Здравейте,
Имам желание да си купя кола втора ръка. Ще ми бъде първия личен автомобил и заради това доста съм се ентусиазирал. Мога да отделя 5000-6000лв. Държа задължително колата да е икономична и с по-евтина поддръжка. Спрял съм се на VW Polo 9N 1.4 TDI 75к.с. (с двата кръгли фара). Колата ше се ползва предполагам повече извънградско. Бихте ли изказали впечатления за посочения автомобил - как се държи на пътя; за дълъг път удобна ли е; икономична ли е; как й вървят консумативите; здрава ли е? Ще съм благодарен!
П.П. При желание може да препоръчате други варианти за кола.
Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Моторът определено не е евтин за поддръжка ( зависи какво имаш предвид по евтино)... за града е икономичен , имаше колеги с по 6/100 в софия . Мисля , че за извън града , ако си с хора вътре и клима малко ще е слабаджак ...Провери с търсачката - има доста писано за 1.4 тди моторетките . Ако имаш възможност потърси 1.9 тди , мисля по-добре ще е извън града , а и в града няма да даде кой знае колко по-висок разход .
За 5-6000 ми се струва , че ще е по-добре да се поогледаш за някое 6н2 , че за тия пари 9н може да се окаже добре замаскиран "яд" .
Иначе други алтернативи - братовчедите от Сеат и Шкода имат какво да предложат .
За 5-6000 ми се струва , че ще е по-добре да се поогледаш за някое 6н2 , че за тия пари 9н може да се окаже добре замаскиран "яд" .
Иначе други алтернативи - братовчедите от Сеат и Шкода имат какво да предложат .
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
По мой наблюдения 9N вървят от 6500 нагоре... следователно за 5-6 можеш да вземеш като моето. За града е отлична, за извънградско ако возиш само гаджето също е отлична. Много нисък разход ( доста под този на 1.9!). Това е.
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Благодаря за мненията. Какво бихте ми препоръчали за първа кола? Golf 4 по-добър избор ли е от полото? Искам колата да е на макс 10 години.
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Зависи за какво ти трябва колата.Аз например исках малка и икономична кола за в града.Поради тази причина избрах полото и съм доволен от избора.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Малък автомобил не е за извънградско!
Голф 4 е оптималния вариант!
Голф 4 е оптималния вариант!
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
веселин написа:Малък автомобил не е за извънградско!
Голф 4 е оптималния вариант!
Ако е със 6 скорости, направо се е утепал

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Веско е прав.
Аз основно за пътуване извънградско не бих гледал нито Поло, нито Голф...
Другото ти условие - евтина поддръжка и икономичност - изключва по-големите модели.
Също бих заложил на Голф 4, Бора или пък Октавия.
Въпросът е 6 хил. до къде ще стигнат при търсенето на дизел от тези модели...
Сложен казус, колега, аз бих направил коренно различен избор... Все пак най-важното - търси запазена кола и не прави компромис за това!
Успех!

Аз основно за пътуване извънградско не бих гледал нито Поло, нито Голф...

Другото ти условие - евтина поддръжка и икономичност - изключва по-големите модели.
Също бих заложил на Голф 4, Бора или пък Октавия.

Въпросът е 6 хил. до къде ще стигнат при търсенето на дизел от тези модели...

Сложен казус, колега, аз бих направил коренно различен избор... Все пак най-важното - търси запазена кола и не прави компромис за това!
Успех!

- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Икономично е полото да! Но не става за дълаг път. Уморително е с него, защото е малка кола. Евтина подръжка, само така ти се струва и си в огромна грешка, ама наиситина огромна. Поло с евтина подръжка няма, камо ли 9н. Не се вкарвай в тоя филм по добре.
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
До тези парички може да се потърси някоя Кордобка или Поло седан ... Извънградското е прилично , градското също . Иначе ако си мислиш главно за извъм и то за по 300 и нагоре километра дневно - едно пасатче б3 . Но пък с годините няма да се разберете.
А за Октавия замислял ли си се ? Малко по-евтин Голф ... и годините и паричките ще те устроят , според мен .

А за Октавия замислял ли си се ? Малко по-евтин Голф ... и годините и паричките ще те устроят , според мен .
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Сега като се замисля извънградското ми ще бъде на два месеца веднъж да мръдна я до морето, я някъде на планина. Основно колата ще си бъде в града. В този случай да продължавам ли да търся посоченото поло или със сигурност да се насоча към друга кола?
По принцип Голф 4 с по-евтина поддръжка ли е от VW Polo 9N 1.4TDI, говорим ако и двете са дизелки?
По принцип Голф 4 с по-евтина поддръжка ли е от VW Polo 9N 1.4TDI, говорим ако и двете са дизелки?
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Колега, аз имам 9N3 с 1,9 TDi 2006 г. на 96 000 км. Ще ти кажа моето мнение.
1. Колата е икономична. Минимален разход извън града - 3,8. Максимален - също извън града - 7. В града при нормално каране и шофиране на повече от 10 км. - 5,5 до 6 л. С климатик покачва разход с 0,3 - 0,5. Зимата харчи около литър повече и ми прави впечатление, че по-трудно загрява. Имай предвид, че разхода е много относително нещо. И с по-голяма кола със същият мотор, разхода на гориво няма да се различава много.
2. На 10 000 км. сменям масло. Има борд компютър и показва 15 000 км. от смяна до смяна, но не го гледам. Тия 10 000 км. са си класика, при положение, че шофирам основно градско. Смяна на масло и филтри в рамките на 150 - 200 лв. Пълна синтетика с всички филтри (и на климатика). Сменям го при приятел с автосервиз. Никога не съм питал в други сервизи. Основен разход е смяната на ремък - при мен върви със смяна на водна помпа и няколко ролки. Цялото упражнение се извършва на 90 000 км. или по-точно на всеки 90 000 км. Смяната ми струва около 800 лв. - труд, материали ... всичко. Ако ти се струва евтино - частите ги купих с отстъпка. Ако ти се струва скъпо - в Автотрейд (представител на VW) си поискаха 1500 лв.
Имаше някакви намаления ако върна помпата и др... Това за поддръжката. Мисля, че няма разлика дали е Поло, Голф или Пасат, все пак мотора е един и същ. Но не съм специалист.
3. Моят екземпляр (за сега и да чукна на дърво) е доста здравичък. По предното окачване сменях едни лагери - тампони (по памет), но зимата във Варна беше ужас!!! А и карам с 16 цолови джанти на 45 балон. И всяка година ми горят крушките на фаровете - първо единият, след точно една седмица - на вторият
Може да има и друго, но не се сещам - значи е било незначително.
4. На мен Полото ми е удобно. Редовно пътувам извън града - основно с жена ми или сам и нямам никакви забележки. Ако си карал основно в града ще ти направи впечатление че на около 120 става по-шумна, но след 20 км. (примерно) се свиква. Аз съм 1,7 и 80 кг. ако има значение
Даже миналата година направих един преход от 1400 км. за 17 часа - така, че ... Има и нещо друго - моята кола е със спортни седалки, което си оказва влияние. Предишното ми Ауди беше с Рекаро и наистина е по-комфортно зад волана.
5. На пътя се държи повече от добре. Аз харесвам по-стегната возия и тя е такава - казах че съм на 16 цола. Имам приятелка, която кара на 14" и твърди, че нейната вози значително по-добре. Въпрос на вкус. Малко повече подскача, понеже междуосовото е по-късичко, но се свиква.
Оглеждай се за поддържан екземпляр с малко екстри. Ако имаш компания за извън града, няма какво да те притеснява. Не мисли, че големите коли возят по-комфортно или малките са по-евтини за поддръжка и не стават за път. Това са т.нар. градски легенди.
Ако има нещо друго - питай. Малко дългичко се получи, но като за неделя е добре
1. Колата е икономична. Минимален разход извън града - 3,8. Максимален - също извън града - 7. В града при нормално каране и шофиране на повече от 10 км. - 5,5 до 6 л. С климатик покачва разход с 0,3 - 0,5. Зимата харчи около литър повече и ми прави впечатление, че по-трудно загрява. Имай предвид, че разхода е много относително нещо. И с по-голяма кола със същият мотор, разхода на гориво няма да се различава много.
2. На 10 000 км. сменям масло. Има борд компютър и показва 15 000 км. от смяна до смяна, но не го гледам. Тия 10 000 км. са си класика, при положение, че шофирам основно градско. Смяна на масло и филтри в рамките на 150 - 200 лв. Пълна синтетика с всички филтри (и на климатика). Сменям го при приятел с автосервиз. Никога не съм питал в други сервизи. Основен разход е смяната на ремък - при мен върви със смяна на водна помпа и няколко ролки. Цялото упражнение се извършва на 90 000 км. или по-точно на всеки 90 000 км. Смяната ми струва около 800 лв. - труд, материали ... всичко. Ако ти се струва евтино - частите ги купих с отстъпка. Ако ти се струва скъпо - в Автотрейд (представител на VW) си поискаха 1500 лв.

