Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот mania » Чет 09 сеп 2010 7:49


Колеги, никога не съм разбирал каква точно е разликата между дву и трилентовите говорители. Както и тези двунамоткови, за които сравнително скоро чух.
Извинявам се за лаишкия въпрос, някой ще ми обясни ли :D




Потребителски аватар
Rqhovo
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1Y 1991
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот Rqhovo » Чет 09 сеп 2010 7:58


Значи двулентови говорители са тези, които имат ниски и високи,а трилентовите имат ниски,средни и високи.А двунамотковия говорител има две намотки,които са изкарани от двете страни,и могат да се захранват от два отделни канала на сд например.Това се прави с цел по-силен и добър звук. :beer


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот mania » Чет 09 сеп 2010 8:47


Мерси :да:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот radi_nrj » Чет 09 сеп 2010 9:07


Rqhovo написа:и могат да се захранват от два отделни канала на сд например.Това се прави с цел по-силен и добър звук. :beer


Това не е вярно. Двунамоткови говорители има само басови като целта е дасе играе с общия импеданс на говорителя. Ако са 2 намотки по 4 ома имате възможност за свързване паралелно или последователно на 2-те намотки като общия импеданс ще е съответно 2 или 8 ома. На 2 ома ще свори по-силно а на 8 с по-малко кривоч защото тока през намотката ще е по-малък.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот radi_nrj » Чет 09 сеп 2010 9:09


Rqhovo написа:и могат да се захранват от два отделни канала на сд например.Това се прави с цел по-силен и добър звук. :beer


Това не е вярно. Двунамоткови говорители има само басови като целта е дасе играе с общия импеданс на говорителя. Ако са 2 намотки по 4 ома имате възможност за свързване паралелно или последователно на 2-те намотки като общия импеданс ще е съответно 2 или 8 ома. На 2 ома ще свори по-силно а на 8 с по-малко кривоч защото тока през намотката ще е по-малък.

Силно НЕ препоръчвам да свързвате 2-те намотки на двунамотков бас към отделни усилватели защото една малка несиметричност в сигнала и ще стане грозно.


Потребителски аватар
loxxxly
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 10:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот loxxxly » Чет 09 сеп 2010 14:15


radi_nrj написа:Силно НЕ препоръчвам да свързвате 2-те намотки на двунамотков бас към отделни усилватели защото една малка несиметричност в сигнала и ще стане грозно.


За отделни усилватели ясно, но един двуканален би бил прекрасен вариант в повечето случаи. Това са последващи размисли при положение, че вече се изгражда музиката, а сега идеята е какво е двунамотков говорител


kedlar
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 23 мар 2008 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот kedlar » Пет 10 сеп 2010 1:52


Идеята е че им е било по-лесно с 2 намотки с по-малко навивки на намотка да постигнат тази мощност при което не им се е налагало толкова да се борят толкова с топлината на намотката, щото е разделена на две, демек все тая си е дали е с 1 или 2. А и както колегата каза имаш двоен избор как да го вържеш.
Това за по-силния звук са глупости :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот milmar » Нед 12 сеп 2010 20:21


Двунамоткови са само басовите говорители и то над определена мощност . Правят се така както казаха колегите - поради конструктивна особенност и заради известна универсалност на импеданса . Не е допустимо да се работи само на едната намотка , мощността е дефинирана само ако са включени и двете , т.е. имаме две допустими комбинации - успоредно и последователно свързване . Не се препоръчва много :) , но е напълно допустимо намотките да се захранват от два канала на усилвателя .
Възможно е и от два отделни усилвателя , но е малко трудно да се осъществи баланс между двата . Има и усилватели които имат опция за линкване , при тях е лесно :idea: .

ПП Трябва много да се внимава за полярността на намотки !


Потребителски аватар
kojuharov
Мнения: 161
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот kojuharov » Вто 14 сеп 2010 19:11


Колеги има говорители с една намотка, с две (двунамотков говорител) и с четири намотки.

В случаят, въпросният двунамотков говорител, е говорител с две намотки, галванично разделени помежду си(иначе казано нямат физическа връзка една от друга, електрическа). Не бих казал, че е непрепорачително, ами забранено, да се свързват два канала на един усилвател към отделните намотки на двунамотков говорител. Забранено е защото по-голямата част от автоусилвателите са стерео, а идеята на стереото е да имаш 2 източника на звук, затова са ляв и десен канал. 2-те намотки на шпулата са за да може да се връзват или паралелно или последователно, но към един сигнал винаги! Замисляйки се какво става, когато ги вържеш на различни сигнали (2 канала) и единият е дефазиран спрямо другия... особено ако е на 180 градуса... Едната намотка ще иска да бута напред мембраната, другата назад и накрая резултата ще е 0, а може би и ако е стабилен, автоусилвателят, експеримента ще има фатален край.

Дано да съм бил полезен.

Последна промяна от kojuharov на Нед 19 сеп 2010 9:18, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот mania » Сря 15 сеп 2010 9:38


Благодаря, колеги! Информацията ми беше много полезна!


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот stanev11 » Пон 20 сеп 2010 20:43


мнение и за 2,3, лентови говорители-според мен всичко е рекламен трик на производителите./някъде даже видях 4-лентови говорители/
Най-много един говорител може да се направи 2-лентов /да се чуват ниски и високи,или среди и високи/,а да се чуват на едно ниски,среди и високи ми се струва малко несериозно без разграничени компоненти/говоря за що годе качествен звук/.


kedlar
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 23 мар 2008 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот kedlar » Вто 21 сеп 2010 10:00


3-лентов значи че има 3 говорителя за среди ниски и високи и т.н. Незнам кое ти звучи несериозно, коаксиалните си имат своите предимства - всичко идва от една точка ... В хоум аудиото има скъпи качествени коаксиални, които са си конкурентно способни на среден клас широколентов говорител ...

пп. Нали не мислите че ако е широколентов, автоматично всички проблеми на коаксиалния изчезват, особено при наличие на високочестотен конус и евтина конструкция :)


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот radi_nrj » Вто 21 сеп 2010 11:24


То повечето 3 лентови коаксиални говорители за кола са на практика 2 лентови - мисбас с 2 високочестотни. Масово за "средата" се ползва 4.7uF който реже доста висото, че даже съм виждал и 3.3uF да слагат. Също така масово за "високочестотен" се ползва пиезо супер туитър който не свири, а направо съска.

Ето например тези елипси. Те понеже са висок клас са с 2 купулни говорителя, но пак конвигурацията е мидбас - туитър - супер туитър, която не е 3 лентова конфигурация в класическия смисъл на думата.


Потребителски аватар
kojuharov
Мнения: 161
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот kojuharov » Вто 21 сеп 2010 18:33


Принципно, последно време се чуват много позитивни мнения за трилентовите говорители. Аз специално никак не съм им фен. Имам два на кората на полото, но звукът не ми харесва, затова са разкачени. Предполагам, че високите класове, вадят добър звук, ама мойте ги взех за 70лв. двата и резултата е ясен. Поглеждайки от практична гледна точка са супер 3in1. В интернет магазините има много добри характеристики за немного пари.


А някой би ли препоръчал марка на сносна цена, която да е чувал как свири.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Разика между трилентови и двулентови; както и двунамоткови

Мнениеот milmar » Вто 21 сеп 2010 19:08


kojuharov написа:.... Не бих казал, че е непрепорачително, ами забранено, да се свързват два канала на един усилвател към отделните намотки на двунамотков говорител. Забранено е защото по-голямата част от автоусилвателите са стерео,....


:)
При всички случаи има начин да подадеш един и същ сигнал на двата чинча :) , ако това е проблема .
Освен това преобладаващата част от усилвателите при включен LPF са в моно режим и ползват сигнала или само от единия канал ( L или R ) а другия се игнорира , или пък към двата канала се подава сумиран сигнал от L и R , отново един и същ .
На други усилватели освен това има бутон за инвертиране на сигнала "180 градуса" .



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта