Колеги, това е засега най-голямата ми и единствена тревога с моя автомобил.
Вече втори път антифризът изкипява, ама жестоко- като вулкан, при това лампичката за прегрят двигател мига чеврено като бясна. Ихвърлянето става някъде под казанчето, и аз не знам точнно откъде, може би от маркучите. Страх ме че че мога да си съсипя перфектния двигател така.
И двата пъти това става на градско, и двата пъти денят е горещ, а движението - много претоварено, ( втория път беше днес към 18.30), и двата пъти след експлозията трябва да доливам повече от два литра дестилирана вода в казанчето, за да се нормализират нещата и да стигне предписаното ниво. Разбира се, навярно ще отида на сервиз. Досега не съм отишъл, защото интервалът между двете изкипявания беше месец - месец и половина безпроблемно каране, което може би притъпи малко тревогата ми. Но преди сервиза, ми се иска да чуя и мнение на колеги от форума.
След като първия път изкипя антифриза, сменях тройник, защото се беше повредило уплътнението и оттам постоянно изпускаше охладителна течност. Та, от този тройник към казанчето води една тънка тръбичка, като дупчицата на щуцера за нея е прекалено малка. Някой ми каза, че това била причината.
Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
Harrry написа:.... трябва да доливам повече от два литра дестилирана вода в казанчето....
....ми се иска да чуя и мнение на колеги от форума....

Как дестилирана , не слагаш ли антифриз ?
А мнение , какво мнение ти трябва ? Колата определено не е на ред , трябва да се прегледа от техник : помпа , термостат , гарнитура , запушен радиатор , неработещ вентилатор ....... куп неща , от които май ти лично никое не си проверил

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
ми добре са ти казали, разкарай тази тръбичка , другото което може да е - капачката да не задържа налягане(има една гумено уплътнение виж дали и то си е на мястото) Не се хвърляй на гарнитури, така както описваш няма да проблема в мотора
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
Ако не си добре запознат с това,което ще ти напиша,можеш да докараш колата до сервиза и да видя за какво става дума.Тук пише кой съм,за какво се боря,къде е сервиза и т.н. -> Цък
Сега разяснение за охладителната ти система :
-когато колата работи на едно място и не се движи няма въздушен поток,който да охлажда радиатора и колата би трябвало да прегрее.За да не се случи това са предвидени две неща :
1. има термостат,който следи температурата в двигателя и чисто механично пуска повече дебит на гореща вода през радиатора,когато колата загрее повече.
2. има електрически перки,които създават изкъствен дебит на въздух през питата на радиатора и ти охлаждат радиатора при работа на място.Тези перки се пускат от датчик за температура,който се намира на самия радиатор и следи температурата на охл. течност.Тези перки имат две степени - първа степен е нормалната,на която трябва да си работи колата,когато загрее.На 95 градуса се пуска и работи до 89 или 91 (зависи от датчика).Втора степен се приема малко повече като авариина т.е. ако нещо се случи с 1-ва или ако колата работи в много екстремни условия на жега и ниска скорост - тя се включва на 102 градуса и охлажда до 96 или 97 .Разликата между двете степени е в оборотите на перката и съответно дебита въздух.
При теб според описания проблем или термостата не си върши добре работата или перката не тръгва поради някаква причина.Може да пробваш да запалиш колата на място и да се опиташ да я прегрееш - да стигне примерно 100 градуса и да гледаш :
-дали тръгва перката на някоя степен
-дали и горния и долния маркуч на антифриза са врели
Ако перката не тръгва и долния маркуч е хладък или студен - термостата ти е за боклука
Ако перката не тръгва а двата маркуча са врели - датчика за перката не раоти или перката не работи.
В капачката на разширителния съд имаш клапан,който следи за високо налягане в системата и е предвидено над определено налягане да освободи част от охл. течност,за да не се взриви някой маркуч....това е нещото,което виждаш.
За да не пръска навсякъде,разширителния съд си има канал отстрани,през който си излиза отделената течност (затова ти се вижда,че тече отдолу).
Няма да те занимавам с неща като водна помпа и т.н. понеже при описания от теб проблем,помпата си бачка на 6,иначе щеше да прегряваш винаги.
Ако има нещо неясно и искаш сам да се бориш - питай

Сега разяснение за охладителната ти система :
-когато колата работи на едно място и не се движи няма въздушен поток,който да охлажда радиатора и колата би трябвало да прегрее.За да не се случи това са предвидени две неща :
1. има термостат,който следи температурата в двигателя и чисто механично пуска повече дебит на гореща вода през радиатора,когато колата загрее повече.
2. има електрически перки,които създават изкъствен дебит на въздух през питата на радиатора и ти охлаждат радиатора при работа на място.Тези перки се пускат от датчик за температура,който се намира на самия радиатор и следи температурата на охл. течност.Тези перки имат две степени - първа степен е нормалната,на която трябва да си работи колата,когато загрее.На 95 градуса се пуска и работи до 89 или 91 (зависи от датчика).Втора степен се приема малко повече като авариина т.е. ако нещо се случи с 1-ва или ако колата работи в много екстремни условия на жега и ниска скорост - тя се включва на 102 градуса и охлажда до 96 или 97 .Разликата между двете степени е в оборотите на перката и съответно дебита въздух.
При теб според описания проблем или термостата не си върши добре работата или перката не тръгва поради някаква причина.Може да пробваш да запалиш колата на място и да се опиташ да я прегрееш - да стигне примерно 100 градуса и да гледаш :
-дали тръгва перката на някоя степен
-дали и горния и долния маркуч на антифриза са врели
Ако перката не тръгва и долния маркуч е хладък или студен - термостата ти е за боклука
Ако перката не тръгва а двата маркуча са врели - датчика за перката не раоти или перката не работи.
В капачката на разширителния съд имаш клапан,който следи за високо налягане в системата и е предвидено над определено налягане да освободи част от охл. течност,за да не се взриви някой маркуч....това е нещото,което виждаш.
За да не пръска навсякъде,разширителния съд си има канал отстрани,през който си излиза отделената течност (затова ти се вижда,че тече отдолу).
Няма да те занимавам с неща като водна помпа и т.н. понеже при описания от теб проблем,помпата си бачка на 6,иначе щеше да прегряваш винаги.
Ако има нещо неясно и искаш сам да се бориш - питай


Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
milmar написа:Harrry написа:.... трябва да доливам повече от два литра дестилирана вода в казанчето....
....ми се иска да чуя и мнение на колеги от форума....
![]()
Как дестилирана , не слагаш ли антифриз ?
А мнение , какво мнение ти трябва ? Колата определено не е на ред , трябва да се прегледа от техник : помпа , термостат , гарнитура , запушен радиатор , неработещ вентилатор ....... куп неща , от които май ти лично никое не си проверил?
Първия път сложих вода и антифриз концентрат 50/50, но той не е евтин, затова втория път сипах само вода, ако така изхвърля розово-виолетовата течност, къде ще му излезе края.
От тия неща, които си изброил, мога да гарантирам за перката, че си работи. Радиаторът също не ще да е запушен- лично промивах системата, и нямаше никакви запушвания. Другите не съм проверявал.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
Ако по някаква причина клапана не държи, антифриза изкипява точно преди да се включи перката
До колко градуса отива температурата?

До колко градуса отива температурата?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
Това за клапана добре,ама цял месец си кара без да кипи...в даден момент прегрява и тогава изкипява...явно клапана си бачка и двигателя наистина си сварява боба.
Тя перката добре си работи ама..и на двете си степени ли? Първа трябва да тръгне,да духа,духа,духа и като не успее да стабилизира температурата да запали 2-ра степен.
Ако това не го прави така - имаш проблем с датчика за перката или със самата перка.
Иначе виж маркучите,както ти казах,за да си сигурен дали нещата там са ОК.
Ако пък пали 2-ра степен и пак не може да смогне да охлади става по-сложно и започваме да си говорим за водна помпа,запушвания по питата на радиатора и все такива "готини" работи.

А да запитам аз - тази кола има ли климатик?
Тя перката добре си работи ама..и на двете си степени ли? Първа трябва да тръгне,да духа,духа,духа и като не успее да стабилизира температурата да запали 2-ра степен.
Ако това не го прави така - имаш проблем с датчика за перката или със самата перка.
Иначе виж маркучите,както ти казах,за да си сигурен дали нещата там са ОК.
Ако пък пали 2-ра степен и пак не може да смогне да охлади става по-сложно и започваме да си говорим за водна помпа,запушвания по питата на радиатора и все такива "готини" работи.

А да запитам аз - тази кола има ли климатик?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
zfa159 написа:Това за клапана добре,ама цял месец си кара без да кипи...
не питай откъде знам. Карам натискам здраво... нищо. А загрее доста и хвърля антифриза секунди преди да тръгне първа степен. Една година откарах така на времето, докато ми писна и отидох да сменям гарнитура на главата. Добре че човека беше мнооооооооооооого в час, отви ми капачката и само намести гумичката

Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
Благодаря за съветите, ще опитам сам са сторя нещо, ако не, - при майстори... съзнавам, че квалификацията ми не е точно в тази област...
Има климатик колата, и първото изкипяване стана тъкмо след като го бях заредил... със стария фреон, при включен на силно климатик. Затова първоначално мислех, че нещата са свързани, и престанах да включвам климатика. Викам си, ще го включа, като си оправя охладителната система, дотогава ще търпя. Ето че днес обаче, без да е включван климатикът, изкипя отново. Което ме накара да мисля, че климатикът не е замесен, ама знам ли.

zfa159 написа:А да запитам аз - тази кола има ли климатик?
Има климатик колата, и първото изкипяване стана тъкмо след като го бях заредил... със стария фреон, при включен на силно климатик. Затова първоначално мислех, че нещата са свързани, и престанах да включвам климатика. Викам си, ще го включа, като си оправя охладителната система, дотогава ще търпя. Ето че днес обаче, без да е включван климатикът, изкипя отново. Което ме накара да мисля, че климатикът не е замесен, ама знам ли.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
Не ползвай вода !
Тя има по-ниска температура на кипене от антифриза
.
И обратно , в нашия случай (авто охлаждаща система) при една и съща температура , да речем малко над 100 градуса водата повишава повече налягането и е нормално да "избие" клапана по-рано от колкото с антифриз
.
Тя има по-ниска температура на кипене от антифриза

И обратно , в нашия случай (авто охлаждаща система) при една и съща температура , да речем малко над 100 градуса водата повишава повече налягането и е нормално да "избие" клапана по-рано от колкото с антифриз

Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
Във всички случаи не е само вода. Просто от фифти-фифти антифризът става по-разреден. Което го прави с малко по-висока температура на замръзване. Това докато си оправя бакиите. После ще натамъня пак съотношението. За зимата.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
не ме разбраHarrry написа:... За зимата.

-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
на капачката на разш. съд видя ли пръстена дали е добре.
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
milmar написа:не ме разбраHarrry написа:... За зимата.,прочети пак , става въпрос за лятото !
Май ти не разбра. Като съм сипал концентрат, как няма да ползвам вода- нали концентратът се разрежда, при това в различни съотношения.
Re: Антифризът изкипява - ФВ Пасат Б3
добре при мен водата в казанчето кипи горниа маркуч на радиатора топал долниа студен показва 70 градуса на таблото и от танкиа маркуч на раширителния сад не тече нищо предполагам водна помпа ама само предполагам



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 84 госта