Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Vento » Вто 17 авг 2010 20:55


Тия дни размишлявам по въпроса дали ако на колата (Голф 2) се сложат по-ниските по размер гуми ще е по-добре или по-зле откъм поведение на пистата.
Основно се чудя по-малкият диаметър на 195/45-15 предимство или недостатък е.
Дали ще ги развърта по-бързо и лесно моторът или няма да има разлика? Дали с по-малката си обиколка колата няма да набира по-бавно - при еднакви обороти, по-малко изминат път...

Веднага се сещам за 2 предимства на ниските гуми - по-леки са и в завой се кълчат по-малко :arrow: по-стабилна кола.

Става дума за Голф 2-ката, който карам на пистата. Предстои да вземам гуми и се колебая между 195/50-15 (каквито са сега) и 195/45-15.

Ще се радвам да споделите мнения, идеи и опит по темата с намаляване на диаметъра на гумата.




Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 17 авг 2010 20:59


Теоретично колкото е по-ниска гумата, толкова тя повече обороти прави и от там по-бързо ускорение в ниските скорости, но и по-бавна във високите.Но до колкото знам Голфа го караш на писта, така че там ускорението според мен е по-важно от високата максимална скорост и според мен по-ниския вариант гуми е по добър.Даже и по-стъбилна би трябвало да стане колата.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Vento » Вто 17 авг 2010 21:01


Да де, и аз това мисля - дали с по-малък диаметър ще се развърта по-лесно и бързо или пак ще се развърта по същия начин. Защото ако се развърта със същите обороти, при по-малка обиколка на гумата - губя...


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Vidol Nikolov » Вто 17 авг 2010 21:02


Колега,аз бях с 195/50/15 отпред,сега сьм сьс 195/45/15 а отзад останах на 195/50
Впечатленията ми като цяло са-леко по-бьрзо набиране -заради по-леките гуми и чувствително по-малкото вьздушно сьпротивление което им се налага да преодоляват.За стабилност не мога да кажа,не сьм се качвал на писта ,но при обикновени условия това забелязвам.Сьщо така увеличена инерция поради факторите които писах,това е от мен.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Vento » Вто 17 авг 2010 21:06


Само това за по-малкото въздушно съпротивление не го разбрах :roll: Може би визираш, че колата ще е с малко по-ниска от гумите, но разликата е около 1см, което според мен няма никакво значение.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Vidol Nikolov » Вто 17 авг 2010 21:11


Имам впредвид височината на самата гума,отношението 45 кьмто 195.По-ниска гума-по малка струя насрещен вьздух- по-малко сьпротивление-повече инерция и скорост.А това че колата е по-ниска теоретично би трябвало да има значение


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот martineli » Вто 17 авг 2010 21:18


ми за мен челното съпротивление на 195/50 и 195/45 е еднакво но незнам а и мисля че не е от олкова голямо значение.мен ми е интересно поведението в завои.би трябвало с 45 гума да е по добре понеже балона е по малък и няма толкова голямо усукване на гумата ама има състезатели да кажат .щото иначе само си трием бутоните на клавиатурите


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 17 авг 2010 21:20


Челното съпротивление се влияе от ширината на гумата, а не от височината и. Тоест по тясна гума би следвало да има по-малко съпротивление, но тука за ширина не говорим. :roll:


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Vidol Nikolov » Вто 17 авг 2010 21:26


Golf_Diesel_ написа:Челното съпротивление се влияе от ширината на гумата, а не от височината и. Тоест по тясна гума би следвало да има по-малко съпротивление, но тука за ширина не говорим. :roll:

Това не е точно така,именно по-тази причина високоскоростните гуми за суперспортни коли са с височини 35/30,а отскоро йокохама произвеждат серийно и такива на 25


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот MK4 » Вто 17 авг 2010 22:28


HEARTLESS написа:
Golf_Diesel_ написа:Челното съпротивление се влияе от ширината на гумата, а не от височината и. Тоест по тясна гума би следвало да има по-малко съпротивление, но тука за ширина не говорим. :roll:

Това не е точно така,именно по-тази причина високоскоростните гуми за суперспортни коли са с височини 35/30,а отскоро йокохама произвеждат серийно и такива на 25


Нали знаеш че това са проценти и височината на гума 285/35 е същата като на 195/50 примерно.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот Vento » Вто 17 авг 2010 22:58


Сега се замислих, че по-модерните коли преминават към все по-големи диаметри на гумите...

Едно време стандартните гуми бяха около 58см в диаметър - примерно 185/60-14 и производните размери (говоря за коли от поколенията до Голф 3, Астра Ф и други подобно).
След това навлезе масово 62см стандартен размер 195/60-65-15" (Голф 4, Ауди, Опел, Мерцедес, БМВ и много други). След това 65-66см диаметър и т.н.
С всяко ново поколение автомобили, гумите стават все по-големи на диаметър (освен на ширина, което в случая не ни вълнува). Мисля си дали инженерите не са преценили, че по-големият диаметър е по-добър?

Аз се сещам само, че по-големият диаметър гуми преодолява по-лесно неравности и препятсвия (вкл. дупки) заради ъгъла, с който подхожда към тях - удърът и натоварването са по-малки. Дава повече комфорт на возене и се износват по-малко заради по-малкото обороти на км.
Ще се опитам да го илюстрирам с една скица:
8.jpg


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот moimoimoi » Сря 18 авг 2010 6:28


новите коли ползват гуми с по голям диаметър/по голям цолаж/ заради ползването на по големи дискове/спирачки/ :idea:
примерно на голф2 с диск 239 се слага 13-14-15-16-17 гума ама на диск 288 по малко от 15 не може
на 195/50/15 е по голям радиуса/обиколката/ на гумата спрямо 195/45/15,т.е.ако при 3000 оборота с първата гума колата върви с 100км/ч то с втората ще върви примерно 96км/ч

с две думи- с поо ниска гума имаш по добро ускорение но ти пада максималната скорост

за пример мога да ти кажа следното, на моя голф като го взех беше с гуми 195/60/14,после му сложих 195/45/14-разликата в ускорението е много голяма

ето един калкулатор за гуми http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот pe6kata » Сря 18 авг 2010 6:51


по-малка, разбирай като външен диаметър диаметър гума е все едно да си скъсиш диференциала. Скоростите стават по-къси, колата ще ускорява по-бързо и става по-пъргава. Естествено макс. скорост пада, но това едва ли ти е проблем.
За съпротивлението- при еднаква ширина всичко зависи от марката и класа гума според мен. Знаейки къде караш, особено важно смятам, че е поведенито в завои...


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот myrshavija » Сря 18 авг 2010 6:57


1. Това, което е написал HEARTLESS за въздушното съпротивление ми се вижда МНОГО несериозно.
2. Ако се търси скорост на писта, по-ниските гуми са по-подходящи, според мен. Стабилността се подобрява съвсем осезаемо с всеки по-нисък размер. Аз съм пробвал 195/65, /55, /50 и разлика в поведението на колата има. Налягането в гумите също оказва влияние. Колкото до ускорението - не мога да дам лични впечатления, но на теория е редно с по-ниските гуми да е по-добре. От друга страна, това с изминатия път, който е по-кратък при по-ниските гуми ... не знам.
3. За по-старите коли с по-малки гуми и новите ... освен размера на гумите на серийните коли, с времето се увеличава и мощността и самия размер на колите - замисли се масовите коли преди 10г, преди 20г и преди 30г, когато 13-ката е масова гума с каква мощност са. Нека си представим как тръгва една кола 1.3-1.6 около 50-70кс със 17ка гума, колкото и да е ниска.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15

Мнениеот rusiq_24 » Сря 18 авг 2010 7:54


Моите впечатления от слизането на по нисък профил са че колата определено по малко се люлее в завоите но старта се влошава и от там си мисля че за драг е по добре по висок профил а за обиколки по писта по нисък.Иначе колата става една идея по пъргава с по нисък профил и километража почва да послъгва малко :да:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта