Здравейте,
От 5 години съм горд собственик на Пасат B3 1.8 mi.
1992 година е произведена и вече на бабето почнаха да и тежат годинките.
Замислям се да го подменя с B5, но чувам от разни места, че новите коли не са като едно време,
че се чупят повече и частите са по-скъпи..
Моля собственици на В5, (и най-вече такива които са карали преди това В3)
да споделят мнение за това дали да дам още 1000-2000 за добър (цялостен) ремонт на В3, или да минавам смело на В5.
Какви са основните разлики (потдръжка), които ще ме пострещнат при евентуална покупка на В5?
(пример: ще даваш доста повече за носачи/окачване..)
П.С. Ако има подобна тема.. Просто доста търсих, но не намерих.. Дайте линк.
Благодаря.



Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Допреди 2 месеца бях собственик на В3 бензин,сега съм с В5 дизел. Разликата е огромна и няма място за сравнение,по-луксозна,по-бърза, по-сигурна кола е.След дълго каране не слизаш от нея като нае..н.А относно чупливоста ,просто внимавай какво купуваш.Мойта ми е докараха от Германия и засега нямам проблеми,е навъртял съм едва 3000км.Успех с избора!!!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
ulipet написа:.....След дълго каране не слизаш от нея като нае..н.А относно чупливоста ,просто внимавай какво купуваш.Мойта ми е докараха от Германия и засега нямам проблеми,е навъртял съм едва 3000км.Успех с избора!!!
Бе аз и от тройката не слизам като нае..н, въпреки че след като има десетина години разлика в поколенията комфорта и сигурността са на коренно различни нива.
Към колегата с темата, не знам как си ползвал търсачката обаче има материал да се заринеш и да си направиш сам изводите спрямо твоя джоб, щото на мен ми е лесно да ти кажа взимай петицата по - добра е, обаче нещата са съвсем различни, зависи от коя камбанария ги гледаш
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
То реално в5 не е много нов но...
Имах глф 3 GTI за 10 месеца и окачването баше като на толедо от 1991-92 та си мисля че и на пасат 3 е същото, а сега имам б5.5.
Въпреки че голфчето си баша много добро, немисля че може да се сравнява с б5., ако обаче имаш съмнение отсно дали ти е по джоба - по-добре б3 дэбре подържан вместо б5 в лощо състояние. Трябва да имаш предвид че кола на 7-12 години (особено дизел) на е на незнаени километри. После си купеваме коли на 80 -140 хил километра, кефшм и изведнъж
чепи се. Започваме да си разправяме колко е калпав тоя и ония мотор, как се чупи, колко е скъп за подрежка и ...., а то просто колата на 500-600 К километра. Мисълта ми че ти трабва кола в добро състоение и да ти е по вэзможностите да я поддържащ в такова, а всичко друго си е чешане на езика
Имах глф 3 GTI за 10 месеца и окачването баше като на толедо от 1991-92 та си мисля че и на пасат 3 е същото, а сега имам б5.5.
Въпреки че голфчето си баша много добро, немисля че може да се сравнява с б5., ако обаче имаш съмнение отсно дали ти е по джоба - по-добре б3 дэбре подържан вместо б5 в лощо състояние. Трябва да имаш предвид че кола на 7-12 години (особено дизел) на е на незнаени километри. После си купеваме коли на 80 -140 хил километра, кефшм и изведнъж

- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Това е горе-долу като въпроса: "А бе, McLaren F1 струва ли си, нещо не ги карат много-много?" 
Струва си.
Вярно е, че вече всичко е подчинено на консумативната политика, но има иновации, чиято полза не може да се отрече.

Струва си.
Вярно е, че вече всичко е подчинено на консумативната политика, но има иновации, чиято полза не може да се отрече.

- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Лично аз не съм карал Б3 , ама като се кача на пасата спрямо примерно пежо 206 , ми то се едно до ся не съм карал кола , онова пежо се мятка само по пътя , потскача та поскача , двигател слаб , возия никва , музика съшо !
А за пасата кво да кажа , бърз двигател , добра возия , стабилна е на пътя и при високи скорости (лично тествано с 210 беше залепнала на асфалта ) , добра оригинална музика и до там !
Консумативите са основен проблем , просто няма място на сравнение , всичко е в пъти по-скъпо за 5-цата , ама кефа цена няма - нали знаете !
А за пасата кво да кажа , бърз двигател , добра возия , стабилна е на пътя и при високи скорости (лично тествано с 210 беше залепнала на асфалта ) , добра оригинална музика и до там !
Консумативите са основен проблем , просто няма място на сравнение , всичко е в пъти по-скъпо за 5-цата , ама кефа цена няма - нали знаете !
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
То си струва определено, но разходите за поддръжка и ремонт на Б5 са в пъти по-високи от тези на Б3. И то не защото Б5 се чупи повече, а защото има повече и по-сложни агрегати и възли и оттам идват по-честите ремонти, а и отделно частите за него са по-скъпи. Ако не можеш да го поддържаш, не го взимай, карай Б3-то. Но не се изхвърляй да правиш генерални ремонти на Б3, както казваш за 2к лв., затегни ходовата част и двг да е добре - кърпене, боядисване и пудрене не си заслужава, караш, докато корубата не стане на швейцарско сирене от ръждата. 

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Благодаря отново на всички отзовали се!
Темата я пуснах така, защото имам няколко цели:
1-да разбера дали собствениците на по-нови (според моята камбанария - коли от този век) си спомнят с умиление за по- старите си возила или - не е точно така.
2- В частност - отговор на В3 срещу В5,
3- ремонт и потдръжка на бензинов В5 за година - КОЛКО? , (за какво)? (На моята В3 - за година плащам средно 500-700 части, ремонт, масло, т.н., без гориво)Има си и газова уретба, която не съм бутал.
Не очаквам някой да каже - НЕ! нова кола-не! Аз се набутах недей и ти!
Това е смешно - разбирам.
офф:
К.Одаджийски - относно моята камбанария - предполагам, че гледам от очите на повечето хора, които искат да си сменят колата. Какво ще се промени? Дали е за мен? Т.н.
Лично за мен - потдръжка на возило за над 1000 лв 10/15хил км започва да си е излишен разход (без гориво)
Темата я пуснах така, защото имам няколко цели:
1-да разбера дали собствениците на по-нови (според моята камбанария - коли от този век) си спомнят с умиление за по- старите си возила или - не е точно така.
2- В частност - отговор на В3 срещу В5,
3- ремонт и потдръжка на бензинов В5 за година - КОЛКО? , (за какво)? (На моята В3 - за година плащам средно 500-700 части, ремонт, масло, т.н., без гориво)Има си и газова уретба, която не съм бутал.
Не очаквам някой да каже - НЕ! нова кола-не! Аз се набутах недей и ти!
Това е смешно - разбирам.
офф:
К.Одаджийски - относно моята камбанария - предполагам, че гледам от очите на повечето хора, които искат да си сменят колата. Какво ще се промени? Дали е за мен? Т.н.
Лично за мен - потдръжка на возило за над 1000 лв 10/15хил км започва да си е излишен разход (без гориво)
- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Дълги години съм карал B3, както за малко B4, B5 и сега B5.5. Много голяма и удобна кола ( B3 ), харесвах и возията и. Точно поради тази причина съм фен на пасат и последната ми е отново пасат.
Всичко опира до пари и единствено до пари. И не само дали ги имаш, а дали ти се и дават за по-модерна кола.
Имам B5.5 от почти 2 години. Не ми е правил проблеми, но само като сложа автокаско, смяна ремъци и ролки и тези пари ще ти стигнат за B3 за 5 години да си го поддържаш в идеално състояние. Смяна на ремъка при B3 ми беше от порядъка на 50 лв! При B5 според мотора, частите и майстора може да е от порядъка на няколко стотин до "много стотин" лева. При ремонт на предницата съм гледал цени и положението е същото.
Реално удобството и комфорта в днешния свят, робуващ на лукса, си имат своята цена.
Разбира се, има някакво минимално удобство, което автомобила ти трябва да покрива - за мен това е климатик/климатроник и евентуално стъкла и еърбег, както и купето да не е разтракано. Оттам нагоре всичко си е чиста проба гъзария.
B3 е чудесен автомобил, но просто вече годинките си му тежат, но реално B3 и неговия по-нов брат B4 са последните модели Пасат, в които концепцията е здрава, комфортна и евтина за поддръжка кола, без прекалено много електроника в тях.
С B5 нещата придобиват друг аспект. Комфорт, на съответната цена.
Мен ако питаш, си стегни B3-та, ако не е в прекалено лошо състояние. А с останалите парички направи нещо по-добро от това, да ги даваш редовно за поддръжката на "новата" ти кола
В кола не се инвестира, това са си загубени парички. Много по-добра оферта си е да отидеш на екскурзия или да подредиш домът си.
П.П. Сега видя, че даваш по 500 до 700 лв на година за поддръжка на B3. Хм, явно аз въобще не съм си поддържал колата, защото не съм давал толкова със сигурност. Не смятам вътре гражданска, винетки и данъци
Но примерно гуми 14'' при B3, поне 15'' при B5. и т.н.
Всичко опира до пари и единствено до пари. И не само дали ги имаш, а дали ти се и дават за по-модерна кола.
Имам B5.5 от почти 2 години. Не ми е правил проблеми, но само като сложа автокаско, смяна ремъци и ролки и тези пари ще ти стигнат за B3 за 5 години да си го поддържаш в идеално състояние. Смяна на ремъка при B3 ми беше от порядъка на 50 лв! При B5 според мотора, частите и майстора може да е от порядъка на няколко стотин до "много стотин" лева. При ремонт на предницата съм гледал цени и положението е същото.
Реално удобството и комфорта в днешния свят, робуващ на лукса, си имат своята цена.
Разбира се, има някакво минимално удобство, което автомобила ти трябва да покрива - за мен това е климатик/климатроник и евентуално стъкла и еърбег, както и купето да не е разтракано. Оттам нагоре всичко си е чиста проба гъзария.
B3 е чудесен автомобил, но просто вече годинките си му тежат, но реално B3 и неговия по-нов брат B4 са последните модели Пасат, в които концепцията е здрава, комфортна и евтина за поддръжка кола, без прекалено много електроника в тях.
С B5 нещата придобиват друг аспект. Комфорт, на съответната цена.
Мен ако питаш, си стегни B3-та, ако не е в прекалено лошо състояние. А с останалите парички направи нещо по-добро от това, да ги даваш редовно за поддръжката на "новата" ти кола

В кола не се инвестира, това са си загубени парички. Много по-добра оферта си е да отидеш на екскурзия или да подредиш домът си.
П.П. Сега видя, че даваш по 500 до 700 лв на година за поддръжка на B3. Хм, явно аз въобще не съм си поддържал колата, защото не съм давал толкова със сигурност. Не смятам вътре гражданска, винетки и данъци

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
tixe написа:Благодаря отново на всички отзовали се!
.......
офф:
К.Одаджийски - относно моята камбанария - предполагам, че гледам от очите на повечето хора, които искат да си сменят колата. Какво ще се промени? Дали е за мен? Т.н.
Лично за мен - потдръжка на возило за над 1000 лв 10/15хил км започва да си е излишен разход (без гориво)
Ами ето това имах предвид! Твоята камбанария може да отдели 1000 лева за поддръжка всеки 10 хиляди км, моята обаче не може, но пък ако се престискам 7-8 хиляди за някой екземпляр мога да събера. След като го купя обаче ще трябва да си седи на улицата щото като се счупи няма да мога да си позволя ремонтите. Затова казах че за всеи е различно и трябва сам да си направиш изводите, а не аз да ти кажа купи си за успокоение на твоята съвест пък после да се чудиш как да се оправиш с ремонтите. Покупката на кола си е индивидуална, според човек, набелязан модел, моментно състояние на даден екземпляр и т.н.т
Иначе е това е разликата между Б3 и Б5
ChimeyJimmey написа:Това е горе-долу като въпроса: "А бе, McLaren F1 струва ли си, нещо не ги карат много-много?"
Струва си.
Вярно е, че вече всичко е подчинено на консумативната политика, но има иновации, чиято полза не може да се отрече.
Успех в избора!

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Давам ти разфодите по моята кола за точно една година:
- ГО и Каско - 1100 лв.
- Масло - 125 лв.
- смяна + филтри - 50-60 лв. (не си спомням точно)
- брава втора употреба 70 лв.
- 4 зимни гуми - 680 лв.
- 2 летни гуми - 360 лв.
- ГО и Каско - 930 лв.
Това е за една година и точно 10000 км.
Забравих данък - 180 лв.
данък - 60 лв.
дънък - 180 лв.
В общи линии е това. Надявам се да ти даде някакава представа за разходите (2002 б5.5 4motion 1.9TDI )
- ГО и Каско - 1100 лв.
- Масло - 125 лв.
- смяна + филтри - 50-60 лв. (не си спомням точно)
- брава втора употреба 70 лв.
- 4 зимни гуми - 680 лв.
- 2 летни гуми - 360 лв.
- ГО и Каско - 930 лв.
Това е за една година и точно 10000 км.
Забравих данък - 180 лв.
данък - 60 лв.
дънък - 180 лв.
В общи линии е това. Надявам се да ти даде някакава представа за разходите (2002 б5.5 4motion 1.9TDI )
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
С Б5 просто забрави за здрава, проста, надеждна и евтина кола, обикновено газово... Б3-ката е и по-просторна като купе
Ако мотора и купето са ти ОК, постегни си я и карай. Ако вземеш някой 1.6 Б5, базов модел да не мислиш че е кой знае какво спрямо твоето моно.
Виж ако нямаш климатик, абс, хидравлика... са неща дето дразнят. Аз например процедирам така, нещо като ми липсва си го монтирам допълнително, не искам да кажа обаче колко ми е дотук б3-ката

Виж ако нямаш климатик, абс, хидравлика... са неща дето дразнят. Аз например процедирам така, нещо като ми липсва си го монтирам допълнително, не искам да кажа обаче колко ми е дотук б3-ката

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Това наистина и е голяма дилема, ако не си доволен от старата сменяй. Няма какво да се двуумиш. Ако въпреки че е стара си доволен, поносими разходи от към части - край си я.
Новите може също да попаднеш на читава, но няма да е евтина, а може и да удариш кьоравото. Според мен СТАР АВТОМОБИЛ - това не е причина да се сменя автомобила.
Аз също съм изправен пред такава дилема, ама ми се свиди да си продав моя автомобил, няма как да взема Б5. Ако стане, то ще е дизел. Планирал съм една такава промяна в необозримо бъдеще.
Колега, за една година колко пъти това Каско и ГО?
Новите може също да попаднеш на читава, но няма да е евтина, а може и да удариш кьоравото. Според мен СТАР АВТОМОБИЛ - това не е причина да се сменя автомобила.
Аз също съм изправен пред такава дилема, ама ми се свиди да си продав моя автомобил, няма как да взема Б5. Ако стане, то ще е дизел. Планирал съм една такава промяна в необозримо бъдеще.
saue написа:Давам ти разфодите по моята кола за точно една година:
- ГО и Каско - 1100 лв.
- Масло - 125 лв.
- смяна + филтри - 50-60 лв. (не си спомням точно)
- брава втора употреба 70 лв.
- 4 зимни гуми - 680 лв.
- 2 летни гуми - 360 лв.
- ГО и Каско - 930 лв.
Това е за една година и точно 10000 км.
Забравих данък - 180 лв.
данък - 60 лв.
дънък - 180 лв.
В общи линии е това. Надявам се да ти даде някакава представа за разходите (2002 б5.5 4motion 1.9TDI )
Колега, за една година колко пъти това Каско и ГО?
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Проблемът ми в това,че колата е стара е че вече не мога да преценя какво ще се счупи (откъде ще ме изненада). За мен е важно колата да е надежна! Когато тръгна с нея на път да знам, че ще ме върне.
Колкото и да побутвам по В3-ката то в един момент всичко става за смяна...
Не съм сигурен обаче до колко повече ще мога да разчитам на 10-годишна кола, с много повече електроника, отколото на по-простичка 18-20годишна баба.
Колкото и да побутвам по В3-ката то в един момент всичко става за смяна...
Не съм сигурен обаче до колко повече ще мога да разчитам на 10-годишна кола, с много повече електроника, отколото на по-простичка 18-20годишна баба.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
tixe написа:...На моята В3 - за година плащам средно 500-700 части, ремонт, масло, т.н., без гориво...
Какви са тия 500-700лв. за Б3, какво толкова ремонтираш и сменяш? В автопарка имам Б2, кара се ежедневно, в топ форма е, за същото давам под 100лв. на година средно, като се плаща на майстори, нищо не правя сам /в сметката не слагам само гуми, които не се сменят всяка година/. За Б5 ми отиват над хиляда лева годишно.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта