Ремонт или смяна на двигател?!
Ремонт или смяна на двигател?!
Колеги става въпрос за голф 4 1.6i,101к.с.,колата гори по 1 литър масло на 1000 км.,сменях гумички но без ефект.намерил съм двигател като моя за 400лв от един приятел и ми гарантира че е добър,та мисълта ми е според вас има ли смисъл да правя моя или по добре да го сменям?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
Като описваш проблема,става дума за сегменти.Решиш ли да ги сменяш е хубаво да си сервизираш целия двигател като хората,което 100% ще ти излезе над тези 400лв.
После ще знаеш,че двигателя ти е 6,но все пак са си едни не малко пари.
Ако вземеш другия и се окаже,че е проблемен,си прецакан,но ако е добър - си спестил някой и дург лев за ремонт.
Най-добрия вариант е да отворите твоя,да видите какво е положението,да се направи груба калкулация на части + труд и тогава да решиш,дали твоя да се прави или да се взима друг,а твоя да остава за части.

После ще знаеш,че двигателя ти е 6,но все пак са си едни не малко пари.
Ако вземеш другия и се окаже,че е проблемен,си прецакан,но ако е добър - си спестил някой и дург лев за ремонт.
Най-добрия вариант е да отворите твоя,да видите какво е положението,да се направи груба калкулация на части + труд и тогава да решиш,дали твоя да се прави или да се взима друг,а твоя да остава за части.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
zfa159 написа:Като описваш проблема,става дума за сегменти.Решиш ли да ги сменяш е хубаво да си сервизираш целия двигател като хората,което 100% ще ти излезе над тези 400лв.
После ще знаеш,че двигателя ти е 6,но все пак са си едни не малко пари.
Ако вземеш другия и се окаже,че е проблемен,си прецакан,но ако е добър - си спестил някой и дург лев за ремонт.
Най-добрия вариант е да отворите твоя,да видите какво е положението,да се направи груба калкулация на части + труд и тогава да решиш,дали твоя да се прави или да се взима друг,а твоя да остава за части.

По - сигурният вариант е да направиш твоя мотор. Купуването на свален двигател си е лотария. И аз съм на мнение първо да отвориш стария.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
Ще го стегне ама...може и да не го стегне
Един колега наскоро имаше такава дилема и мотора му ядеше 2 литра масло на 1000км (1.8 моно) .Отвори го и какво да видиш - 4 бутала разцепени и 4-те....от какво...никой не знае.Не е удряля клапаните,работела си е до последно...решила и започнала да яде масло на поразия.Случил е на свестен майстор,който му е намерил бутала и т.н. и му е напраивл мотора беузмно ефтино,иначе бутала с биели,с лагери,сегменти и т.н. става златен.
Аз си взех друг мотор (исках просто да сменя моя с по-як) и го изядох дръвцето (беше си изял кихалката на газовата в 1-ви цилиндър и като свалих главата,мазалото беше чудесно...,макар че си работеше като го купувах) и затова казвам на колегата да подходи разумно - да си отвори двигателя,да го разгледа и да прецени чисто финансово,като сметне и рисковете,дали да прави неговия или да купува друг.
По принцип ако е само за сегменти,водачи и такива неща,си се прави неговия,ама ако има поражения по блока (счупен сегмент например) и буталата и т.н. няма смисъл понеже ще му излезе златно да си купува ремонтни бутала,да шлайфа блок и т.н. и т.н. и ремонта няма да му е по-малко от това да му метнат друг двигател в коша.
Успех и дано е нещо дребно!


Един колега наскоро имаше такава дилема и мотора му ядеше 2 литра масло на 1000км (1.8 моно) .Отвори го и какво да видиш - 4 бутала разцепени и 4-те....от какво...никой не знае.Не е удряля клапаните,работела си е до последно...решила и започнала да яде масло на поразия.Случил е на свестен майстор,който му е намерил бутала и т.н. и му е напраивл мотора беузмно ефтино,иначе бутала с биели,с лагери,сегменти и т.н. става златен.
Аз си взех друг мотор (исках просто да сменя моя с по-як) и го изядох дръвцето (беше си изял кихалката на газовата в 1-ви цилиндър и като свалих главата,мазалото беше чудесно...,макар че си работеше като го купувах) и затова казвам на колегата да подходи разумно - да си отвори двигателя,да го разгледа и да прецени чисто финансово,като сметне и рисковете,дали да прави неговия или да купува друг.
По принцип ако е само за сегменти,водачи и такива неща,си се прави неговия,ама ако има поражения по блока (счупен сегмент например) и буталата и т.н. няма смисъл понеже ще му излезе златно да си купува ремонтни бутала,да шлайфа блок и т.н. и т.н. и ремонта няма да му е по-малко от това да му метнат друг двигател в коша.
Успех и дано е нещо дребно!


- moreg
- Мнения: 475
- Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
tokaii написа:Колеги става въпрос за голф 4 1.6i,101к.с.,колата гори по 1 литър масло на 1000 км.,сменях гумички но без ефект.намерил съм двигател като моя за 400лв от един приятел и ми гарантира че е добър,та мисълта ми е според вас има ли смисъл да правя моя или по добре да го сменям?
При горене на 1 литър масло на 100 км са си чисти сегменти и 99 процента е причинено от прегряване!
ето ти мойта тема, viewtopic.php?f=5&t=211432
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
moreg написа:tokaii написа:Колеги става въпрос за голф 4 1.6i,101к.с.,колата гори по 1 литър масло на 1000 км.,сменях гумички но без ефект.намерил съм двигател като моя за 400лв от един приятел и ми гарантира че е добър,та мисълта ми е според вас има ли смисъл да правя моя или по добре да го сменям?
При горене на 1 литър масло на 100 км са си чисти сегменти и 99 процента е причинено от прегряване!
ето ти мойта тема, viewtopic.php?f=5&t=211432
километрите са 1000 а не 100

- moreg
- Мнения: 475
- Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
stefarata написа:moreg написа:tokaii написа:Колеги става въпрос за голф 4 1.6i,101к.с.,колата гори по 1 литър масло на 1000 км.,сменях гумички но без ефект.намерил съм двигател като моя за 400лв от един приятел и ми гарантира че е добър,та мисълта ми е според вас има ли смисъл да правя моя или по добре да го сменям?
При горене на 1 литър масло на 100 км са си чисти сегменти и 99 процента е причинено от прегряване!
ето ти мойта тема, viewtopic.php?f=5&t=211432
километрите са 1000 а не 100
пропуснал съм една 0

Re: Ремонт или смяна на двигател?!
По добре си стегни мотора като ще правя аз.Поне да знаеш че караш нещо направено.
И аз си мислех нов мотор но никой не знае в какво състояние е.
Така че смело на пред части бол има.
И аз си мислех нов мотор но никой не знае в какво състояние е.
Така че смело на пред части бол има.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
добре де ама никой не казва нищо за измерване на компресия...и за смяна на водачи на клапани....пък и сегментите не са слабо място на този двигател.Има още работа по диагностиката преди да се вземат радикални решения.
Re: Ремонт или смяна на двигател?!
Е аз като не съм мерил?
Какво няма да държи една стружка на главата е ремонт глава ли на колегата,че да се сменя цял мотор за 1литър масло.
Какво няма да държи една стружка на главата е ремонт глава ли на колегата,че да се сменя цял мотор за 1литър масло.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], videlin85 и 47 госта