Демонтаж ремък на климатика
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Демонтаж ремък на климатика
Здравейте колеги. Имам едно малко питане към вас. Колата е Пасат Б4 ADZ мотор. Трябва да демонтирам компресира на климатика за ремонт. Трябва да сваля пистовият ремък който е обтегнат с ролка с пружина. Как е реда за да сваля безопасно пистовият ремък. Има ли някава особеност при демонтажа на компресора. Благодаря за съдеиствието
- c_todorov
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 29 окт 2008 10:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Демонтаж ремък на климатика
При B4 с ABS двигател е достатъчно да се развие горния болт на генератора(който е на същият ремък) и да се разхлаби долния. Генератора се измества и ремъка се отпуска. Но тъй като ще сваляш помпата на климатика - направо развиваш изцяло и долния болт и сваляш генератора.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Демонтаж ремък на климатика
можеш да си преместиш ролката с някакъв лост или с гаечен клюя отпред за болта,който крепи ролката към пръта с пружината и да охлабиш ремъка.
После махаш алтернатора (или по описаната схема на колегата) и го слагаш настрани.
Компресора се крепи на два големи болта с глава за ключ 16мм и могат да се развият на място,като се свали кутията за въздушния филтър,за да можеш да бъркаш по-удобно.
Отзад тръбите на компресора са на общ фланец за шестограм 8мм,както и има едно рамо към двигателя,от задния край стойката на компресора - и то е със същите шестограми.
Развиваш всичко,откачаш кабелите з акъм компресора и го измъкваш от колата.
горния болт на компресора не може да излезе до края от ухото на компресора понеже опира в рога - това е измислено и болта си излиза заедно с компресора.Важно е после да си го сложиш па на компресора,преди да го бутнеш на място,защото иначе на място ще ти е трудно да го набуташ на мястото му.
Пази си като очите задните гумички на компресора,където се захващат тръбите - нямат намиране по сервизите и магазините!

После махаш алтернатора (или по описаната схема на колегата) и го слагаш настрани.
Компресора се крепи на два големи болта с глава за ключ 16мм и могат да се развият на място,като се свали кутията за въздушния филтър,за да можеш да бъркаш по-удобно.
Отзад тръбите на компресора са на общ фланец за шестограм 8мм,както и има едно рамо към двигателя,от задния край стойката на компресора - и то е със същите шестограми.
Развиваш всичко,откачаш кабелите з акъм компресора и го измъкваш от колата.
горния болт на компресора не може да излезе до края от ухото на компресора понеже опира в рога - това е измислено и болта си излиза заедно с компресора.Важно е после да си го сложиш па на компресора,преди да го бутнеш на място,защото иначе на място ще ти е трудно да го набуташ на мястото му.
Пази си като очите задните гумички на компресора,където се захващат тръбите - нямат намиране по сервизите и магазините!

- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Демонтаж ремък на климатика
Благодаря колеги. Страшно много ми помогнахте. Компресира е вече демонтирам и ще следва ремонт. Какво е станало т.е какво е сменено по него и цени за ремонта ще побликувам когато отново компресора е на автомобила и функционира. Компресота е този -> SANDEN SD7V16 а това трябва да е ремонтен комплект


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта