


Неще да запали, няма искра: Решено - реле 30!
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Здравейте! Малко развитие от днес. Най-накрая проверихме с един приятел за искра. На кабела директно от бобината вързахме една свещ и резултат никакъв. Със сигурност стига ток до бобината, от там обаче поне според видяното искра няма. Отделно няма напрежение и до бензиновата помпа. Свалих да огледам бобината, на външен вид няма нищо, а и отделните пинчета си имат съпротивление, т.е. според мен не е пробила. Бушоните както казах са проверени. Този двигател (AFT) има ли комутатор и къде се намира? В самата кутия на бобината има една малка пластмаса. Възможно ли е той да прави тези мизерии? Датчик на Хол? Компютър? По пътя на логиката щом до бобината стига ток, а след нея няма - предполага се че е от нея. Не ми се връзва обаче факта, че 4-5 пъти в рамките на няколко месеца паркирам някъде и като се върна немога да запаля. На другия ден разбутвам бушони, релета, почуквам по помпата или нищо не пипам и си пали колата, но този път не ще.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Бобина и комутатор при теб са 2 в 1. Има още едно което може да ти докара подобен проблем - датчика на хол в делкото.
Аз обаче залагам на бобината и комутатора. До сега всеки път като стане така при мен и познати е било бобината. Най лесно се проверява като вземеш една от приятел и пробваш - ако запали нещата са ясни.
Аз обаче залагам на бобината и комутатора. До сега всеки път като стане така при мен и познати е било бобината. Най лесно се проверява като вземеш една от приятел и пробваш - ако запали нещата са ясни.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Ако е бобината, не трябва ли да ме остави на пътя някъде? Т.е. стане ли белята с нея(обикновенно в движение), оставам където съм. Аз и във 3-те случая си паркирам съвсем нормално и като се върна немога да запаля. С тази разлика, че последния път вече 5-ти ден неможе да запали. Утре ще пробвам и датчика на Хол с диодчето, макар че ми се струва по-малко вероятно. Пробвахме и да бутнем малко колата, за да се промени положението на датчика, но без резултат. Най-логично ми се струва комутатор, но вие казвате, че е трудна работа да се проверява само той. Свалил съм бобината с комутатора и мисля утре да пообиколя из сервизите да видим дали някъде ще се съгласят да я тестват.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Датчик на Хол!Един приятел имаше същите проблеми и само дето си купи бубина.Но може и да е бубината.Тръгни от бубина.
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа

Последна промяна от Jettix на Пет 14 яну 2011 3:28, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Мен бобина ме е оставяла точно така - гася, слизам за една баничка, връщам се - колата не пали.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Така, съвсем малко развитие от снощи: Замерих бобината и спред аутодата съпротивленията на първичната и вторичната намотка са си в нормите. Пробив към корпус също няма. Разбира се тези измервания с прост мултицет не са много сигурни, но като за първа ръка свеждам проблема до комутатор или Хол. Направих си диодната пробка, както са обяснили в една друга трема с диод и резистор 300-560 ома и след работа ще пробвам какво ще покаже на входа на бобината. А има ли начин да се провери комутатора? Не намерих информация за него. То е ясно че ако е от него, ще се сменя комплект с бобината,защото са в 1 блок, но все пак да се пробвам да диагностицирам проблема.
- moreg
- Мнения: 476
- Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
101% бубина! тя прави точно така, един път дава ток един път недава! вземи пробната лампа и виж до + на бубината идва ли ток! ако идва откачи кабела, който е вързан от бубината в делкото и дръж кабела на 5 мм от маса! ако не прехвърли ток, честито бягай за нова бубина
Ако обаче не идва ток до + на бубината гледай за прекъснат кабел или окислена клема!
Ако се окаже бубина имам една чисто нова за Голф 3 пиши на Лс ще ти я дам ефтино!

Ако обаче не идва ток до + на бубината гледай за прекъснат кабел или окислена клема!
Ако се окаже бубина имам една чисто нова за Голф 3 пиши на Лс ще ти я дам ефтино!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Wish_Master написа: А има ли начин да се провери комутатора? .
Там където отваряш капачето,за спойките на първичната намотка.Разпой ги и му набутай една крушка от мигач 21w с кабелчета.На стартер би трябвало да мига в такт с въртенето.
- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: Неще да запали, няма искра и ток до бензиновата помпа
Абе вземи от някой друга бубина за проба.Комутатора е вътре в нея,ако запали,си вземи нова,72лв в комплект,40 лв на моргата. Но аз бих почнал от релетата вътре,принципно те подават ток към компа и делкото.От почистване на крачетата на реле 30 няма полза.Моето беше като ново,и по нищо не личеше проблема да е от него.Но след поставяе на светодиод на датчика на хол,се установи,че понякога не отива ток до него и от там до бубината...Всеки дава акъл,смени датчик,смени бубина,комутатор...а то проблемите тръгват от едно просто реле за 12 лв.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Неще да запали, няма искра: Решено - реле 30!
neron-besniq написа:Всеки дава акъл,смени датчик,смени бубина,комутатор...а то проблемите тръгват от едно просто реле за 12 лв.
Ето човекът, познал верния отговор. С колегата Printmaster разменихме бобините и с моята колата му запали веднага. След като изключих варианта да е бобина или комутатор, останаха само 2-та датчика на Хол. Като тръгнах да ги меря, се оказа че дори няма напрежение до тях... Извода е естествено липса на захранване от компютъра и следователното прослолутото реле 30, което уж даваше на контакт при допир, но се оказа, че при захранване на бобинката му с 12v от акумулатора, не се притиска с достатъчна сила и не прави контакт. Ново реле (уж немско) -12лв, точно както колегата каза няколко пъти. Само за справка: Мислех си, че момчетата от Елит Авто във Варна продават на добри цени, но същото това реле там беше 26лв, а някакво китайско - 20лв. Освен това 4 дни доставка, 30% капаро и тн и тн...
Дано да съм оправил проблема и наистина всичко да се окаже от това тъпо реле, но не съм 100% сигурен, че е само от него. Сега поне запали, ще видим дали пак ще ми прави номера.
А само ако бях послушал колегата Neron-besniq и бях закачил още първия път релето на акумулатора, вместо да меря директно крачетата...
Благодаря колега!

- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Неще да запали, няма искра: Решено - реле 30!
Wish_Master написа:Мислех си, че момчетата от Елит Авто във Варна продават на добри цени ......
Ако не е тайна от къде го взе това реле, че май имам и аз същия проблем

- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: Неще да запали, няма искра: Решено - реле 30!
99% от проблемите с паленето и гасненето в движение са от това реле..като вземат някои да филосвстват,че комутатор,че бубина...че датчик на Хол...Самия датчик на Хол е последното нещо,което може да се повреди в една кола!Това си е магнит и незнам какво може да се повреди на един магнит,освен кабелчетата които влизат в него да са се прекъснали.Майсторите са наясно с това и си пробутват бубините и делката...но сменят е релето междудругото,но не споменават за това..и хората остават с впечатлението,че проблемите са от други неща и плащат за невежеството си!
- wolfstyle
- Мнения: 31
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 8:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Неще да запали, няма искра: Решено - реле 30!
Имах подобен проблем, смених първо релето...нищо, после бобина...нищо. Принудих се да я "закарам"(придърпам) на майстор и той си игра 2 дни ... централен кабел на захранването...или нещо от сорта. По негови думи "голямо мазало" Едвам бил спасил компютъра...160лв, отделно още 100 за бобината и релето...пък и сега при палене едва задържа оборотите, много често и направо си гасне...пускам климатроника и отивам на 600 оборота и на косъм да загасне... ОТВРАТ! :Х ...предава ме голфчето вече 

Последна промяна от wolfstyle на Вто 17 юли 2012 22:44, променено общо 1 път.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Неще да запали, няма искра: Решено - реле 30!
neron-besniq написа:99% от проблемите с паленето и гасненето в движение са от това реле..като вземат някои да филосвстват,че комутатор,че бубина...че датчик на Хол...Самия датчик на Хол е последното нещо,което може да се повреди в една кола!Това си е магнит и незнам какво може да се повреди на един магнит,освен кабелчетата които влизат в него да са се прекъснали.Майсторите са наясно с това и си пробутват бубините и делката...но сменят е релето междудругото,но не споменават за това..и хората остават с впечатлението,че проблемите са от други неща и плащат за невежеството си!
Значи моят случай е оставащия 1% . започна да ми гасне колата в движение, първо се насочиха майсторите към реле 30 - презапоиха всички спойки.Проблема с гасненето продължи - ново реле 30 / 25лв оригинал/, гасненето в движение не изчезна. Съмнение в реле 167 за бензиновата помпа - ново, пак същото. Предположение за дефектна бензинова помпа - нова Бош / 250лв/. Одисеята продъжи - свещи, кабели,бензинов филтър, капачка и палец и накрая нова бобина.На следващия ден колата пак угасна. Накрая аз ги накарах в сервиза да сменят датчика на Хол в делкото и сагата приключи.От 18май 2011год до сега не ми е гаснал мотора.
А датчика на Хол не е само един магнит.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта