
Проблеми с DРF филтър
Re: Vw Touareg 2008 - проблем с DРF филтър
Taзи фирма оперира в Русе, някой да се занимава с нещо подобно в Сф?[/quote]


- Tihon
- Мнения: 309
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Студград :D
Re: Vw Touareg 2008 - проблем с DРF филтър
Някакво развитие по темата, някой предлага ли премахване на DPF филтър в София и на каква цена?
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Vw Touareg 2008 - проблем с DРF филтър
Пусни гугъл и ще ти излезат поне 10 фирми в софия 

- Deo
- Мнения: 124
- Регистриран на: Съб 14 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Vw Touareg 2008 - проблем с DРF филтър
Колегите от БМВ форума масово ходят да ги чистят и са доста доволни. Не съм много в час с нещата дали става и в твоя случай, но не пречи да проучиш.
Ето линк към темата: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 6&t=273983
Ето линк към темата: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 6&t=273983
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Vw Touareg 2008 - проблем с DРF филтър
какво чистене, направо го изключваш , махаш и не се занимаваш с тая гад. 

- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Vw Touareg 2008 - проблем с DРF филтър
Да не пускам нова тема, пък и гледам, че полезна дискусия се е заформила.
Имаме проблем с ДПФ-а на Мултиван 2007г. 2,5 ТДИ 174к.с. фабрични.
Колата я купихме със спортен филтър K&N и чип тунинг от DIgital.
Нямам представа колко к.с. е в момента, но определено е доста повече.
Не сме я закачали на ВАГ-Ком досега.
Обслужва се в Порше.
Досега за 3-4000 км. 4 пъти чистиме филтъра, като първия път стана по трудния начин - 86лв. в Порше, след като бяха светнали всички лампи по таблото.
Иначе вече три пъти ходя до Вакарел, като всеки път успява да регенерира точно на едно и също място.
Проблема е, че след последния път са изминати 800км. извънградско, т.е. оптимален режим и днес лампата светна отново.
Писна ми вече, накрая ще кажа на шефа да купи една къща във Вакарел, да си заслужава ходенето поне.
Въпроса е какво препоръчвате. От Порше мълчат. Премахването на филтъра не е опция, понеже някой ден когато колата е за продажба ще се търс9и собственик в Германия. За там с такава промяна не е опция.
Нов филтър ли да купуваме, да махнем чип-а ли? Вече съм в неведение.
Предполагам, че заради Чип-а има разлика с емисиите и може би има причина за честото замърсяване на филтъра.
Колата е на 70000км. приблизително, кара се само с хубава нафта.
Мерси предварително.
Имаме проблем с ДПФ-а на Мултиван 2007г. 2,5 ТДИ 174к.с. фабрични.
Колата я купихме със спортен филтър K&N и чип тунинг от DIgital.
Нямам представа колко к.с. е в момента, но определено е доста повече.
Не сме я закачали на ВАГ-Ком досега.
Обслужва се в Порше.
Досега за 3-4000 км. 4 пъти чистиме филтъра, като първия път стана по трудния начин - 86лв. в Порше, след като бяха светнали всички лампи по таблото.

Иначе вече три пъти ходя до Вакарел, като всеки път успява да регенерира точно на едно и също място.

Проблема е, че след последния път са изминати 800км. извънградско, т.е. оптимален режим и днес лампата светна отново.

Писна ми вече, накрая ще кажа на шефа да купи една къща във Вакарел, да си заслужава ходенето поне.

Въпроса е какво препоръчвате. От Порше мълчат. Премахването на филтъра не е опция, понеже някой ден когато колата е за продажба ще се търс9и собственик в Германия. За там с такава промяна не е опция.
Нов филтър ли да купуваме, да махнем чип-а ли? Вече съм в неведение.
Предполагам, че заради Чип-а има разлика с емисиите и може би има причина за честото замърсяване на филтъра.
Колата е на 70000км. приблизително, кара се само с хубава нафта.

Мерси предварително.
Последна промяна от yoan4o на Вто 17 апр 2012 11:04, променено общо 1 път.
Причина: Промених и заглавието, темата е станала обща, не само за Туарег.
Причина: Промених и заглавието, темата е станала обща, не само за Туарег.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
Напълно е възможно да е от чипа. Трябва ти Brezel да погледне картите и леко да ги дооптимизира. Въпреки че Digital ги водят уж добри тунингари... ама знам ли. Отделно красотната нафта в България... помисли за добавка.
- Tihon
- Мнения: 309
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Студград :D
Re: Проблеми с DРF филтър
Мога да споделя моето решение - махане на DPF филтъра - първо на софта при Brezel, после и механично при втори майстор и на трето място се изкормва, така че да остане само кутията на филтъра, слек което се връща обратно и колата се сглобява пак цяла. Ако ще запазвате филтъра - първо проверете настройките на чипа при Brezel, а много е възможно с българската нафта филтъра да се скапва много по бързо отколкото с немския дизел и просто да е дошло време за смяна.
От коя станция зареждате, понякога в една и съща верига от станция до станция има голяма разлика?
От коя станция зареждате, понякога в една и съща верига от станция до станция има голяма разлика?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
Кара се само с нафта от ЕКО, различните бензиностанции из София.
Онзи ден преди да светне пак лампата е заредена с нафта от Гърция, уж хубава.
Не е опция премахването, понеже със сигурност тази кола ще трябва да се продаде след време и най-вероятно ще пътува за Германия.
Там трудно би станала продажба без филтъра според мен.
Онзи ден преди да светне пак лампата е заредена с нафта от Гърция, уж хубава.
Не е опция премахването, понеже със сигурност тази кола ще трябва да се продаде след време и най-вероятно ще пътува за Германия.
Там трудно би станала продажба без филтъра според мен.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
пробвай с нафта от Лукойл
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Проблеми с DРF филтър
Колега, махни K&N филтъра, предполагам е от вида с маслена баня? Дори и да е сух елемент, има доста писано по форумите за проблемите, които създават K&N филтрите.
Предполагам MAF сензора ти е омаслен...провери го, и ако е така, почисти го много внимателно със спрей за почистване на сензори.
Предполагам MAF сензора ти е омаслен...провери го, и ако е така, почисти го много внимателно със спрей за почистване на сензори.
Последна промяна от Kalin72 на Сря 18 апр 2012 10:18, променено общо 1 път.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
Kalin72 написа:Колега, махни K&N филтъра, предполагам е от вида с маслена баня?
Да, панелен е филтъра.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Проблеми с DРF филтър
yoan4o написа:Kalin72 написа:Колега, махни K&N филтъра, предполагам е от вида с маслена баня?
Да, панелен е филтъра.
Преди да чистиш МАФ сензора, просто смени филтъра с ОЕМ. И изчисти грешката за DPF-a.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Проблеми с DРF филтър
Ето какво намерих в един американски форум:
The issues that come up with aftermarket filter elements and systems (not just K&N) are not solely related to the "type" of filter, or the filter element technology. Most of the issues, according to my experience and research, is more related to the airflow characteristics, rather than the actual airflow volume/restriction. These systems, be it stock or aftermarket, are not laminar flow. They are turbulent, and each has its own characteristics. Changing any component will effect how the air is read by the MAF. The stock system and MAF are designed to be happy together. The sensitivity of the MAF value parameters is very close-tolerant. It doesn't take much to get the PCM in an elevated state of defense, so to speak.
You have 2 options. Either do what's necessary to keep the MAF/PCM relationship healthy, or change the rules with aftermarket programming to broaden the tolerance. Aftermarket companies do a fair job of R&D, but they can't account for every detail, as even identical vehicles will have unique variations. Unique calibrations can (and are, in many cases) be made at the mfg level. However, throwing an aftermarket wrench into the works reduces this ability and the Mfg's willingness to accommodate unique conditions.
The issues that come up with aftermarket filter elements and systems (not just K&N) are not solely related to the "type" of filter, or the filter element technology. Most of the issues, according to my experience and research, is more related to the airflow characteristics, rather than the actual airflow volume/restriction. These systems, be it stock or aftermarket, are not laminar flow. They are turbulent, and each has its own characteristics. Changing any component will effect how the air is read by the MAF. The stock system and MAF are designed to be happy together. The sensitivity of the MAF value parameters is very close-tolerant. It doesn't take much to get the PCM in an elevated state of defense, so to speak.
You have 2 options. Either do what's necessary to keep the MAF/PCM relationship healthy, or change the rules with aftermarket programming to broaden the tolerance. Aftermarket companies do a fair job of R&D, but they can't account for every detail, as even identical vehicles will have unique variations. Unique calibrations can (and are, in many cases) be made at the mfg level. However, throwing an aftermarket wrench into the works reduces this ability and the Mfg's willingness to accommodate unique conditions.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Проблеми с DРF филтър
Здравей,
преди време един клиент идва с Крафтер 2.5 ТДИ Комън рейл. В порше му бяха обявили цена от 3700 евро без ддс за нов филтър. Ситуацията пак беше че не трябва да се маха филтъра заради продажба след време. Бих ти препоръчал да помислиш за следното. Изключване на филтъра електронно и да се махне така че след време да може да се сложи пак обратно. С чип в Германия е много вероятно да ви хванат че е пипана. по принцип ако колата ти е регистрирана извън Германия за повече от 2 години се налага TÜV-Vollabnahme което означава цялостен преглед на колата (не е като при нормалния повърхностен TÜV) Твоя чип със сигурност няма ABE (Betriebserlaubnis) както и TÜV! Пиша толкова надълго за да ти кажа че тръгнеш ли да продаваш в Германия ще трябва не само да си има филтър ама и колата да е БЕЗ ЧИП.
Има още нещо.
Всеки ДПФ има теоритичен живот 130-160 000км но в някои случаи стигат и до 200 000км. Ако чипа ти е с много богата смес (а той е така щом казваш че много яко върви) филтъра можеш мноого бързо да го запушиш.
Грешна представа е че след регенерация филтъра си е отново чист. Винаги във филтъра остават малко сажди но в "вкаменено" състояние. Тия сажди по никакъв начин неможеш да ги махнеш. Затова да речем след 160 000 км след безброй много регенерации филтъра вече не успява да се регенерира и е за боклука. Ако чипа ти предизвиква много чести регенерации значи много по бързо филтъра ще бъде за смяна. Ако пък не смятате скоро да продавате колата, може да стане така че да смените филтъра и след известно време пак да сте на същото дередже и да се наложи още веднъж да поръчвате нов филтър.
Моя съвет е. Махенте филтъра докато не сте го прецакали напълно. Нека си ви седи в гаража. През това време си караш с изключен филтър (без филтър) и с повишена мощност. Хем ше ти е кеф да караш хем няма да му мислиш. Като дойде време да продаваш колата си слагаш обратно оригиналния филтър, слагаш оригиналния софтуер (тоест махаш чипа) и колата отива на продан в абсолютно оригинално състояние и най хубавото на всичко това е че няма да давате 5 000 лева за нов филтър (а това не са малко пари)

преди време един клиент идва с Крафтер 2.5 ТДИ Комън рейл. В порше му бяха обявили цена от 3700 евро без ддс за нов филтър. Ситуацията пак беше че не трябва да се маха филтъра заради продажба след време. Бих ти препоръчал да помислиш за следното. Изключване на филтъра електронно и да се махне така че след време да може да се сложи пак обратно. С чип в Германия е много вероятно да ви хванат че е пипана. по принцип ако колата ти е регистрирана извън Германия за повече от 2 години се налага TÜV-Vollabnahme което означава цялостен преглед на колата (не е като при нормалния повърхностен TÜV) Твоя чип със сигурност няма ABE (Betriebserlaubnis) както и TÜV! Пиша толкова надълго за да ти кажа че тръгнеш ли да продаваш в Германия ще трябва не само да си има филтър ама и колата да е БЕЗ ЧИП.
Има още нещо.
Всеки ДПФ има теоритичен живот 130-160 000км но в някои случаи стигат и до 200 000км. Ако чипа ти е с много богата смес (а той е така щом казваш че много яко върви) филтъра можеш мноого бързо да го запушиш.
Грешна представа е че след регенерация филтъра си е отново чист. Винаги във филтъра остават малко сажди но в "вкаменено" състояние. Тия сажди по никакъв начин неможеш да ги махнеш. Затова да речем след 160 000 км след безброй много регенерации филтъра вече не успява да се регенерира и е за боклука. Ако чипа ти предизвиква много чести регенерации значи много по бързо филтъра ще бъде за смяна. Ако пък не смятате скоро да продавате колата, може да стане така че да смените филтъра и след известно време пак да сте на същото дередже и да се наложи още веднъж да поръчвате нов филтър.
Моя съвет е. Махенте филтъра докато не сте го прецакали напълно. Нека си ви седи в гаража. През това време си караш с изключен филтър (без филтър) и с повишена мощност. Хем ше ти е кеф да караш хем няма да му мислиш. Като дойде време да продаваш колата си слагаш обратно оригиналния филтър, слагаш оригиналния софтуер (тоест махаш чипа) и колата отива на продан в абсолютно оригинално състояние и най хубавото на всичко това е че няма да давате 5 000 лева за нов филтър (а това не са малко пари)

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта