Проблем климатик/обороти!?!?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mileff
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем климатик/обороти!?!?

Мнениеот mileff » Чет 15 юни 2006 13:26


Здравейте, момчета,
Имам едно въпросче свързано с моето МПС :wink: . Автомобила логично е VW и по-точно Голф 3 - 1.4 двигател. Въпроса ми е следния :
Понже колата фабрично е не е била уборудвана с климатик, такъв е слаган допълнително (предполагам още в Италия)... Това добре.... НО едно нещо ме мъчи от цялата тази работа. При работа на двигателя без включен климатик, оборотите се държат съвсем нормално. В момента в който се включи климатика, веднага падат. Понякога дори успява да угасне. Надявам се някой от вас да ми подскаже дали има решение на този проблем (освен решението да не пускам климатика :) ) и какво е то;)
Благодаря Ви предварително!




Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Чет 15 юни 2006 13:44


Добре дошъл като начало :wink:
Съвсем нормално е на този малкия двигател и ако са сложили по голям компресор нищо чудно да гасне
Решението е да си вдигнеш малко оборотите (примерно от дросела) или ще пускаш климатика само извънградско, когато по-малко се отпуска педала на газта
п.п. То на този двигател, дори без климатик, му е трудно да мъкне това купе, а какво остава с него :wink:


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Чет 15 юни 2006 13:55


Когато вкиючиш климатика оборотите на двигателя падат малко но не чак да угасне. Компютъра на инжекцията има вход на който като се включи климатика се подават 12В за вдигане на оборотите с 50 об/мин. И понеже ти е слаган допълнително не са направили тази вразка. Аз бях така, но при мен оборотите падаха с около 50 а и съм с ABS мотор. Там мисля, че беше на 33 и 35 краче, но не съм много сигурен, а пък за твоя мотор не знам. След като направих тази връска сега не се усеща включването. Търсене и четене му е майката.
Ето нещо за начало: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.5


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 15 юни 2006 14:36


33 и 35 пише че са за климатик.Не е написано нищо повече обаче (сега проверих в АутоДата)


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пет 16 юни 2006 7:26


Моя климатик също е слаган допълнително в Италия. Има отделна гаранционна карта за него с дата 1 ден преди покупката на автомобила през 1995 г. Скоро ми сменяха кондензаторния филтър - или както там се казва онзи кръгъл, черен цилиндър през който минава фреона. Стария филтър имаше дата на производство 2002 г. Напълниха с фреон и вътре стана страшен студ за нула време. Момчето каза, че жабарите са монтирали по-мощен компресор от необходимото и позавъртя терморегулатор някакъв /зад пластмасите под жабката/. Сега охлажда супер, но включва и изключва по-често от преди - така трябвало да бъде. Колата не гасне, но почва живо да ме интересува къде са тези 33-то и 35-то крачета и на кое краче какво се подава и откъде се подава при включване на климатика - независимо аз ли го пускам или при включен климатик терморегулатора го пуска след пауза.

Последна промяна от kokovanev на Пет 16 юни 2006 7:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Пет 16 юни 2006 7:53


По спомени на 33 се подава +12В когато се включи компресора, а на 35 +12в когато се включи вентилатора(става дума за този на радиатора). Не съм абсолютно сигурен, който се интересува да направи справка по схемите.


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Пет 16 юни 2006 7:57


Забравих да напиша, че 33 и 35 от ECU-то са изветени на букса зад таблото с предпазителите, която е зелена на цвят.


Потребителски аватар
mileff
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mileff » Пет 16 юни 2006 8:33


nikolay написа:Забравих да напиша, че 33 и 35 от ECU-то са изветени на букса зад таблото с предпазителите, която е зелена на цвят.


Много благодаря за информацията :D Сега остава единствено да намеря човек който да разбира повече от мен за да го направи, че ако взема аз да ремонтирам, значи съвсем ще мога да го отпиша тоя климатик :gruebel


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пет 16 юни 2006 8:45


И без пуснат климатик перката на радиатора при мене се включва сравнително лесно, дори и при не толкова топло време. Температурата стига бързо 90 градуса /стрелката е в центъра/ и при движение никога не пада и не преминава отвъд - в града перката сравнително често се включва, работи 15-20 сек. и спира.

По въпроса - при мене е направено така, че щом компресора на климатика заработи - тръгва и перката на радиатора. Когато купих колата не беше така. При първото посещение на сервиз в България за профилактика и допълване с фреон ми казаха, че задължително трябва да работи и перката на радиатора щом тръгне компресора. В блока с релетата на климатика ми показаха едно реле, на което имаше щампована схема и беше показан диод /вътре в релето/ между две крачета. Казаха, че е заминал и го дублираха външно с друг диод с две кабелчета на същите крачета. Сигурен съм, че посоката на монтаж на новия външен диод е вярна - същата като на показания на схемата. Оттогава перката тръгва на първа степен винаги щом компресора заработи. Отделно си има допълнителен термодатчик, който спира компресора и оставя перката включена, ако колата почне да загрява много. Съответно - собственото управление на перката си е преминало на по-високата скорост.

Та въпросите ми са:
1. Не разбирам много и не знам къде точно в коша се намират тези крачета 33 и 35? Оппа - сега видях какво е писал Ники и все пак /наистина не му разбирам много/ къде точно е тази зелена букса?
2. От клема +12 волта на компресора трябва да се пусне кабелче до кое краче /или и до двете?/, за да се вдигнат оборотите с 50 при задействане на компресора /независимо ръчно или от терморегулатора/?

П.П. Малеее, написах цял роман...


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пет 16 юни 2006 9:41


Току що загрях телефона на майсторчето и той разказа следното:
1. Знаел много добре за крачета 33 и 35. Жабарите не можело да са пропуснали крачета 33 и 35?!? Май не му се занимава с мене...
2. 1,4 АБД /на колегата/ и 1,6 АБУ /моя/ са си слабовати и 5 до 7 к.с. загуба на мощност при включване на компресора си се усещат, особено ако включи точно когато потегляш по нанагорнище - тогава може да угасне лесно.
3. ДВГ си получава своите 50 об./мин. с минимално закъснение, което е все пак достатъчно, че да угасне, ако компресора включи точно при потегляне с натоварена кола или на стръмно.
4. Ако колата гасне и на място /празен ход/ при включване на компресора /при мене - слава Богу - не е така/, а при крачета 33 и 35 всичко е О.К., тогава има проблем и най-често причината била - ха познайте - някякъв друг... диод, не този, който е дублиран /от него/ при мен.

Съвета му е - по-мощен автомобил или по-внимателно потегляне с повече газ и пъргави крака на педалите. Добре де, нали пък за компресора не е добре, когато включва при високи обороти на ДВГ? Незнам... Ако Ники обясни по-подробно аз все пак ще се опитам да проверя тези крачета 33 и 35.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 16 юни 2006 9:52


глупости..
Мислиш ли че така са обяснявали на собственика на колата, когато е била нова..
слабоват бил двигатела... дрън дрън та пляс...


Потребителски аватар
mileff
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mileff » Пет 16 юни 2006 10:08


При мен случаите в които ми е угасвала е да речем карам си със вкл. климатик, изключвам от скорост и оборотите рязко падат дотолкова, че да угасне колата (това се случва най-вече когато климата е на 3-та степен пусната). Когато да речем колата работи на място, пускам климатика... оборотите падат в първия момент, след това уж се нормализират но все пак са ниски. Не ме кефи :|


Потребителски аватар
kotse_botse
Спортист - антипияница
Мнения: 2123
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kotse_botse » Пет 16 юни 2006 10:33


mileff написа:При мен случаите в които ми е угасвала е да речем карам си със вкл. климатик, изключвам от скорост и оборотите рязко падат дотолкова, че да угасне колата (това се случва най-вече когато климата е на 3-та степен пусната). Когато да речем колата работи на място, пускам климатика... оборотите падат в първия момент, след това уж се нормализират но все пак са ниски. Не ме кефи :|


Как го търпиш на 3-та степен тоя климатик, при мен на 2-ра след няколко минути ставам като дядо Мраз...

Нещо не ти е наред климата. Аз съм с 1.6, 75 коня (не много по- голям от твоя), също ми е слаган допълнително климатика и нямам грижи с оборотите, да не говорим за гаснене.


Потребителски аватар
mileff
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mileff » Пет 16 юни 2006 10:56


Определено не работи както трябва, но аз така или иначе трябва да хода да го допълват с фреон, така че ще видим и тези обороти, че иначе... :uuoooh:


Потребителски аватар
pich
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 05 яну 2006 15:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот pich » Вто 20 юни 2006 13:41


И аз го имам този проблем. Голф 3 1,6 ABU с климатик. Включа ли климатика, завърта перката на радиатора и в повечето случаи гасне. Струва ми се, че проблема е в генератора - тока му идва в повече или не е в ред. Оборотите без климатик ги държи стабилни около 850, но с климатик в момента на включвенето падат до 400 - 500 ( за 2 - 3 секунди ) и след това ако не изгасне ги вдига до нормалните. Това го прави и на газ и на бензин. Знаещите да кажат има ли решение на проблема, че в тия жеги не се кара без климатик.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта