Монтиране на МФА в Мк3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
jeko33
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот jeko33 » Нед 10 яну 2010 9:19


swifter написа:
jeko33 написа:здравеите колеги.днес и аз поставих mfa на моя сеат 1.9tdi(AHU) всичко работи без разхода пуснах кабел от 27пин(дава някакво напрежение)на кома.до виолетовия кабел но неще дава само черти.някакви идеи............... :roll:



На позиция 1 при първаночално палене дава ----. Като тръгнеш трябва да почне да отчита. Ако си на едно място му трябват 1-2 мин. докато се сети че трябва да показва.

За да провериш дали работи.

Даваш на контакт, натискаш и задържаш МФА бутона(за смяна на функциите), връщаш контката и пак на контакт.
Сега трябва да ти показва разход 00.0. Можеш да сменяш функциите само между разход, темп.масло и външ. темп.
Като запалиш двигятеля като разход трябва да ти показва според оборотите. Ако си на 1500об - 1.5л., ако си на 5000об - 5.0л. Като потеглиш вече ще почне да ти показва 23,40,80,18. Различно според това колко газ даваш, на коя скорост си и с колко км/ч си. Това е моментния разход в сервизния(тестовия) режим на МФА-то.


П.С. ПИН 27 на схемата е за бенз. мотори. За дизел ще се търси.




А когато не е в сервизния(тестовия) режим какво трябва да показва моментния разход. :roll:




Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот swifter » Нед 10 яну 2010 10:15


Когато не е в серв. режим при първоначално палене показва ----;и не е моментен, а среден.
След това зависи как си потеглил и т.н. почва да моказва от много (99.9) и постепенно да се нормализира.

При мен от 50/100 пада до 13.0 - 13.5/100 градско.

Не е 100% иднетично при всички, но в общи линии това показва.


Потребителски аватар
jeko33
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот jeko33 » Нед 10 яну 2010 10:46


значи всичко е наред защото таблото е от бензин а моята кола е дизел.като среден разход дава 5.6 градско а монентен варира от 5-6.2(някаде в темата пишеше че от бензин на дизел нестава но като гледам разхода сега по кома е горедолу същия които съм засичал преди това) :roll: :applause:


gundi85
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 27 май 2009 12:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград,Завет

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот gundi85 » Сря 13 яну 2010 13:10


само да попитам,дали МФА от голф 3,1.8-90кн АBS с вси4ките джаджи които изброихте горе може да пасне на голф 4,1.4-16V.АКQ,за6тото таблата са доста разли4ни


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот leonardo_vd » Сря 13 яну 2010 18:18


gundi85 написа:само да попитам,дали МФА от голф 3,1.8-90кн АBS с вси4ките джаджи които изброихте горе може да пасне на голф 4,1.4-16V.АКQ,за6тото таблата са доста разли4ни

:screwy


Garvana
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 28 ное 2006 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот Garvana » Пет 15 яну 2010 23:38


Всичко е много гот но аз от няколко дни ровя в нета за за някакви схеми за Сеат Толедо но уви .
А и виолетово бял проводник на Голф инсталацията не видях на коя позиция на предпазителите трябва да бъде?
Ако пък извадите някакви схеми за Толедо цена няма да имате иначе остана външна температура но нямам датчик и не му знам стоиността при 20Ц примерно за тест и ако мойете да кайете колко време след подаване не контакт трябва да излезе температура ще е екстра .
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!


Потребителски аватар
pp69
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот pp69 » Съб 16 яну 2010 16:26


:да:

Последна промяна от IvanMan на Съб 16 яну 2010 17:51, променено общо 1 път.
Причина: ???


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот fox_vt » Съб 16 яну 2010 17:42


Garvana написа:Всичко е много гот но аз от няколко дни ровя в нета за за някакви схеми за Сеат Толедо но уви .
А и виолетово бял проводник на Голф инсталацията не видях на коя позиция на предпазителите трябва да бъде?
Ако пък извадите някакви схеми за Толедо цена няма да имате иначе остана външна температура но нямам датчик и не му знам стоиността при 20Ц примерно за тест и ако мойете да кайете колко време след подаване не контакт трябва да излезе температура ще е екстра .
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!


Предполагам че инасталацията на толедото и голфа са еднакви.Датчика се монтира пред радиатора там на едни ламарини ще ги видиш не е много голям ама то ще да е някво термо резисторче.Освен вариянта е да си вземеш или няколко различни или един пък да му коригираш температурата с допълнително съпротивление.иначе след като дадеш на контакт температурата излкиза веднага,но понеже е близо до радиатора ако колата е била палена скоро може да показва малко повече,след като тръгнеш се оправя.