3. Моят екземпляр (за сега и да чукна на дърво) е доста здравичък. По предното окачване сменях едни лагери - тампони (по памет), но зимата във Варна беше ужас!!! А и карам с 16 цолови джанти на 45 балон. И всяка година ми горят крушките на фаровете - първо единият, след точно една седмица - на вторият

4. На мен Полото ми е удобно. Редовно пътувам извън града - основно с жена ми или сам и нямам никакви забележки. Ако си карал основно в града ще ти направи впечатление че на около 120 става по-шумна, но след 20 км. (примерно) се свиква. Аз съм 1,7 и 80 кг. ако има значение

5. На пътя се държи повече от добре. Аз харесвам по-стегната возия и тя е такава - казах че съм на 16 цола. Имам приятелка, която кара на 14" и твърди, че нейната вози значително по-добре. Въпрос на вкус. Малко повече подскача, понеже междуосовото е по-късичко, но се свиква.
Оглеждай се за поддържан екземпляр с малко екстри. Ако имаш компания за извън града, няма какво да те притеснява. Не мисли, че големите коли возят по-комфортно или малките са по-евтини за поддръжка и не стават за път. Това са т.нар. градски легенди.
Ако има нещо друго - питай. Малко дългичко се получи, но като за неделя е добре

Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Доста ме наплашихте с това Поло:) Ако това с поддръжката е вярно - кофти.
Например един Голф 4 TDI 1999-2000г. колко горе-долу му стъпва поддръжката?
Ако реша да взимам Голф 4 дизел кой мотор да търся?
Например един Голф 4 TDI 1999-2000г. колко горе-долу му стъпва поддръжката?
Ако реша да взимам Голф 4 дизел кой мотор да търся?
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Братле според мен ти много се кумиш,чудиш и гласиш.И на голфа ще ти излезне същите пари смяна на ремък и ролки.На мен ремъка с ролките ми струваше 230 лв (Fleron).Смяната му ми струваше 30 лв грубо... така че отивай на пазара и си харесваш кола.Според мен си достатъчно голям ,за да можеш без наша помощ да си избереш клас автомобил и двигател... евтин дизел за поддръжка ако искаш , си вземи голф3 1.9тд.Имал съм и наистина е евтино.На по-новите са по-скъпички чарколяците.
Re: Мнение за Polo 9N 1.4 TDI
Колега,на 9N3 поддръжката определено не е от най-евтините,но е поносима и все пак зависи от възможностите на човек.Преди 3 дена го обслужих и понеже гаранцията му изтече тази година,предпочетох да не ходя в оторизирания сервиз.Взех му обаче оригинално масло 4л-196лв,филтрите ми излезнаха 48лв и 10лв смяна,всичко излезе с около 100лв надолу от оторизираните сервизи.Ангренажа се сменя с водна помпа и както каза колегата по-горе почва от 800лв с работата(в оторизиран сервиз)Аз лично съм сменявал задни амортисьори и бройката беше м/у 42 и 55 лв за брой за оригинални на Sachs
Моят съвет е-за парите които си приготвил да се ориентираш към друга кола и Голф 4 може би е по-правилния избор
Моят съвет е-за парите които си приготвил да се ориентираш към друга кола и Голф 4 може би е по-правилния избор

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта