Исторически триумф за Audi в “Льо Ман”

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Исторически триумф за Audi в “Льо Ман”

Мнениеот CellNet ™ » Вто 20 юни 2006 15:47


Исторически триумф за Audi в “Льо Ман”
19 Юни 2006, 17:26 / Speed Press


Дизеловите болиди на тима завършиха на първо и трето място в легендарното състезание “24-те часа на Льо Ман”.
Стартиралият с №8 болид R10, управляван от Франк Бейла, Емануеле Пиро и Марко Вернер, влезе през парадния вход на историята като първия автомобил, качил върха с дизел.

На трето място се нареди втората нафтова кола на Audi, карана от Диндо Капело, Том Кристенсен и Алън Макниш.

До втората позиция в 74-ото състезание се домогна Pescarolo sport, зад волана на който седяха Ерик Елери, Франк Монтани и световният шампион на рали Себастиен Льоб.

Тимът на реномираната немска марка събра 6 победи в последните 7 години. От началото на века само един друг автомобил - Bentley Speed 8, наруши хегемонията на Audi. Но той трудно може да мине за “враг”, защото подобно на R10, също произлиза от платформата на знаменития R8.

За втора поредна година най-сериозен съперник на Audi бе Pescarolo. Отборът на Анри Пескароло направи отлично състезание, като към второто място прибави и пето. Думата обаче си казаха натрупаните в повече спирания в бокса – съответно 32 и 31 за двете коли срещу 27 и 29 на Audi. В крайна сметка колата на Пиро (той пресече първи финалната линия), Бейла и Вернер навъртя 380 обиколки, с четири повече от Льоб и компания. Вторият автомобил на Audi записа 367 тура.

Единственият донякъде разочарован в отбора на победителите бе Том Кристенсен, който за първи път от седем години не се качи на най-горното стъпало на стълбицата, а остана подгласник.

Завършиха 27 болида, а 23 отпаднаха.




Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Вто 20 юни 2006 17:39


Както не веднъж съм казвал в TDI е бъдещето!


Потребителски аватар
pi
Мнения: 58
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pi » Сря 21 юни 2006 9:13


след дази победа :roll: може и да се замисля за дизеларка, но само да не стане като с Мазда, който / и до сега/ са единствените печелили същото състезание с Ванкелов двигател, пък колко от нас карат такива, т.е дано победта на Ауди не е само с рекламна цел. :wink:


Потребителски аватар
sigi
Мнения: 181
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sigi » Сря 21 юни 2006 10:15


TDI :iak-ta-iak


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega » Сря 21 юни 2006 17:31


Да, за това сега нафтата е по-скъпа от бензина. Винаги ще ни е вътре. Ако ги измислят с вода и водата ще е 2 лева. Гадове!


Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Мнениеот CellNet ™ » Пет 23 юни 2006 8:53


Дизелова инжекционна система за шампионския Audi R10 TDI
22 Юни 2006, 16:20 / Speed Press

Заедно с Audi, Bosch разработи дизелова инжекционна система за шампионския Audi R10 TDI, доставяйки горивни помпи, работещи под високо налягане, инжектори и двигателния контролен модул за комън-рейл системата. По този начин компанията се превърна в неразривна част от историческия триумф в “24 часа на Льо Ман”. С това Audi и Bosch записаха поредния успех в спортното си сътрудничество. В предишните шест години Audi спечели пет победи в “Льо Ман” с предишния модел R8, чиито FSI двигател с директно впръскване на горивото бе също разработен съвместно с Bosch. Като партньор по проекта Audi R10 TDI, Bosch доставя специално подготвени помпи за работа под високо налягане и пиезо инжектори за комън-рейл инжекционната система, внедрена в R10 TDI. Инженерите на компанията използват специфичното ноу-хау на Audi Sport като основа за разработването на нов електронен контролен блок за 12-цилиндровия двигател. При разработването на инжекционната система най-голямото предизвикателство пред инженерите е бил променливият контрол на изключително високото инжекционно налягане. Bosch доставя също телеметричната система, която осигурява безпроблемния поток на данни от автомобила към бокса на отбора.Ангажиментите си в моторния спорт Bosch насочи изцяло към подразделението Bosch Motorsport. То е част от Engineering GmbH, поделение, специализирано в инженерни услуги. Обвързаността на Bosch с моторния спорт може да се проследи до 1903 г., когато Bosch за пръв път е част от успеха в моторно състезание.Агенция Speed-Press



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 53 госта