Температурата на изгаряне е свързана, естествено, с калоричността на изгаряното гориво, но зависимостта не е еднозначна. Има и други фактори, които влияят и то доста съществено, в частност количеството вода, което се отделя, при изгаряне на определено количество от въглеводородното гориво. Това разбира се не означава, че при изгарянето на чист водород изобщо не се отделя топлинна енергия

Пропанът има почти двойно по-висока калоричност от ацетилена, но при изгарянето си не може да развие температурите, които се получават в ацетиленовите горелки.
Дизелът е смес на по-тежки въглеводородни фракции от бензина, т.е. количеството на водородните атоми в него, по отношение на въглеродните е по-малко. А водород означава раждащ вода.
Начинът на формиране на горивната смес пък съвсем не влияе на температурата, която се получава при горенето. Повтарям НАЧИНА, а не параметрите на тази горивна смес.
Формирането на горивната смес в съвременните двигатели е едно и също, без значение с дизел ли работят те или с бензин - директно впръскване през дюза. Но дизелите продължават да са с по-голям КПД. (Нещо повече, има двигатели с вътрешно горене, и то от преди повече от 30 г., които са всеядни и работят (с различен успех, но все пак достатъчно успешно) с всякакви горива от бензин през керосин до дизел, а предполагам че и с ЛКК ще работят. За справка - буталният двигател на танк Т72.)
Формулата на Карно е фундаментална зависимост между температурите по време на процесите в двигателя и неговият КПД и при съизмерими температури на изпусканите газове НЯМА КАК двигателят с по-високия КПД, т.е. дизеловия, да има по-ниска температура на изгаряне на горивото, по време на работния цикъл.
Не мислех, че под "по-стари" имаш предвид праотеца на дизеловите мотори - първородната рожба на Рудолф Дизел.

