ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот dandan » Нед 20 дек 2009 18:07


Не мислиш много колега.
1. Капака съм го вдигал и каквото има отдолу съм го вадил навън.
2. Има значение компресията щото при сгъстяване въздуха се нагрява и отдава част от енергията в блока и не може да върне същото при обратния ход, но не си мисли че е толкоз много. Освен това част от сгъстеното се процежда между сегменти, пак загуби и пак не много. Също когато се засмуква въздуха от смукателния клапан (хода надолу но такт всмукване) оказва съпротивление щото се използва енергия т.е. загубите тогава са около дроселната клапа(ето там мисля че са малко повече). До тука се сетих за тези трите които като ги събереш си дава влияние. Може да има и още, но само сгъстяването не може да ти спира колата. Или ако сметнеш колко ти харчи стартера например за да ти върти ДВГ-то със и без свещи ще се получи че имаш загуби по-малко от 1kW, може би около 400-500W. Затова и както писах преди при камионите например нещата са съвсем други, но не ми се обяснява за тях.
Лесно може да провериш твоето твърдение: Гасиш колата на някое нанадолнище в движение и натискаш педала на газта до края. Така ще имаш в пъти по-голяма компресия в цилиндрите от колкото когато е затворен дросела, но ефект освен промяна в звука няма да намериш(може би съвсем малък но не и няколко пъти колкото се е повишила компресията).
3, Москвича ми имаше ППХ но не работи когато си на газ по разбираеми причини. Опашка не съм правил след мен, както и другите коментари, не ме познаваш за да ги даваш. И дали изобщо си минавал прохода за който говоря?




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Нед 20 дек 2009 20:21


Прав си не се познаваме и наруших добрия тон , за което се извинявам. Шипка съм я минавал много често, особено в един 5 годишен период, и много нерви съм изхабил там...
При някое обслужване, завърти без свещи и сам ще се убедиш, стартера ще върти така все едно не е на мотора :wink:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот dandan » Нед 20 дек 2009 20:30


Въртял съм и знам че е по-лесно по изброените причини по-горе...


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот theultimate » Сря 23 дек 2009 7:12


Много се филмирате с тоя разход. Смислената част на ППХ е че спускаш с контролирана скорост, ползваш по-малко спирачки като отпада възможността да ги прегрееш. Дали на газ харчи колкото на празен ход или 0 не се отразява на цената на пътуването. В една друга тема разисквахме че бензиновия двигател харчи приблизително литър на час на празен ход. Т.е ако пътуваш от А до Б за 20лв и спускаш 15-20 минути и ППХ пести - пътуването ще струва 19.80лв :mrgreen:


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re:

Мнениеот hitman0013 » Нед 27 дек 2009 21:18


joker написа:Ами имаше една тема почти същата...направете си такава равносметка
1.Карата по магистрала със 140 км/ч-изключвате от скорост и колата по дискретен наклон надолу изкарва още примерно 10 км с разход около 50 гр бензин за тези 10 км(горивото за празния ход)
2.При същата ситуация-отпускате педала оставяте на принудителен празен ход -двигателят обаче се задейства като спирачка и вие бързо още на 2-я километър падате на 60 км/ч подавате естествено газ до 140 км със съответния висок разход и то в режим на ускорение! -краен резултат-тези 10 км вие ги минавате с повече гориво отколкото ако осводите от скорост.
Нооооо...Друга ,обаче е ситуацията при спускане по значителен наклон и с повече завои...тогава ППХ показва по-голяма икономичност.(да не говорим,че особено за предното предаване влизането на остър завой без да си на скорост засилва ефекта на недозавиването и буууум...много честа грешка на хората карали дълго време задно предаване и нямащи опит с предното)

напълно съм съгласен с това при сравнително правия наклон

ако някой скоро пътува от софия за пловдив да пробва да я пусне след тунела по-инерция ....все си мисля че 1литър на 100 за няколко минути е по-икономично от ППХ


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот Jetman » Вто 29 дек 2009 13:13


Това е много интересен въпрос наистина - винаги ли ППХ е по-добрия вариант от гледна точка на икономия или зависи от наклона и дължината му. Идеята с тунела на Тракия е интересна, жалко че нямам борд компютър, който има да сподели :)


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот mufin » Вто 29 дек 2009 20:22


Баси темата, 5години разсъждение бяло ли е бялото и колко точно е бяло
На продължителни спускания ППХ е най-практичното нещо - разход 0 и контолирана скорост без спирачка.
И да - разхода е 0 и по бордкомпютър


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот K22 » Вто 07 сеп 2010 8:21


Вчера карах кола с борд-компютър и аз се уверих че на ППХ е по- икономично, от спускане на нулева предавка.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот fox_vt » Вто 07 сеп 2010 21:45


K22 написа:Вчера карах кола с борд-компютър и аз се уверих че на ППХ е по- икономично, от спускане на нулева предавка.



и безопасно най вече :D


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот dandan » Чет 09 сеп 2010 3:29


Не виждам нищо опасно да спускаш наклон на нулева предавка, особено когато е прав път и лек наклон.
Относно икономичноста там нещата не са еднозначни и не може да се каже че на скорост е по-икономично или не. Това зависи от терена и шофьора.

Последна промяна от Varbona на Чет 09 сеп 2010 9:20, променено общо 1 път.
Причина: Прочети темата!


stuciz
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 12 сеп 2010 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот stuciz » Нед 12 сеп 2010 13:03


Съвсем плахо , ще се включа в разговора.Чувал съм ,че при инжекц. на скорост т.е. ППХ компютърът сам при липса на подаване на газ затваря.Докато при по-старите ( аз като шофеР на Jetta 91година) , кола която не е изжекц. ПХ е по икономичен.Това само съм го чувал не казвам ,че е така само ми е интересно правилно ли съм разбрал и дали е така найстина нека някой наистина компетентен да каже да или не ,а не всички да гадаем :)

:)


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот rosen79 » Нед 12 сеп 2010 14:56


Не винаги ППХ е най-икономичен.При лек наклон при отнемане на крака от педала на газта колата ще започне да спира,което ще доведе до натискане на педала за подържане на скороста.Но ако освободиш от скорост колата ще подържа тази скорост,че и може да засили.В такива случаи ПХ е по-удачния варянт.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот milmar » Нед 12 сеп 2010 18:59


Абе то при ППХ имаме икономия на гориво , ами търкането на бутала , сегменти , цилиндри , на обороти по-високи от ПХ :?: ... Да ама се пести от феродо :wink: ... А сега де , кое е по- на сметка ? mhihi

Аз лично карам според условията на пътя , може би 50 на 50 на скорост и на свободна , зимата твърдо само на скорост !


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот Pichaga » Нед 12 сеп 2010 21:37


нещо много странно...слизах ония дни Петрохан на 5-та и на 4-та, демек с ППХ, на компа показваше 0,0 разход, и изведнъж бам-разход 0,3-0,4, след 200-300 метра пак 0,0 и така няколко пъти. Не съм натискал газ или спирачка, колата беше с включен климатик...ситуацията е абсурдна, освен нещо да се е сбъгасял компа :roll:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Нед 12 сеп 2010 21:50


или просто си паднал под оборотите за ППХ



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта