 14:48


Тук колеги можете да се информирате, или ако ви е страх от олиото мойе да си закупите машина да ви прави биодисел за ТДИ-тата :lol:

Пред мен са палили пежо 206 на олио купено от магазина, всички знаят че дизела се добива супер лесно, био дизела също, от олиото до био дизела разликата е много малка, и на този сите мойе да видите.
Познавам един приятел в италия си беше купил преди 4 години подобна машинария(2500евро) за био дизел, която обработваше по 80 литра олио на денонощие, беше супер доволен щото има едно Дукато работно,алфа 156 и фиатчето на жена му на дизел.Олио намираше супер лесно и евтино преди да разверат за какво му е, даваха го без пари после почнаха по евро на 5 литра.каза че си е избил парите за машината за по малко от година :bowdown
Ако имах дизелова кола бих се замислил много сериозно, ако не друго ще знам какво сипвам в колата.
Като знам какви истори съм чувал за дизела в бг, лошо ми става.
баща ми мина 1700км с българска нафта и тябваше да сменя филтри които беше сменил преди да се пребере от италия, колата му беше на година, не е някоя трошка да кажеш нормално!
Не си мислете че рафинираното олио е по зле от нафтата на някой български бензиностанци. death death


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rmk » Сря 28 юли 2010 15:33


hashashin_BAC, не знам къде е това тук за което говориш, може би си забравил някакъв линк ?
Искам само да добавя, че олио, използвано олио и био дизел са 3 различни неща.

Как стоя нещата според мен (пък може и да греша):

Чисто олио от магазина:
Това е най-безобидното (пасивното) вещество що се отнася до разяждане и трошене на части от помпата или дюзите или пък мъркучите. Естествено ако оставите колата да преседи година, две с налято олио по цялата система, без да се кара е възможно да се случат какви ли не нежелани ефекти, като слепвания и т.н., само дето подобно нещо може да се случи и с нафта, както и с бензин на бензинова кола (има съм случаи на залепнала дюза на бензинов моно-инжекцион от 1-годишно некаране). Иначе предполагам сте наясно, че можете да си измиете ръцете от мръсотия с нафта. Естествено не толкова добре колкото с бензин, но едва ли сте чували някой да си мие ръцете с олио - просто защото веществото е пасивно и не разтваря почти нищо.

Изпозвано олио:
Тук нещята зависят за какво е ползвано, обикновенно с олиото се пържи, но по-важно е какво е пържено. Ако само са пържени картофки - перфектно. Ако обаче вътре са пържени животински неща (риба, пиле, яйца, ....) тук нещата стават зле. Животинските мазнини не са като растителните и при тях вече е възможно да почнат да се появавят странични ефекти - като вътрешна корозия или разрушаване на металните повърхности. Просто смятам, че животинските мазнини са доста по активни вещества от разстителните. Във всички случаи ще се наложи това олио първо да се филтрита от "пръжките" в него.

Биодизел:
Това е смес с не особенно добре дефинирано съдържание. Обикновенно съдържа растителни мазнини (рапично или слънчогледово олио, а пък може и някакво друго), животински мазнини (почти е сигурно, че съдържа), както и минерална нафта (обикновенно най-голям процент).

Това което мога да кажа е, че олиото от магазина като го погледна през прозрачното шише е супер бистро, чисто и почти толкова течно колкото нафтата. Поне при стайна температура е една идея по гъсто. Нафтата от друга страна като си налея на бензиностанцията в шише за проба вътре плува какво ли не, разни неща като крайници на насекоми, нещо като парцали, .... трагедия. Като цяло обаче нафтата е по-течлива. При едно смесване от 50 на 50 смятам, че няма никакъв проблем да се ползва в какъвто и да е дизел. За по-наситено на олио гориво вече - не знам. Зависи от самия двигател. На по старите дизели (предкамерните) дюзите май отваряха на 100-120 бара, на това мойто ТДИ, май да бяха на две степени, първата на 190-200, втората на към 300, ама като колата е на над 10 години тия параметри кой ги знае на къде са отлетели. Но пък налягането не е някакво фрапиращо спрямо 1.6 дизел примерно. За по-новите двигатели помпи-дюзи и комън-рейл нещо бях чувал за някакви фантастични налягания от над 1000 бара, ама то в нета какво ли не пише ..... така, че там нещата може и да не са толкова прости.

Хайде и бонус, едно линкче:
http://www.greasecar.com/


Потребителски аватар
hashashin_BAC
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот hashashin_BAC » Чет 29 юли 2010 14:22


Бяж го забравил за което се извинявам:)

http://biodieselwarehouse.com/xcart/files/150HOW.pdf


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот fox_vt » Нед 01 авг 2010 14:13


Хайде и от мен малко :lol: от доста време чета за пустото му олио и след като няколко пъти зареждам по 10 лева само и на заплата по 20 mhihi mhihi ми писна от проклетата лампа и реших да пробвам с масълце mhihi .Лошото е че не намерих олио на промоция по 1,60 и най ефтиното беше на 1,93 - 20 ст икономия но от сърце :mrgreen: .Идеята беше да сипя 2/3 олио и 1/3 нафта но понеже нямах време тогава сипах само олиото 12 литра а в резервоара да е имало 3-4 литра нафта.Олио Аро от метро :Mr Green Fun първите впечатления са-плюсове-никаква разлика откъм мощноста спрямо нафтата,слушах двг дали е по тих както казват ама май няма разлика,разхода чакам да светне лампата да видя ориентиовъчно къв ще е.Минусите са че първото палене е като бензинка със същото безнадежно дълго въртене( да ме прощават бензинаджиите) mhihi mhihi и по големия пушек докато загрее,също така мирише на мекици :roll: може би щото е ефтино олио :Mr Green Fun но по лошото е че отнякъде влиза и в купето предполагам от маркуча за картерните газове,там ще му мисля друго място за изход.За сега плана ми е да слагам малко газ за горене примерно 10гр на литър олио и да видя дали ще се оправи бензинаджийското палене сабахлям щото лично мен на дизелова кола мн ме дразни такова палене.И остава само да чакам от некой по голям магазин да искарат промоция на олиото да "заредя" 50 тина литра пък кавото сабя покаже,засега не мисля да използвам отработено олио от фритюрници въпреки по голямата икономия поради по големите рискове от такова олио.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rokera671 » Нед 01 авг 2010 14:39


Вземи си една боза и все едно закусваш боза с мекици!! :D :applause: Познавам едно аверче кара РЕНО 19 -Колата която наи много мраза !!Обаче понеже е за моргата и и слага каквото му падне докато спре.Значи ,трансформаторно масло ,олио,Набаря една туба м10 д и нея сипа обаче дръгела не спира и още го кара!Естествено слага и нафта.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rmk » Нед 01 авг 2010 16:00


fox_vt, ако при теб трудно пали си вдигни времето за подгряване с ваг-кома. Аз лично много одавна си го вдигнах моето (много преди да почна да наливам олио), щото на тия истории дето над 9 градуса палела "на компресия" хич не съм им фен. При мен поне до 20 градуса си се включва за по малко греенето и си пали "от раз". Имам спомени от началното училище, че температура е катализатор на химичните процеси, и някак трудно ще ме убедят, че видиш ли нямало нужда. Друго си е да се зачерви вътре нещо и да видиш как палва веднага горивото (каквото и да то).


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот muns61 » Нед 01 авг 2010 17:02


rmk написа:fox_vt, ако при теб трудно пали си вдигни времето за подгряване с ваг-кома. Аз лично много одавна си го вдигнах моето (много преди да почна да наливам олио), щото на тия истории дето над 9 градуса палела "на компресия" хич не съм им фен. При мен поне до 20 градуса си се включва за по малко греенето и си пали "от раз". Имам спомени от началното училище, че температура е катализатор на химичните процеси, и някак трудно ще ме убедят, че видиш ли нямало нужда. Друго си е да се зачерви вътре нещо и да видиш как палва веднага горивото (каквото и да то).

Поддържам напълно!
Дизела, който карам, е Мазда 323 1,7 без турбо. Само с олио пали съвзем нормално студена, докато е топло времето. Изчаквам си цялото време за подгряване. По - трудно пали зимата, поради високата пламна температура на олио, масла и прочие заместители. Затова сипвам и нафта нафта.
Вместо газ, слагам бензин. Ефекта е същия, цената не. Газта е карбураторно гориво, но няма октаново число. С нея може да работи бенз мотор със ст на сгъстяване до 5. Инак има по - висока калоричност от бензина.
:beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот fox_vt » Пон 02 авг 2010 18:17


Добре де значи за да постигна по голяма възпламеняемост на олиото освен по дългото греене какво аджеба да сложа(нафтата я изключвам като вероятност) :Mr Green Fun И аз си мислех за малко бензин или спирт за горене ама нз как ще реагира със олиото дали ще се смеси,и ако не е тайна колко бензин слагаш на литър.А принципно вие с отработено олио ли карате или с ново.И я някой който е навъртял поне 20 к км с олио да каже имал ли е някакви проблеми със ГНП или разпръсквачи.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rmk » Пон 02 авг 2010 18:25


Аз карам с ново, то и затова съм писал горе и за цени в магазините.
Не знам колко трудно ти пали колата, но при мен примерно времето за запалване да се е увеличило от 1 на 2 оборота преди да запали, което нищо не е, защото имам и бензинова колата и там се върти здраво за да се разпали това чудо на техниката.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот fox_vt » Пон 02 авг 2010 18:40


Ами сутрин прави 4-5-6 завъртания докато запали и съответно си пропушва което е заради неизгорялото олио.Свещите обаче не са се включвали,иначе след като запали след 5 мин угасяш и пали от половин оборот.Но това зависи според мен от стартер компресия състояние на разпръсквачи и те такива неща.Иначе стигне ли 60 градуса ако ше да смачкаш педала не пуши,мога да си направя един бутон за принудително подгряване само когато съм на олио и да видя ще има ли разлика,щото нз дали ще може със вага да се бута времето за подгряване.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rokera671 » Пон 02 авг 2010 21:07


rmk написа:Аз карам с ново, то и затова съм писал горе и за цени в магазините.
Не знам колко трудно ти пали колата, но при мен примерно времето за запалване да се е увеличило от 1 на 2 оборота преди да запали, което нищо не е, защото имам и бензинова колата и там се върти здраво за да се разпали това чудо на техниката.


Еи,като вземете така да говорите и направо ме ядосвате!!Карал съм сигорно малко повече дизели от теб и все още карам !И знам как пали дизел и бензин.Ела да видиш как пали това чудо на техниката !Казва се АБУ и е наи калпавото ама докато види ключа и пламва.Дизела наизтина пламва от раз ако всичко му е наред.А защо не казвате как палят повечето дизели тука в БГ???И как като хвана Аспаруховият мост и отварям прозорци и се чудя какво да правя ,ако някои издухан дизелак кара пред мен и бърза.Със здраве и не говорете глупости!
Ако всичко си е наред бензиновият мотор пали с едно или две завъртания повече.Но ако онова другото чудо на техниката е поизносено и е леко хладничко ,може въобще да не запали.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rmk » Вто 03 авг 2010 8:18


rokera671, хич не ми се почва спор дизел<>бензин. Още повече темата е за съвсем друго нещо.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tipsy и 38 госта