


Nm = ?g
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Nm = ?g
Колеги има ли някаква схема,таблица или друг вариант за изчисляване на това претоварване g спрямо нютон-метрите на колата.Също и за спирачките,какво g поема шофьора при спиране,защото гледах едни клипове на спирачки Брембо на Ф1 и там беше 5.5 g което ме кара да си мисля,че обикновена кола повече от 1,5 няма как да направи.А за нютон-метрите ми е по-интересно,защото карах новия олроуд и беше с 500 Нм,вярно усещаше се повече ускорението от моята,но не беше двойно (моя е 235 Нм)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Nm = ?g
Взима се джаджа Акселерометър от някъде и се мери. Това претоварване дето си гледал на брембо е отрицателно при спиране, зависи от завоя страничното във Ф1 достига до 5,5g в някой бързи завои. Не съм се замислял какво е претоварването при ускорение, но едва ли надхвърля 2g при болидите от Ф1.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Nm = ?g
Еми да,но ми е интересно,примерно черно на бяло дали има някаква схема - еди си колко си Нм са равни на еди си колко си положително G
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Nm = ?g
feikot написа:...еди си колко си Нм са равни на еди си колко си положително G
Няма никаква пряка връзка между двете неща : едното е въртящ момент , а другото ускорение .
Въртящият момент наистина води до ускорение , но един и същ въртящ момент приложен на гумите на F1 и на ТИР води до различни ускорения нали


- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Nm = ?g
Не съм много компетентен но да отбележа.
Въртящия момент е "теглителната сила" колкото е по голям съответно би трябвало да дърпа повеча автомобила и от там да се получава по голямо натоварване [G] при потегляне
Въртящия момент е "теглителната сила" колкото е по голям съответно би трябвало да дърпа повеча автомобила и от там да се получава по голямо натоварване [G] при потегляне

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Nm = ?g
Е и аз от тази гледна точка пуснах темата,но и милмар е прав,че от значение е и масата на тялото.И все пак си мисля,че има някаква такава таблица
Re: Nm = ?g
ми не няма сичко завииси от това колко ряско тръгвате или жете тругнали колко ряско наступвате колата може да усколявате плавно и натоварването да е нищожно може да тругнете ряско и то ще е доста по голямо


- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Nm = ?g
Еее няма начин да няма,но там вече става сложно.....
маса,трансмисия,мощност KW,Nm,
Хахаха незнам,но с моята печка много ми харесва да хапвам за закуска Опел(вектра) 2004г 125HP бензин.
Изглежда не и достига въртящия момент

маса,трансмисия,мощност KW,Nm,
Хахаха незнам,но с моята печка много ми харесва да хапвам за закуска Опел(вектра) 2004г 125HP бензин.
Изглежда не и достига въртящия момент


- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Nm = ?g
igi91 написа:ми не няма сичко завииси от това колко ряско тръгвате или жете тругнали колко ряско наступвате колата може да усколявате плавно и натоварването да е нищожно може да тругнете ряско и то ще е доста по голямо
Благодаря ти

-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 16:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plowdiw
Re: Nm = ?g
Можеда се сметне горе-долу....
Въртящият момент на двигателя се умножава по коефицента на предаване между него и задвижващите колела ( произведение от коеф. на скоростната кутия и този на диференциала ).
От там получаваш въртящият момент на колелата в Нм. Разделяш го на радиуса на колелото и получаваш силата ,която ускорява колата в нютони.
Делиш силата на теглото на автомобила ( в килограми ) и получаваш ускорението ( в метри за сек.на квадрат.
Делиш полученото ускорение на 9,8 и получаваш претоварването по надлъжната ос.
Ако колата ускоряваше с единица претоварване на първата секунда от ускорението ще се движи с 36км/ч , на втората с 72км/ч ,на третата с 108км/ч.
Т.е. Претоварване единица може да се очаква от автомобили с време за 100км/ч = 3сек.
ПП Претоварването не се мери в g-та , а в абсолютни единици.
Въртящият момент на двигателя се умножава по коефицента на предаване между него и задвижващите колела ( произведение от коеф. на скоростната кутия и този на диференциала ).
От там получаваш въртящият момент на колелата в Нм. Разделяш го на радиуса на колелото и получаваш силата ,която ускорява колата в нютони.
Делиш силата на теглото на автомобила ( в килограми ) и получаваш ускорението ( в метри за сек.на квадрат.
Делиш полученото ускорение на 9,8 и получаваш претоварването по надлъжната ос.
Ако колата ускоряваше с единица претоварване на първата секунда от ускорението ще се движи с 36км/ч , на втората с 72км/ч ,на третата с 108км/ч.
Т.е. Претоварване единица може да се очаква от автомобили с време за 100км/ч = 3сек.
ПП Претоварването не се мери в g-та , а в абсолютни единици.
- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Nm = ?g
ivan_vitkow







- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Nm = ?g
Ш тоя цар е
!!!


- R@do
- Батето
- Мнения: 5451
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Nm = ?g
трябва ти GPS и програмта Ozi explorer
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Nm = ?g
Забравил съм физиката и ще моля да ме извините ако напиша някоя голяма глупост, но ще се пробвам с ускорението при спиране.
При всяка кола е различно, но да приемем, че от 100 до 0 спираме за 40 метра. По формулата S=V0*V0/2a можем да изведем, че ускорението а=V0*V0/2S
100 километра в час ги вземам закръглено 28 метра в секунда, пътя е 40 метра, ускорението се получава точно 9.8 метра в секунда на квадрат или 1G.
При всяка кола е различно, но да приемем, че от 100 до 0 спираме за 40 метра. По формулата S=V0*V0/2a можем да изведем, че ускорението а=V0*V0/2S
100 километра в час ги вземам закръглено 28 метра в секунда, пътя е 40 метра, ускорението се получава точно 9.8 метра в секунда на квадрат или 1G.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Nm = ?g
При спиране с отрицателен знак.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта