Тема за размисъл - Моно Турбо
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
пресостата ще я отвори при определен надув,а после....
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Не е ли идеята пресостата да "позволи" на втората дюза да работи в паралел на първата. Демек първата колкото отваря, толкова и втората и оттам се получава компенсацията на липсата на гориво? Друг варянт предполагам би бил подмяна на основната дюза с по-голяма такава, но ме съмнява, че ще се намери да пасне на мястото на старата.
- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
dancing_niki написа:Не е ли идеята пресостата да "позволи" на втората дюза да работи в паралел на първата. Демек първата колкото отваря, толкова и втората и оттам се получава компенсацията на липсата на гориво? Друг варянт предполагам би бил подмяна на основната дюза с по-голяма такава, но ме съмнява, че ще се намери да пасне на мястото на старата.



- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Колега,dancing_niki ,твоята идея ми се струва доста смислена...т.е. обяснявам си го така:докато няма надуване, основната дюза си пръска и всичко е ок,при достигане на налягането,на което е настроен пресостата,той отваря допълнителната дюза и тя обогатява горенето.По фантазия ми се струва, че тя трябва да е паралелно свързана на захранването на основната.Не ми е ясно кво ще става с излишното гориво...дали да минава през допълнителен регулатор на налягането или основния да се ТУНИНГОВА
,а тука идва и въпроса с налягането от помпата с тия две дюзи
.Чудно ми е и с предварението/закъснението...... 



- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Предварението и закъснението можеш да ги оправиш с един чип
Стига някой да знае какво има в него и да оправите точно аванса. Пича с прогресивния регулатор го е измислил доста интелигентно. Прогресивния регулатор си вдига налягането спрямо налягането във входящия колектор (1:1 регулаторите) и по този начин обогатява в бууст режим. И с хубавата голяма дюза от Волвото всичко се е получило перфектно. Един Пиджибек би свършил перфектна работа според мен в случая за аванса.
Особено, че има мотори с около 9 фабрична степен на сгустяване (abd, abu, gx, rp, rf, pn, ez), които са перфектни за разни извращения с принудително пълнене
На тея мотори направо им бодвате каквото трябва с една долу горе немногоспряла електроника, нЕколко тръби и всичко става сравнително готино и лесно за изпълнение. Особено на около 0,5 колата ще се държи доста прилично.

Особено, че има мотори с около 9 фабрична степен на сгустяване (abd, abu, gx, rp, rf, pn, ez), които са перфектни за разни извращения с принудително пълнене

На тея мотори направо им бодвате каквото трябва с една долу горе немногоспряла електроника, нЕколко тръби и всичко става сравнително готино и лесно за изпълнение. Особено на около 0,5 колата ще се държи доста прилично.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Аванса на ABS моторите компа си го мандахерца както му падне. На мен като ми се беше прецакало моторчето за празен ход ъгъла беше избягал на... 27 ли 17 ли, не си спомням, но съм 100% сигурен, че компютъра може да мести аванса. Налягането на горивото може и да не се пипа стига да е достатъчно да храни и 2-те дюзи, а компютъра ще коригира разхода с времето на отваряне. Проблема ще е в първите няколко впръска, когато се отвори и втората дюза, когато в случая ще имаме 2 пъти повече гориво и може да се позадавиме малко
Ако на Волвото дюзата може да покрие нуждите от гориво и само с корекция на налягането то компютъра ще свърши останалата работа.

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Мне. Мисълта ми е съвсем друга. БЕЗ втора дюза. Когато отвори пресостата ще впръска безбожно количество гориво. За това е идеята с прогресивния регулатор. Той увеличава налягането на горивото в рейката спрямо налягането във входящия колектор. Колкото повече се увеличава надува, толкова повече се вдига налягането на горивото и съответно дебита на инжектора и по този начин ще обогатява постепенно. Много е проблемен аванса в случая. Като знам долу горе колко е аванса в обороти при голямо натоварване на двигателя мисля, че да се върне постепенно с 7-8 градуса над 0,5 бара ще му е идеално. Колата сама ще си каже колко трябва да и е аванса в интерес на истината. Една ЕГТ сонда би свършила добра работа в случая
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Vizore,голфа е РП и е с 9:1 степен на сгъстяване,а делкото е с датчик на хол и вакумче(само пояснявам,знам че ги знаеш тия работи)та незнам с чип дали ще стане.Мисля си че би станало с комп. и делко от АБС мотора,че по-добре оправя градуса при високите обороти.Иаз мисля че ще търпи без проблем 0,5 бара този мотор.А за горивото ще му измисля цаката нема каде да ходи... 

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Мисля да заложа на волво-дюзата и прогресивен регулатор,така ще избегна евентуално задавяне при пуска на втората дюза,но без достатъчно налягане мисля файда никаква,та с помпа на 3 бара от ГТИ всичко ще е точ...От лични наблюдения а и от разни писания тук си мисля,че на РП-то му липсва въздух във високите,а не гориво с тоя малък дросел и това детско колекторче
и може би при малко надуване би се справило(теоритично).

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
emiltd написа:Мисля да заложа на волво-дюзата и прогресивен регулатор,така ще избегна евентуално задавяне при пуска на втората дюза,но без достатъчно налягане мисля файда никаква,та с помпа на 3 бара от ГТИ всичко ще е точ...От лични наблюдения а и от разни писания тук си мисля,че на РП-то му липсва въздух във високите,а не гориво с тоя малък дросел и това детско колекторчеи може би при малко надуване би се справило(теоритично).
Хубавото на тези мотори е, че можеш да си купиш спокойно после още един за 300лв ако объркаш нещо



В случая и температурата на изгорелите газове също е хубаво да се мери, но за това ще трябва хубава и бърза апаратура и сонди. Всичко това е просто да знаеш какво аджеба става с колата в тези режими. 0,5 даже може и да му хареса на мотора ти

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Vizor написа:Хубавото на тези мотори е, че можеш да си купиш спокойно после още един за 300лв ако объркаш нещоЩом е с датчик на хол и с бобина и комутатор значи го управлява електронно. Не би трябвало да имаш грижа. Виж някой, който се занимава и е правил софтуер за такива мотори дали може да декодне аванса и да го промени. Също е важно къде отива аванса когато мине в бууст режим и какви градуси ще държи. Има ли букси за диагностика? От вагком-а можеш да му хванеш аванса колко е по време на рън примерно, също е хубаво да заложиш и на 100 октанов бензин. Моя личен съвет е не да настройваш сместа по бууста, а бууста по сместа
Надуваш толкова, колкото сместа да е на добро ниво (11,5 примерно не би бил лош вариант) и дори малко богатичко
В случая и температурата на изгорелите газове също е хубаво да се мери, но за това ще трябва хубава и бърза апаратура и сонди. Всичко това е просто да знаеш какво аджеба става с колата в тези режими. 0,5 даже може и да му хареса на мотора ти
И аз си мисля ,че компа командва градусите,щото,когато ходих да му дам предварение,му откачих вакума и при подаване на газ на стробоскопа показа вдигане на градусите,а из форума четох,че мойто делко било вакумно,а пък на АБСа било ел....значи отпада смяна на делко и ЕКУ.В Монтана много много такива неща не се правят(турбинирания)


за диагностика има мисла две букси долу при скоростния лост
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
за турбото ми казаха,че дизеловото не било добра идея,щото нямало да издържи топлия охлюв заради по-високата т-ра при бенз. мотор,затова съм се спрял на турбо/втора употреба/ от волво 1.7 или vw/audi 1.8t
.Ще правя всичко с втора ръка компоненти,защото и колата е стара
,пък когато всичко се получи
успешно ще почна и ъпгрейд...това за сега...приемам съвети(компетентни),като тези на Vizor






- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Значи турбото ще е от 1,9тди 1З заедно с колекторите,масло ще взема като монтирам лапа за маслен филтър от 1,6тд(там си има и охладител и щуцер за маслената магистрала)после за връщане на маслото ще монтирам картер пак от 1,6тд(той си има дупка),а и побира с 500мл повече което количество така или иначе ще ми е необходимо заради турбо-смазването 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
Побира повече ама маслената помпа до къде стига? И ще успееш ли да го монтираш. Един щуцер се слага за 15 минути на картера. Правиш щуцера. Заваряваш го където ти е кеф и после пробиваш през него
Аз лично така го направих и всичко си заспа общо взето и стана за 1 час със свалянето и качването на картера и полуоската ми..

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Тема за размисъл - Моно Турбо
До 20-тина дни почвам и ще се уча в движение,частите са евтини та мога да се заигравам
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта