Въпроси за електрическа хидравлика

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот mirogti1983 » Пон 06 сеп 2010 17:00


НЯМА хидравлика без механична връзка между волана и гумите . просто никои не е толкова тъп :beat_butt2 да го направи и пусне в производство . да не говорим колко катастрофи ще има заради изгорял бушон . :012:




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот bobocamaro » Пон 06 сеп 2010 17:06


Не бъди толкова сигурен.Я прочети за Citroen C5,например.Може критерия ти в Google да бъде Drive By Wire
P.S.Всъщност си прав за хидравликата,просто я замениха с жици.Без кормилен прът.


drob4o
Мнения: 86
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот drob4o » Пон 06 сеп 2010 17:24


pas1.8mi написа:Ако въпросът ти е към мен?Интересува ме ,коя марка използва електрическо серво без механична връзка м/у кормилния прът и рейката?


Във ВАГ групата още май не съм срещал подобно/ дори и на новите модели. Механичната връзка е и за подсигуряване в случай на отказ на електрическото усилване. :horror:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот dandan » Пон 06 сеп 2010 20:51


Оказва се че има без механична връзка и изцяло електрическа, но предполагам че всичко опира до пари. Да направиш подобна система би трябвало да е дублирана поне за да няма изненади. И от това което намерих, това наистина са скъпи коли.


drob4o
Мнения: 86
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот drob4o » Пон 06 сеп 2010 21:59


Кои по точно, особено от ВАГ-групата се интересувам?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот dobrin » Пон 06 сеп 2010 22:35


Ами например Тигуана е с електро-механично управление или т.нар. drive by wire.


drob4o
Мнения: 86
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот drob4o » Вто 07 сеп 2010 19:32


Не си разбрал въпроса ми май. На кой марки/модели от Ваг-групата липсва механична връзка между кормилният прът(волана) и корм. рейка? Това което си го написал го знам и съм го написал по нагоре! :D


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот Koksan » Съб 18 сеп 2010 12:26


Абе ... летите от 25 години на самолети дето се управляват по Жица (Airbus A319/320/321), а ся сте се притеснили за кола! Напълно нормално развитие на отрасъла е това според мен!
А и в крайна сметка, наистина не е необходима твърдата връзка! То е по-евтино в днешно време да сложиш още един ел.мотор да дублираш системата, отколкото да проектираш кормилен прът с лагери, чупене и т.н.! А и без това от както има системи като ЕSP задължително има датчик отчиташ ъгъла на отклонение на волана! :)))


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот Vladko » Вто 28 сеп 2010 19:37


Към момента не съществува кола без механична връзка от волана до рейката. :idea:


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот dancing_niki » Сря 29 сеп 2010 9:10


Всички си пишат, но никой не дава конкретен пример за автомобил който няма директна връзка м/у волана и колелата (едит след мнението по-долу: сериен, а не прототип). Започвате да звучите несериозно. В новата S-класа знам че спирачката е електронна като газта, но там fail-safe-а е реализиран така че ако се загуби връзката с педала или отчете грешни показания да набие спирачките и автомобила да не може да се помръдне докато не се отстрани повредата. Относно самолетите... там имаме двойно и тройно резервиране на системите за управление и контрол, така че примера не е много точен. Ще стигнеме и до там, че воланите ни да са електронни, но не и днес :)

Последна промяна от dancing_niki на Сря 29 сеп 2010 23:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот bobocamaro » Сря 29 сеп 2010 9:22


dancing_niki написа:Всички си пишат, но никой не дава конкретен пример за автомобил който няма директна връзка м/у волана и колелата. Започвате да звучите несериозно.

http://www.gizmag.com/go/4195/ , един прототип е налице.Няма кормилна колона и конзола с педали.Дали ще влезне в серийно производство не знам. :drinking:
Цитат:The lower and upper parts of the steering wheel hoop have been removed.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Въпроси за електрическа хидравлика

Мнениеот Koksan » Пет 01 окт 2010 13:42


dancing_niki написа:Всички си пишат, но никой не дава конкретен пример за автомобил който няма директна връзка м/у волана и колелата (едит след мнението по-долу: сериен, а не прототип). Започвате да звучите несериозно. В новата S-класа знам че спирачката е електронна като газта, но там fail-safe-а е реализиран така че ако се загуби връзката с педала или отчете грешни показания да набие спирачките и автомобила да не може да се помръдне докато не се отстрани повредата. Относно самолетите... там имаме двойно и тройно резервиране на системите за управление и контрол, така че примера не е много точен. Ще стигнеме и до там, че воланите ни да са електронни, но не и днес :)


Защо да не е точен? Както споменах, доста по-лесно е да набиеш още един електормотор от братята китайци отколкото да проектираш кормилен прът! И да .. при самолетите е двойно, тройно, на места четворно резервиране, ама и самолетите летят, там няма никой,който да е останал "горе"! ;) Отделно имаш и много повече възможни пространствени положения и нежелани реакция ... но това е една мноооооооооого дълга тема! Та пак казвам, нормално развитие на обстоятелствата! :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта