Golf MK3 1.9 1Z - Подобрение на спирачките - въпрос?
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Golf MK3 1.9 1Z - Подобрение на спирачките - въпрос?
Искам да си подобря спирачките малко и разбрах, че е възможно да се монтира спирачна помпа от бус LT или Т4. Явно, че всичко пасва, ще трябва ли да се монтира помпата заедно със сервоусилвателя и какъв би бил ефекта? Колата е Г3 1.9 1Z мотор без ABS. Оригиналната ми спирачна помпа е на 22мм
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
За да подобриш спирачките, трябва помпа с по - малък диаметър или по - голямо серво, или двете заедно. С помпата ще увеличиш хода на педела.
Друг начин е по - големи дискове.
Варианти много.
Друг начин е по - големи дискове.
Варианти много.
- kok12
- Мнения: 640
- Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Размера на дисковете ти ?
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Да, помпа от LT и T4 след 1996г. става (за колите без ABS) и тя е на 25,4мм бутало и ефектът е убийствен! Сервото не се сменя, както и казанчето - тя пасва точно като оригиналната. Естествено ако си с малкото серво на 7" (Голф 2 с малък мотор), желателно е да го смениш с 9" (Голф 2 с мотор над 75 коня, Голф 3 и Пасат са с такива). Има и 10" и 11" от бусове, но няма смисъл да се вкарваш в приключения.
Аз на пистарката сложих такава помпа на 25,4 и спирачки от G60 отпред и отзад и спира брутално от 160-170км/ч
Такава помпа определено е най-добрият ъпгрейд на спирачки, който може да се направи на Голф 2/3 и Пасат. Педалът става твърд, с малък ход и чувствителен като при хубавите спирачни системи. Чак след това идват големите дискове и задни дискови спирачки. И евентуално големи спирачни апарати. НО ако няма какво да бута яко течността, всички останали ъпгрейди са обречени.



Аз на пистарката сложих такава помпа на 25,4 и спирачки от G60 отпред и отзад и спира брутално от 160-170км/ч

Такава помпа определено е най-добрият ъпгрейд на спирачки, който може да се направи на Голф 2/3 и Пасат. Педалът става твърд, с малък ход и чувствителен като при хубавите спирачни системи. Чак след това идват големите дискове и задни дискови спирачки. И евентуално големи спирачни апарати. НО ако няма какво да бута яко течността, всички останали ъпгрейди са обречени.
Последна промяна от Vento на Чет 19 авг 2010 11:53, променено общо 1 път.
- Vencitu
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 08 апр 2008 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
колко пари струва това удоволствие с смяната на помпата ?!
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Нова оригинална или на ATE и други маркови са скъпи - 350-400лв. На мен ми донесоха от Италия тази на половината цена и съм много доволен от качествата й. Сега мисля и на Вентото да сложа същата.
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
kok12 написа:Размера на дисковете ти ?
256mm плътен. отзад бях на барабанчета, но монтирах дискове, изолирах кантара, но ми се иска още по добре да спира. има какво да се желае още
- Vencitu
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 08 апр 2008 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Vento написа:Нова оригинална или на ATE и други маркови са скъпи - 350-400лв. На мен ми донесоха от Италия тази на половината цена и съм много доволен от качествата й. Сега мисля и на Вентото да сложа същата.
то е*а и парите

- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
[quote="Vento"][/quote]
Колега, това и аз искам да постигна. Намерил съм от един колега цялата история отпред на 280мм. Значи казваш да си намеря такава помпа само от бус.Отзад съм с дискове.Сервото си е оригиналното, не съм го бутал. 1.9 90 кончета е мотора
Колега, това и аз искам да постигна. Намерил съм от един колега цялата история отпред на 280мм. Значи казваш да си намеря такава помпа само от бус.Отзад съм с дискове.Сервото си е оригиналното, не съм го бутал. 1.9 90 кончета е мотора
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Аз лично втора употреба от служебен бус, каран как да е и поддържан никак - няма да си сложа! Преди тая слагах втора ръка други, но всички изпускат. Затова се слага НОВА! А ти колко очакваш да е, те ментажните на 20 и на 22мм са по 60-70лв.?Vencitu написа:то е*а и паритевтора употреба намира ли се лесно ?

