Въпрос по ходовата част на Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот milen_1975 » Пон 02 авг 2010 20:02


Колеги, днес бях спрял на паркинга на Хит Младост и докато говорех по телефона си бех сложил крака на лявото задно колело(на гумата под калника) и го заклатих. При разклащането на гумата с крак и целото купе на колата се чу тракане от самото колело! Отидох на дясното и направих същия номер, абсолютно същото тракане само, че по слабо! Преди малко, като се прибрах и времето беше вече захладняло на паркинга направих същия номер но тракането почти беше спряло и беше загушено. Искам да питам, това проблем ли е? Възможно ли е да са разбити лагерите на главините? В движение не съм чул подобни звуци от към задницата! Има ли вариант лагерите да се натягат, като при Ауди 100?




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот muns61 » Пон 02 авг 2010 20:21


Натягат се. И да има луфт, не е страшен. Лошо е пренатягането. Ако натягането не оправи нешата, лагерите са за смяна. Някъде имаше тема за луфта на лагерите. Сега ме мързи да пиша.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот vpetrovbg » Пон 02 авг 2010 20:53


Натягат се до положение на 9,15 часа да няма луфт, и същевременно на 12,30 часа съвсем леко доловим луфт!
И като бутнеш колелото - да се върти съвсем леко!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот Dpop » Вто 03 авг 2010 11:02


:wink: И има много хубава тема от преди сигурно три години, пусната от vasstоp в "Полезни връзки и статии" за това как се обира и регулира този луфт.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот Гергин » Вто 03 авг 2010 21:16


На Б4 се затягат до откат.
Така поне вика Никси.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот milen_1975 » Сря 04 авг 2010 0:07


Предполагам, че става да се натегнат и на крик, ако е вдигна колата?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот pas1.8mi » Сря 04 авг 2010 8:40


Гергин написа:На Б4 се затягат до откат.
Така поне вика Никси.



Май ти е говорил за предните! :wink: Иначе да,натягат се на крик,но не до откат!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот Dpop » Сря 04 авг 2010 9:31


pas1.8mi написа:
Гергин написа:На Б4 се затягат до откат.
Така поне вика Никси.



Май ти е говорил за предните! :wink: Иначе да,натягат се на крик,но не до откат!


Определено задните лагери не се натягат до откат :!: Защото когато посинеят, задерат и скапят и шенкелния болт ще стигне до въпроса :banghead: "Ама защо така стана сега???"

Не е ли пределно ясно описано в темата, за която споменах в предишния си пост?
Ето я и темата:
viewtopic.php?f=17&t=39013&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%B8


Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот mafiota_a4 » Сря 04 авг 2010 13:15


Извинявам се на колегата за намесването ми в темата,но искам да питам нещо.На моя пасат му вие задно дясно колело.Мислех,че е от гумата но сега забелязвам,че на ляв завой вие а на десен не се чува изобщо.Какъв е проблема?
Още един път да бъда извинен.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот Winner25 » Сря 04 авг 2010 14:12


mafiota_a4 написа:Извинявам се на колегата за намесването ми в темата,но искам да питам нещо.На моя пасат му вие задно дясно колело.Мислех,че е от гумата но сега забелязвам,че на ляв завой вие а на десен не се чува изобщо.Какъв е проблема?
Още един път да бъда извинен.

Ако не е гума сигурно ще е лагера. Ремонтните комплекти са от 15до към 30лв :да:


Потребителски аватар
sunman1972
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 06 ное 2009 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот sunman1972 » Сря 04 авг 2010 14:16


друго не вие,освен лагер(и)на задните гуми


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот muns61 » Сря 04 авг 2010 15:44


sunman1972 написа:друго не вие,освен лагер(и)на задните гуми

Понякога вие Софи Маринова! :lol:


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот Гергин » Сря 04 авг 2010 17:24


Да, да за предните говорех. Виновен. Е така стават белите. :beat_butt2


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 04 авг 2010 17:51


в книгата пише да се стягат до такова положение че с тънка отверка да можеш да местиш шайбата под гайката в перпендикулярна посока на оста без затруднение. Слагаш щифта и газ.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос по ходовата част на Б4

Мнениеот muns61 » Сря 04 авг 2010 18:00


DoH_KuXoT написа:в книгата пише да се стягат до такова положение че с тънка отверка да можеш да местиш шайбата под гайката в перпендикулярна посока на оста без затруднение. Слагаш щифта и газ.

Точно така. Отвртката да не се запъва като лост, просто с върха натискаш шайбата. Ако при това стягане не изчезне луфта, лагерите са за смяна.
Ако има шум в лагерите, обиране на луфт не помага - само смяна.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], tdi fen и 40 госта