Лети джанти БЕЗ втулки

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
zaiko
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Лети джанти БЕЗ втулки

Мнениеот zaiko » Пет 04 апр 2008 18:57


Здравейте,

Тъй като моят голф ми е първата кола и не знаех, че летите джанти вървят с втулки (които аз нямах), вчера си смених зимните гуми с летни, които са с лети джанти... И нямам втулки. Няколко човека ми казаха, че задължително трябва да си сложа.

Какъв е проблема и колко е голям да карам без втулки на джантите? Някакви трайни последици по ходовата част може ли да настъпи?

Извинявам се за може би глупавият въпрос, но... предстои ми път и не съм сигурен дали да тръгвам изобщо без втулки.

Благодаря предварително!

П.П. Ходих в Мотоексперт и Ауто Плюс 5, където цените варираха от 2 до 8лв, но нямаха в наличност :(




Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Пет 04 апр 2008 19:36


Ако централния отвор съвпада не ти трябват втулки.
Ако същия на джантите е по-голям са нужни,но не е фатално да се кара известно време без тях,единствения възможен проблем е че може да получиш биене във волана при определени километри защото джантата без втулка трудно се центрира.


zaiko
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zaiko » Пет 04 апр 2008 19:54


Аз със сигурност ще си слагам вторник най-вероятно. Обаче утре имам да речем 200-300 км път и се опасявам да не се разбие някой лагер при по-високата скорост. Защото централният отвор е малко по-голям.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пет 04 апр 2008 20:01


минах 200 км с обикновенни болтове на алуминиевите джанти и без втулки та няма проблеми :wink: даже не ми тресеше при 120-130


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пет 04 апр 2008 20:07


ми значи щом ти е по-голям централния отвор джантата едиснствено се държи на 4те болта,тоест тежестта на колата в случая я носят болтовете/стъблата им/ а не конуса на главината + тях.От друга страна леглата на главите на болтовете са конусни и при затягането би трябвало да центроват джантата в средата +;- някоя десета отклонение което може да не доведе до дисбаланс/тоест да не го усетиш.Избягвай дълбоки дупки в които може да влезнеш и да се срежат болтовете от енергията на удара върху тях,карай с разумна скорост и мисля че ще устискаш.Препоръчително е да не караш така.Аз не бих.Лек път :?


zaiko
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zaiko » Пет 04 апр 2008 20:14


Благодаря на всички! :beer


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dbanchev » Съб 05 апр 2008 15:55


Колега има значение също какъв е диагонала на отворите за болтовете на джантите! :!: Ако са 4х100 (каквито са на голфа ти, и на всички 3ки) няма проблем- джантата се центрова без никакви ядове!
Ако са с по- големи(по- малки) диагонали- джантите ще "избягат", ако не сложиш втулки и при повечко навъртяни КМ може да ти замине лагер!


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Мнениеот GRUEL » Съб 05 апр 2008 21:25


И мойте двете са без втулки, все се каня да си взема и все няма време, на всичкото отгоре и ги карам с болтовете от железарките :oops: , че нещо не си намерих тези за летите. Сложил съм ги за задни, въпреки че си мисля че втулката е единствено за центриране на джантата и не поема никакъв товар от колата. Нали за да поема част от тежестта на колата втулките трябва да са толкова плътни, че поставянето на джантата на главината ще става с чук, а и за да легне колата на втулката, то трябва болтовете да са някакви подвижни или де да знам как да се изразя... в смисъл че джантата никога не ляга абсолютно плътно на конуса на главината, дори и с втулки, че да предава някаква тежест там... А и освен това защо някои джанти си вървят комплект с пластмасови втулки??? Единствено значение имат болтовете, тези за летите джанти са малко по-дълги и са с по-скосени глави (имат по-голма контактна площ с джантата), а болтовете за железарките подпират джантата на много по тясно място и след време се впиват в алуминия...Просто като си без втулки трябва да си центрираш джантата на око, като болтовете се стягат малко по малко и по диагонал..
Edit: Правописни грешки :oops:


Потребителски аватар
Don_Castelano
Мнения: 368
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 9:49
Автомобил: seat cordoba
Двигател: ABD 94
Местоположение: Русе

Мнениеот Don_Castelano » Нед 06 апр 2008 6:58


Летите джанти на стария ми Голф бяха с по-голям вътрешен отвор и като вдигна 90-100 км волана тресеше яката. Карал съм около 1500 км с тях, като това беше основния проблем. В крайна сметка ги продадох и си сложих оригиналните. Не видях негативни отражения, но все пак трябва да си сложиш втулки. Успех, батка !!


Потребителски аватар
CRX Racing
Мнения: 1246
Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CRX Racing » Нед 06 апр 2008 10:34


Вземи си втулки от Мотоексперт по 2 лева бройката са :wink:


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iceto » Нед 06 апр 2008 14:59


GRUEL написа:Нали за да поема част от тежестта на колата втулките трябва да са толкова плътни, че поставянето на джантата на главината ще става с чук,


е чак с чук не, но трябва да влизат много плътно
тогава тежестта се прехвърля директно на главината, а болтовее само държат колелото /виж как влизат дугите джанти/


vw_power
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 10:12
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот vw_power » Чет 24 апр 2008 11:41


Тези Мотоексперт имат ли сайт от който може да се поръчат етулки?
А болтове за лети джанти от къде може да се купят готови, щото аз не мога да намеря и освен стругар друго не ми остава но как ще се вземат размерите не знам щото летите джанти са много незгодни :shock


Потребителски аватар
Boko*
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 30 дек 2004 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Лети джанти БЕЗ втулки

Мнениеот Boko* » Нед 26 сеп 2010 21:01


Здравейте


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лети джанти БЕЗ втулки

Мнениеот parno » Нед 26 сеп 2010 21:08


Boko* написа:Здравейте

здрасти?
ти нормален ли си?
така да напишеш "здравейте" в тази или която да била друга тема в този форум е ЗАБРАНЕНО!
ПРОТИВ правилата е?
мозък имаш ли?
сега ще те баннем и изринем с греблото...после ще те провесим на теглича и ще те влачим по магистралата!


Потребителски аватар
Boko*
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 30 дек 2004 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Лети джанти БЕЗ втулки

Мнениеот Boko* » Нед 26 сеп 2010 21:21


Извинявам се за предния пост.
Та снабдих се с 4 бр. лети джанти 14' 1000 Miglia Italy 4х100 , но за съжаление отвора им е 72 мм , а на Голфа главината е 57,1 та са ми необходими втулки.

Предложете ми адреси на магазини в Габрово , Търново , Г. Оряховица и Варна , където има такива. Добре е да са оригинални OZ например алуминиеви, не знам дали марката на джантата има значение. Гледам някои оригинални втулки имат някакви пружини.
Има ли начин да си ги поръчам по интернет.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта