5-ти случай - Шкода Октавия 2.0 ТДИ, купувана нова от Еуратек и карана основно на дълго. Маховика започна да румоли и причегъртва на около 180хил. Смяна на пълен комплект на 205хил.
Всичко зависи от карането.
Сменяли ли сте демферния маховик?
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Въпреки че, както споменаха вече километрите на колите ни са неизвестни и показанията на повечето не отговарят на истината, то от примерите забелязвам, че живота на маховика зависи от типа мотор. Естествено и от експлоатацията, но като че ли новите 2.0ТДИ по-бързо го скапват, може би е по-натоварен от ПД мотора, който работи при по-силни и отчетливи вибрации от старото ТДИ. Интересно на старите - като АФН-а например дали може да изкара едно 250к км. Ако е възможно тогава си струва, но при положение че издържа 120к км или по-малко, това значи че шанса да не смени човек е много малък 
Такива разсъждения определено ме карат да се замисля да мина към бензиновата секта

Такива разсъждения определено ме карат да се замисля да мина към бензиновата секта

- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Моята е на 256000 км реални(от англия не се пренастройват километражите + това я взех от приятел дето я вкара ) , с демпфер е и за сега нямам проблеми (да чукна на дърво) афн е двигателя и съм много доволен от него !
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 10:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Ако се кара под 20 хил км. на година, по-добре да е бензин, а и новите TSI мотори са доста икономични.
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
На дизела 2.0TDI му трябват около 80000км за да стопи първоначалната разлика в цената спрямо един TSI спрямо сегашните цени на горивата и то ако се ползва -20% ДДС на горивото, ако не се ползва пробега е още по-голям. С TSI получавате 20к.с отгоре, и по-евтина гражданска. Обаче и той си има демпфер, а голямото TSI си има и турбо и компресор, които като остареят пак са си скъп консуматив.
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Сменях и аз комплект на АХФ,понеже се промени софтуера на колата и се увеличи въртящият момент.По принцип си беше и за смяна - като се отвори,се видя,че е опирал в корпуса на скоростната кутия.Колата беше на около 160000км по показание "италианка".
Не е съвсем така-даже мисля,че работи по-добре и от ПД,но може и да си прав

morfei1 написа:AHF-ите си тресат и с нов маховик.
Не е съвсем така-даже мисля,че работи по-добре и от ПД,но може и да си прав


Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Е, при разбит маховик, е ясно че ще е по-добре. Говоря, когато няма задирания по корпуса на кутията,вибрации и т.н.т - тоест принудителна смяна.
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Luciano написа:Сменях...заради трсенето на празен ход на AHF-а, което така и не се оправи за повече от няколко месеца.
След чипа от Брезел обаче няма клатушкане
Същите симптоми и същото решение,с новия маховик пак тресеше,но след чипа на Брезел всичко остана в миналото

- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
morfei1 написа:Живота на маховика-съединителя е около 120000км.
Това ми изглежда супер малко, ако така се правят по-новите коли ( разбирай на около 10-12 години, то направо съм шокиран.
На стари коли около 93 г. съединителя е изкарвал до 300+ хиляди.
Моя пасатор по показание е на около 200 хиляди, но за сега мисля , че е добре маховика или поне се надявам.
Забелязах нещо странно: при движение между 90 и 100 км, когато се подава газ, има вибрации в кормилото.
Балансирал съм гумите и са добре. Като пусна газта май изчезват вибрациите. Да не е тръгнал маховика?
И как може да се тества дали е тръгнал? Иначе при всякаква друга скорост/обороти при тръгване или в движение няма никакви вибрации . . .
- hobsy
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Преди няма и седмица си смених съединителя , маховика тотално се беше разбил колата е на 300000км и по всичко личеше , че не беше сменяван никога съединителя на тая кола и си беше оригиналния.Та както се разбира и до 300000км може да изкара вече всичко зависи от стила на каране явно.Сложих си комплект съединител + маховик от Голф3 ТДИ , машинката си върви и работи перфектно ако не ти кажа няма и да разбереш , че е с такъв съединител няма шум от скорости нищо и ми излезе 290лв с работата.За 12 годишна кола да дадеш 1000лв за съединител ми се струва доста абсурдно но всеки си преценява. 

Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
То износването за всеки е различно....... при мен имаше лек шум на празен ход и едва 2см луфт в пружината при положение, че нов има 0.5см луфт, също така и леки вибраци между 1600 - 1800 оборота, ама много леки, едва доловими. За мен това беше разбит маховик и го подмених заедно със съединителя, претискателя и лагер помпата. Колата беше на 123000км. съединителят нямаше никакви симптоми за пробуксуване, но неможах да се примира с шума.
Сигурен съм че щях да изкарам още доста километри и с маховика и със съединителя преди да се разбие тотално и преди съединителят да пробуксува, обаче къв кяр като изстуря пак 1000лв, но след година или две по-късно? Някой друг ще се радва на новият съединител след това, а аз ще съм карал с разбит такъв и ще съм се ядосвал.
Плюс това здравия маховик има пазар и на вторичния пазар, моят го продадох, на човек на който се е счупил направо, та комплекта от 1000лв стана на 800лв
.
Сигурен съм че щях да изкарам още доста километри и с маховика и със съединителя преди да се разбие тотално и преди съединителят да пробуксува, обаче къв кяр като изстуря пак 1000лв, но след година или две по-късно? Някой друг ще се радва на новият съединител след това, а аз ще съм карал с разбит такъв и ще съм се ядосвал.
Плюс това здравия маховик има пазар и на вторичния пазар, моят го продадох, на човек на който се е счупил направо, та комплекта от 1000лв стана на 800лв

- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Не не съм.Дори незнам дали е демпферен.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
не съм и е добре. веднъж на 50-100 спирания(дажи и по-рядко) ще разклати за 2-3сек, но идва от помпата ми. колкото беше изхабен преди 25000км толкова е и сега, няма разлика в колата, а сигурно е на едно 300 000 км реално ако не и на много повече. преди 2 дни покарах доста един на практика нов съпърб с ПД и разлика особенно няма сравнено с 10 години по-стария ми голф... такаче Митак, за 120 000км ше ме извиняваш 

- eras3r
- Мнения: 763
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
- Автомобил: Citroen C5 2014г
- Двигател: 2 0hdi 163hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
Сменал съм го на 120000км. (толкова показваше колата, а само един господ знае на колко е реално)
Признаци при мен: При палене на колата (ако изобщо запали) тресе, бучи, ръмжи...абе..срам да те хване като почнеш да я палиш тая кола.
Признаци при мен: При палене на колата (ако изобщо запали) тресе, бучи, ръмжи...абе..срам да те хване като почнеш да я палиш тая кола.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Вто 03 ное 2009 19:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Сменяли ли сте демферния маховик?
при мен е интересното че на празен ход няма никакво румулене, като вклуча на предавка пускам съединителя без газ и се чува доста гадно и мн ме дразни
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: deodriver и 47 госта