интересува ме следния въпрос , някой някога интересувал ли се е какво налягане дава спирачната система на голф 3 когато е в изправност, излезла от завода , из интернет успях да намеря мнения че е някъде до 100 bara, обаче това не ми върши работа искам конкретна стойност...
в техническото ръководство което има за голф 3, единственото може би това на руски, нищо не пише по въпроса , а аз искам просто една цифричка ...
предполагам само че би трябвало да има техническа спецификация за модела на сервото , за различните модели то е различно, може би по каталожен номер или парт номер трябва да се знае тази стойност но никъде не я пишат ...аз поне нищо не намерих
та въпроса ми е някой интересувал ли се е колко е точно тази стойност и мерил ли го е защото аз мисля това да правя, трябва да знам каква е нормата за да преценя дали сичко е наред
спирачна система голф 3
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: спирачна система голф 3
Ама във въпроса има и възможност за "променлив фактор"-усилието което прилага десния крак!Иначе и аз съм чувал(не съм мерил) за налягане в хидравличния кръг от порядъка на 100-150 бара.По-скоро търси данни за максималното налягане,което понася системата,на някои спирачни маркучи има подобни надписи и като приемеш ,че има запас поне 50%...та там някъде.А каква е дилемата,която искаш да разрешиш с отговора?Защото не е трудно да се направи измерител:трябва един стар обезвъздушителен щуцер,съответно преработен с тръбичка и манометър,има и комплекти за целта.
А,може и математиката да помогне(напр.сметката кгс./см2),за целта да се знае диаметър на спирачната помпа(на буталото) и да се знае килограмите приложени на помпата,ще излезе резултат в "атмосфери"
А,може и математиката да помогне(напр.сметката кгс./см2),за целта да се знае диаметър на спирачната помпа(на буталото) и да се знае килограмите приложени на помпата,ще излезе резултат в "атмосфери"
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: спирачна система голф 3
То не е трудно да се измери, но каква е целта колега? В смисъл, идеята ти е добра, но ако другите компоненти по спирачната система не са изрядни какво значение има налягането?!
Пък и поправете ме ако греша, но няма ли да е малко трудно да се намери манометър с обхват до 100-150бара, повечето които се използват в автомобилите са до 16 или 20 бара най-много.
Пък и поправете ме ако греша, но няма ли да е малко трудно да се намери манометър с обхват до 100-150бара, повечето които се използват в автомобилите са до 16 или 20 бара най-много.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
така е търся максималното възможно налягане , т.е ако натиснеш педала максимално силно .... имам предвид че по моята логика и при положение че караме около 20 годишни коли няма как просто серво усилватела помпата цилиндрите буталата да работят така както когато са били нови ... това остаряване според мен се изразява в спад на налягане в системата от там по лоши спирачки .. не казвам че имам проблем със спирачките просто ме интересува колко са се износили и дали трябва да се замислям на този въпрос ... карал съм доста нови коли и знам как трябва да спира една нова спирачка, е моите не са така .... та това се опитвам да разбера ако имам загуба в налягането от 2.5 до 5% не е болка за умиране ама ако е 20 до 50% то тогава да се замислям за ново серво, помпа и т.н.
... същото важи и за сервото на волана много от хората във форума се оплакват от твърд волан някой даже са сменяли почти цялата система без резултат ...ама никой не се е сетил да провери налягането на помпата а то трябва да е 90 bara така поне го дават за нова помпа ... е това ми е идеята ... всички пазаруваме части на старо а според мен това е начина да разбереш колко старо нещо си си купил
... същото важи и за сервото на волана много от хората във форума се оплакват от твърд волан някой даже са сменяли почти цялата система без резултат ...ама никой не се е сетил да провери налягането на помпата а то трябва да е 90 bara така поне го дават за нова помпа ... е това ми е идеята ... всички пазаруваме части на старо а според мен това е начина да разбереш колко старо нещо си си купил
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
не не е проблем да се намери манометър аз вече си намерих още не съм го взел но съм решил ... маслен манометър , глицеринов клас на точност 1 измерва от 0 до 250 bara цената му е 75 лв , само незнам колко гаранция дават за нови части говоря фирмата е hidraflex
Re: спирачна система голф 3
Просто на VW са си "по-твърди" спирачките,което не значи ,че спират по-зле(ако всичко е изправно).Навремето смених помпата и сервото на Джетата с много по голямо(незнам от какъв модел),просто вървеше с помпата(втора ръка).Педала омекна ,като на японките.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: спирачна система голф 3
i3v3a3n написа:не не е проблем да се намери манометър аз вече си намерих още не съм го взел но съм решил ... маслен манометър , глицеринов клас на точност 1 измерва от 0 до 250 bara цената му е 75 лв , само незнам колко гаранция дават за нови части говоря фирмата е hidraflex

Както са казали хората: който търси - намира!
Пиши за резултата после, като цяло има логика в това което казваш.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
За манометър до 150 bar гаранцията е една година,в тази фирма.
Та по темата:това нещо ти трябва,ама много ако караш Citroen на хидравлично легло.Спирачни усилия на колела,кантар заден мост с това няма да хванеш и настроиш.Грешката идва от състоянието на другите чаркалаци.
За какво ти е манометъра?
Та по темата:това нещо ти трябва,ама много ако караш Citroen на хидравлично легло.Спирачни усилия на колела,кантар заден мост с това няма да хванеш и настроиш.Грешката идва от състоянието на другите чаркалаци.
За какво ти е манометъра?
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
за да мога да изключа серво усилвател и помпа ... с манометъра бих могъл да измеря отношението между преден и заден мост като налягане това също би ме ориентирало ... тук възниква и един друг въпрос защо аз нямам кантар тоя модел голф няма отзад кантар един майсор ми каза че така било по добре ... било по добре сметнато но нещо не ми се вярва ...
и понеже мисля тепърва да права заден мост та се чудя дали да слагам...
що се отнася до другите части бутала спирачни механизми това се прави или се сменява с нови ... повечето пари са в сервото и помпата ... това искам да изключа ... решил съм да меря налягането на всяка гума по отделно и след това със запушване ...запушвам трите тръби до гумите , казах вече ве нямам кантар разпределител или каквото и да било ... и меря на четвъртата въпроса е налягането да излезе що годе еднакво при меренето ... затова трябва да имам величина с която да сравня това което съм измерил инече никога няма да знам има ли повреда няма ли и каква е грешката
и понеже мисля тепърва да права заден мост та се чудя дали да слагам...
що се отнася до другите части бутала спирачни механизми това се прави или се сменява с нови ... повечето пари са в сервото и помпата ... това искам да изключа ... решил съм да меря налягането на всяка гума по отделно и след това със запушване ...запушвам трите тръби до гумите , казах вече ве нямам кантар разпределител или каквото и да било ... и меря на четвъртата въпроса е налягането да излезе що годе еднакво при меренето ... затова трябва да имам величина с която да сравня това което съм измерил инече никога няма да знам има ли повреда няма ли и каква е грешката
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
Мисля,че кантар ти трябва.Трудно се намира читав,но не е излишен в никакъв случай.Ценител си определено
,аз играх с полиране на бутала на предни/задни апарати,гумички,нова помпа,промивки и тъпотии-докато не докарах 5% разлика в усилие пр.колела и 10% задни.Нормата е 30%,тормозех един добър човечец с пункт за ГТП
докато ми харесат гадните спирачки.Успех,с интересно нещо си се захванал 



- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: спирачна система голф 3
Цялата тази идея е безмислена... много по-лесно е просто да се мери и подобрява спирачното усилие на колелата, а не налягания и глупости. Защото освен налягане има и друг параметър - дебит.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
много ми е чудно как ще подобриш спирачното усилие .. ако сичко ти е наред по системата но нямаш налягане ...????
дебит казваш добре има логика но не бих го направил ... трябва да се сменят всички тръбопроводи а това не е лесно пък и без смяна на спирачните апарати е безмислено, а и по пътя на логиката отива май и към смяна на цялата спирачна система ... за сравнение ще кажа японска кола над 20 годишна със и без накладки кове отсякъде педала е мек сичко е ток и жица а тръбопровода единия го смених просто толкова тънък са го направили че изгни и се проби еми беше по тънък от на голфа ... извода ми е че май не е дебита решавашата опция , а щом не е той остава да е налягането
дебит казваш добре има логика но не бих го направил ... трябва да се сменят всички тръбопроводи а това не е лесно пък и без смяна на спирачните апарати е безмислено, а и по пътя на логиката отива май и към смяна на цялата спирачна система ... за сравнение ще кажа японска кола над 20 годишна със и без накладки кове отсякъде педала е мек сичко е ток и жица а тръбопровода единия го смених просто толкова тънък са го направили че изгни и се проби еми беше по тънък от на голфа ... извода ми е че май не е дебита решавашата опция , а щом не е той остава да е налягането
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
не съм казал че това което мисля е най вярното всеки който даде съвет е добре дошъл ... но лошото е че никой май незнае какво е налягането или колко трябва да бъде поне за един модел...
мисля си и нещо друго ... напоследък се говори за много буталните спирачни апарати били много добри ...но мисля си ако дебита (респективно сечението на тръбопровода) и налягането са си старите , то би трябвало спирачното усилие да си е същото като от еднобутален механизъм или реално дадени много пари на вятъра , единствената разлика е по равномерно разпределеното усилие върху накладката по голямата площ на накладката, ако я има и вентилирания диск ... да ме поправи някой ако греша
мисля си и нещо друго ... напоследък се говори за много буталните спирачни апарати били много добри ...но мисля си ако дебита (респективно сечението на тръбопровода) и налягането са си старите , то би трябвало спирачното усилие да си е същото като от еднобутален механизъм или реално дадени много пари на вятъра , единствената разлика е по равномерно разпределеното усилие върху накладката по голямата площ на накладката, ако я има и вентилирания диск ... да ме поправи някой ако греша
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: спирачна система голф 3



-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: спирачна система голф 3
па ти нищо конкретно не каза , като даваш няква идея трябва да се обосновеш инече по добре не я давай
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kiiko и 73 госта