
Внимание! Камера на Цариградско шосе преместена на бул 202
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
Днес забелязах, че прозорчетата на камерата посока Метро са закрити отвътре с хартия или нещо подобно 

Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
Къде КАТ пуска умни камери
автор: Цветан Гемишев,
“Правихме проба на пътя Русе - Бяла. За половин час покрай нас минаха 100 леки коли и камиона. Макар да виждаха нашите три автомобила с надписи “Полиция” и КАТ, нито един от шофьорите не намали. За тези 30 минути радарът засне всяко едно от тези 100 превозни средства да се движи с повече от разрешените 90 км/ч. Казахме си - край, паметта се задръсти. Но ни успокоиха - това може да стане при натрупване на над 35 000 снимки.” Това разказа вчера главен инспектор Антон Антонов, един от експертите в “Пътна полиция”, който работи по пускането на първите стационарни радари в България.
15 суперустройства “Сименс”, всяко от които струва към 25 000 евро, бяха купени от МВР в началото на годината. Парите ведомството получи от “Гаранционния фонд”, който се събира от застраховките “Гражданска отговорност”. Камерата с радар е преносима и за всяка са монтирани по две кутии на най-опасните пътища у нас. 30-те кутии вече са изпробвани. До края на юли ще завърши доставката на радарите от Германия.
Голямото снимане и глобяване започва с настъпването на август - най-черния месец на катастрофите по българските пътища.
Стационарните радари са по-умни и по-бързи от всички други камери, които в момента използва КАТ. Снимката ще се предава на мига до най-близкия полицейски патрул. Затова шофьорите не бива да се учудват, ако на 1-2 км, след като подминат радара, ченгетата ги спрат и глобят. При тези камери “честитката” няма да се бави 4-5 месеца, както става със съобщенията за нарушения по улиците на София.
През 2007 г. доклад на френски пътни полицаи и експерти от Световната банка е препоръчал монтирането на 400 такива радара у нас. Засега те са само 15. Нищо чудно всички останали да се купят с пари, събрани от глоби на безумните шофьори.
Светкавици нощем на пътя
“Ако минете по тъмно с превишена скорост покрай радара, ще разберете, че той ви снима, защото е снабден с две мощни светкавици”, казват служителите на КАТ.
Устройството се смята за “умно”, защото има преценяващ компютър. Например, ако две коли се движат успоредно с висока скорост в две съседни ленти, радарът прави снимките им поотделно. Ако само единият автомобил превишава разрешената скорост, само той излиза на портрет. Ако ограничението в участъка важи само за камиони, компютърът ги различава от леките коли. Снима преминаващите и в двете посоки.
Изображенията са чернобели (виж вдясно). На тях трябва да се виждат ясно номерът на автомобила, датата, часът и мястото на заснемането, скоростта, с която се движи. Засичането става при съпоставката на две снимки на колата, намираща се в точка А и в точка Б в полезрението на камерата.
За стотни от секундата данните от радара влизат във вече изградената в КАТ национална компютърна система за нарушения и оттам излизат на екрана на преносимия компютър на всеки патрул на пътя.
Санкцията е за шофьора, който кара, а не за собственика на колата, чийто номер е заснет. Ако автомобилът се води на фирма, глобява се шофьорът, който е на смяна. При кола на лизинг отговорност се търси от лизингополучателя.
Засичат скоростта към морето и по шосето Видин - Кулата
КАТ няма да пази в тайна местата на стационарните радари. Ето къде вече са монтирани 30-те кутии:
1. Благоевград - в началото на околовръстния път край града и в неговия край при дъговата отсечка в посока Кулата.
2. Кюстендил - край Дупница при язовир “Дяково” и близо до разклона за село Мурсалево на главен път София - Кулата.
3. Бургас - два радара на изходите на града и по един по пътя за Несебър и по пътя за Созопол.
4. Варна - на пътя за Златни пясъци и на пътя за Добрич.
5. Велико Търново - на влизане и на излизане от града по главния път София - Варна.
6. Стара Загора - по пътя за Нова Загора при с. Подслон и на пътя за Димитровград.
7. Монтана - на изхода на града за Видин и на пътя за Лом.
8. Русе - на пътя за Бяла и в самия град по транзитното шосе към Дунав мост.
9. Ловеч - на главния път София - Варна при селата Микре и Малиново.
11. Сливен - по главния път София - Бургас при село Съдиево и в началото на Нова Загора.
12. Пловдив - на две места на магистрала “Тракия” край града.
13. София - на “Цариградско шосе” близо до Окръжна болница и на “Ботевградско шосе”.
14. София-област - на магистрала “Тракия” при Ихтиман и на Подбалканския път София - Бургас при село Мирково.
15. София-област - на магистрала “Хемус” при бензиностанция “Лукойл” близо до Ботевград и на пътя Ботевград - Мездра при село Скравена.
Главен инспектор Стойчо Константинов, шеф на сектор “Административно-наказателна дейност” при Дирекция “Охранителна и пътна полиция”: И сега правим по 3000 снимки на ден
- Г-н Константинов, в последния ден на парламента поправките в Закона за движението по пътищата не бяха гласувани. Това попречи ли на работата ви със снимки от камери?
- Не мога да коментирам защо поправките не бяха приети. Една от идеите в тях бе при нарушения, установени с технически средства, и има снимков материал да се издава директно глобата. Искахме законодателят да ни помогне да използваме цялата техника, с която в момента разполагаме. Не става въпрос само за тези 15 радара, които предстои да пуснем. На ден и сега от мобилни и стационарни камери в страната ние имаме по 3000 снимки. Минава дълго време, докато се обработят, заети са много хора. А при едно нарушение, фиксирано с техническо средство, субективизмът е сведен до минимум - имаме ясна снимка и нищо повече. Пак ще има хора да обработват данните, но възможно най-малко. Тогава нашите служители ще насочат усилията си главно за превенция, да подпомагат движението, да регулират потоците по възловите кръстовища в големите градове, да излязат по пътищата, които водят към морето.
- Добре, но на снимката се вижда номерът на автомобила, а не кой го кара...
- Снимката е факт. Трябва собственикът на автомобила да посочи човека, карал колата на конкретната дата, в часа и мястото на заснемането. В такъв случай обаче на нарушителя задължително ще се пише акт, тъй като не са налице изискванията за съставяне на фиш.
- Има оплаквания, че масово се пишат актове, а не фишове. Защото служителите на КАТ обясняват, че дадено нарушение трябва да се отнемат контролни точки, следователно не може да се състави фиш ...
- Вероятно има такива случаи и те говорят за недостатъчна компетентост на част от състава. Независимо че за някои от нарушенията се отнемат контролни точки, не е казано, че трябва да се съставя задължително акт. Трябва да са налице условията, за да бъде съставен фиш до 50 лв. Първо, нарушението да е маловажно, да не е създадена опасност за другите участници в движението. За съжаление това се определя субективно, полицейският служител на пътя го преценява. Второ условие е водачът да няма спор по отношение на това дали е извършил нарушението и да е съгласен да заплати глобата в 7-дневен срок. В наредбата за контролни точки пише ясно, че те се отнемат само с влязло в сила наказателно постановление. Фишът няма нищо общо с наказателно постановление и може да се състави, без да се отнемат контролни точки. В този смисъл фишовата ситема вече действа. Например - за превишена скорост до 30 км/ч извън населено място е издаден фиш за 50 лв. глоба, а на водача не са отнети 2 точки. Но ако превишението на скростта е до 40 км/ч по закон това не е маловажно нарушение. Пише се задължително акт, тъй като санкцията е 100 лв., 6 контролни точки и свидетелството за правоуправление се отнема за 1 месец.
И Саркози глобен от тях
Франция държи рекорд със система от 1500 стационарни радара по пътищата. През ноември 2003 г. устройствата в покрайнините на Париж не простиха и на колата на президента Никола Саркози (тогава вътрешен министър), както и на автомобила на транспортния министър Жил дьо Робиен. Двамата политици бързали да прережат лентата на нов радар. По последни данни във Франция жертвите на катастрофи са 69 на 1 млн. души, при 134 на 1 млн. през 2001 г.
