Re: Стъпковото моторче върти на обратно - РЕШЕНО
- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Стъпковото моторче върти на обратно - РЕШЕНО
Здравейте на всички съфорумници. И така към моя проблем. Малко пред история. Прецаками се фабричното стъпково моторче (държеше високи обороти и се форсираше сама, когато си поиска), смених го с друго втора употреба. Проблема се реши, но след няколко месеца това моторче където го сложих започна да прави номера. Когато дам на контакт се чува, че върти на обратно и когато се прибере докрай се чува стърженето от това, че му е свършил хода и така докато запаля. След като запаля ми падат оборотите (в последствие от това), до толкова че ако не дам газ ще изгасне. След като поработи малко колата и загрей се оправя. След като загася и отново дам на контакт пак започва да върти наобратно. Възможно ли е някой от температурните датчици на тройника да се е скапал и от там да дава грешна информация на компа. И кой датчик като цвят дава инфото на компа. Колата е Golf 2, 1.8c.c., 90k.c., моноинжекция, код. на мотора RP. 89г. Ще съм ви благодарен.
Последна промяна от hristo stankov на Съб 25 сеп 2010 16:30, променено общо 1 път.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
Може TPS да се е скапал и да подава грешно положение на клапата и от това моторчето да се мъчи да се връща назад. Като подадеш газ до към 1200 оборота какво прави моторчето?
Защо не пробваш с друго моторче да видиш как се държи? Вероятно и това се е скапало...
Защо не пробваш с друго моторче да видиш как се държи? Вероятно и това се е скапало...
- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
Колега първо като ми се скапа фабричното моторче ми казаха, че точно това TPS се е скапало. Взех друг TPS и го монтирах на стария стъпков мотор и пак се държеше като фабричния. Монтирах друг стъпков мотор (с който съм в момента) и проблема се реши с оборотите. Но сега е този проблем за, който пиша.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
TPS-ите са 2 модела, трябва да видиш дали ти е точно като оригиналния - разликата е вътре в пистите. Пробвай с друго моторче, може да е умряло.
- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
И двата TPS-а са същите, защото като сложих втория TPS пробвах и оригиналното моторче и се държеше като с първия TPS. Сложих второто стъпково моторче и на втория TPS и работеше нормално. По данните, които дава AutoData за стойностите на TPS-а и двата са в нормите. Възможно ли е ECU-то да е натрупало грешки и за това да прави номера?
Последна промяна от hristo stankov на Нед 19 сеп 2010 18:31, променено общо 1 път.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
Теоретчно може, но силно ме съмнява. За всеки случай откачи си акумулатора за 5-10мин. да ги изтрие, ако има.
Предполагам си с MonoJetronic (вакуумно делко), а не с MonoMotronic (електронно)?
Предполагам си с MonoJetronic (вакуумно делко), а не с MonoMotronic (електронно)?
- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
Колега днес откачих акумулатора за 10мин., но резултат никакъв.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
Пробвай с друго моторче от някой назаем.
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
дай на контакт,отвори дроселовата клапа и натисни моторчето отпред-там където опира на клапата.като го натиснеш трябва да почне движение с което да натисне и да отвори дросела.като го пуснеш моторчето трябва да се прибере напълно.ако това се получи погледни реглажа на моторчето-някой да погледне в етка колко беше разтоянието,че не помня
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Стъпковото моторче върти на обратно
poni написа:дай на контакт,отвори дроселовата клапа и натисни моторчето отпред-там където опира на клапата.като го натиснеш трябва да почне движение с което да натисне и да отвори дросела.като го пуснеш моторчето трябва да се прибере напълно.ако това се получи погледни реглажа на моторчето-някой да погледне в етка колко беше разтоянието,че не помня
До 0,5мм


- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Стъпковото моторче върти на обратно - РЕШЕНО
Здравейте колеги. Проблема си го реших. Ето и какво направих:
След като ми дойде на ум да проверя дали върти моторчето в нормално положение (като му дам напрежение директно от акумулатора на 1 и 2 краче) се оказа, че неще и наред да върти, а само се чува това дразнещо стържене. Проблема вече ми стана ясен. Пак упражнения по сваляне на моторчето и неговото разглобяване. След като го разглобих установих, че червяка който задвижва зъбното колело, лагерува в едно пластмасово топченце от единия край, а в другия е захванато за самото ел. моторче - самото пластмасово топченце липсваше и в последствие на лошия контакт със зъбното колело червяка се беше износил, защото в единия край няма опора. Взех моето старо и развалено моторче, разглобих го и взех направо целия червяк с ел. моторчето и тази въпросна опора. Поставих го целия механизъм (ел. моторчето, червяка и пластмасовата опора) на мястото му и го пробвах преди да го сглобя, всичко си работеше нормално. Върти и в двете посоки. Смазах го и след това го сглобих, върнах моторчето в крайно прибрано положение и го монтирах на моното. След монтажа проверих и луфта между болчето на дросела за контакт с моторчето. Поставих пластина 0,5мм. между моторчето, където опира в болчето на дроселовата клапа. Завъртях го до толкова, че без никакво усилие да може да се сложи тази пластина. Запалих и видях, че работи нормално. Дано вече да нямам проблеми.
След като ми дойде на ум да проверя дали върти моторчето в нормално положение (като му дам напрежение директно от акумулатора на 1 и 2 краче) се оказа, че неще и наред да върти, а само се чува това дразнещо стържене. Проблема вече ми стана ясен. Пак упражнения по сваляне на моторчето и неговото разглобяване. След като го разглобих установих, че червяка който задвижва зъбното колело, лагерува в едно пластмасово топченце от единия край, а в другия е захванато за самото ел. моторче - самото пластмасово топченце липсваше и в последствие на лошия контакт със зъбното колело червяка се беше износил, защото в единия край няма опора. Взех моето старо и развалено моторче, разглобих го и взех направо целия червяк с ел. моторчето и тази въпросна опора. Поставих го целия механизъм (ел. моторчето, червяка и пластмасовата опора) на мястото му и го пробвах преди да го сглобя, всичко си работеше нормално. Върти и в двете посоки. Смазах го и след това го сглобих, върнах моторчето в крайно прибрано положение и го монтирах на моното. След монтажа проверих и луфта между болчето на дросела за контакт с моторчето. Поставих пластина 0,5мм. между моторчето, където опира в болчето на дроселовата клапа. Завъртях го до толкова, че без никакво усилие да може да се сложи тази пластина. Запалих и видях, че работи нормално. Дано вече да нямам проблеми.
Последна промяна от hristo stankov на Пет 15 юни 2012 18:58, променено общо 2 пъти.
- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Стъпковото моторче върти на обратно - РЕШЕНО
колега само да вметна че не е хубаво да пробваш моторчето с акумулатора (12В).... по добре да е с акумулатор от 6 волта....
- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Стъпковото моторче върти на обратно - РЕШЕНО
Знам колега, но къде да търся 6V акумулатор. А пък ако не го натоварваш за дълго с такова напрежение няма проблем.
Днес викам чакай да проверя датчика за температурата на тройника, който праща инфо на стъпковото моторче и таралежа колко е загряла колата. Откачам буксата от датчика за показване на температурата на таблото и я закачам на червения датчик(той е свързан със стъпковия мотор и таралежа), колата беше загряла до 90гр. и като смених местата на буксите, стрелката въобще не помръдна. Та въпроса ми е по това може ли да се съди, че този червен датчик си е заминал?
Днес викам чакай да проверя датчика за температурата на тройника, който праща инфо на стъпковото моторче и таралежа колко е загряла колата. Откачам буксата от датчика за показване на температурата на таблото и я закачам на червения датчик(той е свързан със стъпковия мотор и таралежа), колата беше загряла до 90гр. и като смених местата на буксите, стрелката въобще не помръдна. Та въпроса ми е по това може ли да се съди, че този червен датчик си е заминал?
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Вто 04 ное 2008 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: около Несебър
Re: Стъпковото моторче върти на обратно - РЕШЕНО
Червения датчик управлява само таралежа,той е един термо ключ който само включва и изключва оперативната верига на релето за таралежа .
- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Стъпковото моторче върти на обратно - РЕШЕНО
Да ама кабелите, които излизат от този датчик, по цвят отиват в таралежа и от там в единия крак на стъпковото моторче.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 93 госта