Ами тази на 25,4 е идеална, иначе има и на 23,84 от АУДИ, ама колкото по-голяма, толкова по-добре (лично според мен - изпитано!) Това, че си махнал кантара, според мен е груба грешка и ще ти направи лоша услуга рано или късно. По-добре си го върни (ако е читав) или го смени с друг и го настройте колко да хваща.pRo_4_LiFe написа:Колега, това и аз искам да постигна. Намерил съм от един колега цялата история отпред на 280мм. Значи казваш да си намеря такава помпа само от бус.Отзад съм с дискове.Сервото си е оригиналното, не съм го бутал. 1.9 90 кончета е мотора
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Vento написа:Ами тази на 25,4 е идеална, иначе има и на 23,84 от АУДИ, ама колкото по-голяма, толкова по-добре (лично според мен - изпитано!) Това, че си махнал кантара, според мен е груба грешка и ще ти направи лоша услуга рано или късно. По-добре си го върни (ако е читав) или го смени с друг и го настройте колко да хваща.
Махнах го поради факта, че смених целия заден мост с дискове и кантара беше малко в окаяно състояние.Изпускаше от гумичката, впоследствие спирачките не държаха, губих спирачна течност,а оттам и педала падаше долу и ...имам други 2 моста с работещи кантари, щом съвета ти е да го включа в играта отново. Какви поражения би допринесъл?
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Задните колела не спират адекватно без кантар. Изпробвано лично в екстремни условия - на пистата.
Обикновено хващат по-силно и рано от необходимото, от което колата се завърта на 180 градуса спрямо посоката на движение.
Обикновено хващат по-силно и рано от необходимото, от което колата се завърта на 180 градуса спрямо посоката на движение.
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Да ти кажа чесно има нещо вярно в това. Избутах така зимата и беше голямо шоу
А как се настройва кантара?

А как се настройва кантара?
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Най-правилно и точно се настройва на спирачен стенд, на който се следи спирането на 4-те колела едновременно - сила, време и спирачно усилие. Но не знам тук дали има такъв.
Иначе обикновено се прави на око с проби. Натяга се кантарът до средно положение и се пробва на хлъзгаво (мокро, трева, сняг) или на пясък и някой гледа отстрани дали предните и задните колела блокират едновременно или задните не блокират/блокират по-рано. С няколко проби се настройва колко точно да го натяга пружината. Много е важно да се прави на празна кола (с минимално хора, багаж и гориво). Като се натовари - кантарът сам се донатяга от натиска.
Желателно е задните да блокират една идея по-късно от предните, за да не се завърта колата.
АКО задните работят правилно, при екстремно спиране се усеща - някак си дърпа назад. Ако не спират ефективно - задницата се вдига повече и се изправя все едно само на предните спирачки - то се усеща.
Иначе обикновено се прави на око с проби. Натяга се кантарът до средно положение и се пробва на хлъзгаво (мокро, трева, сняг) или на пясък и някой гледа отстрани дали предните и задните колела блокират едновременно или задните не блокират/блокират по-рано. С няколко проби се настройва колко точно да го натяга пружината. Много е важно да се прави на празна кола (с минимално хора, багаж и гориво). Като се натовари - кантарът сам се донатяга от натиска.
Желателно е задните да блокират една идея по-късно от предните, за да не се завърта колата.
АКО задните работят правилно, при екстремно спиране се усеща - някак си дърпа назад. Ако не спират ефективно - задницата се вдига повече и се изправя все едно само на предните спирачки - то се усеща.
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Re: Подобрение на спирачките - въпрос?
Това усещане имах преди да изолирам кантара, въпреки че бях сложил отзад дискове нали... уж трябва по добре да спира
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mrsch66 и 92 госта