Update (изминати вече 6345 км):
Извънградско при скорост между 130-220 постоянна [предимно 160-200] - среден разход София - Бургас - между 10 и 10.7/100. (около 3 часа и 10 минути).
Засега няма никакви проблеми. Нивото на маслото не е мръднало въобще.
Двигател TSI
- MiLaNoTo
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Имаше там един колега в началото на темата stavrev беше писал, че 1.4 TSI 140 hp ускорява от 0-100 за под 8, което е невъзможно. Моя двигател по каталог го дават толкова, но трябва доста прецизност за да се вместя до 8 секунди.
И друго относно бензина - прочетох, че му е слагал 100 карера, което е странно, при положение че от Porsche Sofia Iztok изрично ми казаха друго освен 95 (евентуално с добавки) да не се слага, защото може да има проблем с горивната система.
Някой може ли да потвърди дали евентуално използване на 98H/100 Speed SF/Carrera 100 не е препоръчително за двигател 1.4 TSI/160 hp?
И друго относно бензина - прочетох, че му е слагал 100 карера, което е странно, при положение че от Porsche Sofia Iztok изрично ми казаха друго освен 95 (евентуално с добавки) да не се слага, защото може да има проблем с горивната система.
Някой може ли да потвърди дали евентуално използване на 98H/100 Speed SF/Carrera 100 не е препоръчително за двигател 1.4 TSI/160 hp?
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Сипвай смело от 95 нагоре и се кефи на колата... 

- MiLaNoTo
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Dead man написа:Сипвай смело от 95 нагоре и се кефи на колата...
Саше трябва да го видя черно на бяло, че иначе така да си правя експерименти...
Не че не ти вярвам, но нали разбираш

- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
само за разхода ми е странно,при същите скорости моя е 8/100Dead man написа:Сипвай смело от 95 нагоре и се кефи на колата...
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Двигател TSI
само за разхода ми е странно,при същите скорости моя е 8/100
Найдене,твоят ГоУф на колко км е ?
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
на 32000км
- StS
- Мнения: 2398
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
milanoto написа:Dead man написа:Сипвай смело от 95 нагоре и се кефи на колата...
Саше трябва да го видя черно на бяло, че иначе така да си правя експерименти...
Не че не ти вярвам, но нали разбираш
Имаш книжка предполагам там точно е описано какво гориво се слага... На ТСИ знам че трябва над 98 нагоре..ама Порше защо са казали 95 не знам...
- MiLaNoTo
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
kimif2008 написа:на 32000км
@ това отговаря на въпроса за разхода

@StS - в книжката пише 95, още когато го взех това беше първото което погледнах, не мога да открия да пише, че може да се кара с най-високо октановия.....пак ще погледна, но по спомен не пишеше. На самата капачка също пише само 95RONZ, докато на една друга кола, която карам си пише 98....
Иначе и в интернет търсих, но без успех.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Здрасти,
я виж в книжката пак, защото все ми се струва, че трябва да пише min 95 ROZ. Пиша минимално, защото в началото като излязоха тези мотори искаха 98ROZ. След известно време смъкнаха изискването. Не знам дали не са си оставили вратичка с мин.95
Другото нещо е, че за да усетите разлика трябва да минете поне пробег с цял резервоар и евентуално при следващо сипване може нещата да се променят. В компютрите на колите са заложени различни таблици как да реагират при различни октани гориво, но това не става мигновено. Необходим си е пробег докато компа на автомобила нагласи съответните настройки за новото гориво.
я виж в книжката пак, защото все ми се струва, че трябва да пише min 95 ROZ. Пиша минимално, защото в началото като излязоха тези мотори искаха 98ROZ. След известно време смъкнаха изискването. Не знам дали не са си оставили вратичка с мин.95
Другото нещо е, че за да усетите разлика трябва да минете поне пробег с цял резервоар и евентуално при следващо сипване може нещата да се променят. В компютрите на колите са заложени различни таблици как да реагират при различни октани гориво, но това не става мигновено. Необходим си е пробег докато компа на автомобила нагласи съответните настройки за новото гориво.
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
разликата в горивото тси го усеща веднага,това от личен опит.Най малко харчи с карера100,а най много върви с випауър. 

- MiLaNoTo
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
@brabus - Ще проверя и ще ти кажа със сигурност, но последните 2 дена карам другата ми кола и не ми остава време да си видя голфа 
Поздрави,

Поздрави,
- MiLaNoTo
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
@brabus - така, на капачето на резервоара пише - "min 95 ROZ/RON super premium"
В книжката се чете следното:
"Видове бензин се различават по октановото число, напр. 91, 95, 98 или 99 ROZ (ROZ = обогатено октаново число). Автомобилът може да бъде зареден с бензин, който има по-високо октаново число, отколкото се нуждае двигателя. Това, обаче не влияе по отношение на разхода на гориво или мощността на автомобила."
Обаче на съседната страница, с подчертани букви се чете следното:
"Зареждайте единствено гориво по EN 228 със съответното октаново число. В противен случай могат да възникнат значителни повреди по двигателя и горивната уредба. Освен това може да се намали мощността или двигателя да излезе от строя."

В книжката се чете следното:
"Видове бензин се различават по октановото число, напр. 91, 95, 98 или 99 ROZ (ROZ = обогатено октаново число). Автомобилът може да бъде зареден с бензин, който има по-високо октаново число, отколкото се нуждае двигателя. Това, обаче не влияе по отношение на разхода на гориво или мощността на автомобила."
Обаче на съседната страница, с подчертани букви се чете следното:
"Зареждайте единствено гориво по EN 228 със съответното октаново число. В противен случай могат да възникнат значителни повреди по двигателя и горивната уредба. Освен това може да се намали мощността или двигателя да излезе от строя."

- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
@milanoto,
подчертания абзац, който съдържа EN 228 според мен не трябва да те притеснява.
EN 228 - това е европейски стандарт за качеството на горивото. Регламентира съдържание на фосфор, етанол и т.н.
Пример:
EN228 (gasoline): max 2.7% oxygen; max 5% ethanol, (max 3% methanol)
За да бъде сертифицирано едно гориво то може да има допустими отклонения от горепосочените стойност в рамките на определен процент. Да не задълбавам.
Да обобщя как тълкувам написаното при теб.
Можеш да сипваш и по-високооктанен бензин, но това нямало да доведе до повече мощност и по-голяма икономия. За мен доста спорна тема.
Задължително, независимо какъв октан сипваш, то той трябва да отговаря на стандарта EN228. Ако не отговаря те си измиват ръцете и казват - това не е гаранционен дефект, оправете си колата сам.
Аз лично не знам горивата в Бг дали отговарят на допустимите граници зададени в този стандарт.
Знам, че доскоро Порше Бг не предлагаха за продан 2.0 TDI 170 кс. точно поради причината, че нафтата в България е далеч от стандарт EN590 (за дизела). От VW били казали (колко е вярно не знам), че те не могат да си позволят лукса да приемат масово гаранционни проблеми за безплатни и в същото време много скъпи ремонти. Това по повод, че 2.0 170 кс е много претенциозен към качеството на нафтата.
И последно, а при теб първо. Щом на капачката пише min 95 ROZ/RON super premium, а не only 95 ROZ/RON super premium аз лично не бих се страхувал да му сипя 98 или 100 октана (в зависимост от веригата бензиностанции).
Това са моите разсъждения.
Дано поне малко съм ти бил полезен.
Поздрави и безаварийни!
подчертания абзац, който съдържа EN 228 според мен не трябва да те притеснява.
EN 228 - това е европейски стандарт за качеството на горивото. Регламентира съдържание на фосфор, етанол и т.н.
Пример:
EN228 (gasoline): max 2.7% oxygen; max 5% ethanol, (max 3% methanol)
За да бъде сертифицирано едно гориво то може да има допустими отклонения от горепосочените стойност в рамките на определен процент. Да не задълбавам.
Да обобщя как тълкувам написаното при теб.
Можеш да сипваш и по-високооктанен бензин, но това нямало да доведе до повече мощност и по-голяма икономия. За мен доста спорна тема.
Задължително, независимо какъв октан сипваш, то той трябва да отговаря на стандарта EN228. Ако не отговаря те си измиват ръцете и казват - това не е гаранционен дефект, оправете си колата сам.
Аз лично не знам горивата в Бг дали отговарят на допустимите граници зададени в този стандарт.
Знам, че доскоро Порше Бг не предлагаха за продан 2.0 TDI 170 кс. точно поради причината, че нафтата в България е далеч от стандарт EN590 (за дизела). От VW били казали (колко е вярно не знам), че те не могат да си позволят лукса да приемат масово гаранционни проблеми за безплатни и в същото време много скъпи ремонти. Това по повод, че 2.0 170 кс е много претенциозен към качеството на нафтата.
И последно, а при теб първо. Щом на капачката пише min 95 ROZ/RON super premium, а не only 95 ROZ/RON super premium аз лично не бих се страхувал да му сипя 98 или 100 октана (в зависимост от веригата бензиностанции).
Това са моите разсъждения.
Дано поне малко съм ти бил полезен.
Поздрави и безаварийни!
- MiLaNoTo
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Здравей,
Първо искам да благодаря за изчерпателния отговор!
За да не задълбавам в обяснения и разсъждения ще отговоря кратко - ще пробвам с друг бензин поне 2-3 резервоара подред както ти препоръчваш, и по-специално 100 Speed SF на ЕКО. Ще дам отзиви после, макар че се съмнявам аз да усетя някаква осезаема разлика. (той и сега си върви доста стабилно, Грийн Лейди знае по магистралата за Калояново какво стана с няколко братя от Ауди и БМВ
)
Относно 2.0 170 кс - това го чувам сега за първи път от теб(за Порше БГ) и ми стана интересно. Лично съм чел много, че има доста оплаквания в Германия от този двигател и прави доста проблеми. Иначе със сигурност знам, че поне последните 3 години си продават 2.0 170 кс стабилно и хич не му мислят. Да не ти казвам, че аз самият щях да си взема такъв пасат!
, но все пак се спрях на голфа. Даже един им стои в салона от около 9 месеца
(Порше София Изток)
А иначе келешмундерите препоръчват да се зарежда на ОМВ (според тях те били най-добри). Но това е една много дълга тема на разговор
Благодаря отново и желая хубава вечер!
Първо искам да благодаря за изчерпателния отговор!
За да не задълбавам в обяснения и разсъждения ще отговоря кратко - ще пробвам с друг бензин поне 2-3 резервоара подред както ти препоръчваш, и по-специално 100 Speed SF на ЕКО. Ще дам отзиви после, макар че се съмнявам аз да усетя някаква осезаема разлика. (той и сега си върви доста стабилно, Грийн Лейди знае по магистралата за Калояново какво стана с няколко братя от Ауди и БМВ

Относно 2.0 170 кс - това го чувам сега за първи път от теб(за Порше БГ) и ми стана интересно. Лично съм чел много, че има доста оплаквания в Германия от този двигател и прави доста проблеми. Иначе със сигурност знам, че поне последните 3 години си продават 2.0 170 кс стабилно и хич не му мислят. Да не ти казвам, че аз самият щях да си взема такъв пасат!


А иначе келешмундерите препоръчват да се зарежда на ОМВ (според тях те били най-добри). Но това е една много дълга тема на разговор

Благодаря отново и желая хубава вечер!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта