VW/Audi
VW 500.00 Леки гориво спестяващи всесезонни масла SAE 5W-30, 5W-40, 20W-30 или 10W-40, за бензинови двигатели.
Базовые требования: основните изисквания съответстват на АСЕА А3-96.
VW 501.01, универсално масло за бензинови и дизелови двигатели с директно впръскване, съответстват на клас АСЕА А2; сезонните или всесезонните масла трябва да бъдат проверени за съвместимост с еластомерните уплатнения;
VW 502.00, масла за бензинови двигатели с повишена ефективна мощност и директно впръскване, основни са изискванията на клас АСЕА А3;
<>VW 503.00, всесезонии масла за бензонови двигатели с директно впръскване, предвиден е удалжен интервал за смяна на маслото, намалена е високо температурната густота с цел спестяване на гориво; основни се явяват изискванията на клас АСЕА А3, предназначено само за двигатели след май 1999 г.; да не се използва в по стари автомобили заради понижената високотемпературна гъстота която може да доведе до повреди в двигателя;
VW 503.01, за бензинови двигатели с принудително пълнене, предвиден е удължен период за смяна на маслото;
VW 505.00, масла за дизелово двогигатели с и без принудително пълнене съответстрваци на клас АСЕА В3; всесезонни масла; трябва да се провери съвместимостта с еластомерни уплатнения;
VW 505.01, всесезонно моторно масло с гъстота SAE 5W-40 за дизелни двигатели тип помпа-дюза (Pumpe-Dmse);
VW 506.00, всесезонни масла за дизелни двигатели за леки автомобили с принудително пълнене; предвидена е удължаване на интервала за смяна на маслото, притежават понижена високо температурна гъстота с цел спестяване на гориво, основни изисквания са да сотговаря на класа АСЕА В4; предназначено само за двигатели произведени след май 1999 г.; да не се използва в по стари автомобили заради малката високо температурна гъстота която може да доведе на повреда в двигателя (задиране).
ето и още



Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
ето и колегата от сеат форума:bai_ilia
Реших да постна една темичка относно маслата, които трябва да се използват при различните двигатели на ВАГ. Информацията е взаимствана от seatcupra.net + мое проучване. Надявам се, че ще Ви бъде полезна.
VW 500.00
Това е "старата" спецификация на маслото и се използва при двигателите произведени до 2000 година (до Август 1999).
Това масло може да бъде използвано при всички бензинови двигатели и при някои дизелови, освен при такива, които са споменати в други спецификаци.
Визкозитетни стандарти: SAE 5w-40, 10w-40 or 20w-40
VW 501.01
Това е още една "стара" спецификация с абсолютно същото приложение както при VW 500.00
Визкозитетни стандарти: SAE 10w-40, 15w-40 or 20w-40
VW 502.00
Това масло може да бъде използвано само от бензинови двигатели и е препоръчително за употреба при тежки натоварвания. Не трябва да се ползва при други двигатели, за които важат промеливите сервизни интершали или при такива, за които се препоръчват други спецификаци.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-40, 5w-40 or 10w-40
VW 503.00
Това е сравнително нова маслена спецификация за бензинови двигатели с променливи сервизни интервали. Тя включва AUDI S4, но не и RS4, или TT и S3 с мощност повече от 180 коня.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30
VW 503.01
Нова маслена спецификация разработена за RS4, TT и S3 с мощност повече от 180 коня, Passat W8 и Phaeton W12.
Визкозитетни стандарти: 0w-30
VW 505.00
Подходящо за всички дизелови двигатели произведени преди 2000г. (August 1999)
Визкозитетни стандарти: 0w-40, 5w-40 or 10w-40
VW 505.01
Подходящо за всички дизелови двигатели тип Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD)не подлежащи на променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 5w-40
VW 506.00
Подходящо за всички дизелови двигатели с изключение на Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD), които могат да бъдат обслужвани с променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30
VW 506.01
Подходящо за всички дизелови двигатели, включително Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD), които могат да бъдат обслужвани с променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30
Не са включени последните стандарти на ВАГ: VW 504.00 (бензин) и 507.00 (дизел). Те намират приловение в най-новите автомобили на концерна.
VW 500.00
VW 501.00
VW 501.01
VW 502.00
VW 503.00
VW 503.01
VW 504.00 покрива всички предхождащи го изброени по-горе спецификации.
VW 505.00
VW 505.01
VW 506.00
VW 506.01
VW 507.00 покрива всички предхождащи го изброени по-горе спецификации.
С изключение на: R5 TDI (2,5 L) и V10 TDI (5,0L) ползват само 506.01
Колегите които карат с VW 504.00 и VW 507.00 най-добре да си ходят в оторизираните сервизи за гаранционна подръжка.
Какво означава "променлив сервизен интервал" - това е, когато борд-компютърът ви изпише СЕРВИЗ.Компа следи броя на студени стартове, натоварванията и други параметри както и състоянието на маслото. Характерно е за по-новите ВАГ-омобили. Останалите са на фиксиран сервизен интервал, което ще рече, че смяната на масло е на определен пробел или 1 година от предишната смяна.
Реших да постна една темичка относно маслата, които трябва да се използват при различните двигатели на ВАГ. Информацията е взаимствана от seatcupra.net + мое проучване. Надявам се, че ще Ви бъде полезна.
VW 500.00
Това е "старата" спецификация на маслото и се използва при двигателите произведени до 2000 година (до Август 1999).
Това масло може да бъде използвано при всички бензинови двигатели и при някои дизелови, освен при такива, които са споменати в други спецификаци.
Визкозитетни стандарти: SAE 5w-40, 10w-40 or 20w-40
VW 501.01
Това е още една "стара" спецификация с абсолютно същото приложение както при VW 500.00
Визкозитетни стандарти: SAE 10w-40, 15w-40 or 20w-40
VW 502.00
Това масло може да бъде използвано само от бензинови двигатели и е препоръчително за употреба при тежки натоварвания. Не трябва да се ползва при други двигатели, за които важат промеливите сервизни интершали или при такива, за които се препоръчват други спецификаци.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-40, 5w-40 or 10w-40
VW 503.00
Това е сравнително нова маслена спецификация за бензинови двигатели с променливи сервизни интервали. Тя включва AUDI S4, но не и RS4, или TT и S3 с мощност повече от 180 коня.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30
VW 503.01
Нова маслена спецификация разработена за RS4, TT и S3 с мощност повече от 180 коня, Passat W8 и Phaeton W12.
Визкозитетни стандарти: 0w-30
VW 505.00
Подходящо за всички дизелови двигатели произведени преди 2000г. (August 1999)
Визкозитетни стандарти: 0w-40, 5w-40 or 10w-40
VW 505.01
Подходящо за всички дизелови двигатели тип Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD)не подлежащи на променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 5w-40
VW 506.00
Подходящо за всички дизелови двигатели с изключение на Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD), които могат да бъдат обслужвани с променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30
VW 506.01
Подходящо за всички дизелови двигатели, включително Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD), които могат да бъдат обслужвани с променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30
Не са включени последните стандарти на ВАГ: VW 504.00 (бензин) и 507.00 (дизел). Те намират приловение в най-новите автомобили на концерна.
VW 500.00
VW 501.00
VW 501.01
VW 502.00
VW 503.00
VW 503.01
VW 504.00 покрива всички предхождащи го изброени по-горе спецификации.
VW 505.00
VW 505.01
VW 506.00
VW 506.01
VW 507.00 покрива всички предхождащи го изброени по-горе спецификации.
С изключение на: R5 TDI (2,5 L) и V10 TDI (5,0L) ползват само 506.01
Колегите които карат с VW 504.00 и VW 507.00 най-добре да си ходят в оторизираните сервизи за гаранционна подръжка.
Какво означава "променлив сервизен интервал" - това е, когато борд-компютърът ви изпише СЕРВИЗ.Компа следи броя на студени стартове, натоварванията и други параметри както и състоянието на маслото. Характерно е за по-новите ВАГ-омобили. Останалите са на фиксиран сервизен интервал, което ще рече, че смяната на масло е на определен пробел или 1 година от предишната смяна.
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Ръцете ме сърбят да спретна една обобщена темичка за маслата, в която е събрано всичко, което са писали колегите и мой размисли, от повече 30г практика. Но ще стане след празниците, че сега съм зает с други неща
Весели празници на всички!

- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
viewtopic.php?f=48&t=158576
колегата от ауди форума е разширил бизнеса
какво мислите за цените на мотула?
колегата от ауди форума е разширил бизнеса

какво мислите за цените на мотула?
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Ако е читав цените са повече от добри.Преди седмица купих Мотул-8100 не помня точно какъв но цената беше 125лв.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5451
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Изкарах няколко хиляди Кастроал 10В40 и като цяло не съм доволен. Шумен двигател и консумация на масло.
По съвет на Васко с Мотул 15в50 нещата са съвсем наред.
По съвет на Васко с Мотул 15в50 нещата са съвсем наред.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
hitman0013 написа:...какво мислите за цените на мотула?
Цените са европейски, което в случая означава по-ниски от тези на официалните представители/дистрибутори в България. За справка - Google.
Оказва се, че тук в България купуваме и най-скъпите масла, подобно на редица други стоки.
- gazar4eto_87
- Мнения: 165
- Регистриран на: Вто 19 дек 2006 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кнежа
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Само МОТУЛ колеги това е истината доста коли съм карал само с това масло и само едно мога да кажа това е маслото.
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
gazar4eto_87 написа:Само МОТУЛ колеги това е истината доста коли съм карал само с това масло и само едно мога да кажа това е маслото.
Същото бих добавил и аз, МОТУЛ наистина е много сериозно масло казвам го на база това че съм карал с Арал, Мобил1,Кастрол,Би Пи,Шел и доста други.От мотул-а съм най доволен, незнам вероятно не е менте.Сега в Ауди форума един колега с никнейм "ACE", продава и Кастрол и Мотул.Аз лично не съм купувал от него но колегите много му хвалят маслата и съм склонен да вярвам че е така, а също и един друг юзър пише се "КОКО 100 С4" с времето доказал се търговец.Това е от мен, следващата ми смяна пак ще е с МОТУЛ задължително.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
eng написа:gazar4eto_87 написа:Само МОТУЛ колеги това е истината доста коли съм карал само с това масло и само едно мога да кажа това е маслото.
Същото бих добавил и аз, МОТУЛ наистина е много сериозно масло казвам го на база това че съм карал с Арал, Мобил1,Кастрол,Би Пи,Шел и доста други.От мотул-а съм най доволен, незнам вероятно не е менте.Сега в Ауди форума един колега с никнейм "ACE", продава и Кастрол и Мотул.Аз лично не съм купувал от него но колегите много му хвалят маслата и съм склонен да вярвам че е така, а също и един друг юзър пише се "КОКО 100 С4" с времето доказал се търговец.Това е от мен, следващата ми смяна пак ще е с МОТУЛ задължително.
Това какво общо има с темата?
Според мен Кастрол е най-елитната марка моторно масло.От няколко седмици съм с кастрол магнатек 10В40 от Мотобул и за сега съм доволен.Прави ми впечатление,че вече леко си промени цвета което говори за добри миещи свойства на маслото.
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
tisho_psg написа:eng написа:gazar4eto_87 написа:Само МОТУЛ колеги това е истината доста коли съм карал само с това масло и само едно мога да кажа това е маслото.
Същото бих добавил и аз, МОТУЛ наистина е много сериозно масло казвам го на база това че съм карал с Арал, Мобил1,Кастрол,Би Пи,Шел и доста други.От мотул-а съм най доволен, незнам вероятно не е менте.Сега в Ауди форума един колега с никнейм "ACE", продава и Кастрол и Мотул.Аз лично не съм купувал от него но колегите много му хвалят маслата и съм склонен да вярвам че е така, а също и един друг юзър пише се "КОКО 100 С4" с времето доказал се търговец.Това е от мен, следващата ми смяна пак ще е с МОТУЛ задължително.
Това какво общо има с темата?
Според мен Кастрол е най-елитната марка моторно масло.От няколко седмици съм с кастрол магнатек 10В40 от Мотобул и за сега съм доволен.Прави ми впечатление,че вече леко си промени цвета което говори за добри миещи свойства на маслото.
Видях че колегата над мен е казал добри думи за Мотул-а та рекох и аз да го похваля.Според мен пък Мотул е класи над Кастрол-а, а темата е за Кастрол оригинали и фалшификати и съм посочил от къде може авторът на темата да се сдобие с оригинално такова на база мнения в Ауди форума.Мисля, че има досто общо с темата.Ако пък няма моля модовете да ми изтрият мненията

- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
от известно време се заглеждам в етикетите на различни масла и ми направиха следното впечатление
на всичкия кастрол които видях под баркода които е на Германия пише Manufactured in the eu (произведено в европейски съюз)логично би било да пише Made in germany питам се дали не турски или румънски
на няколко френски марки масла под баркода пише Fabrique en france (призведено във франция)което е за ме е по-логичното
на всичкия кастрол които видях под баркода които е на Германия пише Manufactured in the eu (произведено в европейски съюз)логично би било да пише Made in germany питам се дали не турски или румънски

на няколко френски марки масла под баркода пише Fabrique en france (призведено във франция)което е за ме е по-логичното
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
преди 2 години купих от Поршр изток магнатек 10В40 Професионал пишеше с италиански бар код , което е по добро от "немското" от Ауто плюс(доставено от Мотобул)-при второто под -10градуса при мен при първоначалното пускане за деня се чува шум от повдигачите, интересното е че това важи докато маслото е ново (до 2месеца)
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Защо, ако са по 4 или 5литра ? 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 32 госта