Passat B5 проблем с климатроника

Техническа и сервизна информация за Passat
gen.sek
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:

Passat B5 проблем с климатроника

Мнениеот gen.sek » Нед 01 авг 2010 10:35


Здравейте,имам малък проблем с климатроника.Работи,обаче не му се върти перката на радиатора и ми се струва,че не духа толкова студено,колкото трябва.Комшията има същия 1.8T,върти му перката и е направо ледник вътре(като зададем 18°C).Къде според вас може да е причината да не върти перката,какво охлажда тази перка и защо няма такава охладителна мощност?




Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот volodya iliev » Нед 01 авг 2010 11:30


Здравеи колега преди няколко седмици решавах същият проблем на брат ми на колата тои кара ауди А4 но нещата са идентични проблема при него беше ,че колата загряваше при пуснат климатроник и на празен ход не духаше толкова студено както при колегата ти казваш,че е ледник вътре в купето.При пускане на климатроника трябва ел.перката да тръгва на първа степен а при повишаване на налягането на фреона в системата да включва и втората си степен както казваш и при теб проблема е че върти само вископерката а ел.перката не ти работи.При брат ми беше същото положение ел.перката не работи а само вископерката работеше така хем колата загряваше хем фреона не се охлаждаше достатъчно.При него проблема се оказа в това,че под пластмасовият капак които е около казанчето за хидравликата на волана там има няколко букси кафявата букса ти е за ел.перката та при него тази въпросна букса се беше подвадила и ето че проблема вече беше налице ел.перката изобщо не се включваше при пускането на климатроника.След като наместихме хубаво въпросната кафява букса брат ми пусна климатроника и ел.перката заработи след извесно време когато налягането на фреона в системата се повиши се включи и втората и степен а вътре в купето стана лед и вече и самата кола не загряваше както преди тази ел.перка ти е и за охлаждане на двигателя когато позагрее в горещините при температура от 95гр. включва първа степен на перката а при температура от 102гр на втора степен и охлажда двигателя.Виж ако имаш възможност свали черният пластмасов капак,които е около казанчето на хидравликата и откачи кафявата букса тя е от две части,които влизат една в друга след това с два кабела от акумулатора подаи напражение на горната полвинка от буксата кафявият кабел ти е - а червения с черна ивица на него доколкото имам спомен в цветовото означение е + така поне ще разбереш дали самата перка е здрава и дали не е изгоряла ако е здрава ок ако е изгоряла ще трябва да си търсиш друга ел.перка защото така не е желателно да се кара на климатроник без тази ел.перка.Надявам се да съм ти бил полезен с информацията относно проблема ти и успех в разрешаването му.


gen.sek
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот gen.sek » Нед 01 авг 2010 18:00


Опитах както ми каза.Значи няма ток нито в приходящата букса нито пък като дам ток от акумулатора към перката се върти,сигурно е изгоряла :( .


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот volodya iliev » Нед 01 авг 2010 19:34


Кофти работа колега щом като подадеш ток директно от акумулатора към перката и тя не тръгва вероятно за съжаление си е заминала.Вариантите са два или чисто нова перка да си купиш или да си намериш читава перка втора ръка.


gen.sek
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот gen.sek » Нед 01 авг 2010 19:57


Ако е само това горе долу бива,но ме притеснява защо не идва ток към буксата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот zfa159 » Нед 01 авг 2010 20:06


gen.sek написа:Ако е само това горе долу бива,но ме притеснява защо не идва ток към буксата.

Вътре има 40А предпазтел,който е за перката.Като изгори перката,в много случаи изгаря и предпазителя и съответно няма напрежение на буксата и ;) При някои модели перката е по-маломощна и предпазителя е 30А .Предпазителите са с големите корпус и се намират вътре на голямата бушониера долу над педалите,а не на страничната на таблото ;)
Успех!
:beer


gen.sek
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот gen.sek » Пон 02 авг 2010 20:07


Колега наистина има един изгорял предпазител 40А(втория от дясно)и сигурно ще бъде това.Ще гледам да го смена и да замера после тока в буксата и след това ще смена мотора на вентилатора,дано обаче да е само това и климатроника да си заработи както трябва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот zfa159 » Пон 02 авг 2010 20:17


Преди да го смениш,изключи перката от куплунга,за да не изгори и новия и не я и включвай въобще старата.
Днес имах същия случай с една Б5-ца. Изгоряла перката и заминал предпазителя. Човека си донесе перка Топран за 100-тина лв от някакъв магазин...аз можех да намеря само оригинална на жезумна цена от близо 400лв :shock Оказа се,че масово ги няма тези перки като нови по магазините :idea:


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот Peteff » Пон 02 авг 2010 20:26


около 150 кинта е нова


Потребителски аватар
nistel_87
Мнения: 197
Регистриран на: Сря 28 окт 2009 21:55
Автомобил: Honda Accord 2007
Двигател: i-ctdi
Местоположение: BG - UK

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот nistel_87 » Нед 28 ное 2010 21:22


Здр-те колеги и от мен,нов съм в форума и видях,че има тема със сходния проблем,като моя. И затова пиша да не се преповтарят темите. До преди два дена си работеше климатроника нормално. Паля колата миналата сутрин никъв признак на работа :banghead: изобщо не се чува никъв шум или работа на перката. Незнам дали трябва да се зарежда фреон или има някои по сериозен проблем. Копчето където служи за включване на духалките към прозорците също не работи. Предишния собственик добре се е постарал :screwy . И времето когато е по влажно яко се потят стъклата, : :horror: Колата е Passat B5 1.9TDI P.D(116)k.s ATJ 2000год. :wavecry


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: проблем с климатроника Passat B5

Мнениеот lusko_vabel » Вто 22 яну 2013 13:25


Значи колеги при мен проблемът с климатроника е следният които се появи след като я изкарах от срвиза.Преди като работи на ECON и натисна AUTO и се чува едно цъкане сякаш включва реле, а сега това цъкане го няма или се появява когато иска.Иначе парното работи, но не и компресора.Какъв е проблема според вас?Благодаря ви предварително :)


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Passat B5 проблем с климатроника

Мнениеот aliyatin.com » Вто 22 яну 2013 17:29


На колко градуса външна температура се мъчи да пускаш студ?


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Passat B5 проблем с климатроника

Мнениеот lusko_vabel » Вто 22 яну 2013 17:48


Не се опитвам да пускам студ, а да включа компресора.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MMM1 и 38 госта