Същата система от радари като нашата се въвежда в Гърция. По пътищата в южната ни съседка се монтират 300 кутии със 180 стационарни устройства. Само по шосетата на остров Тасос умните радари ще бъдат 20, малко повече, отколкото в цяла България.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=166967
автор: Цветан Гемишев,
“Правихме проба на пътя Русе - Бяла. За половин час покрай нас минаха 100 леки коли и камиона. Макар да виждаха нашите три автомобила с надписи “Полиция” и КАТ, нито един от шофьорите не намали. За тези 30 минути радарът засне всяко едно от тези 100 превозни средства да се движи с повече от разрешените 90 км/ч. Казахме си - край, паметта се задръсти. Но ни успокоиха - това може да стане при натрупване на над 35 000 снимки.” Това разказа вчера главен инспектор Антон Антонов, един от експертите в “Пътна полиция”, който работи по пускането на първите стационарни радари в България.
15 суперустройства “Сименс”, всяко от които струва към 25 000 евро, бяха купени от МВР в началото на годината. Парите ведомството получи от “Гаранционния фонд”, който се събира от застраховките “Гражданска отговорност”. Камерата с радар е преносима и за всяка са монтирани по две кутии на най-опасните пътища у нас. 30-те кутии вече са изпробвани. До края на юли ще завърши доставката на радарите от Германия.
Голямото снимане и глобяване започва с настъпването на август - най-черния месец на катастрофите по българските пътища.
Стационарните радари са по-умни и по-бързи от всички други камери, които в момента използва КАТ. Снимката ще се предава на мига до най-близкия полицейски патрул. Затова шофьорите не бива да се учудват, ако на 1-2 км, след като подминат радара, ченгетата ги спрат и глобят. При тези камери “честитката” няма да се бави 4-5 месеца, както става със съобщенията за нарушения по улиците на София.
През 2007 г. доклад на френски пътни полицаи и експерти от Световната банка е препоръчал монтирането на 400 такива радара у нас. Засега те са само 15. Нищо чудно всички останали да се купят с пари, събрани от глоби на безумните шофьори.
Светкавици нощем на пътя
“Ако минете по тъмно с превишена скорост покрай радара, ще разберете, че той ви снима, защото е снабден с две мощни светкавици”, казват служителите на КАТ.
Устройството се смята за “умно”, защото има преценяващ компютър. Например, ако две коли се движат успоредно с висока скорост в две съседни ленти, радарът прави снимките им поотделно. Ако само единият автомобил превишава разрешената скорост, само той излиза на портрет. Ако ограничението в участъка важи само за камиони, компютърът ги различава от леките коли. Снима преминаващите и в двете посоки.
Изображенията са чернобели (виж вдясно). На тях трябва да се виждат ясно номерът на автомобила, датата, часът и мястото на заснемането, скоростта, с която се движи. Засичането става при съпоставката на две снимки на колата, намираща се в точка А и в точка Б в полезрението на камерата.
За стотни от секундата данните от радара влизат във вече изградената в КАТ национална компютърна система за нарушения и оттам излизат на екрана на преносимия компютър на всеки патрул на пътя.
Санкцията е за шофьора, който кара, а не за собственика на колата, чийто номер е заснет. Ако автомобилът се води на фирма, глобява се шофьорът, който е на смяна. При кола на лизинг отговорност се търси от лизингополучателя.
Засичат скоростта към морето и по шосето Видин - Кулата
КАТ няма да пази в тайна местата на стационарните радари. Ето къде вече са монтирани 30-те кутии:
1. Благоевград - в началото на околовръстния път край града и в неговия край при дъговата отсечка в посока Кулата.
2. Кюстендил - край Дупница при язовир “Дяково” и близо до разклона за село Мурсалево на главен път София - Кулата.
3. Бургас - два радара на изходите на града и по един по пътя за Несебър и по пътя за Созопол.
4. Варна - на пътя за Златни пясъци и на пътя за Добрич.
5. Велико Търново - на влизане и на излизане от града по главния път София - Варна.
6. Стара Загора - по пътя за Нова Загора при с. Подслон и на пътя за Димитровград.
7. Монтана - на изхода на града за Видин и на пътя за Лом.
8. Русе - на пътя за Бяла и в самия град по транзитното шосе към Дунав мост.
9. Ловеч - на главния път София - Варна при селата Микре и Малиново.
11. Сливен - по главния път София - Бургас при село Съдиево и в началото на Нова Загора.
12. Пловдив - на две места на магистрала “Тракия” край града.
13. София - на “Цариградско шосе” близо до Окръжна болница и на “Ботевградско шосе”.
14. София-област - на магистрала “Тракия” при Ихтиман и на Подбалканския път София - Бургас при село Мирково.
15. София-област - на магистрала “Хемус” при бензиностанция “Лукойл” близо до Ботевград и на пътя Ботевград - Мездра при село Скравена.
Главен инспектор Стойчо Константинов, шеф на сектор “Административно-наказателна дейност” при Дирекция “Охранителна и пътна полиция”: И сега правим по 3000 снимки на ден
- Г-н Константинов, в последния ден на парламента поправките в Закона за движението по пътищата не бяха гласувани. Това попречи ли на работата ви със снимки от камери?
- Не мога да коментирам защо поправките не бяха приети. Една от идеите в тях бе при нарушения, установени с технически средства, и има снимков материал да се издава директно глобата. Искахме законодателят да ни помогне да използваме цялата техника, с която в момента разполагаме. Не става въпрос само за тези 15 радара, които предстои да пуснем. На ден и сега от мобилни и стационарни камери в страната ние имаме по 3000 снимки. Минава дълго време, докато се обработят, заети са много хора. А при едно нарушение, фиксирано с техническо средство, субективизмът е сведен до минимум - имаме ясна снимка и нищо повече. Пак ще има хора да обработват данните, но възможно най-малко. Тогава нашите служители ще насочат усилията си главно за превенция, да подпомагат движението, да регулират потоците по възловите кръстовища в големите градове, да излязат по пътищата, които водят към морето.
- Добре, но на снимката се вижда номерът на автомобила, а не кой го кара...
- Снимката е факт. Трябва собственикът на автомобила да посочи човека, карал колата на конкретната дата, в часа и мястото на заснемането. В такъв случай обаче на нарушителя задължително ще се пише акт, тъй като не са налице изискванията за съставяне на фиш.
- Има оплаквания, че масово се пишат актове, а не фишове. Защото служителите на КАТ обясняват, че дадено нарушение трябва да се отнемат контролни точки, следователно не може да се състави фиш ...
- Вероятно има такива случаи и те говорят за недостатъчна компетентост на част от състава. Независимо че за някои от нарушенията се отнемат контролни точки, не е казано, че трябва да се съставя задължително акт. Трябва да са налице условията, за да бъде съставен фиш до 50 лв. Първо, нарушението да е маловажно, да не е създадена опасност за другите участници в движението. За съжаление това се определя субективно, полицейският служител на пътя го преценява. Второ условие е водачът да няма спор по отношение на това дали е извършил нарушението и да е съгласен да заплати глобата в 7-дневен срок. В наредбата за контролни точки пише ясно, че те се отнемат само с влязло в сила наказателно постановление. Фишът няма нищо общо с наказателно постановление и може да се състави, без да се отнемат контролни точки. В този смисъл фишовата ситема вече действа. Например - за превишена скорост до 30 км/ч извън населено място е издаден фиш за 50 лв. глоба, а на водача не са отнети 2 точки. Но ако превишението на скростта е до 40 км/ч по закон това не е маловажно нарушение. Пише се задължително акт, тъй като санкцията е 100 лв., 6 контролни точки и свидетелството за правоуправление се отнема за 1 месец.
И Саркози глобен от тях
Франция държи рекорд със система от 1500 стационарни радара по пътищата. През ноември 2003 г. устройствата в покрайнините на Париж не простиха и на колата на президента Никола Саркози (тогава вътрешен министър), както и на автомобила на транспортния министър Жил дьо Робиен. Двамата политици бързали да прережат лентата на нов радар. По последни данни във Франция жертвите на катастрофи са 69 на 1 млн. души, при 134 на 1 млн. през 2001 г.
Същата система от радари като нашата се въвежда в Гърция. По пътищата в южната ни съседка се монтират 300 кутии със 180 стационарни устройства. Само по шосетата на остров Тасос умните радари ще бъдат 20, малко повече, отколкото в цяла България.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=166967
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
Тази камера на Цариградско, гледам, че от няколко дни е обърната и снима колите отзад в посока Младост.
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
Luciano написа:Тази камера на Цариградско, гледам, че от няколко дни е обърната и снима колите отзад в посока Младост.
Публикувано на: 07 Юли 2009, 13:34
LILO&STICH написа:камерата на цариградско е изчистена и снабдена с радар днес
Публикувано на: 07 Юли 2009, 14:52
hooligans написа:и снима изодзадзе пътуващите посока горубляне



- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
One написа:“Ако минете по тъмно с превишена скорост покрай радара, ще разберете, че той ви снима, защото е снабден с две мощни светкавици”


не стига че акт ще пишат ами и ще ни правят кьорави
може да не се забиеш някъде заради превишената си скорост но камерата ще се погрижи за теб да не пропуснеш шанса си като ти избоде очите
умни камери

вчера ходих към Крайморие не видях такава камера


Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
Добре, де, аз си карам с 45км/ч, в лява лента до мен минава кола с 60-65км/ч, камерата снима - как ще определят кой е карал със скорост над ограничението?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
blinder написа:Добре, де, аз си карам с 45км/ч, в лява лента до мен минава кола с 60-65км/ч, камерата снима - как ще определят кой е карал със скорост над ограничението?
Кире, както е показано на снимката!
По линията, демек като фотофиниша в атлетиката.
По - близкия печели!

- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
И пак грешките са възможни. Ако са на една линия е на тото или ще направят така, че този, който е в лявата лента е нарушителя.
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
А камерата на входа на София от Богров при магазин Джъмбо работи ли? Там имам съмнения, че съм сниман.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
blinder написа:Добре, де, аз си карам с 45км/ч, в лява лента до мен минава кола с 60-65км/ч, камерата снима - как ще определят кой е карал със скорост над ограничението?
Ето ти отговор на въпроса, колега по горе е цитирал, ама няма кой да чете:
"Устройството се смята за “умно”, защото има преценяващ компютър. Например, ако две коли се движат успоредно с висока скорост в две съседни ленти, радарът прави снимките им поотделно. Ако само единият автомобил превишава разрешената скорост, само той излиза на портрет".
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
Превишаването на скоростта с всеки изминал ден започва да струва все по-дебело... 

- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
И така колеги понеже наскоро забелязах че камера с радар която снима има и на излизане от Долни Богров посока София точно на светофара на магазин JUMBO малко ме съмнява да работи тази камера защото доста пъти е оглеждах и не се вижда никаде нито да влизат нито да излизат кабели в нея,но за всеки случай внимавайте колеги.
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
koby написа:И така колеги понеже наскоро забелязах че камера с радар която снима има и на излизане от Долни Богров посока София точно на светофара на магазин JUMBO малко ме съмнява да работи тази камера защото доста пъти е оглеждах и не се вижда никаде нито да влизат нито да излизат кабели в нея,но за всеки случай внимавайте колеги.
Не експериментирай с това, че не се виждат кабели. Аз на другите също не виждам кабели, но си работят.
М/у другото тази камера е на новия светофар, нали? От другата страна на Шел?
- vwfena
- Мнения: 1827
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 0:14
- Автомобил: VW passat
- Двигател: PB 1991
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
Re: !Внимание! Камера на Цариградско ( СФ )!
K написа:koby написа:И така колеги понеже наскоро забелязах че камера с радар която снима има и на излизане от Долни Богров посока София точно на светофара на магазин JUMBO малко ме съмнява да работи тази камера защото доста пъти е оглеждах и не се вижда никаде нито да влизат нито да излизат кабели в нея,но за всеки случай внимавайте колеги.
Не експериментирай с това, че не се виждат кабели. Аз на другите също не виждам кабели, но си работят.
М/у другото тази камера е на новия светофар, нали? От другата страна на Шел?
Да точно там е на светофара на Джимбо. Преди около седмица ме хвана светофара и я огледах добре вътре няма нищо, но все пак си намаляйте, защото не се знае кога ще поставят камера и някой ще изгори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта