
Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
- Ivaile
- Мнения: 561
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Хвали старо, ама карай ново! 

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dlug написа:Тая тема по мое мнение май си е за ключ... никой, абсолютно никой, който е имал В3 и го е сменил с В5 не казва че старият е по-добър.
Съгласен съм за ключа, но ако трябва да си признаем няма човек да си признае, че се е набутал с автомобил. таззи е поредната с която всеки си хвали своето. Истината е някъде там.
На мен Б3 ми пасва на финансовите и желани възможности. За това го карам.
Малко размисли доста са темите от сорта "Б3 или ...", за това почвам да си мисля, че това е еталон за здрав и качествен автомобил.
Към автора, преди и аз имах същата дилема, както май писах. Някъде из форумите ме посъветваха, че ако имам Б3 с АГУ и е бесмислено да хвърлям още бизо 2-3 хиляди за Б5 с АГУ. С времето осъзнах, че е така.
2-3 хиляди може да се купят доста други работи, кой от кавото има нужда и интереси - дрехи, домакински уреди, с малка част може да се направи ваканциика, лаптоп или какво ли още не.
След време ще поевтинеят още автомобилите, тогава може да си вземеш и ако не ти хареса да я разкараш. По-малко ще се увътриш с парите.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dj_tuhla написа:Честно казано, освен просторното купе други предимства няма. Не е и евтина поддръжката ...
Това сам ли го измисли ? Защото определено не е вярно !
Колко искаш да е евтина ? Без пари ?
Я тегли чертата и си кажо колко ти е годишния разход за 5-цата и колко ти е бил за 3-та ако изобщо си карал такава, и ... най-важното И ... свършила ли ти е 3-ката в толкова пъти по малко работа ?
Естествено че към 2010, 20 годишен автомобол не е нов, какво очакваш ?
Айде теглете ключа на тая пуста тема че май тука има шофори с 5-ци които са се родили след спирането на производството на Б3 ...
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Е браво....ама нищо не казахте за последните 2 реда от поста ми
или и това е измислица ?
Просто кой каквото ще да сии говори за момента във България по добрия вариянт е Б3....Като си оправиме пътищата,търгашите започнат да слагат нормални цени на авточастите...тогава Б5 и като цяло по новите поколения автомобили ще са за предпочитане.........За съжаление обаче ми се струва че когато дойде това време и Б3 и Б5 ще са ретро автомобили
А внуците ни ще спорят за Б23 и Б25

kristianatanasov написа:дали да не заделя 1000-1500лв.и да си стегна колата...защото с 1500лв. Б3-та ще стане като нова за доста години напред,а при Б5-цата това са ти -носачите и маслото
Просто кой каквото ще да сии говори за момента във България по добрия вариянт е Б3....Като си оправиме пътищата,търгашите започнат да слагат нормални цени на авточастите...тогава Б5 и като цяло по новите поколения автомобили ще са за предпочитане.........За съжаление обаче ми се струва че когато дойде това време и Б3 и Б5 ще са ретро автомобили

А внуците ни ще спорят за Б23 и Б25

- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
kristianatanasov написа:Просто кой каквото ще да сии говори за момента във България по добрия вариянт е Б3....
Грешка! Няма правило за цяла България. Има си частно правило, като то е функция от дохода, разделен на индивидуалния коефициент и желание за гъзария на всеки един от нас. Резултатът дава по каква кола се заглеждаме като си търсим такава и в крайна сметка каква си купуваме.
Разбира се, при някои коефициента на гъзария клони към безкрайност, а доходът към нула. Тогава поддръжката си е кръгла нула, защото кръглата нула, дали делена или умножавана, отново си е нула.
За финал: B5 е различно поколение автомобил от B3 и е налудничаво да ги сравняваме като комфорт, гъзария, возия и всички думи завършващи на "ия", пък било и то - чекия. Ако човек може да си го позволи и има желание, ще плаща по-скъпите сметки за B5. Така просто е устроен светът! Ако ли не, ще си търкаля 20 годишната B3 и ТЯ ЩЕ МУ ВЪРШИ ИДЕАЛНА РАБОТА, за каквато е предназначен всеки автомобил - да ни придвижва от точка А до точка Б!
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Сменил съм Б4 с Б6, не е точно Б3 и Б5, но разликите между колите са огромни. Определено в Б6 мястото на втория ред е по-малко, но другото усещане е все едно от Голф2 се качваш на БМВ 7-ма серия. Предполагам и при Б3 и Б5, че усещането ще е подобно. От финансова гледна точка е ясно че Б5 определено е с доста по-скъпа поддръжка. Всеки трябва да си прецени възможностите, за да няма неприяти изненади
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
passenger написа:dj_tuhla написа:Честно казано, освен просторното купе други предимства няма. Не е и евтина поддръжката ...
Това сам ли го измисли ? Защото определено не е вярно !
Не си позволявай да ми вадиш изказването от контекста ако обичаш. Казах че не е евтина поддръжката, защото е честа ако искаме всичко да е наред и да *няма* забележки, което за толкова дърта чанта вече значи през седмица в бокса за глупости, както и че твърдящите обратното имат прекалено занижени критерии и карат докато не спре и го твърдя това, да. Както и съм имал 3 години (до Януари тази) Б3 '92 ABS, която като продадох бях налял по ремонти повече от колкото струваше колата като я вземах (3500лв 2007-а лятото), и пак имах списък с поне 5 неща за смяна, между които предни амортисьори, съединител, пак изпуснал фреон (след всичко възможно сменено по системата) и да не продължавам, а новия собственик съм сигурен че не е барнал нищо (освен масло) и си кара и за него вярно е много здрава колата... сега разбираш ли какво искам да кажа? Това и за този колега дето с 1500 щял да я направи нова .. ще направи нанайсе


- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dj_tuhla написа:..... Освен това в тая кочина си возя семейството и прежалвам едни кинти отгоре дори за капка по-висока сигурност и стабилносст, даже в един момент като имам възможност ще си взема и още по-нова кола, макар и да не карам кой-знае колко км годишно. Разбираме ли се сега ? Има я и тази гледна точка - айде със здраве.
А, ето това го бях забравил и аз да спомена, браво на колегата

Това беше и една от основните приочини да си избера пасата пред някои други, по-евтини автомобили на които се бях спрял като избор. Макар че е с по-слаб мотор предпочетох да взема голяма, стабилна, сигурна кола, с 8 еърбега и с работещ АБС...Все пак имам намерение да си возя детето с нея. За това бих прежалил едно окачване (щото на всички то им е в устата)
С риск пак да се повторя ще кажа-всичко е въпрос на възможности, но спор дали новият е по-хубав от старият мисля че не съществув
- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dj_tuhla написа:passenger написа:dj_tuhla написа:Освен това в тая кочина си возя семейството и прежалвам едни кинти отгоре дори за капка по-висока сигурност и стабилносст
Хм, като се замисля B5.5 с ESP+ABS от какви ситуации ме е изкарвало, в които B3 трудно би ме вкарало, но и още по-трудно изкарало от тях невредим

Не се гордея с това, но по пътя Пирдоп-София в един участък има много завои. И там настигам линейка с включена светлина, но караща бавничко. Беше тъмно. Реших да я мина, никъде не пише, че нямам право да я задмина в закона ( поне не знам да го пише )
Минавам я аз, при което набрах доста висока скорост - около 100 км/час и гледам завой, ляв . . . тръгвам да завивам, но завоят не свършва

Ако колата нямаше ESP, щеше да се вреже в мантинелата, а оттам сигурно и в дерето.
В колата отзад имаше двама човека, които карат редовно - те разбраха какво се случи и застинаха - нямаха сили да продумат. До мен имаше един тийнейджър, който мислеше, че му правя шоу и излезна доста ухилен и радостен от завоя

Сигурността няма цена! Разбира се, "безсмъртна" кола няма!
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5

Последна промяна от T & J на Пон 06 юни 2011 20:39, променено общо 1 път.
- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Разни хора, разни идеали!
Ако искам да карам евтина за поддръжка кола - ще си взема отново B3 или B4 - който е почти същият като B3.
Карал съм B3 повече от 5 години и си е супер за парите, които даваш за него, сравнен с повечето си конкуренти от другите производители!
Ако искам да карам евтина за поддръжка кола - ще си взема отново B3 или B4 - който е почти същият като B3.
Карал съм B3 повече от 5 години и си е супер за парите, които даваш за него, сравнен с повечето си конкуренти от другите производители!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dlug написа:За това бих прежалил едно окачване (щото на всички то им е в устата)
Колега, именно това многоточково окачване вдига стабилността на пътя в пъти, понеже гумата (колелото) остава вертикална и в завой, а не се накланя (допълнително като ефект и по-малко се хаби), така че би трябвало да се радваш че караш такъв автомобил (аз също междувпрочем). А това че го говорят като недостатък е защото всеки гледа парите първо, но това окачване не е минус, дори напротив - едно от предимствата е - съчетава стабилност с висок комфорт

- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Минал съм за 2 години около 35 хиляди км по наистина ужасните пътища в България.
До сега нищо не съм сменил, а и не мисля, че скоро нещо ще е за смяна. . .
Какво му е ужасното? Някой хора с B3 съм сигурен, че ремонтират предница по-начесто.
До сега нищо не съм сменил, а и не мисля, че скоро нещо ще е за смяна. . .
Какво му е ужасното? Някой хора с B3 съм сигурен, че ремонтират предница по-начесто.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dj_tuhla написа:dlug написа:За това бих прежалил едно окачване (щото на всички то им е в устата)
Колега, именно това многоточково окачване вдига стабилността на пътя в пъти, понеже гумата (колелото) остава вертикална и в завой, а не се накланя (допълнително като ефект и по-малко се хаби), така че би трябвало да се радваш че караш такъв автомобил (аз също междувпрочем). А това че го говорят като недостатък е защото всеки гледа парите първо, но това окачване не е минус, дори напротив - едно от предимствата е - съчетава стабилност с висок комфорт
Имах предвид цената, не друго

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dj_tuhla написа:dlug написа:За това бих прежалил едно окачване (щото на всички то им е в устата)
Колега, именно това многоточково окачване вдига стабилността на пътя в пъти, понеже гумата (колелото) остава вертикална и в завой, а не се накланя (допълнително като ефект и по-малко се хаби), така че би трябвало да се радваш че караш такъв автомобил (аз също междувпрочем). А това че го говорят като недостатък е защото всеки гледа парите първо, но това окачване не е минус, дори напротив - едно от предимствата е - съчетава стабилност с висок комфорт
Колега, прав си че многоточковото окачване е в пъти по-стабилно, но причината за това е точно факта, че геометрията му е променлива, т.е. гумата НЕ ходи нагоре-надолу в права линия. И съответно като си в завой с висока скорост, гумите успяват да задържат най-голямо контактно петно с пътя (особено гумите от външната страна на завоя - поемайки голяма част от тежестта, успяват да са успоредни на асфалта), и оттам - по-добра стабилност. Ако гумата (респ. и джантата) се движат само нагоре и надолу, без промяна на ъгъла, тогава гумата контактува с асфалта с много по-малка част.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта