Passat B5 проблем с климатроника
Passat B5 проблем с климатроника
Здравейте,имам малък проблем с климатроника.Работи,обаче не му се върти перката на радиатора и ми се струва,че не духа толкова студено,колкото трябва.Комшията има същия 1.8T,върти му перката и е направо ледник вътре(като зададем 18°C).Къде според вас може да е причината да не върти перката,какво охлажда тази перка и защо няма такава охладителна мощност?
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: проблем с климатроника Passat B5
Здравеи колега преди няколко седмици решавах същият проблем на брат ми на колата тои кара ауди А4 но нещата са идентични проблема при него беше ,че колата загряваше при пуснат климатроник и на празен ход не духаше толкова студено както при колегата ти казваш,че е ледник вътре в купето.При пускане на климатроника трябва ел.перката да тръгва на първа степен а при повишаване на налягането на фреона в системата да включва и втората си степен както казваш и при теб проблема е че върти само вископерката а ел.перката не ти работи.При брат ми беше същото положение ел.перката не работи а само вископерката работеше така хем колата загряваше хем фреона не се охлаждаше достатъчно.При него проблема се оказа в това,че под пластмасовият капак които е около казанчето за хидравликата на волана там има няколко букси кафявата букса ти е за ел.перката та при него тази въпросна букса се беше подвадила и ето че проблема вече беше налице ел.перката изобщо не се включваше при пускането на климатроника.След като наместихме хубаво въпросната кафява букса брат ми пусна климатроника и ел.перката заработи след извесно време когато налягането на фреона в системата се повиши се включи и втората и степен а вътре в купето стана лед и вече и самата кола не загряваше както преди тази ел.перка ти е и за охлаждане на двигателя когато позагрее в горещините при температура от 95гр. включва първа степен на перката а при температура от 102гр на втора степен и охлажда двигателя.Виж ако имаш възможност свали черният пластмасов капак,които е около казанчето на хидравликата и откачи кафявата букса тя е от две части,които влизат една в друга след това с два кабела от акумулатора подаи напражение на горната полвинка от буксата кафявият кабел ти е - а червения с черна ивица на него доколкото имам спомен в цветовото означение е + така поне ще разбереш дали самата перка е здрава и дали не е изгоряла ако е здрава ок ако е изгоряла ще трябва да си търсиш друга ел.перка защото така не е желателно да се кара на климатроник без тази ел.перка.Надявам се да съм ти бил полезен с информацията относно проблема ти и успех в разрешаването му.
Re: проблем с климатроника Passat B5
Опитах както ми каза.Значи няма ток нито в приходящата букса нито пък като дам ток от акумулатора към перката се върти,сигурно е изгоряла
.

- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: проблем с климатроника Passat B5
Кофти работа колега щом като подадеш ток директно от акумулатора към перката и тя не тръгва вероятно за съжаление си е заминала.Вариантите са два или чисто нова перка да си купиш или да си намериш читава перка втора ръка.
Re: проблем с климатроника Passat B5
Ако е само това горе долу бива,но ме притеснява защо не идва ток към буксата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с климатроника Passat B5
gen.sek написа:Ако е само това горе долу бива,но ме притеснява защо не идва ток към буксата.
Вътре има 40А предпазтел,който е за перката.Като изгори перката,в много случаи изгаря и предпазителя и съответно няма напрежение на буксата и


Успех!

Re: проблем с климатроника Passat B5
Колега наистина има един изгорял предпазител 40А(втория от дясно)и сигурно ще бъде това.Ще гледам да го смена и да замера после тока в буксата и след това ще смена мотора на вентилатора,дано обаче да е само това и климатроника да си заработи както трябва.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с климатроника Passat B5
Преди да го смениш,изключи перката от куплунга,за да не изгори и новия и не я и включвай въобще старата.
Днес имах същия случай с една Б5-ца. Изгоряла перката и заминал предпазителя. Човека си донесе перка Топран за 100-тина лв от някакъв магазин...аз можех да намеря само оригинална на жезумна цена от близо 400лв
Оказа се,че масово ги няма тези перки като нови по магазините 
Днес имах същия случай с една Б5-ца. Изгоряла перката и заминал предпазителя. Човека си донесе перка Топран за 100-тина лв от някакъв магазин...аз можех да намеря само оригинална на жезумна цена от близо 400лв


- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: проблем с климатроника Passat B5
около 150 кинта е нова
- nistel_87
- Мнения: 197
- Регистриран на: Сря 28 окт 2009 21:55
- Автомобил: Honda Accord 2007
- Двигател: i-ctdi
- Местоположение: BG - UK
Re: проблем с климатроника Passat B5
Здр-те колеги и от мен,нов съм в форума и видях,че има тема със сходния проблем,като моя. И затова пиша да не се преповтарят темите. До преди два дена си работеше климатроника нормално. Паля колата миналата сутрин никъв признак на работа
изобщо не се чува никъв шум или работа на перката. Незнам дали трябва да се зарежда фреон или има някои по сериозен проблем. Копчето където служи за включване на духалките към прозорците също не работи. Предишния собственик добре се е постарал
. И времето когато е по влажно яко се потят стъклата, :
Колата е Passat B5 1.9TDI P.D(116)k.s ATJ 2000год. 




- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: проблем с климатроника Passat B5
Значи колеги при мен проблемът с климатроника е следният които се появи след като я изкарах от срвиза.Преди като работи на ECON и натисна AUTO и се чува едно цъкане сякаш включва реле, а сега това цъкане го няма или се появява когато иска.Иначе парното работи, но не и компресора.Какъв е проблема според вас?Благодаря ви предварително 

- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: Passat B5 проблем с климатроника
На колко градуса външна температура се мъчи да пускаш студ?
- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Passat B5 проблем с климатроника
Не се опитвам да пускам студ, а да включа компресора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MMM1 и 38 госта