Garvana
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 28 ное 2006 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот Garvana » Пон 18 яну 2010 21:12


Днес окончателно намерих и Провдника за разхода вързах го и сега остана само Външна температура нооооо за сега нямам датчик дори и разхода работи !!!


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот leonardo_vd » Вто 19 яну 2010 0:43


Garvana написа:Днес окончателно намерих и Провдника за разхода вързах го и сега остана само Външна температура нооооо за сега нямам датчик дори и разхода работи !!!

Датчика е 5лв. ментето и 25 оригинален. Така че скачай на едно менте пък колко изкара.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот racing_team_vidin » Вто 19 яну 2010 14:09


leonardo_vd написа:
Garvana написа:Днес окончателно намерих и Провдника за разхода вързах го и сега остана само Външна температура нооооо за сега нямам датчик дори и разхода работи !!!

Датчика е 5лв. ментето и 25 оригинален. Така че скачай на едно менте пък колко изкара.

стига бе ванка, къде ги тия ментаци за по 5 лв.
нов датчик е около 45-50лв оригин. 2ра ръка са около 20-25

то вярно, че може са се направи с термистор, стига да му разбереш стойностите на оригиналния


EMILVS
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот EMILVS » Пет 19 фев 2010 22:46


Гледам че сте доста грамотни хора да попитам и аз за една болка, с две думи сложих ксенон преди година и оборотомера почна да дели и отчита оборотите на половина при стартиране на ксенона пример 1000- реални/отчита -500, 3000/1500 ако не го пускам проблем няма (дано да става ясно) и вследствие на много такива токови удари от ксенона, (да сигурен съм)при всяко палене на фаровете,спря да ми отчита моментния разход показва ---- при нулиране и след мъничко 00,0 след ден илидва открих проблема за токовите удари НЕЕКРАНИРАНИ БАЛАСТИ,(дано помогна на някой) след пускане на едни невзрачни кабелчета от корпуса на баласта към корпус т.е.(-) нещата се оправиха но до ден днешен разхода не работи , колата е Toledo 1,9 TDI/AHU ,знам че това не е форум на Сеат ,но все пак повече хора преследват една цел и нещата се получават.Ще съм много благодарен на компетентна помощ и съвети.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот Mapoka » Нед 26 сеп 2010 16:07


racing_team_vidin написа:на мк2 има коефициент, при мк3 има разлика в таблата и датчиците.


swifter написа:което се изазява в.....?

Не мога да схвана "коефициента". За тройките знам, че има разлика в предвателните числа - за това дали почват от 0 или от 20 км/ч. За датчиците, поне при мен показват еднокво и на двете табла.


Я кажете къде е точно разликата.
От няколко дни съм с табло с МФА от 1,6 АФТ, набор '96, от начало мислех че ще има някакви разлики, всичко си работи въпреки че вентото е от '92 (стария модел табла с "биметалните" датчици за водата и бензина).
Интересно е че всичко работи коректно освен, че темп на водата е малко по висока и километража показва с 10-12 км по малко (температурата е лесна от датчика е).
Колкото по висока е скоростта е по голяма и грешката (пр на 5та с 2000об/м съм на 72км/ч, с 3000об/м е на 110, сега на 3000об/м съм на 100, а при 2000 на 63-64)
Къде е разликата, в датчика на скоростната кутия?
Всъщност то май няма и къде другаде, в доппела като гледам всички тройки са с 3,667 диференциал.
Доста хора са със сменяни табла някой забелязал ли е такова нещо или тази аномалия я има само при мен?


Да допълня старото табло беше 20-220, а новото е 0-220, но и двете са мотометър.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот Mapoka » Съб 02 окт 2010 15:08


Така
Да си отговоря сам на въпроса.
Разлика в датчиците няма никаква. Пробвах и с този от АФТ-то (с който е карало таблото), както и с един друг от АБС, но разлика никаква показва една и съща скорост при еднакви обороти.
Излиза че разликата е в скоростите и тя идва от диференциала.
При АФТ-то скоростната кутия е 02К с диф 3.941, от там и таблото е сметнато за по къс диф и на моята която е 3.667 показва по ниска скорост.


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот swifter » Пон 04 окт 2010 9:26


Таблата и датчиците са еднакви. Разлика има между дизелово и бензиново табло, и между табло за 4-цилиндров и табло за 6-цилиндров двг(там разликата е в оборотомера).

Mapoka написа:от там и таблото е сметнато за по къс диф и на моята която е 3.667 показва по ниска скорост.


Това не е от таблото, а от скоростите както си се досетил.

viewtopic.php?p=1663769#p1663769



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта