Исторически триумф за Audi в “Льо Ман”
19 Юни 2006, 17:26 / Speed Press
Дизеловите болиди на тима завършиха на първо и трето място в легендарното състезание “24-те часа на Льо Ман”.
Стартиралият с №8 болид R10, управляван от Франк Бейла, Емануеле Пиро и Марко Вернер, влезе през парадния вход на историята като първия автомобил, качил върха с дизел.
На трето място се нареди втората нафтова кола на Audi, карана от Диндо Капело, Том Кристенсен и Алън Макниш.
До втората позиция в 74-ото състезание се домогна Pescarolo sport, зад волана на който седяха Ерик Елери, Франк Монтани и световният шампион на рали Себастиен Льоб.
Тимът на реномираната немска марка събра 6 победи в последните 7 години. От началото на века само един друг автомобил - Bentley Speed 8, наруши хегемонията на Audi. Но той трудно може да мине за “враг”, защото подобно на R10, също произлиза от платформата на знаменития R8.
За втора поредна година най-сериозен съперник на Audi бе Pescarolo. Отборът на Анри Пескароло направи отлично състезание, като към второто място прибави и пето. Думата обаче си казаха натрупаните в повече спирания в бокса – съответно 32 и 31 за двете коли срещу 27 и 29 на Audi. В крайна сметка колата на Пиро (той пресече първи финалната линия), Бейла и Вернер навъртя 380 обиколки, с четири повече от Льоб и компания. Вторият автомобил на Audi записа 367 тура.
Единственият донякъде разочарован в отбора на победителите бе Том Кристенсен, който за първи път от седем години не се качи на най-горното стъпало на стълбицата, а остана подгласник.
Завършиха 27 болида, а 23 отпаднаха.
Исторически триумф за Audi в “Льо Ман”
- CellNet ™
- Sheriff
- Мнения: 2570
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Golf Capital of the World
- Контакти:
Исторически триумф за Audi в “Льо Ман”
- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Re ...
Да, за това сега нафтата е по-скъпа от бензина. Винаги ще ни е вътре. Ако ги измислят с вода и водата ще е 2 лева. Гадове!
- CellNet ™
- Sheriff
- Мнения: 2570
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Golf Capital of the World
- Контакти:
Дизелова инжекционна система за шампионския Audi R10 TDI
22 Юни 2006, 16:20 / Speed Press
Заедно с Audi, Bosch разработи дизелова инжекционна система за шампионския Audi R10 TDI, доставяйки горивни помпи, работещи под високо налягане, инжектори и двигателния контролен модул за комън-рейл системата. По този начин компанията се превърна в неразривна част от историческия триумф в “24 часа на Льо Ман”. С това Audi и Bosch записаха поредния успех в спортното си сътрудничество. В предишните шест години Audi спечели пет победи в “Льо Ман” с предишния модел R8, чиито FSI двигател с директно впръскване на горивото бе също разработен съвместно с Bosch. Като партньор по проекта Audi R10 TDI, Bosch доставя специално подготвени помпи за работа под високо налягане и пиезо инжектори за комън-рейл инжекционната система, внедрена в R10 TDI. Инженерите на компанията използват специфичното ноу-хау на Audi Sport като основа за разработването на нов електронен контролен блок за 12-цилиндровия двигател. При разработването на инжекционната система най-голямото предизвикателство пред инженерите е бил променливият контрол на изключително високото инжекционно налягане. Bosch доставя също телеметричната система, която осигурява безпроблемния поток на данни от автомобила към бокса на отбора.Ангажиментите си в моторния спорт Bosch насочи изцяло към подразделението Bosch Motorsport. То е част от Engineering GmbH, поделение, специализирано в инженерни услуги. Обвързаността на Bosch с моторния спорт може да се проследи до 1903 г., когато Bosch за пръв път е част от успеха в моторно състезание.Агенция Speed-Press
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 53 госта